Kysymys, mistä tälläinen aloittelija voi nyt tietää kumman valitsen ? Mitä eroa, kuin ulkoasu ?!? Onko jotain, muuta mitä pitäisi tietää, toimiiko tässä nappulat erillälailla ? Ja, kumpaa itse suosittelet ?
Quote:Kysymys, mistä tälläinen aloittelija voi nyt tietää kumman valitsen ? Mitä eroa, kuin ulkoasu ?!? Onko jotain, muuta mitä pitäisi tietää, toimiiko tässä nappulat erillälailla ?
Suurin ero on se, että Gnome ja KDE on tehty eri kirjastoilla, mutta muuten ei suuria eroja ole. Molemmat on konfiguroitavissa toimimaan hyvin Windows-tyyppisesti, jos näin haluaa. Molemmat ovat ihan ok opetellessa Linux-maailman koukeroita.
Quote: Ja, kumpaa itse suosittelet ?
En kumpaakaan. Itse käytän Fluxboxia. Gnome ja KDE ovat aivan liian raskaita allekirjoittaneen makuun, niinpä olen siirtynyt käyttämään ikkunointimanageria työpöytäympäristön sijaan. Nopeus ero on huomattava.
----------------------------------
Intel Core 2 Duo E6400
Abit AB9 Pro
Corsair 2x512 MB 665 MHz
200 Gb Seagate Barracuda SATA
Samsung SH-S182D/RSMN
DWL-G520 Wlan
Windows XP Media Center
AMD Athlon XP 2600+
EP-8RDA3+
1 GB Ram
60 Gb Samsung IDE
Sapphire Atlantis 9600 256 Mb
Windows XP, Ubuntu
Ehkä kumminkin kysyjälle vastaisin että aluksi kannattanee ottaa KDE, se on kumminkin noista kahdesta vaihtoehdosta se hieman helpompi opetella Window$in jälkeen käyttämään.
Myöhemmin voi sitten vaihtaa miksi vain, kun pääsee muuten "sisälle" linux maailmaan..