User Käyttäjä Salasana  

lauantai 13.9.2025 / 00:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > divx-toisto 25fps nopeudella
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Divx-toisto 25fps nopeudella
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jtnevala
Newbie
_
1. maaliskuuta 2005 @ 04:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on jo pitkään ollut sellainen ongelma, että haluaisin toistaa kaikki divx-elokuvat 25 fps nopeudella, jotta ei esiintyisi "nykimistä" tv:llä katsottuna. Ongelma esiintyy vain xvid ja divx5 pakatuissa elokuvissa, joissa on 23.976 toistonopeus. Kun toistan divx3:lla pakattuja elokuvia ja korotan bs-playeristä toistonopeutta 107% (=25 fps), niin elokuvat toistuvat ongelmitta. Xvid ja divx5 pakatuissa elokuvissa saman tempun tekeminen aiheuttaa suuren nykimisen n. 1-2 sekunnin välein. Olen kokeillut useita toistoohjelmia ja käyttänyt koodekkina ffdshow:ta ja divx-codec 5.21:ta. Kaikissa sama ongelma.
Michelin
Member
_
1. maaliskuuta 2005 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuota, kuulostaa vähän erikoiselta. Koneelta katsottuna et huomaa mitään nykimistä 23.976fps:ssä mutta telkusta katsottuna huomaat sen eron, tarkoititko näin? Itse en ole kyllä havainnut mitään erityistä nykimistä DivX:ssä taikka Xvideissä jossa 23,976fps oli sit näyttö tai telkku.
Mutta jos tarkoitit että 23.976 on liian hidas toisto ja aiheuttaa nykimistä 25.000 verrattuna niin tuota en kyllä allekirjoita. Se vaatii jo supernäön jos pelkällä silmällä erottaa ~1fps.
jtnevala
Newbie
_
2. maaliskuuta 2005 @ 04:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, nykimistä ei huomaa monitorilta katsottuna, mutta telkusta katsottuna kylläkin.
Mainos
_
__

_
Presterin
Newbie
_
9. maaliskuuta 2005 @ 07:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä ongelman ratkaisi ReClock filtteri, josta voit kiihdytellä videota, ja se poistaa kaikki nykimiset. Toimii mulla ainakin BSPlayerilla hienosti.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > divx-toisto 25fps nopeudella

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy