User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 4.8.2025 / 13:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > dc++:an latausnopeus?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
DC++:an latausnopeus?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
nutinaama
Suspended due to non-functional email address
_
3. maaliskuuta 2005 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihmettelen, kun on 2 m/512kb soneran laajakaista silti tulee noin 5-15 kb/S!!!!! Osaisko kukaan auttaa??

Kiitos eukäteen.

I´ll be back!
jpekkam
Suspended due to non-functional email address
_
3. maaliskuuta 2005 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuleeko vaikka joltain nettisivulta aivan oikein? Jos DC:ssä oot imuttanu semmoselta millä ei oikeen riitä kaistaa sulle asti, siis jos siltä toiselta imuttaa moni muukin?
jpl2
Suspended due to non-functional email address
_
4. maaliskuuta 2005 @ 04:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oletko katsonut asetukset sieltä lisäasetukset ja rasti kohtaan pieni lähetyspuskuri.itsellä ainakin huomattava vaikutus latausnopeuteen.varsinkin jos on paljon latauksia..
nutinaama
Suspended due to non-functional email address
_
4. maaliskuuta 2005 @ 10:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mistäs ne asetukset tai lisäasetukset löytyy kun tää on engl. kielinen?

I´ll be back!
JaspaJami
Senior Member
_
4. maaliskuuta 2005 @ 15:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä suurin vaikutus on kuitenkin sillä että keltä lataa.

PS. Eikö tälläiset kuuluisi tuonne aloittelijoiden P2P ongelmiin vai kuinka on? En ole tarkkaan seurannut että miten nämä jakautuu.
VulpusV
Newbie
_
7. maaliskuuta 2005 @ 13:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun yhteytesi on 2Mbittiä/512kbittiä, tarkoittaa se sitä, että dc:ssa voit saada ladattua maks 2048kbittiä/8 = 256kByteä/sec.
Tosin niin hyvän lähteen löytäminen on suorastaan mahdotonta perushubeilla.

Tämä saattaisi auttaa:
settings-advanced -> täppä kohtaan
use small send buffer...

Viime aikoina tosin liikenne on hidastunut dc:ssa kun käyttäjät ovat alkaneet rajoittaa sitä.
JaspaJami
Senior Member
_
8. maaliskuuta 2005 @ 03:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
2048kbittiä/8 = 256kByteä/sec

Suoraan noin ei voi kyllä laskea suurinta mahdollista nopeutta. Vaan pitää ottaa huomioon TCP/IP kehyksien väli, sekä näissä kehyksissä liikkuu paljon muutakin dataa.

Eli tuosta tuloksesta saa suoraan ottaa 10% mäkeen, niin sit ollaan lähellä maksimi nopeutta. Joskus tosin 2meganen kaista suoltaa enemmän kuin 2 megaa. Kun sitä ei ole ihan niin tarkkaan rajoitettu ISP:n päässä.
psymbiote
Senior Member
_
8. maaliskuuta 2005 @ 04:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Viime aikoina tosin liikenne on hidastunut dc:ssa kun käyttäjät ovat alkaneet rajoittaa sitä.
Olen kyllä viime aikoina huomannut saman asian. Ei todellakaan huvita ladata 3gb tiedostoa 4kt/s. Operaattoreiden pitäisi puuttua ankaralla kädellä asiaan...Muuten dc hubeilla ei ole enää muuta tekemistä kuin chat.
JaspaJami
Senior Member
_
8. maaliskuuta 2005 @ 04:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse taas olen sitä mieltä että on erikseen hubit nopeille yhteyksille. Eli mielestäni nopeutta saa rajoittaa, kun samalla rajoittaa vastaavasti download nopeutta.

Toinen ongelma on nämä kohtuu yleisen kaapelimodeemiyhteydet. Ne kun on esim 1024/128 tai 2048/128. Ei paljon tuolla yhteydellä upata kovin nopeata. Ja ISP tarjoo mielellään tuollaisia yhteyksiä kun ne kelpaa monelle kaverille pelkkään surffailuun, ja upload kaista on se kallis kaista ISP:lle.
psymbiote
Senior Member
_
8. maaliskuuta 2005 @ 04:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Itse taas olen sitä mieltä että on erikseen hubit nopeille yhteyksille
Mutta mikä on nopea yhteys? Minä ainakin miellän 1024/512 jo suht nopeaksi. Köyhälle opiskelijapojalle/tytölle joka jonkun elokuvan silloin tällöin imuttaa, niin riittää varmasti.
poisoned
Senior Member
_
8. maaliskuuta 2005 @ 06:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
10Mb/10Mb ja siitä ylöspäin on laajakaistoja.. Adsl on pelkkää paskaa, mutta minkäs teet, kun ei muutakaan saa...
TaaviAku
Newbie

1 tuotearvio
_
8. maaliskuuta 2005 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
2048kbittiä/8 = 256kByteä/sec

Suoraan noin ei voi kyllä laskea suurinta mahdollista nopeutta. Vaan pitää ottaa huomioon TCP/IP kehyksien väli, sekä näissä kehyksissä liikkuu paljon muutakin dataa.

Eli tuosta tuloksesta saa suoraan ottaa 10% mäkeen, niin sit ollaan lähellä maksimi nopeutta. Joskus tosin 2meganen kaista suoltaa enemmän kuin 2 megaa. Kun sitä ei ole ihan niin tarkkaan rajoitettu ISP:n päässä.
Aika hyvä homma kans on jakaa se yhteyden nopeus (2048, 1024 jne.) kymmenellä. Oon ite ainakin huomannu, että aikas tarkkaan maksiminopeuteen päästään tuolla laskukaavalla.
JaspaJami
Senior Member
_
9. maaliskuuta 2005 @ 03:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu menee hyvin lähellä kun jakaa 10:llä, ja erittäin helppoa laskea =)

Itse lähinnä tarkoitinkin sitä että mistä tämä johtuu että ei voi suoraan muuttaa bittejä vain tavuiksi, vaan pitää ottaa monta muutakin asiaa huomioon.
pkaksp
Moderator
_
9. maaliskuuta 2005 @ 03:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyl on mahdoton taistelu biteistä.... :)

nutinaama: Käy testaamas tuolla yhteytes nopeus:
http://nopeustesti.kotinet.com/meter.php Aja testi muutamaan kertaan varmuuden vuoks ja laita sit tulos vaikka tänne...

Jos yhteyden nopeus on tuolla ok ni tuo dc++ latausnopeus "vika" löytyy aika varmasti siitä ruudun ja tuolin välistä.. ;)
underi
Suspended due to non-functional email address
_
9. maaliskuuta 2005 @ 03:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse asiassa se pitää jakaa kahdeksalla.
Se on tasan tarkkaan maksimi mitä voi saada.
Johtuu siitä että tavu on 8 bittiä ja yhteydet ilmoitetään megabitteinä ja lataukset kilotavuina.
JaspaJami
Senior Member
_
9. maaliskuuta 2005 @ 05:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä sillai saat laskettua bitit tavuiksi, mutta ei paljon vaikuta tässä asiassa.

Kaapelissakun on kehyksien välillä taukoa, jotta ei synny törmäyksiä. Ja siellä siirretään myös muuta dataa kuin sitä mitä olet lataamassa. Osoitteita, protokollan vaatimia tietoja yms.

Eli todellista maksimi tiedonsiirto nopeutta et todellakaan saa jakamalla yhteyden nopeutta kahdeksalla.
VulpusV
Newbie
_
9. maaliskuuta 2005 @ 13:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Suoraan noin ei voi kyllä laskea suurinta mahdollista nopeutta.
En puhunutkaan tosielämästä vaan teoreettisesta maksimista. Esim. 1024 liittymä todellakin kykynee imemään noin 800-900 kilobitin sekunti vauhtia.
Ideana oli selvittää kysyjälle että operaatoreiden ilmoittama kb ja dc:ssa esiintyvä kB on eri asia.
TaaviAku
Newbie

1 tuotearvio
_
11. maaliskuuta 2005 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä se on millä nopeudella tulee oikeesti hyötydataa!

Ethernet MTU = 1500 tavua. Sullotaan ethernet kehykseen 20 tavua IP-headereita, 20 tavua TCP-headereita, sekä 1460 tavua hyötydataa.

Lähettään IP paketti ATM:n yli RFC1483:n mukaisesti: lisätään 8 tavun protokollatunniste ja 28 tavun ATM-AAL5 traileri. Pilkotaan näin saatu 1536 tavun mittainen AAL5 paketti 32:een 48 tavua palaseen. Lisätään jokaiseen palaseen 5 tavun ATM-headeri. Lähetään näin luodut ATM-solut ADSL-yhteyden yli.

32 ATM solua á 53 tavua = 1696 tavua, josta hyötydataa siis 1460 tavua. Eri headerien viemä osuus kaistasta = 13.92%, hyödatan osuus 86.08%.

256 000b /8 /1024 *0.8608 = 26.90 KB

Minen tajua tosta sitte yhtään mitään, kopsasin sen vaan muualta, joten turha tulla mulle mussuttaan :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2005 @ 05:47

Mainos
_
__
 
_
JaspaJami
Senior Member
_
14. maaliskuuta 2005 @ 02:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muuten hyvä mutta väittäisin että tuossa ei ole vielä otettu huomioon kehysten välistä taukoa, joka on siis suojana törmäyksille. Toisekseen MTU voi olla jotain muutakin kuin 1500, se tosin on yleisimmillään juurikin 1500.

Täytyy kyllä sanoa että itsekkään tajua tota koko solun sisältöä, mutta suurimman osan siitä.
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > dc++:an latausnopeus?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy