User Käyttäjä Salasana  

maanantai 18.8.2025 / 15:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd soitin+poltto ohjelmisto
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
dvd soitin+poltto ohjelmisto
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
keijjoo
Junior Member

7 tuotearviota
_
4. maaliskuuta 2005 @ 17:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
terppa olen vastikään astunut huiman askeleen etiäppäin ja siirtynyt dvd aikaan kun päivitin konekokoonpanoani ostamalla siihen grillaavan aseman ja sitä on tietenkin pakko heti koettaa niimpä olen tunkassut dvdeen kovalevylle ja nyt haluaisin sitä sieltä katsella ja levylle laittaa jottei tuo alkuperäinen rikkoontuisi kovassa pyörityksessä.milläköhän soittimella saisi säädettyä ne kaikki esim mun tapauksessa 41 pätkää jotka pitää kaikki 1ksitellen kilkutella soittolistalle jotta ne näkyisi perä kanaa sigma playerilla tein kun mpc ei ollut kait se mitä hain..niin ja kuinkas sen sieltä sitten siirtäisi?koko hela hoidon?vai vaan esim vob 1.01 ja sitten 2.01 ja sitä rataa? vaikia selittää ehkä joku ymmärtää mun tuskan ja neuvvoisi ja sanoisi poltto softankin.kiitos!
Casepri70
Member
_
4. maaliskuuta 2005 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Rippaa ensin vaikka koko shitti DVDDecrypterillä, ja siihen se mun neuvominen jäikin :)

I''m King Of The World!
arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
5. maaliskuuta 2005 @ 02:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ystävällisesti pyytää hän; ihan ensimmäiseksi voisit panostaa tohon ulosantiin. Olihan taas, sanonko mitä...

Helpoin tapa lienee käyttää DVDShrink ohjelmaa (ilmanen), jolla voit mahduttaa alkuperäisen DVD:n kaikkineen 4.7G:n levylle. Vaihtoehtoisesti voit poistaa kaiken turhan ja näin pienentää esim. elokuvan pakkauksen tarvetta. Ohjelma täältä
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_rippaajat/dvd_shrink.cfm
ja ohje sille täältä
http://www.nefernetti.com/dvdshrink_.htm

Eikö aseman mukana tullut mitään poltto-ohjelmaa? Nero on hyvä, mutta on maksullinen. Lataa sen demoversio (toimii, kunnes tulee päivät täys) ja käryttele sillä, löytyy vaikka tosta
http://www.nero.com/en/nero-prog.html

Tämä on vain yksi vaihtoehto. Lisää löytyy esim. tuo Casepri70 mainitsema DVDDecrypter jne. kun vaan vähän viitsii etsiä, esim. täältä
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/
ja Google on erinomainen työkalu. Noista poltto-ohjelmista ei muista kokemuksia kuin Nerosta. Liekö edes olemassa ilmaista poltto-ohjelmaa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2005 @ 03:01

keijjoo
Junior Member

7 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2005 @ 05:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
anteeks toi yllä oleva viesti..siis mulla on jo levy miljoonassa palassa kovolla ilmeisesti vobbeina kysymys oli että millä saisin sen koko höskän soimaan kerralla jossain soittimessa,nyt kun joudun erikseen kaikki siirtämään soittolistalle yksitellen mmm nero löytyy ja tota poltanko sen koko kansion sieltä?vai vaan ne filut jotka nyttää soittimessa jotakin= )siellon katsos noita video ts filuja jotain ifo ja bup..juttuja!!kyllä tämä tästä eka kertaa ihmettelen..
arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
5. maaliskuuta 2005 @ 06:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä en jaksa...auttakaa muut...
No, kokeillaas kerta vielä kuitenkin...

Eli, sulla on DVD:ltä siirretty elokuva(ko?) kovalevylle ja haluaisit sitä katsella tietokoneella olevalla soittimella suoraan kovalevyltä? Vai, meinaat tehdä siitä kovalevyversiosta tollasen varmuuskopion DVD:lle (muuten en ymmärrä Neron tarvetta)?

Tietokoneella olevalla soittimella olen itsekin katsellut elokuvia suoraan kovalevyltä. Ikävä kyllä en ole oman koneen ääressä, että olisin voinut kokeilla ennen ohjeistusta, mutta yleensä soittimessa on valikko, josta voi valita, mistä sitä elokuvaa pyöritetään (cd asema vai file kovolta) ja sieltä pitää vaan löytää se "oikea", jolla saa toistettua kokonaan (tosi epämääränen selvitys, sori).

Jos taas meinaat polttaa sen kovolla olevan teoksen DVD:lle, nin aukaset Neron (ei sitä startsmarttia/expressiä mikä lie) ja valitset DVD puolen. Sieltä valitset DVD-video. Oikeassa reunassa lehdykkä (olisko ollu burn/polta), valitset sen. Oikeasta reunasta etit sen kansion, jossa tuotos on. Vasemmalta löytyy punanen Video_TS kansio, johon vaikka raahaamalla siirrät koko sen tuotoskansion. Mutta, jos siinä sun kansiossa on liikaa tavaraa nin alalaidassa oleva palkki pärähtää punaselle ja silloin se poltto ei onnistu, eli sun pitää poista sieltä tavaraa, jolloin mennään tohon DVDShrink käyttöön jne. Jos taas palkki pysyy vihreenä, yläreunasta painat vaan sitä polttokuvaketta ja siitä se homma etenee.

Ja jos tää ei edelleenkään vastaa siihen, mitä tarkotit, nin toivoisin TODELLA panostusta tohon tekstin kirjottamiseen ja ongelman esittämiseen. Ei millään pahalla kuitenkaa.
keijjoo
Junior Member

7 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2005 @ 06:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo ok nyt pääsit jäljille..osaaan kyllä levyjä poltella ..onkelma oli siinä ettei siitä kansiosta löydä sellaista filua josta se lähtisi pyörimään koko höskä,mutta jätetään tämä tähän,kiitoksia kärsivällisyydestä taitaa tuo minun ulosanti olla live elämässäkin aika vaikea selkoista..
arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
5. maaliskuuta 2005 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No, kun menen illalla kotio, niin tutkailen että mikä sieltä kansiosta pitää valita, että koko höskä pyörii (tulee silleen automaagisesti nykyään tehtyä, että ei muista). Ja tietty joku muu voisi varmaan nyt ystävällisesti avittaa. Laitanpa sitten tänne lisää ohjeistusta, jos ei muita apuja löydy. Sen voisit vielä kertoa, että mikä soitin sulla siellä koneella on.
arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
7. maaliskuuta 2005 @ 01:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
keijjoolle sen verran infoa (jos sitä nyt olet odottanutkaan), että meni susiks. Kone otti ja hajos. Että palaillaan astioille tulevaisuudessa.
keijjoo
Junior Member

7 tuotearviota
_
8. maaliskuuta 2005 @ 04:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
heh..joo eipä mitään palaillaan= )
Mainos
_
__

_
arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
8. maaliskuuta 2005 @ 04:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eilen tossa kaverin koneella testattiin. Kaveri oli ripannu elokuvan Smartripperillä ja sitä kansiota yritettiin aukasta soittimella, mutta ei onnistunu. Authorointi tehtiin DVD2One ohjelmalla ja sitä kansiota tarjoamalla rupes näyttämään elokuvaa ja olis sen kokonaan näyttäny. Että ainakin tossa dvd2one kansiossa oli noi vobit jne. Tiedä sitten, mutta muistelisin, että ite olen joskus saanu elokuvan näkyviin jo ton smartripperin jäljiltä. Paha kun levis se kone...
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd soitin+poltto ohjelmisto

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy