Tilausongelmia Nierle:stä
|
|
jani_tool
Newbie
|
14. maaliskuuta 2005 @ 05:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko muilla ollut viimeaikona ongelmia Nierle:n kanssa? Kaveri tilasi levyjä reilu kuukausi sitten mutta levyt eivät ole tulleet vieläkään. Tilaus-status näyttää että levyt olisivat toimitettu. Kaveri yrittänyt ottaa yhteyttä Nierle:en puhelimella ja maililla mutta vastausta ei kuulu. Pitäis itsekin tilata levyjä mutta eipä tässä uskalla, ainakaan Nierle:stä....
Jani
|
jurp2
Newbie
|
15. maaliskuuta 2005 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin tavaraa Nierlestä pari viikkoo sitten, ja tänään tuli paketti. Kaikki oli ok, oikeita ja ehjiä. Tuffdiscin levyt toimivat hyvin. Eli ei mitään ongelmia ole ollut. Onko sulle tullut sähköpostia Nierlestä että maksu on mennyt perille? Tähän tyyliin:
Tilauksesi on valmiina lähetykseen ja toimitetaan sinulle mahdollisimman pian!
Vastaanotimme maksusi EUR 57.93. Kiitos tilauksestasi. Ystävällisin terveisin,
Teidän NIERLE Media - Team !
Tämä sähköposti tuli siis 11.3 ja jo tänään tuli paketti. Ja luulisin että toi status on vain jokin automaattinen juttu, en usko että sillä on mitään oikeaa merkitystä...
|
satajet2
Member
|
15. maaliskuuta 2005 @ 17:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Reilu viikon sisään on ainakin mulle tullut paketti siitä kun olen maksanut. Josko se sun kaveris on maksanu väärälle tilille tai jotain?! Tai siin maksussa on ollut jotain muuta häikkää. Kyllä sieltä nierlestä tulee just toi jurp2 mainitsema kuittaus maksusta.
...
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
15. maaliskuuta 2005 @ 17:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Onko muilla ollut viimeaikona ongelmia Nierle:n kanssa? Kaveri tilasi levyjä reilu kuukausi sitten mutta levyt eivät ole tulleet vieläkään. Tilaus-status näyttää että levyt olisivat toimitettu. Kaveri yrittänyt ottaa yhteyttä Nierle:en puhelimella ja maililla mutta vastausta ei kuulu. Pitäis itsekin tilata levyjä mutta eipä tässä uskalla, ainakaan Nierle:stä
Mulle kävi alkuvuodesta tolleen ja tappelin pari kuukautta että saisko rahalle vastinetta. No sitten pyysin että antavat se seuranta koodin mistä voisin katsoa milloin paketti on tullut Suomeen.
Huomasin siinä katellessa että "seuranta-koodi" olikin jo aikoja sitten saadun paketin koodi ja uutta ei kuulemma olekkaan. No meni sitten vielä parisen viikkoa ei aikaa kului noin 2-1/2 kuukautta jolloin Nierlestä ilmoitettiin että Suomen posti oli lähettänyt paketin takaisin koska vastaanottajaa ei oe tavoitettu. Sitten menikin noin 7 päivää ja paketti tuli perille. Hmm, olen tilannut kyllä senkin jälkeen useampia lähetyksiä mutta toi oli ainoa joka takerteli noin kovasti, muuta on tulleet noin kahdenviikon sisällä tilauksesta. En sitten tiedä totuutta tuosta palautettiinko paketti kun sitä seurantakoodiakaan ei koskaan löytynyt. Jotta tällänen tapaus..
|
AxelF
Suspended due to non-functional email address
|
16. maaliskuuta 2005 @ 10:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Huomasin siinä katellessa että "seuranta-koodi" olikin jo aikoja sitten saadun paketin koodi ja uutta ei kuulemma olekkaan. No meni sitten vielä parisen viikkoa ei aikaa kului noin 2-1/2 kuukautta jolloin Nierlestä ilmoitettiin että Suomen posti oli lähettänyt paketin takaisin koska vastaanottajaa ei oe tavoitettu.
Meinasi käydä samalla tavalla kun ensimmäisen kerran tilasin Nierlestä. Syy ei kylläkän ollut Nierlen vaan Suomen Postin typerän käytännön. Posti kantaa paketin kotiin päivällä jolloin tod.näk. ketään ei ole paikalla (olisko liian vaikeaa soittaa ensin?!?). Kun ketään ei ole paikalla niin postimies vie paketin pois, eikä jätä paketin saapumisesta tietoa vastaanottajalle. No ihmettelin aikani kun pakettia ei kuulu. Kävin viimeaikoina saapuneen postin, ilmaisjakelut jne. läpi josko pakettikortti olisi vahingossa ollut niiden joukossa - ei ollut. Sitten sattumalta huomasin eteisen lattialla n. 4 x 2 cm kokoisen viivakooditarran, jossa oli DE alkuinen numerosarja. Piruuttani kävin kokeilemassa netissä postin lähetysseurannassa ko. koodia. Ilmeni että minulle on tullut jo aikaa sitten paketti - viivakooditarrassa siis ei lukenut mitään muuta kuin tuo koodi. Menin tarra kädessä postiin ja kysyin että mikäköhän tämä mahtaisi olla. Ilmeni että se on se Nierlen paketti. Kertoivat että ovat lähiaikoina pistämässä sitä takaisin saksaan kun vastaanottajaa ei tavoitettu. Kerroin että olen vastaanottaja ja annoin vähän noottia siitä että posti ei ollut jättänyt kunnon saapumisilmoitusta, vaan ainoastaan tuon tarran josta minun olisi siis pitänyt arvata että se on minulle tuleva paketti. Postista lupasivat antaa palautteen eteenpäin. Nykyisin kun olen tilannut useamman kerran Nierlestä, niin postimies on kirjoittanut käsin pakettikortin ja liittänyt po. tarran siihen jos en ole ollut kotona paketin saapuessa. Yleensä en ole päivällä kotona -> posti voisi vähän kehittää tuota kotiinkuljetus palvelua josta kuitenkin olen maksanut.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. maaliskuuta 2005 @ 10:43
|
ipzu
|
16. maaliskuuta 2005 @ 10:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Ootkohan muuten laittanu sen maksun viesti-kohtaan varmasti tilausnumerosi? jos se unohtuu, saattaa kestää kuulkaas kauan... :P
äLä vittuiLe muLLe...
-saunan takan on vielä tilaa.....
|
topa
Member
|
16. maaliskuuta 2005 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitenkäs pitäisi menetellä seuraavanlaisessa tilanteessa:
Tein tilauksen viimeviikon lopulla, ja olen maksamassa sitä tänään 16.3.05. Huomasin kuitenkin että nierlessä ei olekaan enään kaikkia tillamiani tuotteita, eräs paketti TDKn DVD levyjä poistunut listoilta.
Ennenkin on käynyt näin ja silloin nierle on laittanu ylimääräisen rahan "tilille" jonka voin käyttää seuraavassa tilauksessa. Nyt ei kuitenkaan huvittais laittaa ylimääräistä. Voinkohan vähentää tuon puuttuvan paketin loppusummasta ja laittaa rahat vaan niistä tavaroista joita heillä on?
Nierleen saa erittäin huonosti yhteyttä ja saksaa en osaa. Millä kielellä heiltä voi kysellä ja mihin osoitteeseen?
|
n_r
Senior Member
|
16. maaliskuuta 2005 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kun ketään ei ole paikalla niin postimies vie paketin pois, eikä jätä paketin saapumisesta tietoa vastaanottajalle.
Kyllä mulle on aina jätetty viesti että voi noutaa paketin lähimmästä postista. Näin siis jo monia vuosia. Yhtään pakettia ei ole kadonnut mihinkään enkä nyt puhu vain Nierlen paketeista.
Quote: posti voisi vähän kehittää tuota kotiinkuljetus palvelua josta kuitenkin olen maksanut.
Mutta tossa on se pointti, että esim Nierlellä maksat DP:n (DHL) palvelusta. Heiltä valitettavasti se paketti sitten jätetään SP:n hoidettavaksi perille ja tässä se homma sitten kusee. Mutta sinä olet maksanut vain tuosta Saksan postista ;-) Yleensä on tullut havaittua se, että jos paketin lopputoimituksen hoitaa posti niin se tosiaa tökkii. Saattaa paketti saksasta tulla suomeen parissa päivässä ja sitten se jatko kestää viikon. SP:hän on heikentänyt palveluaan vuosi toisen perään :-(
Quote: Nierleen saa erittäin huonosti yhteyttä ja saksaa en osaa. Millä kielellä heiltä voi kysellä ja mihin osoitteeseen?
Itse olen ihan rehellisesti englanniksi kirjoittanut ja siihen osoitteeseen mikä siellä sivuilla on... Jaa paitti että nykyisin se näköjään viekin Luxemburgiin, no osoite kuitenkin se info@nierle.lu. Vastauksen olen kyselyihini saanut parissa päivässä. Mutta en ole pitkään aikaan tilannut Nierlestä, siirryin taas CDRohlingeen.
Tarkistin, että suomilipulla osoite on info@nierle.de... ota tuosta sitten selevää...
|
jokke78
Newbie
|
16. maaliskuuta 2005 @ 15:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Nierlen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta muiden tahojen kanssa kylläkin. Tässä vähän tarinaa.
Tilasin tässä taannoin tavaraa Saksasta. Paketin piti olla perilla viikossa. Viikon kuluttua kävin postissa kysymässä onko minulle tullut pakettia. Ei kuulemma ollut. Eikä ollut mahdollista edes tarkistaa kun ei ollut tunnusta. Tarjosin henkkareita yms, ei käynyt.
Meni toinen viikko. Taas postiin, nettikaupan sivulla kun luki että "lähetetty xx.xx.2004", joka siis oli jo melkein pari viikkoa aiemmin. Taas kyselemään. "Ai ei ole saapumisilmoitusta?? No ei me sitten voida mitään.." Asiamiespostin hyllyssä tiskin takana näkyi saksasta tullut iso paketti jossa saman firman tarrat, sanoin että tuo voisi olla minulle. "No ei voi mitään, jos olisi sulle niin sulle olisi jo lähetetty lappu ja ilman sitä lappua ei voitaisi edes luovuttaa mitään". Hmm.. ei kun kotiin..
No taas menee viikko. Homma rupeaa lievästi sanottuna vit**amaan, rahaa kun oli paketissa kiinni melkein tuhat euroa. Otin yhteyttä saksalaiseen postimyyntifirmaan ja kysyin että mikäs nyt maksaa. Heidän mukaansa oli lähetetty 3 vko sitten. Pyysin heitä selvittämään DHL:ltä paketin lähetystunnuksen. Selvittivät sen ja lähettivät minulle. Soitin suomen DHLlään ja kysyin tunnuksen mukaista pakettia. "Joo, on toimitettu lähimpään postiisi xx.xx.2004".
Paketti oli siis lähtenyt Saksasta ajallaan ja tullut postitoimistooni kolmessa päivässä. Siellä se oli maannut sitten kolme viikkoa. Mitään ei tietysti oltu ilmoitettu, ei saapumisilmoitusta eikä mitään.
Ei kun taas postiin ja kertomaan DHLlän tiedoista yms. Vaadin saada nähdä kenelle se jo aiemmin näkemäni paketti oli. Kas kummaa, minulle! No, onneksi sentään paketti löytyi, mutta uskomatonta on että vaikka paketissa jopa lukee minun puhelinnumeroni niin ei ketään kiinnosta edes ilmoitella tai ihmetellä miksi en ole vielä sitä pakettia hakenut. Ei luulisi olevan liian vaikeaa/kallista. Toisekseen, ei luulisi olevan sen vaikeampaa sinne koneelle syöttää nimeä kuin numeroakaan. Taas olisi säästynyt kolme viikkoa aikaa kun olisi suostuttu tarkistamaan nimen perusteella onko mitään tullut.
Eli jos paketti on hukassa, niin ei muuta kuin postista tiukalla äänensävyllä kyselemään.
|
Moderator
|
17. maaliskuuta 2005 @ 07:06 |
Linkki tähän viestiin
|
topa, minä ainakin tuossa tilanteessa tekisin kokonaan uuden tilauksen jottei mitään epäselvyyksiä pääsisi syntymään.
|
topa
Member
|
17. maaliskuuta 2005 @ 10:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Voiko sen vanhan tilauksen sitten jättää sinne vaan roikkumaan?
Vai lähteekö se pois? Lähettävätkö jos on maksamattomia tilauksia.
Taidan tosiaan sitten tehdä uueden tilauksen.
|
Mainos
|
|
|
AxelF
|
17. maaliskuuta 2005 @ 15:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kyllä mulle on aina jätetty viesti että voi noutaa paketin lähimmästä postista. Näin siis jo monia vuosia. Yhtään pakettia ei ole kadonnut mihinkään enkä nyt puhu vain Nierlen paketeista.
En minäkään ilman pakettia jäänyt, mutta kyse oli lähinnä hyvästä tuurista. Ekasta tilaamastani Nierle paketista postimies oli tosiaan jättänyt pelkän viivakooditarran postiluukkuun kun en ollut kotona paketin saapuessa. Kun sitten menin postiin sen viivakooditarran kanssa, niin postista selittelivät että ei ollut muuta jättää -> nierlen paketissa kun ei ole Suomen pakettikorttien tapaista repäistävää "kaksoiskappaletta". Palautteessani sanoin että kyllä jotain muutakin, kuin vain pelkkä viivakoodi pitää jättää -> Sen jälkeen aina kun olen tilannut Nierlestä enkä yleensä ole kotona paketin saapuessa, niin postiluukussa on ollut postimiehen itsensä kirjoittama pakettikortti jossa sitten on tuo viivakooditarra liimattuna päälle.
|