LG:n asemat vain 2X ?
|
|
ipzu
Suspended due to non-functional email address
|
14. maaliskuuta 2005 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen tässä huomannut, että ainakin verkkokaupassa tuntuu joka hemmetin levyn kylkiäisenä tulla ominaisuus : " toimii LG:n asemissa vain 2X ."
Onko kyseessä jokin salajuoni LG:tä vastaan, vai miksi niin moni levymerkki hylkii nopempaa kirjoitusta.
Sitten samaiseen aiheeseen liittyvä, itseäni kiinnostava asia :
Tilasin näitä levyjä nierlestä :
DVD-R 4,7 GB (G) RITEK G05-ANV 8x Spindle
Mahtaako nämä nyt sitten toimi 8X omassa LG:n asemassani, vai pitääkö näitäkin käryytellä 2Xnopeudella? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia?
äLä vittuiLe muLLe...
-saunan takan on vielä tilaa.....
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
15. maaliskuuta 2005 @ 11:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä noiden Ritekkien pitäisi toimia @ 8x.
On kaksi vaihtoehtoa, miksi LG ei polta niitä Verkkokaupan halparoskia yli 2x-nopeudella:
1) LG ei tunnista ko. levyjä, eikä siten suostu niitä miniminopeutta suuremmalla polttamaan.
2) LG yrittää optimoida polttolaadun ko. levyillä, ja se vaatii huonojen levyjen kohdalla alhaista nopeutta.
|
jarzza
|
15. maaliskuuta 2005 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen saanut sen käsityksen että asema hakee polttonopeuden mediakoodin mukaan, mikä on listattu polttimen "biosiin" eli firmwareen,ellei se sitä sieltä löydä se valitsee alhaisimman mahdollisen nopeuden,asema EI osaa tutkia levyn laatua, valitettavasti on paljon myynnissä levyjä missä on väärennetty mediakoodi, mutta se erikseen.
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
15. maaliskuuta 2005 @ 12:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei firmwareen kirjoiteta läheskään aina sitä lukua maksiminopeudeksi, mikä levyn päällä lukee. Useimmiten firmwaret tarjoavat ylinopeuksia, mutta joissain tapauksissa myös alinopeuksia. Ja kyllä esim. BenQ:n DW1620 asemat tutkivat levyn laatua polton yhteydessä saavuuttaakseen optimaalisen lopputuloksen. Jotkut valmistajat ovat polttonopeuksissa huomattavasti konservatiivisempia kuin toiset.
|
ipzu
|
15. maaliskuuta 2005 @ 13:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli toisinsanoen, verkkokauppaa ei tueta ja kauan eläköön saksanmaan optisten medioiden vapauttajat \o/ ? :D
äLä vittuiLe muLLe...
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
15. maaliskuuta 2005 @ 15:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä Verkkokaupan Verbatimit ovat ihan toimivia ja vieläpä edullisia.
|
ipzu
|
16. maaliskuuta 2005 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm, mikähän on, kun ritekin levyt toimii kyllä, mutta vain 4X-nopeudella? Ainakin DVD-decrypter näyttää, että supported speed 4X tjsp... Pitääkö tässä rueta jotain firmwarea päivittelemään tai jotain muuta? Ja minkälainen homma sen päivitys sitten on ja mistä niitä löytää? ainakaan LG:n sivuilta en meinannu löytää mitään järkevää, saatikka sitten download-osiota :P
..kunnolla ainakaan :P
äLä vittuiLe muLLe...
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
16. maaliskuuta 2005 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ipzu
|
16. maaliskuuta 2005 @ 13:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kiitti =)
äLä vittuiLe muLLe...
|
ipzu
|
16. maaliskuuta 2005 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Just, nyt kun päivitin firmwaren, myös nuo verkkokaupan levyt alkoivat paistumaan 4X-nopeudella. Kiitoksia auttajille oikein kovasti. Posio vaikenee... =)
äLä vittuiLe muLLe...
|
jaakko90
Junior Member
|
16. maaliskuuta 2005 @ 15:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm... Sattuisiko kukaan tietämään miksi nero näyttää Maksimipolttonopeudeksi 2.4X vaikka DVD levyä ei ole edes asemassa? Ja Samsungin Pleomax (verkkokaupan levyjä) :D se polttaa vain 2X. Niin ja asemana on LG GSA-4163B dual layer...
|
ipzu
|
17. maaliskuuta 2005 @ 12:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Koska nero keksii niitä omia juttujaan ja se on joku defaulttijuttu varmaan. Siis kuitenkin varmaan tulee eri juttu, kun laitat levyn asemaan?
Ja niitä 2X levyjä poltellessa... ootko kokeillu tota firmwaree pivittää tosiaan? Mullakin alko ne verkkokaupan levyt, joitten ei pitäs toimia LG:n asemilla kun 2X, palamaan nätisti 4X. Elis siis täältä :
http://kenny.storageinfo.co.kr/firmware/lg/
löytyy asemaan uusimmat firmwaret. Koitappa sitä =)
äLä vittuiLe muLLe...
|
jaakko90
Junior Member
|
18. maaliskuuta 2005 @ 08:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo firmwaret oon kyl päivittän... silti toimii ne vaan 2X
|
BugH
|
21. maaliskuuta 2005 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain tänään tuon GSA-4163B aseman ja näyttää siinä olevan sama juttu. Polttaa Nierlen verbatimeja vain 2X nopeudella. Asemassa on firmwaresta A100 versio, miten tuon päivityksen kanssa on, voiko vanhan version päälle asentaa suoraan A103 version?
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
21. maaliskuuta 2005 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi asentaa suoraan tuoreimman firmwaren.
|
Barbaari
Junior Member
|
29. maaliskuuta 2005 @ 17:47 |
Linkki tähän viestiin
|
GSA-4163B A103:lla palaa Pleomax plussat 8x-nopeudella.
|
jaakko90
Junior Member
|
30. maaliskuuta 2005 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Ai. mulla onkiii vaa ihan normaaleja pleomaxeja... Mites muuten onks kellä kokemuksia noista Verbatimin testivoittaja levyistä? niistä DVD-R
|
nolife007
Newbie
2 tuotearviota
|
2. huhtikuuta 2005 @ 02:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu itse huomasin tuon 2x -jutun vasta levyt tilattuani.
Noh, ajattelin että mihinkäs minulla nyt niin kiire olisi, etten ehtisi vähän hitaamminkin levyjä poltella.
Tosin sitten levyjen tultua, huomasin että ihan hyvin palaa 8x.
Levyjen merkki on Samsung Pleomax 8x ja DVD-poltin on LG:n DVD-RAM GSA-4163B.
Let's end it all tonight!!!
|
jaakko90
Junior Member
|
2. huhtikuuta 2005 @ 07:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Samsung pleomax 8x DVD-R? mikä firmware sulla sitten on siinä? minulla LGn GSA-4163B ei aluksi edes suostunut polttamaan noita levyjä, mutta kun päivitin firmwaren niin alkoi toimia, mutta kuitenkin vain 2X nopeudella.
|
nolife007
Newbie
2 tuotearviota
|
2. huhtikuuta 2005 @ 15:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Samsung pleomax 8x DVD-R? mikä firmware sulla sitten on siinä?
Tuota noin.. Kun ostin tuon aseman, hain uusimman firmwaren LG:n sivuilta silloin. Mistäs muuten tuon versionumeron voi tarkistaa, kun ei tuohon firmwareen liittyviä filuja ole kovolla enää tms.
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
2. huhtikuuta 2005 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Firmwaren version voi tarkistaa vaikkapa Nero Infotool-ohjelmalla.
|
nolife007
Newbie
2 tuotearviota
|
2. huhtikuuta 2005 @ 19:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli neron infotool kertoo firmwareksi 'A102'.
Mitäs firmwarea teillä on?
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
2. huhtikuuta 2005 @ 19:26 |
Linkki tähän viestiin
|
A103. Pitäisi ihan testimielessä tilata minimisatsi noita Pleomaxeja, että näkisi miltä niiden skannaukset näyttävät.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2005 @ 20:20
|
nolife007
Newbie
2 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2005 @ 04:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Päivitin firmwaren tuohon uusimpaan (A103).
Kuinkas muuten, mistä johtuu sellainen ongelma että kun polttelen noita Samsung Pleomax 8xDVD-R:iä, niin tosi moneen on tullut CRC-erroreita.
Xbox valittaa 'likaisesta levystä', ja dvd-polttimeni herjaa kanssa noilta dvd:eiltä kopioidessa kovolle tiedostoja.
Mitkä seikat kannattaisi tarkistaa, että saisin selvyyden ko. ongelmaan? Olen polttanut levyjä 4x ja 8x:nä. Jotkut toimii ihan ok, joihinkin tulee erroreita..
Kiitokset etukäteen jo auttajille!
|
Mainos
|
|
|
ktorni
Member
1 tuotearvio
|
3. huhtikuuta 2005 @ 06:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Pidä polttaessasi todennus päällä, niin tiedät pystyykö edes polttava asema niitä lukemaan oikein.
|