User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 6.8.2025 / 19:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > kaistan "rajoittimista"...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kaistan "rajoittimista"...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pe5ta
Suspended due to non-functional email address
_
19. maaliskuuta 2005 @ 05:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mielenkiinnolla olen seurannut juttuja, että se ja se palveluntarjoaja siellä ja siellä rajoittaa p2p-liikennettä vedoten verkon kuormitukseen ja ruuhkautumiseen.
Itse asun Salon seudulla, jossa paikallinen puhelinyhtiö vuokraa verkkoaan kaikille operaattoreille ja pyörittää itse DNA:n yhteyksiä. Liittymiä on täällä päin melko paljon suhteessa asukaslukuun (n. 20000 ihmisen kaupunki). Itse käytän luonnollisesti paikallisen yhtiön liittymää koska en halua antaa ropojani millekään ruotsalaiselle firmalle tai suurelle suomalaiselle joka polkee hintoja pikkupaikkakunnilla saadakseen johtavan markkina-aseman siellä ja pitää törkeän korkeita hintoja esim. pääkaupunkiseudulla keräten sieltä katteen kusipäiselle toiminnalleen. Kaikki pääkaupunkiseudulla asuvat verratkaapa huviksenne hintoja siellä ja verratkaa niitä esim. Salon hintoihin...
Ja kun hintakin on halvempi tai sama kuin näillä isoilla firmoilla, en näe mitään syytä vaihtaakkaan.
Niin ja sitten asiaan: tämä on ns. sisäpiirin tieto paikallisesta yhtiöstä ja täysi fakta, kyselin näistä p2p-ohjelmien rajoittimista täällä päin (itse en ole mitään havainnutkaan) ja vastaus oli että nykyisillä yhteysnopeuksilla ja liittymämäärällä on verkon kapasiteetista käytössä n. 10 prosenttia, eli ei ole tarvetta rajoittaa "ruuhkautumisen" takia yhtään mitään...
Mitenköhän lienee kuormitus muilla paikkakunnilla? Tuntuu siltä, että tuo "ruuhkautuminen" on vain muilla yhtiöillä tekosyy säästää kustannuksissa, kaistahan maksaa jopa operaattorillekin :)
Täytyy kiittää vaan paikallista firmaa, etteivät ole sille rajoittamisen tielle lähteneet ja toivottavasti eivät siihen menekkään...
P.S Itselläni on 2M/512 letku 36,90e/kk
Senior Member

3 tuotearviota
_
19. maaliskuuta 2005 @ 06:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, kyllä on ollut tiedossa, ettei läheskään kaikkea operaattoreiden kaistaa ole käytössä. Huijareita koko sakki.

Täällä tarjoavat liittymiään DNA, Sonera ja Elisa. Kaikilla 2M/512 maksaa 48?/kk.
FleshW
Junior Member
_
19. maaliskuuta 2005 @ 06:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juuh... Itse hieman alalle päin suuntautuneena voin todeta tuon 10% olevan melko oikea kuormitus kuituverkossa... Luultavasti tämä antipiratismiaalto on saanut operaattoreita takajaloilleen ja toimimaan niinsanotusti "hätävarjelun liioittelu" meiningillä

---Sonera 2M/512 38?/kk 8/1 58?/kk täällä

-I typ-o. Therefore i am-
blackmoon
Junior Member
_
19. maaliskuuta 2005 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itellä tääl treella gohome 8/1, 49egee, jota pidän aika kohtuullisena, eikä tätä ainakaan rajoitella pätkääkään (down ~850kiloo, up ~100kiloo).
Moderator

7 tuotearviota
_
19. maaliskuuta 2005 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
täällä on 2M/200kb 29e ja semmonen löytyy iteltä..

mutta tuo uppikaista on ärsyttävän hidas...

Mainos
_
__

_
zack2k
Member
_
20. maaliskuuta 2005 @ 09:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä täällä lännessäpäin on joillain noilla puhelinyhtiöillä tapana myydä enemmän liittymiä kuin rahkeet riittää... Myydään enemmän liittymiä kuin on kapasiteettia -> Muillakin rupeaa liikenne tökkii, että tähän tapaan täälläpäin
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > kaistan "rajoittimista"...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy