DC++ Akttiiviseksi / Norton
|
|
mdmd
Member
|
25. maaliskuuta 2005 @ 08:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt mulla alkaa mennä hermot. Miten DC++:n saa aktiivitilaan? Olen kokeillut jo kaikkea mahdollista ja lukenut kaikki mahdolliset neuvot. Jokin mättää. Passiivitila toimii kyllä. Käynnistettäessä tulee virheilmoitus tyyliin "Failed to Create Port Mappings".
Mulla on DC++ 0.670, Windows xp (prof) SP 2, Norton Internet Security 2004 (palomuuri).
Olen testannut mm. Mark Gillespie's testityökalulla ja kohdat 7 ja 8 eivät onnistu. Niissä tulee failure. Muut kohdat ok.
Ongelmia mulla on ilmeisesti:
1. Mikä ip-osoite tulee dc++ asetuksiin vai tarvitaanko sitä ollenkaan? Mun Soneran netttiyhteydessä ei ole kiinteetä ip-osoitetta joka lukis verkkoyhteyden asetuksissa. Mistä saan oikean ip-osoitteen?
2. Mitä laitan ICP Port / UDP Port kohtiin?
3. Miten saan laitettua suomenkielisesä Norton palomuuriohjelmassa oikeat asetukset kohdalleen, esi,. avaan oikeat portit jne.
4. Minulla on Siemensin langaton Gigaset ADSL-systeemi, router. En ole täysin varma niistäkään asetuksista. Mitkä portit sinne täytyy laitaa, että port forwarding onnistuisi?
Kiitos sille joka tämän solmun avaa. En voi millään uskoa, ettei ratkaisua löydy.
|
Erkkimon
Senior Member
|
25. maaliskuuta 2005 @ 09:38 |
Linkki tähän viestiin
|
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/165943
SP2 vaikeuttaa hommaa.
Tosta Markin ohjelmasta en oo kuullukkaa... o.0
1. IP -osote kyllä tarvitaa. Se, että se ei oo kiintee, ei haittaa. Komentorivi/komentokehote/command prompt/MS-DOS -prompt/MS-DOS -kehote -> ipconfig
2. En mä sinne ainakaa oo mitää laittanu ku käytin Wintoosaa. -En ainakaa muista. Eli tossa on ne general settingsit:
3. Eka linkki...
4. En nyt oo ihan varma, mut pidät vaa sen portin auki, millä sun koneen ja boksin välinen yhteys toimii. Periaatteessa on ainoastaa sun koneesta, eli sun palomuurin pitää vaa antaa DC++:lle vapaat kädet.
BOFH on rakastanut usereitaan niin paljon, että antoi ainokaisen 3com590-Vortexinsa, jottei yksikään, joka häntä palvoo, joutuisi /dev/nulliin, vaan saisi iankaikkisen accountin.
Kun IBAN tai BIC on hukassa, http://ibanjabic.info tarjoaa avun.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
25. maaliskuuta 2005 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Jostakin syystä en saanut ladattua tuota modeemin manuaalia koneelle että olis kattonu onko siinä nat. Jos on niin modeemiin pitää ottaa yhteys ja määrittää virtual serveriin haluttu port auki. Jos erkkimonilla on itsellä sama modeemi ja toimii aktiivina niin unohtakaa koko tämä viesti. Pitäkää vaikka pääsiäistrullin höpinöinä.
|
Erkkimon
Senior Member
|
25. maaliskuuta 2005 @ 11:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Jostakin syystä en saanut ladattua tuota modeemin manuaalia koneelle että olis kattonu onko siinä nat.
Nii mä en nyt ymmärtäny... o.0
Nii jos nyt et tätä tarkottanu, nii tosta natista tuliki mieleeni. Jos sulla on NAT päällä, nii et pääse aktiiviseks. Valtavalla konffimisella, ajalla ja oikealla asenteella kyllä pääset aktiiviseks, mut mulla ei oo tietotaitoa..
Quote: Jos erkkimonilla on itsellä sama modeemi ja toimii aktiivina niin unohtakaa koko tämä viesti.
Modeemi?
BOFH on rakastanut usereitaan niin paljon, että antoi ainokaisen 3com590-Vortexinsa, jottei yksikään, joka häntä palvoo, joutuisi /dev/nulliin, vaan saisi iankaikkisen accountin.
|
Junior Member
|
25. maaliskuuta 2005 @ 15:23 |
Linkki tähän viestiin
|
NATista kun tuli pieni puhe, niin kyllä Dc++:n pitäisi toimia myös aktiivisena. Ainakin minun G604T reitittimessä on NAT päällä. Voihan tuo myös olla tapauskohtainen.
Vinkkinä, katohan, jos löydät Gigasetin asetuksista sellaisen kohdan kuin UPnP. LAita se päälle, ja Dc++ Advance asetuksista use UPnP control.
|
mdmd
Member
|
25. maaliskuuta 2005 @ 17:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kaikille avusta. Nyt taitaa aktiivitila toimia. Kai tässä jotain eroa on aiempaan passiivitilaan :)?
|
Erkkimon
Senior Member
|
25. maaliskuuta 2005 @ 18:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh, mä väsään sulle selventävän kaavion ja selityksen:
aktiivinen <--> passiivinen
aktiivinen <--> aktiivinen
passiivinen <--> aktiivinen
passiivinen -- passiivinen
Eli sä et voi olla yhteydessä passiivisten kanssa. Kun sä oot aktiivinen, voit imuttaa kaikilta ja jakaa kaikille. Esim. Alliance on sellanen client, että siinä voi laittaa optionin "Always passive while searching" -vaihtoehto. Eli se pudottaa hakutulokset arviolta alle neljänneksee.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
26. maaliskuuta 2005 @ 05:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Erkkomonille....noiden motukoiden ohjekirjat pystyy netistä lataamaan koneelle ja katella sen ominaisuuksia. Mulla on kymmenkunta motukan ohjekirjaa koneella ja olen opastanut käyttäjiä aktiiviksi. Natin takaa saa aktiiviksi kunhan antaa reitin mitä ohjelma käyttää eli puhkaisee portin. Itse olen aktiivi ja nattiin puhkaistu reikä
Ja jos et tiedä mikä on modeemi niin se on se motukka johon tulee laajakaista/kaapeli piuha joko seinästä tai kaapeliverkosta ja siitä koneeseen joko langattomana tai langallisena. Tämä kyseinen modeemi on mallia ulkoinen.
|
Erkkimon
Senior Member
|
26. maaliskuuta 2005 @ 07:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo. No nyt mä tiedän, mikä on modeemi. Siitä tiedosta on varmasti paljo hyötyä tulevaisuudessa! ;)
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
26. maaliskuuta 2005 @ 17:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Ohjeet vielä Nortonin säätöön. Eli laita DC++:lle "permit all"
|
Erkkimon
Senior Member
|
27. maaliskuuta 2005 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Hehee. Noista sun kuvistahan mä saisin loistavan sigun! :D
|
Katajama
Junior Member
|
30. maaliskuuta 2005 @ 05:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs ongelma on seuraavanlainen ja viisailta kaivataan ohjeita kun en ole juurikaan väännellyt/käännellyt noita verkko juttuja.
-Käytössä on A-link roadrunner 64AP adsl reititin
-Sonera 1/512
-Norton Internet security
http://support.a-link.com/rr64ap/upd.htm Tuolta manuaalit reitittimeen
Tarvis saada DC++ passiivitilasta aktiiviseksi ja tämä vaatii ilmeisesti palomuuriin "reiän puhkaisun". (nortonin ohjeet tuossa jo onkin, mutta reititin kaipaa neuvoa)
Mites pitää toimia kun en ole ennen sellaista tehnyt. Kaipaan "rautalangasta" väännettyä ohjetta.
|
Katajama
Junior Member
|
1. huhtikuuta 2005 @ 09:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Apuja vailla vieläkin..
Eli oikeestaan vain varmistusta haen sille mihin kohtaa laitan tuossa boxissa sen porttien aukaisun?
Onko se: WAN IP FILTER kohtaan?
Ja sieltä sitten tcp ja udp "päälle" niihin sitten boxin ja koneen välinen IP ja portiksi joku DC:n portti?
Pikaisia vastauksia odotellen.. Kiitos
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
1. huhtikuuta 2005 @ 09:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita laite sillatuun tilaan (bridge protocol) ftp://ftp.a-link.com/rr64ap/2.4.2.0/UserManual_v.1.1.pdf
|
Katajama
Junior Member
|
1. huhtikuuta 2005 @ 09:40 |
Linkki tähän viestiin
|
OK!
Ja silloinko ei tarvitse asettaa ollenkaan IP:tä mihinkään vaan laite "hakee" sen itse...
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2005 @ 12:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Sillatussa tilassa sitä on myös sitten aika avonainen ulkomailmalle, eli ei hyvä tietoturvan kannalta. Porttien aukaisulla kyllä pitäisi saada pelaamaan.
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2005 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Nortonin softamuuri turvaa selustan. Näin ainakin minulla.
|
Katajama
Junior Member
|
4. huhtikuuta 2005 @ 04:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilin tuota sillattua tilaa ja silloin katkesi kaikki yhteys ulkomaailmaan. Ei toiminut nettikään.
Olikohan joku muu asetus vielä niin että olis tarvinnut säätää?
Nyt boxi on Wanbridge tilassa ja toimii netti.
|
underi
Suspended due to non-functional email address
|
4. huhtikuuta 2005 @ 05:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla myös soneran netti ja toimii aktiivitila.
Modeemina TW EA-400 kytkin/modeemi, sain toimimaan ku pistin modeemin asetuksiin kohtaan dzb(?) sen ip:n minkä se antoi minun koneelleni.
Kannattaa katsella jos sullakin löytyis vastaava kohta.
En muista tarkalleen oliko se dzb vai mikä kirjainyhdistelmä.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2005 @ 10:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|