pari helppoa kysymystä
|
|
laurim
Junior Member
|
2. huhtikuuta 2005 @ 09:38 |
Linkki tähän viestiin
|
käytössä on mandrake 10.1. Mikä ohjelma olisi paras internet serverin pitämiseen? Sitten toinen aloittelian kysymys: miten saan asennettua armyops230-linux.run tiedoston? kiitos jo etukäteen
|
anatemus
Member
|
2. huhtikuuta 2005 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Parhaan kysyminen on vähän "riskialtista"... Seurauksena voi olla pitkästi eipäsjuupasta ;)
Mutta Apache on yksi suosituimmista jos WWW-serveriä tarkoitat (Intter Nettihän on paljon muutakin kuin www-sivuja).
America's Armyn asennusta en tarkasti enää muista, mutta komentorivillä kirjoittelet ko. tiedoston hakemistossa sh ./armyops230-linux.run ? Vaatii varmaan rootin oikeudet..
Why use Windows when you can have air conditioning?
Why use Windows, when you can leave through the door?
-- Konrad Blum
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2005 @ 09:53
|
laurim
Junior Member
|
3. huhtikuuta 2005 @ 07:18 |
Linkki tähän viestiin
|
tuo AA:n asennus sanoo ettei tiedostoon kytkeydy toimintoa eikä se myöskään siihen mitään kytkemään suostu
|
Moderator
7 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2005 @ 08:13 |
Linkki tähän viestiin
|
en tiedä onko näillä väliä...
sh ./armyops230-linux.run
noin sanottii... mun nvidian .run tiedosto meni ilma ./
elikkä kokeile vaikka ei pakolla auta..
sh armyops230-linux.run
olitko roottina... kaikki käskyt ei toimi muute...
|
laurim
Junior Member
|
3. huhtikuuta 2005 @ 08:15 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä olin roottina
|
laurim
Junior Member
|
4. huhtikuuta 2005 @ 03:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Kirjoittelin nuo komennot roottina mutta silti väitti että: permission denied ???
|
Erkkimon
Senior Member
|
4. huhtikuuta 2005 @ 13:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Höh! Rootilla pitäis olla kaikki oikat. Varmista, että menit rootiks oikein.
su
salasana
sh ./armyops230-linux.run
BOFH on rakastanut usereitaan niin paljon, että antoi ainokaisen 3com590-Vortexinsa, jottei yksikään, joka häntä palvoo, joutuisi /dev/nulliin, vaan saisi iankaikkisen accountin.
Kun IBAN tai BIC on hukassa, http://ibanjabic.info tarjoaa avun.
|
laurim
Junior Member
|
4. huhtikuuta 2005 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
olen kyllä aivan varma että olin roottina koska linux varoitteli esim irc:n käytöstä koska olin roottina. Silti tulee ilmoitus :permission denied
|
Moderator
7 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2005 @ 13:21 |
Linkki tähän viestiin
|
itse olen huomannut että jos toiminto on väärä/ei käytössä nii roottinakin tulee tuo... mutta sh ja .run-tiedoston nimi on kyllä ihan toimiva... jännä juttu...
|
laurim
Junior Member
|
4. huhtikuuta 2005 @ 16:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä mitä teen väärin? Kirjaudun sisään roottina, kirjoitan päätteeseen sh sitten enter ja seuraavaksi kirjoitan americas armyn tiedoston sijainnin ja tiedosto nimen rivi on suunnilleen tälläinen sh: /home/lauri/armyops230-linux.run: Permission denied näin olen sen ohjeista ymmärtänyt tehtäväksi
|
anatemus
Member
|
4. huhtikuuta 2005 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kirjaudun sisään roottina,
Turhaa ja riskialtista (jos graafisesta kirjautumisesta kyse). Kirjaudu omalla tunnuksellasi, konsoli auki, kirjoita su, paina enter, anna rootin salasana ja paina enter. Nyt tässä "konsolissa on" rootin oikeudet.
Quote: irjoitan päätteeseen sh sitten enter
Tuossa menee varmaan väärin, kirjoita sh ./armyops230-linux.run ja vasta sitten enter (voi toimia myös ilman pistettä ja kauttaviivaa.
EDIT: lisää rautalankaa ;)
Why use Windows when you can have air conditioning?
Why use Windows, when you can leave through the door?
-- Konrad Blum
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. huhtikuuta 2005 @ 17:26
|
Mainos
|
|
|
Moderator
7 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2005 @ 17:45 |
Linkki tähän viestiin
|
taishan se vika löytyy.. eli tosiaankin ei sh:n jälkee vielä enterii.. ei varmaa löydä käskyy ja tulee permission denied... :D
|