User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 25.5.2025 / 21:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mitenkä asennetaan dvd asema?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
mitenkä asennetaan dvd asema?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jaa777
Junior Member
_
2. huhtikuuta 2005 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen näperrellyt jotain pientä kooneeseen esim näytönohjaimen irrottanut prossun ottanut irti sun muuta . Mutta en oo koskaan laittanut asemaa paikalleen. Mun koneessa on 2 kiintolevyä ja 1 tavallinen polttava combo asema. Joten riittääkö mulla id paikat ja mitenkä se id kaapeli laitetaan sun muut jutut.

Tämmösen aseman aijjon ostaa LG GCC-4521BB DVD/CD-RW-asema combo 52x32x52x16x, beige, bulk asema.

Joten onko oppaita dvd aseman asennukseen
0siris
Junior Member
_
2. huhtikuuta 2005 @ 12:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://koti.mbnet.fi/migons/oppaat.php?opas_id=1_1
Tuolla on opas koko tietokoneen kokoamisesta, mukana on myös CD-aseman asennus, joka ei juurikaan eroa DVD-aseman asennuksesta. Lyhyesti: Laitat aseman paikoilleen, määrität jumpperilla onko asema Master vai Slave. Jos samassa IDE-kaapelissa on kovo ja CD-/DVD-asema, niin mieluiten kovo aina Masteriksi, ja optinen asema Slaveksi. Sitten IDE-kaapeli kiinni, ja molex (eli aseman virtajohto, jossa on 2 mustaa, 1 keltainen ja 1 punainen johto) vielä kiinni. Sitten käynnistyksessä käyt BIOSista kurkkamassa, että kone tunnistaa aseman, ja että kaikki on kunnossa.

Se on muuten IDE-kaapeli, ei id-.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2005 @ 12:47

jaa777
Junior Member
_
2. huhtikuuta 2005 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia avusta kyllä tästä jotain selvää saa.
Member

1 tuotearvio
_
2. huhtikuuta 2005 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuota , älä ota sitä tahnaa sen prossun alta pois kun purat ja kokoat . Muuten et tarvinne sitä dvd asemaakaan kohta , prossa meinaten voi kärvähtää .
jaa777
Junior Member
_
2. huhtikuuta 2005 @ 19:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu en oo ottanut koskaan sitä tahnaa pois siitä kiitos silti muistutuksesta.
Senior Member
_
2. huhtikuuta 2005 @ 19:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuota noin... kun tuossa kirjoitat että sulla on koneessa yksi tavallinen polttava combo asema, niin miksi meinaat ostaa toisen combo aseman?
Combo asemaa yleensä tarkoittaa asemaa joka lukee dvd-levyjä ja lukee/polttaa cd-levyjä
Aiotko todella nuukailla ja tyytyä pelkästään lukevaan dvd-asemaan kun noin 30 euron lisäsijoituksella saisit polttavan dvd-aseman?
Mainos
_
__

_
jaa777
Junior Member
_
2. huhtikuuta 2005 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ai niin mä unohdin sanoa että mä tilasin päivällä 69? arvosen polttavan dvd:n.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mitenkä asennetaan dvd asema?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy