User Käyttäjä Salasana  

perjantai 27.12.2024 / 10:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > wlan-ongelma/ip-osoitteen uusiminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
wlan-ongelma/ip-osoitteen uusiminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
anttimo
Newbie
_
7. huhtikuuta 2005 @ 11:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli ongelmana yhteys wlan reitittimeen: läppärin wlankortti löytää yhteyden wlan-reitittimelle mut ei päästä nettiin, XP herjaa että ip-osoitetta ei pystytty uusimaan--> tehty ipconfig/release, vapauttaa ip-osoitteet mutta ipconfig/renew ei onnistu antamaan uusia ip:tä, missä vika??
Senior Member

1 tuotearvio
_
7. huhtikuuta 2005 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni oli saman kaltaisia ongelmia wlanin kanssa, mutta ne johtuivat tukiaseman viasta. Muutaman kerran piti asentaa Xp uudestaan, että yheys pelaisi, Linuxilla toimi. Tai jos sinulla on oma tukiasema, niin vika lienee siinä ja sen asetuksissa. Niistä en kyllä tiedä mitään.

Senior Member
_
7. huhtikuuta 2005 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla oli vastaava ongelma. Vika oli siinä, että olin unohtanut verkkoyhteyksissä wlanin tcp/ip-asetuksiin reitittimen ip-osoitteen. Muutin asetukset "hae ip-osoite automaattisesti" -valinnalle niin yhteys alkoi toimia. Toki asetukset reitittimessäkin pitää olla oikein eli ohjekirja on sitten tarpeen. Itselläni on SMC 7804BRAEU -reititin.
anttimo
Newbie
_
7. huhtikuuta 2005 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitoksia vastauksista. ongelma ei ole vielä ratkennut, ip-osoiteasetukset (haku automaattisesti yms.) pitäisi olla asetuksissa kaikki kunnossa. ipconfig/renew -komennolla tulee nyt ilmoitus: "Virhe uudistettaessa liittymää Langaton verkkoyhteys : Toimintoa yritettiin kohteessa, joka ei ole vastake." Mitä hittoa tämä meinaa?? :) Ainiin, reititin on tyypiltään Trendnet TW-435BRM.
anttimo
Newbie
_
7. huhtikuuta 2005 @ 14:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
unohdin sanoa että pöytäkoneen olen saanut jo toimimaan (käyttis win 2000), tämä xp-läppäri siis nikottelee...
syklaami
Newbie
_
7. huhtikuuta 2005 @ 16:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mullakin taitaa olla samankaltainen ongelma. Välillä kun koneen käynnistää, niin tehtäväpalkkiin tulee viesti "Vajaa tai puuttuva liitettävyys" ja nettiin ei silloin pääse. Tämä korjaantuu yhtäkkiä itsestään (ennemmin tai myöhemmin), joskus uudelleenkäynnistyksellä. Yhteyden korjaaminen ei onnistu, XP herjaa että IP-osoitteen uusiminen ei onnistu ja tämä viesti ei häviä ruudusta millään. Silloin ei auta muu kuin uudelleenkäynnistys. Ensimmäisen kerran tämä tapahtui vajaa 2 viikkoa sitten. Mulla on myös WLAN-yhteys käytössä.
Senior Member
_
7. huhtikuuta 2005 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Vajaa tai puuttuva liitettävyys" johtuu joko palomuurista tai sitten ajureista. Minulla oli Sygate PF, joka aiheutti tuota vähän väliä. Sitten menin päivittämään ajurit (wlan-kortin piirisarja on RaLink RT2500) ja sama ongelma edessä. Palautin sitten vanhat ajurit, jotka poistivat ongelman. Ilmeisesti olisi kokonaan pitänyt poistaa vanhat ajurit ennenkuin päivitti uuteen. Nyt pelittää ihan hyvin ja kokeilen juuri tuota ZoneAlarmin Wlan-palomuuria.
syklaami
Newbie
_
7. huhtikuuta 2005 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahaa, syynä on sitten varmaan Norman, koska ko. ongelma ilmaantui kun mulla oli sekä Norman Firewall ja ZoneAlarm päällä yhtäaikaa. Kiitti avusta *niiaa*
Mainos
_
__

_
anttimo
Newbie
_
11. huhtikuuta 2005 @ 15:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juuh, taitaa olla sitte sama vika (f-securen palomuuri), kiitoksia!
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > wlan-ongelma/ip-osoitteen uusiminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy