User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 5.7.2024 / 07:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > medion mdc 4400 pvr - pc
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Medion MDC 4400 PVR - PC
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Paistikal
Newbie

2 tuotearviota
_
19. marraskuuta 2007 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos emäntä nukkuu viereisessä huoneessa, on vähän pakko säädellä sitä volumea kohtauksen mukaan jos katsoo jotain leffaa vaikka. Aikoinaan ratkaisin tämän ongelman niin, että laitoin piuhat telkkarin audio outputista vahvistimeen ja käytin siis tv:n kaukosäädintä volumen säätöön. En omista surround vehkeitä. No sepä ei enää onnistukaan koska ostin dvd-soittimen joka myös scartilla kiinni telkkarissa ja digiboksissa onkin left/right kanavat väärinpäin (sekä scartin ääni, että erilliset outputit väärinpäin)! Eli vaikka laittaisin piuhat miten päin vain niin jompikumpi, boksin tai dvd-soittimen left/right menee väärinpäin... Nyt joudun siis ottamaan erillisestä ulostulosta äänet boksilta piuhat käännettyinä. Olisipa olemassa joku sellainen välikappale millä scart piuhan left/rightin saisi käännettyä, vai onko joku keksinyt miten sen voisi kääntää Medionista ohjelmallisesti?
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
19. marraskuuta 2007 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paistikal:
Jos emäntä nukkuu viereisessä huoneessa, on vähän pakko säädellä sitä volumea kohtauksen mukaan jos katsoo jotain leffaa vaikka.
Itse olen tuon ratkaissu yksinkertaisesti siten, että säädän äänet sen mukaan miten kovalla ovat äänekkäimmät kohtaukset.

jras
Junior Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi.

Tämä on tietenkin hieman "kapulakonsti", mutta jos säätelet äänenvoimakkuuttaa TV:n kaukosäätimellä, niin eipä koske teksteihin.
Sama koskee Mutea.
Paistikal
Newbie

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2007 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jras:
Moi.

Tämä on tietenkin hieman "kapulakonsti", mutta jos säätelet äänenvoimakkuuttaa TV:n kaukosäätimellä, niin eipä koske teksteihin.
Sama koskee Mutea.
Luepa mun edellinen viesti uudestaan, siinä juuri kerron miksi en voi enää käyttää volumea TV:n kaukosäätimestä.
Zamuel
Newbie
_
6. joulukuuta 2007 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisikos joku ystävällisesti kertoa kuinka Medion MDC4400:lla YLEltä nauhoitettuun ja USB:llä siirrettyyn leffaan saa tekstit mukaan? Ei nimittäin tullut. Kopioin ja konvertoin tuon Schneiderin tarjoamalla USBExplorerilla...

--/Zamuel\--
jras
Junior Member
_
11. joulukuuta 2007 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen siirrellyt talletettuja fiiluja boxilta lppäriin ja siitä DVD:lle.
Ylen tekstien kanssa on ollut ongelmia ja lueskelin tätä listaa sillä silmälä.
Olen USBexplorelilla muuntanut siirtofilut mpg:ksi ja sitten PRJX:llä la RJE.llä eteenpäin.
Listalla oli neuvo ensin "pitää muistaa klikata oikeaa tiedoston nimen kohdalla ja valita ensin Strip Medion to separate pes .Näin saa Ylen tekstitkin mukaan."
Käytän OZOONista ladattua uusinta versiota graafisen liittymän kautta, mutta missä on tuo valinta??
Olen ssen verran taukki etten sitä löydä.
Flatti
Newbie
_
11. joulukuuta 2007 @ 18:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä onko muissa kuin yhdessä versiossa kyseinen muunnos.
Versio joka minulla on: ProjectX-v0.90.04.00.b15-20070325.
Siinä on strip Medion......
jras
Junior Member
_
12. joulukuuta 2007 @ 00:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
PRJX:n vanhempi versioni on ProjectX_0.90.4 maaliskuulta 2006 ja Ozoonista saatu versio on ProjectX_0.90.04.00.b21-20070830.
Siitä en löytänyt. Mistähän saisi tuon b15 version?
ackalin
Junior Member

2 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2007 @ 20:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

?siis ihan jotain muuta?
jras
Junior Member
_
13. joulukuuta 2007 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@ackalin:
siltä löytyi, kiitos
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2008 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun tästä ei ole kukaan kirjoittanut pitkään aikaan, niin olenko ainoa, jolla on tämä medion 4400PVR vielä käytössä? Nykyisin toiminut oikein hyvin, tekstit ovat ajallaan ja paikallaan. Ei niin mitään ongelmia. Viimeisin? päivitys on koneessa.

Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
2. maaliskuuta 2008 @ 19:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yhä käytössä ja toimii todella hyvin.

samfin
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2008 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täälläkin käytössä ja joku kivikautinen päivitys koneessa. :) Hyvin on silläkin pärjännyt, kun tv:een katselu on jäänyt ihan minimaalisen pieneksi nykyään, tai oikeastaan pitkän aikaan. Voishan sitä tietysti kokeilla laittaa uutta päivitystä koneeseen vaikka turhaa se kai meikäläisen tapauksessa on.
teuvo2
Newbie
_
3. maaliskuuta 2008 @ 19:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti make55:
Kun tästä ei ole kukaan kirjoittanut pitkään aikaan, niin olenko ainoa, jolla on tämä medion 4400PVR vielä käytössä? Nykyisin toiminut oikein hyvin, tekstit ovat ajallaan ja paikallaan. Ei niin mitään ongelmia. Viimeisin? päivitys on koneessa.
Kateeksi käy, jos ei mitään ongelmia ole. Itselläni täsmälleen ongelmat jotka pääsivät viimeinkin ylen viimeiselle mustalle listalle digiboxeista(13.2.08): http://yle.fi/tekniikka/docs/Digiboksitestit_07.pdf
Tosin, ei-hifistinä ainoa oikea häiritsevä tilanne on tekstitys kun kieli on joku muu kuin englanti tai ruotsi.
Paistikal
Newbie

2 tuotearviota
_
3. maaliskuuta 2008 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuo tekstitys tämän purkin suurin ongelma aina on ollut ja luultavasti aina tulee olemaankin. Ne ketkä väittävät, että "tekstit toimivat" eivät erota poltettuja ja irrallisia tekstejä toisistaan tai sitten he ovat Schneiderillä tai Gigantissa töissä. Voin lyödä vaikka vetoa, että yhtään Medion MDC440PVR boksia ei ole tehty jossa tekstit toimisivat "täysin moiteettomasti" niinkuin Schneiderin sivuilla väitetään. Kannattaa panna merkille, että entisen Yle Extran paikalla näkyvä Yle TV1+ lähettää samaa ohjelmaa kuin Yle TV1 mutta POLTETUILLA teksteillä joten luonnollisesti tekstit toimivat jos kuva näkyy.

Hankin tuossa vähän aikaa sitten Canal+ kortin ja kauhukseni sain huomata, että jopa teksti-tv pohjaisilla teksteillä on ongelmia. Silloin kun ohjelmaa katsoo reaaliajassa ajoitus menee kohdalleen, mutta jos sitä katsoo tallennuksena niin teksit tulevat n. 2 sekuntia etuajassa. Ja tietysti kummassakin tapauksessa ne jäävät ruutuun liian pitkäksi aikaa eli jäävät "roikkumaan". 2 sekunnin etuaika vielä menee näillä Canal+ ohjelmilla niin, että elokuvan viitsii katsoa, mutta kyllähän sekin taas pisti vituttamaan... Ja onneksi ei jää tekstejä pois niin kuin Ylen kanavilla.
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
3. maaliskuuta 2008 @ 21:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla tektistys toimii. En ole töissä KO. mestoissa. Tietysti jos ääntä tms. säätä niin tekstitys häviää, mutta sama ongelma on liki kaikissa boxseissa. Eli ihan turhaa puuskuttamista juuri tätä boxia ajatellen.

Paistikal
Newbie

2 tuotearviota
_
3. maaliskuuta 2008 @ 22:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sinulla siis tekstitys toimii? Toimiiko täysin moitteetta?
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
4. maaliskuuta 2008 @ 08:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paistikal:
Sinulla siis tekstitys toimii? Toimiiko täysin moitteetta?

Enkö juuri niin sanonut?

Paistikal
Newbie

2 tuotearviota
_
4. maaliskuuta 2008 @ 12:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paistikal:
Sinulla siis tekstitys toimii? Toimiiko täysin moitteetta?

Enkö juuri niin sanonut?
Et sanonut. Sanoit, että tekstitys toimii. Toimii se minullakin, nimittäin huonosti. Pointti nyt on, että ei se toimi kuitenkaan niin kuin pitäisi ja jos muuta väität olet yksinkertaisesti valehtelija tai juuri sinulla on käynyt satumaisen hyvä onni ja olet saanut sellaisen kappaleen jossa on vain Medionin kuoret ja vahingossa laitettu Topfieldin sisukset! :)
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
4. maaliskuuta 2008 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paistikal:

Et sanonut. Sanoit, että tekstitys toimii. Toimii se minullakin, nimittäin huonosti. Pointti nyt on, että ei se toimi kuitenkaan niin kuin pitäisi ja jos muuta väität olet yksinkertaisesti valehtelija tai juuri sinulla on käynyt satumaisen hyvä onni ja olet saanut sellaisen kappaleen jossa on vain Medionin kuoret ja vahingossa laitettu Topfieldin sisukset! :)
Niin, minulla toki on 4040 malli, eli antenniversio, mutta eiköhän nuo ole identtiset laitteina, jollei viritintä lasketa. Tekstityksiesi toimimattomuus voi johtua ihan vaikka kaapeliyhtiöstäsi. Noin muutenkin voisit perustella tarkemmin tämän toimimattomuuden, kuin inttämällä ettei toimi. Asia on tullut harvianisen selväksi, ettei mielestäsi toimi, mutta jos välillä sanoisit jotain perustelua asialle? Toisekseen jos nyt harmittaa, osta toinen ja jätä Medion sikseen. Onhan noissa takuut jne.

Ainiin sen verta, että kuorissani ei lue Medion, vaan Vision (nykyinen diVision). Mutta laitteethan ovat Medionin kanssa identtiset.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. maaliskuuta 2008 @ 14:48

Paistikal
Newbie

2 tuotearviota
_
4. maaliskuuta 2008 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jahas asia selvisi. Sinulla on eri boksi. Ne eivät todellakaan ole identtisiä. Minä olen koko ajan puhunut MDC4400 mallista joka on kaapeliin. Perusteluja olen kyllä esittänyt aikaisemmissa postauksissani.
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
4. maaliskuuta 2008 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paistikal:
Jahas asia selvisi. Sinulla on eri boksi. Ne eivät todellakaan ole identtisiä. Minä olen koko ajan puhunut MDC4400 mallista joka on kaapeliin. Perusteluja olen kyllä esittänyt aikaisemmissa postauksissani.
Siis mitkä eivät ole identtisiä? Medion ja Vision keskenään vai kaapeli ja antenni? Sen nyt voin sanoa, että Medion ja Visionin "4040" ja "4400" mallit ovat keskenään identtiset ja pahasti epäilen, että kaapeliboksi ja antennibokikin keskenään melkolailla samoja. Viritin ja softa eroavat sen verta, että hakevat oikeilta taajuusalueilta sisältöä.

Yhtäkään selvää perustelua et ole sanonut, ainakaan tässä ja edellisellä sivulla. Olet tehnyt jopa kaksi arvostelua, joissa ei niissäkään ole mitään sen kummempaa perustelua. Ainoa mitä nyt olet sanonut selvällä Suomen kielellä, niin äänisäätöjen yhteydessä katoavista tekstityksistä ja sen kyllä allekirjoitan itsekkin. Muuten kyllä tekstitykset toimivat minun kummallakin Schneiderilläni. Tossa "perusboksissa" oli ennen viimeisintä päivitystä lieviä sekoiluja Ylen teksteissä, mutta ne katosivat viimeisen päivityksen jälkeen.

Myöskin jos vertaan muita arvosteluja, niin yleinen sävy niissä tekstityksien kohdalla on luokkaa "toimivat". Ihan kuten nyt mainitsemallasi ylihintaisella Topfieldilläkin.

Paistikal
Newbie

2 tuotearviota
_
4. maaliskuuta 2008 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitin, että kaapeli ja antenniboksit eivät ole identtisiä. Medion ja Vision taitavat olla. Kaapeliversiolla ei tekstit toimi oikein, muuten boksissa ei olisi pahemmin valittamista.

Annan sitten niitä perusteluja tekstitysmokista:

1. Ylen teksit tulevat etuajassa joskus jopa 10 sekuntia, yleensä ajoitus menee kohdalleen noin minuutin kahden sisällä, ärsyttävää. Jos sammuttaa boksin niin tekstit tulevat heti oikeassa kohtaa, mutta vähän kanavasurffailua niin vähän ajan päästä kun taas kääntää Ylelle niin tekstit tulevat etuajassa. Myös pausen jälkeen kun alkaa taas katsomaan ohjelmaa, ensimmäiset pari tekstitystä tulevat etuajassa. Eli ne tekstit mitä sieltä pitäisi tulla välittömästi playn jälkeen jäävät pois.

2. Osa Ylen teksteistä jää pois, tämä on erittäin raivostuttavaa.

3. Tekstit jäävät roikkumaan aina eli pysyvät ruudulla liian kauan, tämä on pieni moka eikä hirveästi haittaa. Sekä Yle että Canal+.

4. Canal+ tekstitykset tulevat TALLENNETTUNA muutaman sekunnin etuajassa. Ei suuri moka, mutta moka kuitenkin...
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
4. maaliskuuta 2008 @ 16:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se on sitten harmillista jollei sinulla pelaa. Monilla muilla kyllä pelaa. Sanoinkin aiemmin, että ongelmat voi yhtähyvin liittyä kaapeliyhtiöösikin, eikä boksilla ole suoranaista vaikutusta asiaan.

Mutta Medionin ja Visionin vastaavat lootat ei pelkästään taida olla, vaan ovat identtiset. Schneiderihan ne tekee jne. Nykyäänhän aloituslogo myöskin yhdenmukainen softissa eikä pongahda alussa Medionia tai Visionia sen perusteella mistä "merkistä" on kyse.

Kaapeli- ja antennilaitteista en voi mennä ihan varmuudella sanomaan onko ne miten pitkälle samoja, mutta pahasti epäilen erojen olevan vain virittimessä ja softassa.
Esimerkiksi muinoin asuin kaapelitaloudessa ja minulla oli käsissä vanha "Salora", joka oli vastaava kuin antennin Medion 2020, joka minulla toisena boksina nykyään. Ne olivat ainakin avattaessa identtiset, jollei viritintä lasketa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. maaliskuuta 2008 @ 16:04

Mainos
_
__
 
_
teuvo2
Newbie
_
4. maaliskuuta 2008 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla pelaa juuri kuten ylen testissäkin. En kuitenkaan usko, että laitetta olisi mustalle listalle laitettu kunnolla testaamatta. Ehkä yle on testannut laitteen samalla kaapeliyhtiöllä kuin minua palvelee..
 
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > medion mdc 4400 pvr - pc
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy