neljän siilin kimppatilaus http://www.caseking.de?
|
|
afastest
Suspended due to non-functional email address
|
13. huhtikuuta 2005 @ 14:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli tollainen jättimäinen siili on myytävänä:
http://www.caseking.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=2962
15 cm korkea (ei välttämättä mahdu kaikkiin koteloihin)
tai sitten jätetään kotelo auki.
Hieno passiivinen siili -> ei melua.
Suomesta en tällaista löytänyt.
Maksaa 40e, postikulut on 14e.
Näillä postikuluilla voi tilata 1-4 siiliä.
Olisiko kolme kiinnostunutta (minä olen näljäs)? Ei tarvitse maksaa etukäteen, sitten vaan noudat siilin mellunmäki-itäkeskus-linjalta. En siis postita.
Ilmoittaudu jos asut (itä)hesassa ja haluat tällaisen mahtavan siilin.
Hinnaksi tulee 45e!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. huhtikuuta 2005 @ 14:44
|
Cathunter
|
13. huhtikuuta 2005 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika hurja ilmestys...
|
afastest
|
13. huhtikuuta 2005 @ 18:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2005 @ 07:23 |
Linkki tähän viestiin
|
En kyllä uskaltas koskaan laittaa oman prossun päälle tollasta. Jos vielä kääntää pystyasentoon, hui kauhea! Pikku tönäisy koppaan ja kruts core muusina...
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2005 @ 07:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Onhan tuo iso mutta kyllä minä ainakin uskaltaisin laittaa tuon pystyasentoon. Tuo ei kuitenkaan paina ihan älyttömyyksiä. 692g on aika maltillinen paino verrattuna zalmannin 7700 Cu:n lähes kilon painoiseen mötikkään.
|
vervex
Member
|
14. huhtikuuta 2005 @ 07:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Mihin koteloon tuo mahtuu?
Varmaan pitää käyttää ilman koteloa. =D
Lisäys:
Eikös tuossa nyt kuitenkin tule vipuvartta enemmän kuin zalmanissa, joka varmasti vaikuttaa paljon. Vaakatasossa tuo olisi luultavasti ihan ok.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2005 @ 07:54
|
psymbiote
Senior Member
|
14. huhtikuuta 2005 @ 08:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2005 @ 08:25
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2005 @ 08:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Itekki mietin, et tuohon pukkaa koppaan lämpöä ihan hulluna. Kotelutuuletus täytyy siis olla kunnossa, joten kyllä niitä tuulettimia pitää olla.
Eli aika turha? :)
|
EsaMa
Member
|
14. huhtikuuta 2005 @ 08:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se lämmöntuotto muutu sen mukaan minkälainen siili on prossun päällä. Lämmöntuotanto on prosessorista riippuvainen.
Tää vaan kommenttina tuolle edelliselle, jonka mukaan juuri tuo pukkaa paljon lämpöä koteloon. Tuo voi hyvinkin riittää, jos kopassa on ilmanvaihto kunnossa ja ei himoa hirveetä ylikellotusta.
|
vervex
Member
|
14. huhtikuuta 2005 @ 08:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Ehkä ilman koteloa ja kaikki muutkin laitteet ilman tuulettimia, mutta sitten joutuu kuuntelemaan kovojen viserrystä. =)
|
pkaksp
Moderator
|
14. huhtikuuta 2005 @ 08:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Sain tästä nyt sen käsityksen, että tuo vaati myös tuuletimen viereen?
Itse luin tuon jutun ja oma käsitys on että tuo homma toimii pelkällä siilillä jos kotelotuuletus on hyvä, mutta jos ei kotelos oo nii hyvää tuuletusta ni tuohon siiliin saa optiona tuulettimen.
|
ResoNas
|
14. huhtikuuta 2005 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Kätevän näkönen kapistus. Tuo kuva vaan hämää aika paljon sen koosta. Ei se ole kuin 15 cm korkee. Taidan hankkia jossain käänteessä tollasen mikäli hommaan uuden koneen.
|
afastest
|
14. huhtikuuta 2005 @ 09:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Tossa on testitulokset ilman tuuletinta.
Ylikellotettu athlon64 @2.475GHz
http://www.insanetek.com/index.php?page=thermaltakesonictower_5
Originally posted by EsaMa:
> Ei se lämmöntuotto muutu sen mukaan minkälainen siili on prossun
> päällä. Lämmöntuotanto on prosessorista riippuvainen.
>
> Tää vaan kommenttina tuolle edelliselle, jonka mukaan juuri tuo
> pukkaa paljon lämpöä koteloon. Tuo voi hyvinkin riittää, jos
> kopassa on ilmanvaihto kunnossa ja ei himoa hirveetä ylikellotusta.
Esim uudet athlon64 939 tuottavat suht vähän lämpöä intelliin verrattuna. Jos on kopassa jonkun verran ilman vaihtoa riittää tämä jäähy ylikellotenkin athlonin jäähdyttämiseen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2005 @ 09:57
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2005 @ 09:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Esama pistetäänkö vetoa, että tuo lämmittää koppaa enemmän kuin aktiiviset coolerit?
Toi siirtää vaan lämmön pois prossusta ja jättää kuuman ilman kopan sisälle. Aktiivinen taas liikuttaa sitä ilmaa.
|
pkaksp
Moderator
|
14. huhtikuuta 2005 @ 09:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Toi siirtää vaan lämmön pois prossusta ja jättää kuuman ilman kopan sisälle.
Oon samaa mieltä. Kyllä kunnollinen kotelotuuletus on tarpeen jos pelkkää siiliä käyttää prossulla.
|
afastest
|
14. huhtikuuta 2005 @ 10:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä aktiivinen liikuttaa. Mutta hitaasti pyörivä kotelotuuletin riittää ihan hyvin.
Tai sitten jätetään kotelo auki, niin kuumempi ilma nousee kotelosta itse. Ainakin mulla kotelo on auki aina joka tapauksessa.
Quote: Oon samaa mieltä. Kyllä kunnollinen kotelotuuletus on tarpeen jos pelkkää siiliä käyttää prossulla.
Aktiivinen jäähy liikuttaa enempi ilmaa kopan sisällä kuin poistaa sitä kopasta ulos. Laitetaan hitaasti pyörivä 12cm kotelotuuletin, niin kokonaisuutena toimii paremmin kuin aktiivicooleri joka pyörittää vaan sitä ilmaa kopan sisällä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2005 @ 10:07
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2005 @ 10:10 |
Linkki tähän viestiin
|
afastest en kyllä suosittelis pitään sitä koppaa auki.
1. Avoimet sähkölaitteet lisäävät aina tapaturmariskiä.
2. Lämmöt nousee, kun koppa on auki (paitsi jos koppa ja sen tuuletus on per****tä).
3. Kone pölyttyy ja ilman kierto coolereissa huononee --> lämmöt nousee.
|
afastest
|
14. huhtikuuta 2005 @ 10:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Seisoo se tossa mukavasti pöydän alla kotelo auki. On itse asiassa aina ollut auki, vuodesta 1996. Parilla tutullakin on aina kotelo auki. Miten se olla vaaraksi mulle? Korkeintaan 12 volttia. No jos on kotona pieniä lapsia tai lemmikkejä, niin kyllä sitten.
Lämmöt enempi laskee kuin nousee. Kuuma ilma nousee itse (fysiikan lait).
Enkä ymmärrä miten koneen pitää pölyttyä sen takia että on auki. Ja aina sen voi imuroida kun se on kerran auki. Yhdeltä tietokonekauppiaalta kuulin, miten paljon kiinni oleva kotelo voi kerätä itseensä pölyä. Kerran oli niin paljon pölyä ettei kone enää suostunut toimimaan. Jos olisi auki, ei tällaista olisi tapahtunut.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2005 @ 10:23
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2005 @ 10:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Lämmöt enempi laskee kuin nousee. Kuuma ilma nousee itse (fysiikan lait).
Kuten sanoin koppasi ilmankierto on silloin todella huono. Minulla ainakin nousee lämmöt huomattavasti, jos kopan avaa.
Pölyjutusta voi olla montaa mieltä. Aukiolevaan koppaan pöly menee helpommin, mutta tulee myös helpommin pois. Omaan koppaan oon laittanut tuulettimien eteen suodattimen, ei oo pölyä oikeastaan ollenkaan.
|
Cathunter
|
14. huhtikuuta 2005 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2005 @ 11:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä toimii juuri tuon kuvan mukaan tuuletus. Tosin lisäisin vielä näyttiksen coolerin, joka puhaltaa kuuman ilman takaa ulos.
EDIT: Nyt menee kyllä tosi pahasti offtopic.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2005 @ 11:04
|
EsaMa
Member
|
14. huhtikuuta 2005 @ 11:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Vielä Drizzt^^:lle sen verran, että mihin se lämpötila siitä prossusta häviää, jos ei koppaan? Kysyn vaan, ihan perus fysiikkaa.
Toi perinteinen ilmanvaihto ei oikein ole enää hyvä, kun näyttikset tuottavat niin paljon lämpöä. Kääntämällä tuo etupaneelissa oleva puhallin ulospäin ja ottamalla muutama suojaripa pois PCI paikkojen päältä, saadaan myös hyvä ilmavirtaus näyttiksen ohi. Itselläni on kopassa myös suora ilmanotto kyljestä prossutuulettimelle, jolloin cooleri saa kylmintä mahdollista ilmaa.
|
poisoned
Senior Member
|
14. huhtikuuta 2005 @ 12:34 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllähän tollasta vois harkita.. varmasti mahtuu normi koteloihin ja näyttäs siltä, ettei ota ees emon komponentteihi kiinni..
|
-gizmoz-
Newbie
|
23. huhtikuuta 2005 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli tänään hankittua juuri tuota "Thermaltake Sonic Tower" Jimmsis ( http://www.jimmspc-store.fi/ ).
Tuli sitten asennetuksi tuohon Asus A8N-Sli deluxe-emolevyyn ja Nexus Breeze (400W)-koteloon. Kylläpä tuo on aika isoooo, osuu hiukan tuohon vaimennusmattoon :(, mutta ei kai se mitään haittaa... Hiljainen ainakin 0db... :D
Tuosta testissä sen verran ( http://www.insanetek.com/index.php?page=thermaltakesonictower_5 )... pystyykö joku kertomaan mikä kotelo on käytössä tuossa testin aikana? Ihmettelen, mistä he ovat vetänyt noin alhaiset lämpötilat?
Tälläisiä lämpötiloja olen saanut (kotelo on kiinni):
AMD Athlon64 3500+ boxed s939 @ 2310.5MHz
Idle CPU: 35 astetta kuormitus CPU: 55 astetta
Idle MB: 30 astetta kuormitus MB: 30 astetta
Thermaltake Sonic Tower @ 2310.5MHz
Idle CPU: 37 astetta kuormitus CPU: 75 astetta
Idle MB: 29 astetta kuormitus MB: 33 astetta
Lämpötilamittauksessa käytin tuota "Asus Probe 2", ei mikään mainio ohjelma... Kuormitusta SETI-ohjelmalla.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. huhtikuuta 2005 @ 14:00
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
23. huhtikuuta 2005 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kylläpä tuo on aika isoooo, osuu hiukan tuohon vaimennusmattoon :(
Toivotaan, ettei prossu hajoo :D
Quote: kuormitus CPU: 75 astetta
Tossa on viitisentoista astetta liikaa. Eli ei kovin hyvä hankinta taida olla? Pitää varmaan olla hyvä kotelotuuletus --> lisää ääntä --> todellinen hyöty oli?
|