Uskaltaako imuroida?!
|
|
tuuttila1
Newbie
|
18. huhtikuuta 2005 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen miettynyt kyseistä asiaa viime aikoina, kun p2p-verkkoja käyttäjistä on Suomessa tehty poliisille tutkintapyyntöjä. Mutta toisaalta nyt jos koskaan kannattaa imuroida, etteivät ÄKT:n hemmot luule, että "hei nyt me saatin imurointi kuriin" ja ettei ÄKT:n tekemiä tutkintapyynnöjä tule lisää.
Jos käyttää PeerGuardiania tavallisen palomuuriohjelman lisäksi niin onko mahdollista jäädä kiinni? Vai onko PeerGuardianista mitään hyötyä? Kommentoikaa.
|
pkaksp
Moderator
|
18. huhtikuuta 2005 @ 14:05 |
Linkki tähän viestiin
|
On mahdollista jäädä kiinni ja tuosta ohjelmasta ei oo mitään muutaku haittaa tavalliselle nettiliikenteelle. Jos sut halutaan saada selville ip:n avulla ni siinä ei todellakaan mitkään pg:t auta.
|
Moderator
|
18. huhtikuuta 2005 @ 14:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä sut pystytään jäljittämään, jos haluavat. Älä käytä, jos pelottaa =)
Ps. Tuosta ohjelmasta ei ole mitään hyötyä.
|
Moderator
1 tuotearvio
|
18. huhtikuuta 2005 @ 14:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
19. huhtikuuta 2005 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Turhaan sitä rupee mitään kitisemään active kill disck vaan disketille ja koneen viereen sitten jos poliisi setät tulee pihalle niin disketti asemaan kone buutiin ja se siitä kovot pitää lähettää NSA:lle tiedoton palautusta varten...
Q9550 / Asus P5Q-PRO / Gainward 4850 / DDR2 Kingston HyperX 8GT / Zalman ZM600-HP Silent 600W / SATAII 2TB
Bite IT!
Fight IT!
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
19. huhtikuuta 2005 @ 15:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös ne viranomaiset hommaa jaettujen tiedostojen määrän ihan muualta kuin kiintolevyltä. Se uusi lakihan voimaantullessaan velvoittaa isp:n tallentamaan teleliikenteen 3 vuoden ajaksi. Jos on kopioita kiintolevyllä niin se ei ole kyllä riittävä syytteeseen laittoman materiaalin jakamisesta. Kyllä se todistustaakka on polliisilla että mitä laitonta on jaettu.
|
Moderator
7 tuotearviota
|
19. huhtikuuta 2005 @ 15:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Eikös ne viranomaiset hommaa jaettujen tiedostojen määrän ihan muualta kuin kiintolevyltä. Se uusi lakihan voimaantullessaan velvoittaa isp:n tallentamaan teleliikenteen 3 vuoden ajaksi. Jos on kopioita kiintolevyllä niin se ei ole kyllä riittävä syytteeseen laittoman materiaalin jakamisesta. Kyllä se todistustaakka on polliisilla että mitä laitonta on jaettu.
niin jos kovolla on warez-aineistoo niin joku kaverihan on voinu antaa sen ja toimia jakajana, eli silloin vain jakaja on nykylain mukaan vastuussa...kai..
jotenka warettajat ei oo turvassa minkää pg:n avulla monenkin syyn takii mm. että ei niitten tarttee kovoja kattoo vaa nettipalveluntarjoajan tietokantaa.. eli kovoja ei tarttee cryptata tai käyttää pg:tä koneet saa olla rauhassa... tai ne hakee ne pois henk. koht. vaa jos on varma tieto että on jakanu.. siinä vaiheessa ei pg auta jos poliisit on ovella vai blokkaako se niiden liikkumisen huoneeseen.. :)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
19. huhtikuuta 2005 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo se kovon sisältö käytetään lisätodisteena mutta mitään se ei vielä ratkaise. Luin että sonera olis sanonut että aineistoa ei ole vielä lähteä mihinkään. Jotku ne vaan käräyttelee ja toiset tunnustaa. Kun ei siitä jakamisestakaan vielä rangaistusta oikeen säädetä niin vain tuo rahallinen toiminta kuulostaa syytettävältä suomessa. Ja siinä sivussa tietenkin aina menee tavan jakajiakin. Ja voihan ne warez tavarat olla sielä kovolla varastossa.
"ostin kovon eilen kirpputorilta ja kama oli valmiina"
|
Senior Member
|
19. huhtikuuta 2005 @ 19:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Tehkää niinkuin LAKI sanoo niin silloin ei ole pelkoa kiinni jäämisestä ;-)
Ja sitten - voiko kaikkiin uusiin torrent/P2P -ohjelmiin edes luottaa enää? Jospa joku RIAA ja ÄKT on sittenkin niiden takana.....
|
jmpk
Suspended due to non-functional email address
|
20. huhtikuuta 2005 @ 03:14 |
Linkki tähän viestiin
|
no voit ladata musiikkia ihan rauhassa, mutta et jakaa sitä
-JMPK-
|
st.banana
Newbie
|
20. huhtikuuta 2005 @ 09:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Ladata uskaltaa aina, mutta jos kiinnijääminen pelottaa, niin kannattaa mennä kauppaan ja ostaa se tuote. Muutenkin kannatan ostamista sillä onhan toi melko törkeetä varastamista. Ja ennenkuin kukaan vetää herneet nenään, kyllä imuutan itsekin sellaiset tuotokset joita ei muuten ole saatavilla eli varastan. Musiikkihan on ihan yhtä helposti saatavilla netissä laillisesti ja laittomasti, omatunto ratkaisee, itse käytän laillisia musiikinlatauspalveluja.
Tämä on vain minun mielipiteeni. Tiedän warettajien ja muiden bittimaailman pohjasakan (johon kuulun osaksi siis itsekin) mielipiteen: on kallista, laatu on huonoa, jne.
Tekisitte jotain konkreettista asian eteen, jotenkin muuten kuin varastamalla ja lopettakaa se kitinä.
|
Senior Member
|
20. huhtikuuta 2005 @ 09:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Oikeassa olet st.banana! Uskoisin, että lähes jokainen tätäkin foorumia lukenut on warettanut enemmän tai vähemmän eli tietää mitä tekee ja tekee sitten kumminkin. Eli viidakon laki jatkukoon!
|
masie
Junior Member
|
20. huhtikuuta 2005 @ 10:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei, mut jos jakaa esim. Linuxia niin ei kai sillon ole mitään pelkoa mistään kiinnijäämisestä, vai oonko väärässä? Minä oon ymmärtänyt, että Linux on laillista jaettavaa? Tietenki, jos kaikki jakas vaan Linuxia niin kukaan ei vois ladata mitään muuta.
|
psymbiote
Senior Member
|
20. huhtikuuta 2005 @ 10:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Vetäkää nyt sitä kuuluisaa foliohattua vähän syvemmälle, ja lopettakaa tuo turha miettiminen. Sitten vasta kitistään/itketään kun gestapo tökkii sormella olkapäätä ;D
Itsekkin myönnän että waretan elokuvan tai pari silloin tällöin, mutta en mä siitä mitään stressiä ota.
|
Moderator
7 tuotearviota
|
20. huhtikuuta 2005 @ 10:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Hei, mut jos jakaa esim. Linuxia niin ei kai sillon ole mitään pelkoa mistään kiinnijäämisestä, vai oonko väärässä?
ihan oikeessa oot..
Quote: Tietenki, jos kaikki jakas vaan Linuxia niin kukaan ei vois ladata mitään muuta.
ton takii ne on yleensä kiellettyjä ja jos vaa imageja linuxeille jakaa niin sut potkitaan pois..
|
JaspaJami
Senior Member
|
21. huhtikuuta 2005 @ 12:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Eikös ne viranomaiset hommaa jaettujen tiedostojen määrän ihan muualta kuin kiintolevyltä. Se uusi lakihan voimaantullessaan velvoittaa isp:n tallentamaan teleliikenteen 3 vuoden ajaksi. Jos on kopioita kiintolevyllä niin se ei ole kyllä riittävä syytteeseen laittoman materiaalin jakamisesta. Kyllä se todistustaakka on polliisilla että mitä laitonta on jaettu.
Muuten hyvä mutta mitenkä pelkän login perusteella voi todistaa että liikkunut tavara on nimenomaan tekijänoikeus suojattua? Mielestäni ei mitenkään.
Voin jakaa netissä Bridget.Jones.Avi tiedoston enkä ole syyllistynyt vielä mihinkään. Voihan se oikeasti olla linux image joka on vain nimetty tuolla tavalla.
Eli mun mielestä pelkeillä logeilla ei tee mitään, koska sitä kaikkea liikkunutta dataa ei voi eikä saa ottaa talteen.
-Jami-
Sharing is Caring
|
Casepri70
Member
|
21. huhtikuuta 2005 @ 13:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon spurgu, ei oo varaa ostaa kaikkee mahollista, mutta mielestäni saan warettaa, koska ostan ihan kaupastakin joskus aidot painokset.
I''m King Of The World!
|
Mäxä
Junior Member
|
22. huhtikuuta 2005 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Wareta niin paljon kuin haluat!.Poliisi voi vetää vaik vitun päähäs!.Täs on mun mielipide warettamisesta!!!
|
wildass
Member
|
22. huhtikuuta 2005 @ 21:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Wareta niin paljon kuin haluat!.Poliisi voi vetää vaik vitun päähäs!.Täs on mun mielipide warettamisesta!!!
Joopa joo.... ;)
...jos tietää, se ei tarkoita että osaa...
|
Casepri70
Member
|
22. huhtikuuta 2005 @ 22:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Justiinsa, näitä kaikenmaailman jeesustelijoita...
Suurinpiirtein:
"Olen saanut jumalalta käskyn olla warettamatta ja jatkaa ei-warettamisen sanomaa niinku paavi kuolemaansa asti"
I''m King Of The World!
|
ChampiO
Member
|
23. huhtikuuta 2005 @ 05:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Casperi70: Niinpä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. huhtikuuta 2005 @ 05:36
|
Casepri70
Member
|
23. huhtikuuta 2005 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Miksi kaikki lukee nimeni väärin?
Se on Casepri70, eikä Casperi70. :)
I''m King Of The World!
|
Mainos
|
  |
|
wildass
Member
|
23. huhtikuuta 2005 @ 18:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lukivämmiöitä...? ;)
...jos tietää, se ei tarkoita että osaa...
|