User Käyttäjä Salasana  

torstai 9.1.2025 / 05:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > debian pakettien asennus suseen (9.2)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Debian pakettien asennus Suseen (9.2)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
_Zachary_
Newbie
_
21. huhtikuuta 2005 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen asentamassa qt/embedded sekä opie kehitysympäristöä SuSe 9.2:een. Ongelmana on, että vaaditut kirjastot on jaeltuna debianin deb paketteina, jotka ilmeisesti pitää asentaa apt-get komennolla.

Yritin asentaa apt-get (apt-0.5.15cnc6-rb.suse092.6.i586.rpm) pakettia sekä vastaavaa kirjastoa SuSeen mutta tämä vaatii readline.so.5 kirjaston. En saa kuitenkaan asennettua tuota kirjastoa yast:illa, koska nykyinen konfiguraatio vaatii readline.so.4 kirjaston. Onko muita tapoja asentaa noita debianin paketteja SuSeen?

itse komento jolla nuo paketit pitäisi asentaa on:

apt-get install libfreetype6-dev libjpeg62-dev libpam0g-dev libpng12-dev zlib1g-dev libbluetooth1-dev libpcsclite-dev pkg-config
lunix
Senior Member
_
22. huhtikuuta 2005 @ 04:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo opie oli jaossa myös sourcena.
http://opie.handhelds.org/feed/source/stable/

Tässä tapauksessa pitää kyllä ehdottaa että käännät itse nuo tarvitsemasi paketit.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > debian pakettien asennus suseen (9.2)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy