dvd-rw:n virheilmoitus
|
|
milla79
Newbie
|
7. toukokuuta 2005 @ 09:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen ihan aloittelija tässä dvd-hommassa. Olen polttanut avi- elokuvan dvd-rw (ReWriteable) ja se toimi ihan hyvin, tosin ei pleikkari näyttänyt sitä (se on mun toinen kysymys). Mutta kun olin laittamassa mpeg movie file:in samalle levylle se tilttasi, kone sammui- ja kun nyt yritän avata tai poistaa elokuva-file:ia se ei käy! Virheilmoitus: "The file or directory is corrupted and unreadable". Mitä se tarkoittaa? Enkö saa enää levyä toimimaan?
Olisiko minun pitänyt poistaa ensin elokuvan ja sitten vasta polttaa Movie File:in sinne?
2. Millä avi/mpeg jne pitäisi poltta elokuvan että sen saisi PS2 näkymään? Vai onnistuuko se ylipäätään?
Olen ERITTÄIN kiitollinen vastauksesta.
|
neggis
Member
|
7. toukokuuta 2005 @ 10:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mutta kun olin laittamassa mpeg movie file:in samalle levylle se tilttasi
Arvaisin että olit polttanut aiemman avi-pätkän single-sessionilla, josta seuraa se että levy "sulkeutuu" polton jälkeen sellaiseksi että sinne ei onnistu enään listätä dataa. Multisession poltolla tämä onnistuu.
Quote: pleikkari näyttänyt sitä
Pleikkari tuskin toistaa mpge/avi jne formaatissa olevia leffoja.
|
Member
|
7. toukokuuta 2005 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos kone kilahti kesken polton, meni poltto todennäköisesti pilalle. Toinen vaihtoehto on joko levyn epäpuhtaudet tai naarmut, tai joku muu polttovirhe. Tsekkaa levy CDCheckillä (http://elpros.si/CDCheck), ja sieltä check tai recover ylälaidasta.
Missä muuten yritit katsoa tuota leffaa pleikkarin lisäksi? PC:ssä vai DVD-soittimessa?
|
milla79
Newbie
|
7. toukokuuta 2005 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos vastauksesta.
Neggis >>Saako sen tiedoston nyt millään enää pois että pystyisi käyttämään kyseistä levyä enää?
Onko siis mitään formaatia tietokoneessa joka pleikkari tunnistaisi, vai miten sen saisi toimimaan?
Isukki50>> sen pystyi katsomaan tietokoneella divX:illä, siis ennenkuin yritin tallentaa sen movie filein...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. toukokuuta 2005 @ 10:30
|
Member
|
7. toukokuuta 2005 @ 10:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Onhan sulla se alkuperäinen file kovalevyllä, vai? Jos ei ole, kokeile tuota recover optiota CDCheckistä.
|
milla79
Newbie
|
7. toukokuuta 2005 @ 10:32 |
Linkki tähän viestiin
|
on kovalevyllä joo, ei se ole siitä elokuvasta kiinni. Vaan haluaisin vaan tietää teinkö jotain väärin, ja millä saisin sen levyn taas tyhjäksi ja toimimaan! :)
|
Member
|
7. toukokuuta 2005 @ 10:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos se kilahti kesken polton, unohda koko poltto, ja polta uudestaan (kts. yllä). Esim Nerosta löytyy Record-Erase rewritable disk. Toisaalta, jos poltat uuden levyn, ja tunget tämän jo polttamasi dvd-rw (vai dvd+rw?) levyn sisään, kun Nero pyytää sitä, putsaa Nero kyllä vanhan polton alta pois.
|
neggis
Member
|
7. toukokuuta 2005 @ 10:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Saako sen tiedoston nyt millään enää pois että pystyisi käyttämään kyseistä levyä enää?
Saat toki, sehän on rw-levy. "Jokaisessa" polttosoftassa tulee mukana jonkinnäköinen levyntyhjäys optio, jolla tyhjennetään rw-levyt. Sitten vain etsimään (jos poltat pätkissä, et siis kerralla) polttosoftasta ruksi kohtaan multisession, joka tosiaan sallii lisäillä dataa levylle jälkeenpäin. Suosituksena yleensä pidetään että levyt poltetaan kerralla valmiiksi, koska varsinkin vahemmat dvd/cd pyörittimet eivät toista multisession-tyylillä poltettuja levyjä.
Quote: Vaan haluaisin vaan tietää teinkö jotain väärin, ja millä saisin sen levyn taas tyhjäksi ja toimimaan!
Et tehnyt mitään väärin :) Eiköhän noilla ylläolevilla ohjeilla jotain saa aikaan...
|
Mainos
|
|
|
milla79
Newbie
|
7. toukokuuta 2005 @ 11:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Thanx. Eiköhän se vielä tästä ;)