User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 05:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > vhs ja dv materiaalin tuotto levyille
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
vhs ja dv materiaalin tuotto levyille
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior_TG
Newbie
_
16. tammikuuta 2003 @ 21:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ajattelinpa kysyä täällä selvennystä ongelmaani, elikkäs
tarkoituksenani on siirtää vanhoja vhs nauhoja sekä digikameran kuvaa vcd/svcd ja dvd formaatteihin. Mitä varusteita ja ohjelmia tarvitsen jotta työn suoritus hoituisi mahdollisimman jouhevasti, varsinkin videon pakkaus mpeg-2 muotoon nopeasti.
-polttava dvd/cdr asema on sekä gf4 ti4200 video in kortti, digikamera firewirellä kiinni.

1. lähinnä askarruttaa vhs materiaalin kaappaus, mikä ohjelma siihen tarvitaan ja onnistuuko tuolla näyttiksellä vai tarvitsenko jonkun video/tv kortin erikseen?

2.millä ohjelmalla nopeiten ja helpoiten pakkaan videoformaatit mpeg2:ksi??

näitä foorumeja kun on lukenut niin jokaiseen tehtävään näyttää olevan 10 ohjelmaa ja niiden tilalla käytetään 10 muuta kikkailu ohjelmaa.
Toivon että vastaukset ovat helpposti tulkittavia..

jos oppis jotain
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. tammikuuta 2003 @ 03:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos omistat paljon kovalevy tilaa niin käytä Huffyuv:ta koodekkina kaappaukseen, mikä on lähes häviötön. Kaappaus ohjelmista AVI_IO on ehkäpä parhaimmasta päästä jos vaan se toimii korttisi kanssa. Kaappauksen jälkeen jälkikäsittelet .avi:n TMPGEnc:llä SVCD tai DVD muotoon käyttäen 2-pass VBR pakkausta, VCD muotoa en suosittele. Suurin osa elokuvista mahtuu kahdelle 80min levylle riittävän hyvällä laadulla SVCD muodossa, kun VCD:kin vie sen kaksi levyä kun puhutaan alkuperäisistä elokuvista, omat pätkät tietysti voi mahtua yhdelle levylle. Hyvä bitrate laskuri on FitCD. Jos tila ei riitä ja teet paljon kaappausta niin ainakin itse marsisin kovalevy kauppaan.
Digikameralta kaappausta en kommentoi :) ei ole kokemusta, mut "johonkin" samaan tyyliin ehkäpä..

EDIT: Sullahan olikin polttava DVD. Kannattaa pakata suurella (6000-8000kbps) CBR pakkauksella jos teet DVD:tä, mut jos lähde on VHS niin ei kannata käyttää noin korkeita arvoja. SVCD olis hyvä tai sitten DVD pienemmällä 2-pass VBR pakkauksella jos haluat DVD yhteen sopivaa videota..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2003 @ 03:53

begu
Suspended due to non-functional email address
_
21. tammikuuta 2003 @ 06:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Senior:
oletko koittanut virtualdubia tuon gf4:n kanssa?
itse olen testaillut sitä, mutta yleensä se alkaa tiputtaa muutamia frameja 1-2 minutin jälkeen. Olen koittanut compatibility-capturemodea ja normaalia capturemodea.

Olen myös koittanut huffyuv:tä ja ilman pakkausta, sama juttu. Xvid codec ja divx502 toimii myös samalla tavalla. Aina alkaa 1-2 minutin jälkeen frame tippua silloin tällöin. Siihen asti toimii loistavasti.

Olen koittanut myös erilaista äänipakkausta (pcm, mp3) eri rateilla (48kHz/44.1kHz) ei vaikutusta. Tarvii koittaa eri ohjelmia. Vika voi olla myös jostain epätarkkuudesta integroidun äänipiirin kanssa. Tarvisi koittaa sb-livellä, jos viitsisi sen laittaa koneeseen takaisin.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > vhs ja dv materiaalin tuotto levyille

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy