User Käyttäjä Salasana  

torstai 9.1.2025 / 17:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu ja netin kanssa ongelmia.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ubuntu ja netin kanssa ongelmia.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Seppis
Suspended due to non-functional email address
_
17. toukokuuta 2005 @ 03:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaako kukaan auttaa ongelmassani, windowssin puolelta pääsen nettiin asetuksia muuttamatta ja silloin kun minulla oli mandrake noin 3 kk sitten silläkin pääsi nettiin aivan helposti ja molemmista dhcp:llä. Nyt kun asentelin ton Ubuntun, niin asennuksessa se koitti hakee niitä dhcp asetuksia ja ei onnistunu. Pari kertaa pistim retryä ja ei silti onnistunu ja sitten valitsin että tee asetukset myöhemmin. Oon koittanu muuttaa asetuksia, mutta netti ei silti pelaa. Jos joku viisampi pystyy auttaa. Ubuntun versiona on 5.04 "The Hoary Hedgehog".
koloppi
Junior Member
_
17. toukokuuta 2005 @ 07:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos käytät pppoe adsl yhteyttä niin syötä konsoliin: pppoeconf
Näin minä sain netin toimimaan.
Seppis
_
17. toukokuuta 2005 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on liittymä tyyppinä Homepna.
Seppis
_
17. toukokuuta 2005 @ 11:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin tota pppoeconf hommaa, mutta se sano jotain et ei sää yhteyttä.
Erkkimon
Senior Member
_
17. toukokuuta 2005 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuota se valittaa vissiinki jokaisen koneella. Oisit vaa tehny verkkoasetukset automaattisesti uudelleen.

Noin oljenkortena kirjoittele

$ sudo ifdown eth0 && sudo ifup eth0

Katso, saatko yhteyden ADLS -boksiisi

$ sudo ifconfig

Jos et saa, sun täytyy ladata boksin moduulit.

Tuolla lisää infoa: http://www.gentoo.org/doc/fi/handbook/2005.0/handbook-x86.xml?sty...

Toi dhcpd on tosi kätevä, mut en tiiä, miten sen saa toimimaa Ubuntussa... o.0

BOFH on rakastanut usereitaan niin paljon, että antoi ainokaisen 3com590-Vortexinsa, jottei yksikään, joka häntä palvoo, joutuisi /dev/nulliin, vaan saisi iankaikkisen accountin.

Kun IBAN tai BIC on hukassa, http://ibanjabic.info tarjoaa avun.
Seppis
_
17. toukokuuta 2005 @ 16:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis mulla on Homepna, eli mulla on Homepna verkkokortti koneessa ja siitä tulee suoraa johto seinää.
Seppis
_
18. toukokuuta 2005 @ 05:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ratkaisin jo ongelman tän avulla, http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-22793.html
Mainos
_
__

_
Erkkimon
Senior Member
_
18. toukokuuta 2005 @ 12:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hieno homma. :)

BOFH on rakastanut usereitaan niin paljon, että antoi ainokaisen 3com590-Vortexinsa, jottei yksikään, joka häntä palvoo, joutuisi /dev/nulliin, vaan saisi iankaikkisen accountin.

Kun IBAN tai BIC on hukassa, http://ibanjabic.info tarjoaa avun.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ubuntu ja netin kanssa ongelmia.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy