User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.1.2025 / 18:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > videoiden export -ongelmat premiere pro -ohjelmassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videoiden export -ongelmat Premiere Pro -ohjelmassa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

1 tuotearvio
_
23. toukokuuta 2005 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Perusajatus minulla on ollut saada premierestä ulos DivX tai Xvid -pakattua videota. Koskaan en ole hommassa oikein onnistunut. Premierestä exportattu kuva on aina jotenkin perseellään. Jos kuvan saa jollakin tekniikalla kohdilleen, niin äänet ovat päin mäntyä.

Aiemmin minulla oli käytössä Premiere 6.5, nyt minulla on Premiere Pro. Kummallakin Premieren versiolla on samat ongelmat. Viimeisimpänä olen koettanut exportata videon Premieressä käyttäen Huffyuv-kodekkia. Tämän Huffyuv:llä pakatun videon olisin sitten pakannut VirtualDubilla, Dr.DivX:llä tai muulla vastaavalla softalla sopivaksi .avi -tiedostoksi.

Ongelmaksi muodostuu kuitenkin tuo exporttaus. Jostain ihmeen syystä Premiere onnistuu sotkemaan äänet exporttauksen yhteydessä. Olen koettanut vaihtaa eri asetuksia ja vaikka mitä, mutta en ole saanut Premierestä ulos mitään sellaista videota jota olisin jatkossa voinut pakata uudelleen.

Premieressä on mukana Adoben media encoder jonka avulla olen saanut premierestä ulos mpeg1 ja mpeg2 -videota. Jotain muitakin tiedostomuotojan olen tätä kautta saanut ulos, mutta niitä ei oikein enää voi sitten uudelleen pakata laadun kärsimättä.

Googlella löysin jotain sivuja joissa puhuttiin näistä samoista ongelmista. Premiere on ilmeisesti hyvin valikoiva mitä kodekkeja se pystyy käyttämään. Se ei pysty myöskään exporttamaan aikajanaa ulos sellaisessa muodossa kuin tarkoitus olisi.

Ajattelinkin kysyä onko kukaan muu koskaan taistellut näiden samojen Premieren ongelmien kanssa? Itse olen taistellut jo pitkään ja monen eri version kanssa.

PJKuona
mediatekniikan insinööri
http://koti.mbnet.fi/pjkuona/
Rikkivety
Member
_
26. toukokuuta 2005 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen kohdannut saman ongelman. Xvid/divx-pakkaukset sotkevat videon ihan totaalisesti, vaikka kuinka säätäisi.

Kiersin ongelman exporttaamalla Premierestä videon DV-avina ja pakkaamalla sen VirtualDubissa Xvidiksi. Kuvanlaatu säilyy ja äänet pysyy synkassa. Ainoa ongelma on DV-avin valtava koko, vajaa 5 minuutin pätkä vei hieman yli 900 megaa. Mikäli kovolta löytyy tilaa niin tämä ei tietenkään ole ongelma.
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. toukokuuta 2005 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen yrittänyt kiertää ongelmaa exporttaamalla microsof AVI -tiedostona. Exporttauksessa olen käyttänyt sitten tuota Huffyuv-pakkausta, jotta tuo Premierestä ulostuleva video ei olisi niin jättimäisen kokoinen. Lopputulos on ollut se, että äänet ovat menneet piloille - syytä en tiedä.

Pitänee nyt seuraavaksi sitten kokeilla säätää tuon microsoft DV AVI -tiedostomuodon kanssa, ehkäpä sillä onnistuu. Siinä ei näköjään pääsekään pakkaamaan tuota videota millään tavalla, joten kiintolevy tilaa pitää sitten löytyä reilusti. Hemmetin Adobe saisi kyllä korjata nuo Premiere exporttaus ongelmat. Sama vika versiosta toiseen.

PJKuona
mediatekniikan insinööri
http://koti.mbnet.fi/pjkuona/
Mainos
_
__

_
n_r
Senior Member
_
26. toukokuuta 2005 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin DV-kodekissa on kiinteä pakkaus koska se on videossa käytettävä "standardi". Tästä DV-kodekistahan on (ainakin) 25mbit ja 50mbit versiot. Tuo 50 luonnollisesti on enemmän PRO.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > videoiden export -ongelmat premiere pro -ohjelmassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy