Kyllä tuon pitäis onnistua. Jos on avia ja aukeaa VirtualDubissa niin sillä. Ja varmasti AviSynhtiin on vastaavaa filtteriä. Ja itse olen NTSC leffoja muuttanut PAl muotoon (siis FPS ~24->25) TMPGEncin avulla. Eli AVI->MPEG2.
Konversiota suosittelisi tekemään missään tilanteessa,
kun eurooppalaiset värkit 99% tukevat molempia.
Eriasia tietysti,jos on jenkivermeet, jotka tukee vain NTSC:tä.
Gogo_78 jos tuo oli vastaus minulle, niin minäkin viilaan pilikkua ;-)
Minähän totesin, että nimenomaan NTSC leffoja olen muuttanut PAL muotoon ;-)
Quote:Konversiota suosittelisi tekemään missään tilanteessa,
kun eurooppalaiset värkit 99% tukevat molempia.
Eriasia tietysti,jos on jenkivermeet, jotka tukee vain NTSC:tä.
Juu niin tukee, mutta ainakin oma soittimeni teki kuvasta nykivän... Ja lisäksi tuo leffan muuttaminen PALiin oli osa MPEG2 koodauksen ja DVD:n teon harjoittelua. Olisiko 2 leffaa kun tuli kokeiltua. Tuossahan joudutaan tekemään äänellekin 4% nopeutus. Ja tuli muuten todella siistiä jälkeä. Lisäksi on tullut kokeiltua toisinkin päin nimenomaan jenkkivermeitä varten...
NTSC videoiden muuttaminen yleensä heikentää laatua juuri tuon suuren FPS eron takia.
BIGdanen kysymyksessähän ei oikeastaan käy ilmi mistä nopeudesta ja mihin halutaan muuttaa. Onhan joitain digipokkareita jotka kuvaa ilmeisesti jollain 12FPS nopeudella ja jos tuollaista haluaa jostain syystä DVD:lle tai (S)VCD:lle niin jotain muutosta olisi varmaan hyvä tehdä.
Mutta sanotaan näin, että luonnollisesti turhaa konversiota kannattaisi välttää ;-)