User Käyttäjä Salasana  

maanantai 2.6.2025 / 00:40
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tdk:n dvd-rw levyt huonoja ?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
TDK:n DVD-RW levyt huonoja ?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
dfwta
Senior Member
_
24. toukokuuta 2005 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin kokeeksi yhden (onneksi) TDK:n DVD-RW levyn. Muutaman polton jälkeen tuli vaikeuksia. Kesti hetkosen ennekuin älysin kokeilla toisessa koneessa. Sama vika, ei tunnista levyä ollenkaan. Molemmissa koneissa XP pro ja asemat: NEC ND-3500 AG ja LG GSA-8041B.
Onko muilla kokemuksia TDK:n DVD-RW levyistä ? En itse enää kyllä ota riskiä. TDK:n kertapoltteiset cd-r levyt ovat kyllä toimineet.
viliwee
Senior Member
_
24. toukokuuta 2005 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmaan sattunu vaan huono mäihä.
En usko että kannattaa boikottiin yhen kerran jälkeen laittaa.
Tietty voit mennä valittamaan liikkeeseen kun ei toimi, mutta onkohan vaivan arvoista.

ASROCK S775 PT880PRO, INTEL DUAL CORE E2160 1.8GHZ, 2x2gb DDR2, Asus AH3650 512mt, Seagate 120gb, Maxtor 300gb, Antec SLK1650B
dreamC
Junior Member
_
24. toukokuuta 2005 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro,

Itselläni oli samanlaisia ongelmia fujin levyn kanssa.

Ongelmaksi osouttautui levyn tyhjentäminen.
Eli jos oli tyhjentänyt quick erasella, levy ei toiminut kuin siinä asemassa jossa se oli poltettu, mutta full-erasella toimii myös muissa asemissa minun kohdallani.

Jos et ole jo kokeillut niin suosittelen testaamaan.
Moolokki
Member
_
25. toukokuuta 2005 @ 07:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama ongelma TDK:n DVD-RW levyillä kuin dfwta:llakin. Kolmella asemalla testattu ja yhdelläkään ei tunnistanut: NEC ND-1300A (jolla poltettu), LG:n DVD/CD-RW -combo ja joku pelkästään lukeva LG.
Toista TDK:n RW -levyä en ole ostanut enkä osta. Kertapolttoiset TDK:n DVD+/-R ovat kyllä toimineet hyvin.
Rikkivety
Member
_
25. toukokuuta 2005 @ 10:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen käyttänyt TDK:n DVD+RW levyjä ja mitään valittamista ei ole vielä ollut tosin kuin käyttämissäni Verbatimin ja Fujin DVD+RW levyissä. Niissä on ilmennyt lukuongelmia jonkun verran. Itse ainakin jatkossa jätän muut merkit hyllylle ja maksan "TDK-laadusta".
Timontti
Junior Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 06:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olin juuri keskustellut toisaalla samasta aiheesta, kun löysin tänään tämän keskustelufoorumin. Oli pakko rekisteröityä ihan tämän kertomiseksi:

Ostin joulun alla tallentavan "DVD-soittimen" ja nimenomaan TDK:n DVD+RW-levyjä, kun pidin sitä laatumerkkinä. Kuitenkin niistä on mennyt huomattava osa pilalle joko heti ensimmäisellä käyttökerralla tai muutaman tyhjennyksen jälkeen. Tyypillinen ongelma on sellainen, että TV:stä tallennettu ohjelma on kyllä "DVD-soittimella" katseltavissa, mutta tiedostoja ei voi kopioida tietokoneelle, koska siinä on "checksum error".

Toisaalta eräs ystäväni kertoi eilen, että hänen kannettavassa tietokoneessaan vain TDK ja joku toinen levymerkki toimivat luotettavasti. Maallikon johtopäätökseni on, että TDK:n levyt ovat ilmeisesti jotenkin erilaisia eli toimivat hyvin niissä laitteissa, joihin ne sopivat, mutta eivät näköjään sovi kaikkiin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2005 @ 06:30

Rikkivety
Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 06:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No dvd-polttaminen on mielestä edelleen aika epävarmalla pohjalla. Esimerkiksi cd-poltossa ei itselläni ole koskaan reilun viiden vuoden aikana tullut sutta mutta dvd-poltossa reilun vuoden aikana on tullut pari sutta ja muutamia levyjä, joiden polttolaatu on niin huonoa, ettei levyltä saa luettua juurikaan mitään. Nämä levyt siis ovat olleet Fujia ja Verbatimia. Tosin polttolaatuun vaikuttaa monet asiat, kuten käytetty softa, asema, levymerkki sekä malli ja jopa valmistuserä. Ehkä minulle on TDK:n kohdalla sitten vain sattunut oikea erä. Pitää vain toivoa, että kun nykyinen asemani joskus sanoo itsensä irti, niin myös korvaava asema osaa lukea jo poltetut levyni.
-TraX82-
Junior Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 08:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni ollut vähään aikaan CD-lättyjen tai DVD-levyjen poltossa minkäänlaisia ongelmia, pääsääntöisesti käytän Maxell-levyjä. Aikoinaan oli Lite-On -polttavan kanssa ongelmia etenkin TDK:n ja Sonyn levyjen kanssa, epäonnistuneet poltot vähenivät hiukan aseman Firmwaren ja Neron päivityksen myötä.

Antec Sonata Piano - MS KT6V-LSR - AXP 2600+ - Kingston 1024(400@333) - 120Gb SATA - 9600XT 128 - Nec ND-3500 DL
ahonen88
Junior Member
_
6. kesäkuuta 2005 @ 22:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla itellä on 4 TDK-RW levyä jotka ei toimi omassa DVD-tallentimessa (LG DR4810) mutta tietokoneen asemassa toimii moitteemosti (NEC 6500a)... LG:llä toimii toisten RW:et hyvin... Eli varmaan niis levyis jotai häikkää...
ResoNas
Suspended due to non-functional email address
_
7. kesäkuuta 2005 @ 05:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on kaksi Fuji:n DVD-RW kiekko eikä niissä oo ollu mitään häikkää.
Mainos
_
__

_
ChampiO
Member
_
7. kesäkuuta 2005 @ 06:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, sama täällä kaikki TDK:n levyt on pelittänyt moitteettomasti. Onko nerossa säädetty poltin oikein? Avaa nero, ja Recorder, Choose Recorder, ja valitse dvd polttimesi dvd polttoa varten.

Prossu: AMD Athlon XP 2700+ @2.2GHZ (2162MHz)

Muisti: 1x 512mb + 1x Kingston 400MHz 512mb = 1024mb RAM

Emolevy: ASUS A7N8X2 Deluxe

Näyttis: Club 3D 7800GS 256MB AGP

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. kesäkuuta 2005 @ 06:03

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tdk:n dvd-rw levyt huonoja ?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy