User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 03:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > win-ajurin kääntäminen.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Win-ajurin kääntäminen.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
onkonäin?
Member
_
25. toukokuuta 2005 @ 21:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen yrittänyt kääntää wlan-korttini windows-ajuria linuxille. Käytin apuna netistä löytämääni ohjetta, mutta ilmeisesti ohje ei ole tarkoitettu debianille ja siinä on joitain eroja. Voisiko joku auttaa minua tämän lopun kanssa.

Eli olen antanut seuraavat komennot.

ndiswrapper -i bcmwl5.inf
ndiswrapper -l
ndiswrapper -m

ja siihen oonkin sitten jäänyt.

Eli vielä pitäis konfata jonnekkin ne wlan-määritykset. Onko /etc/network/interface oikea paikka ja mitä sinne pitää kirjoittaa?

Entä mitä muuta?

Voisitteko gurut auttaa keltanokkaa.
Kullerwo
Member
_
25. toukokuuta 2005 @ 22:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa aika hyvät ohjeet ndisräppäämiseen: http://www.brunolinux.com/08+-WiFi/Ndiswrapper.html
onkonäin?
Member
_
26. toukokuuta 2005 @ 06:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä ohje, mutta näyttäis olevan Mandrakelle?
Tietäiskö kukaan ohjetta Debianin Distrolle?
Mun mielestä tuo modprobe ndiswrapper komento ei toimi Debianissa.
Voisiko joku kertoa miten Ndiswrapperia käytetään Debianissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2005 @ 06:18

Guruttaja
Member
_
26. toukokuuta 2005 @ 06:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllähän modprobe komento toimii yhtälailla Debianissa kuin Mantassakin, se kun on kernelin komento. Millaisen virheilmoituksen saat?

----------------------------------
Intel Core 2 Duo E6400
Abit AB9 Pro
Corsair 2x512 MB 665 MHz
200 Gb Seagate Barracuda SATA
Samsung SH-S182D/RSMN
DWL-G520 Wlan
Windows XP Media Center

AMD Athlon XP 2600+
EP-8RDA3+
1 GB Ram
60 Gb Samsung IDE
Sapphire Atlantis 9600 256 Mb
Windows XP, Ubuntu

XBOX 360
----------------------------------
Kullerwo
Member
_
26. toukokuuta 2005 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli nuo ohjeet toimii kyllä kaikilla jakeluilla. Vastaavilla ohjeilla olen nähnyt useammankin debian-pohjaisen distron kytkeytyvän verkkoon.
Mainos
_
__

_
Carl0s-
Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niinkin simppelisti, kun meet sinne hakemistoon missä ne ajurit on, itselläni ~/drivers

cd ~/drivers
ndsiwrapper -i *ajuri.inf*
ndiswrapper -l

Pitäisi tulla

Hardware present, Driver present

Ndiswrapper -m
Modprobe ndiswrapper

Nyt kortin pitäisi alkaa yhdistämään tukiasemaan

Nyt iwconfig niin näät mihin wlan verkkoon olet kirjautunnut jnejne.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > win-ajurin kääntäminen.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy