User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 16.9.2024 / 23:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > kaikki muut pelikonsolit > psonen mod-chipin kolvaaminen
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
psonen mod-chipin kolvaaminen
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Votukka
Suspended due to non-functional email address
_
26. toukokuuta 2005 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millä vitulla voi kolvata ne johdot pleikkariin?Kun tavallisella kolvilla kolvaa niin tulee niin saatanan iso pallo tinaa niin yhdistyy tärkeitä juttuja yhteen.Onko mitään väliä missä järjestyksessä kolvaa johtoja?
Kertokaa kokemuksia psonen mod-chipin kolvaamisesta
masi84
Suspended due to non-functional email address
_
27. toukokuuta 2005 @ 09:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Normaali harmaan playstationin moddaaminen on helppo juttu, mutta kun puhutaan ps one:sta siirrytään jo melkein samaan vaikeustasoon kuin ps2 moddaus (ainoastaan johtoja vähemmän).
Itse en suosittele piirin asennusta jos et omaa kokemusta pienistä juotostöistä.
Jos kuitenkin aiot sen itse sen asentaa tarvitset todella pienen kolvin (itse käytän 8 Wattista 0,4 mm kärjellä, mutta myös 15W on ihan hyvä).Bilteman kolvin voi siis heti unohtaa. Suurentavasta valaisimesta on todella paljon hyötyä, mutta itsekin joskus juottanut ilman suurennuslasia... jonkun verran vaikeampaa ilman.
Pienestä tinastakaan ei ole haittaa 0,5 mm-1 mm. Liian paksulla tinalla juottaa helposti yhteen piirien jalkoja. Jos jalkoja onnistuu yhteen juottamaan irroitus onnistuu varovasti tinaimusukalla (älä käytä tinaimuria!, irroitta helposti komponentteja/folioita levystä).
Itse juotan ensimmäiseksi johdot aina emolevyyn jonka jälkeen etsin piirille paikan ja vedän johdot sopivaa reittiä pitkin piirille. Itse kiinnitän piirin emolevyyn ainoastaan eristeteipillä, jos vaikka se täytyisi joskus ottaa pois (en suosittele pikaliimaa enkä kaksipuolista teippiä). Kaikilla on aina oma tapa tehdä asennus...mikä sitten niistä paras? Asennus liikkeissäkään ei ole nykyään enään pahan hintainen. Suosittelen jos asennus tuntuu ylivoimaiselta.
Senior Member

3 tuotearviota
_
27. toukokuuta 2005 @ 10:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä käytän ps2 juotamisessa bilteman 15w kolvia ja paljon on tullut juotettua. Tinan paksuudella ei ole mitään merkitystä kun ei sitä piirilevylle laiteta vaan johdon päätä dipataan sulassa tinassa. Yhtä tinausta varten ei suurennuslaseihin kannata panostaa sillä ps2 versioissakin vain v3 on sellainen missä sitä oikeastaan tarvii. Kolvin kärki teräväksi ja fluxi on suositeltavaa. Silti jos jännittää niin jätä ammattilaiselle.
masi84
Suspended due to non-functional email address
_
27. toukokuuta 2005 @ 13:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu taas juotostavasta kuinka paksua tinaa tarvitsee käyttää... Kysymyksestä päättelin että kyseinen henkilö juottaa samalla tekniikalla
kuin minäkin...ELI
Itse pistän johdon päähän sekä myös asennettavaan kohtaan tinaa, jottei tarvitse lämmitellä ylimääräisiä sekuntteja asennettavaa kohtaa... On tullut paljon korjailtua levyjä joissa lämmitetty piirinjalkoja liikaa, jonka seurauksena folion irtoamisia levystä...
Ja kysymyksen esittänyt henkilö ei kysymyksestä päätellen ole paljon juotellut emolevyjä joten bilteman 15 Wattisella kolvilla mahdollisesti saa juotettua tai sitten ei... Työkalut joita suosittelin on mainittu sitä varten koska kyseessä aloittelija/ vähän tehnyt.
Itse ensimmäisen piirin juotin läheisessä elektroniikka huollossa jossa he kysymällä antoivat kolvia/muita työkaluja mieluusti lainaksi.
Votukka
Suspended due to non-functional email address
_
27. toukokuuta 2005 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia paljon avusta.
Mainos
_
__
 
_
Senior Member

3 tuotearviota
_
30. toukokuuta 2005 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fluxia ja hyvää sellaista käytettäessä ei tarvi kohteita lämmittää tarpeettomasti. hipaisu kolvilla riitää ja johto on juuri oikeassa paikassa ja pysy varmemmin kuin ilman fluxia lämmitetty tinaus.
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > kaikki muut pelikonsolit > psonen mod-chipin kolvaaminen
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy