User Käyttäjä Salasana  

lauantai 31.5.2025 / 13:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen kasaus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
koneen kasaus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
28. toukokuuta 2005 @ 08:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli olisko mahdottomuus kasata kone itse
onko jollai kokemuksia

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2005 @ 08:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei tietenkään.. jokuhan ne aina kasaa jopa liikkeessä =)
aika läjä noita on tullut kasattua.
tosin liikkeessä kasattuna kasauksessa vikaantuneet osat menee suoraan takuuseen.
jos et ymmärrä mitään koneen sisuksista, suosittelen että jätät sen liikkeen kasattavaksi joka on n.20-50? liikkeestä riippuen, tai pyydät kaverin joka tietää kaveriksi.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
tietäjä
Junior Member
_
28. toukokuuta 2005 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole mikään mahdottomuus. Kannatan itse kasaamista eihän sitä kokemusta tule ilman kokeilua. Ei siinä kasaamisessa pitäisi mitään pelottavaa olla. Komponenttien mukana tulee yleensä asennus ohjeet mistä pitäisi saada kaikki tarpeellinen tieto.

Lähes kaikilla atk tuotteilla on vähintään vuoden takuu riippuen siitä onko ne sitten itse asennettu tai liikkeessä. Tosin rikkinäinen komponentti pitää sitten itse paikantaa.

Paras vaihtoehto tietenkin on saada osaava kaveri auttamaan ja opettamaan.
Moderator

5 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2005 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvän sivun löysin! Täältä löytyy kasaus ja purku video.. Kannattaa kattoa jos kiinnostaa http://appro.mit.jyu.fi/2004/kesa/laitteistot/demot/demo1/#TOC7

Älä Yritä Jos Et Osaa!!

Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
Munuainen
Newbie
_
28. toukokuuta 2005 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tulee paljon halvemmaksi! Siis meinaan sen muutaman kymmenen euron kokousmaksun lisäksi, kun valitset itse osat etkä osta mitää muutaman sadan euron paskapakettia mitä lehdissä myydään. Niissä koneissa jo ne ohjelmat maksavat ultimate paljon.
2fast4you
Newbie
_
28. toukokuuta 2005 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kannattaa kasata itte oon kasannu itte 2 konetta ja eka vähä epäonnistu ja toinen onnistui täydellisesti ja saat sen kaiken lisäksi halvemmalla kuin valmiiks kootun. yleensä emolevyn mukana tuloo ohjeet aika tarkasti miten piuhat pitää laittaa emolevyyn ja kuinka bios asetukset pitää laittaa.

kaikki muu muza on paskaa paitsi hevi ja metalli ja ne vasta paskaa onki
pkaksp
Moderator
_
28. toukokuuta 2005 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt täytyy myöntää että oon erimieltä tuosta itte kasatun hinnasta. Juuri pari viikkoa sitten tein vertailua ja voin sen sanoa että nuo valmis paketit ovat parempia ostaa kuin itse kasatut. Ottaen huomioon kun itse kasaat että:

1. Joudut ehkä tilaamaan osat ympäri suomea jos ei samassa paikassa kaikki ole yhtä halpaa. (postikulut hunajaa)
2. Saat vain tilaamillesi osille takuun, et koko koneelle. Eli jos kasauksessa joku menee mönkään, niin se on omasta pussista pois.
3 Softat ei oo ilmasia. Joudut hankkimaan vähintään käyttiksen siihen.
4. Jos kaikki ei mee kasauksessa ja asennuksessa niinku pitää, niin siinä menee hermot ja aikaa niin pirusti.

Mutta kun ostat valmiin paketin:

1. Saat koneen täysin käyttövalmiina.
2. Sinulla on takuu koko koneelle vähintään vuoden.
3. Saat käyttiksen ja softat todella hyvään hintaa samassa kaupassa.
4. Ei tarvi hermoilla koneen osien kans, vaan jos joku mättää niin kannetaan kone liikkeeseen ja sanotaan että ei toimi. :)

Molemmissa on tietysti omia hyviä puolia ja huonoja, mutta kyllä sanoisin niin että valmis paketti on parempi vaihtoehto. Nykyään voi liikkeissä jopa itse valita mitä sinne koneeseen haluaa, joten ei ole pakko ostaa mitään romua johon on valittu summassa sitä sun tätä.

Jos ette usko tätä asiaa niin tarkistakaa itse. Valitkaa joku hyvä tarjouspaketti jostain netistä ja laskekaa siitä joka osan hinta erikseen. (ja muistakaa laskea softat mukaan)
Senior Member
_
28. toukokuuta 2005 @ 10:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo valmispakettijuttu pitää kyllä tavallaan paikkansa, eli hinta/takuun osalta ainakin. Joitain valmispaketteja myydään tosiaan niin edulliseen hintaan että itse kasaamalla ei siihen hintaan saa konetta kasattua.
Mutta toisaalta taas ne halvat konepaketit on tarkemmin tutkailtuna lähes aina jo valmiiksi hieman vanhentunutta tekniikkaa ja muutenkin suorituskyvyltään ja ominaisuuksiltaan melko heikkoja, yleensä esim. muistia vain se välttämätön 256mt, prossuna joko halpa/tehoton celeron tai sitten vielä halvempi/tehottomampi sempron, polttava dvd on yleensä jätetty pois ja korvattu cd-rw/dvd combolla, näytönohjain integroitu emolevylle eikä tv-out liitäntää, kiintolevy on usein 60gigaa ja joissain näkee vieläkin vain 40gigan kiintolevyjä. Ja sitten taas nämä edulliset amd athlon64 prossulla olevat koneet on vanhentuvalla socket754 kannalla. Ohjelmisto taas yleensä kattaa vain käyttöjärjestelmän, wordin ja virusturvan joista word ja virusturva on aivan hyvin korvattavissa vastaavilla ilmaisohjelmilla.
Sitten taas nämä pakettilaskuri-periaatteella myytävät koneet ovatkin aivan eriasia, niistä pystyy melko edullisesti saamaan valmiiksi kasatun tehokkaankin koneen johon tosiaan ominaisuudet voi itse valita ja koneeseen saa takuun. Tätä vaihtoehtoa suosittelen silloin jos on epävarma siitä osaako koneen itse kasata, ja tässäkin vaihtoehdossa kannattaa pyytää komponentteja valkkaamaan avuksi kaveri joka osaa katsoa yhteensopivat komponentit.

AMD X2 5000+ black edition @ 3100mhz
Moderator
_
28. toukokuuta 2005 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuon koneen itse kasaa, ei mikään vaikea operaatio, jos vaan jaksat vähän epävarmoissa tilanteissa katsoa sitä manuaalia ja netistä löydät myös hyvin infoa.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
Senior Member

7 tuotearviota
_
28. toukokuuta 2005 @ 10:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan jo tämän 'tuotteen' takia olen tuon itse kasaamisen kannalla: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1041 ...melkoista kiskontaa

http://www.launchy.net/ - Open Source Keystroke Launcher
http://windowspager.sourceforge.net/ - Open Source Desktop-switcher
Moderator
_
28. toukokuuta 2005 @ 10:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jösses..taidan pistää oman pikku kasauspajan pystyyn =)
pkaksp
Moderator
_
28. toukokuuta 2005 @ 11:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuo on jo todellista kiskontaa. Mutta kyllä niitä valmiiksi kasattuja hyviäkin paketteja löytyy kun jaksaa katsella. Ei sitä nyt ensimmäistä vastaan tulevaa konetta kannatakkaan ostaa.
Member
_
28. toukokuuta 2005 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juuri tuolta verkkokaupasta olen tilaamassa sitä konetta enkä aijo kyllä kasauksesta maksaa 100€:a

Member
_
28. toukokuuta 2005 @ 13:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nyt vielä munki mielipide.. kasattu vai valmis paketti =)

Tottakai valmispaketit on varmempia ku itte kasatut.. oma kokemus jo todistaa ku on 2 kasattua ja 2 valmis pakettia ja itte kasatuissa vaan on ollu vikoja, siis ei noissa valmispaketeissa kummassakaan mitään vikaa ja toinen jo sentäs 4 vuotta vanha.

Eli kasattuihin koneisiinhan tulee helposti käytön yhteydessä ongelmia mitkä ei helposti ratkeakaan kun taas valmispaketteihin ei sitten läheskään niin helposti, koska valmiskoneethan testataan.. luulisin että useampia kuukausia ja silloinhan tekniikka on jo vanhaa.. tänpä takia itte kasattu onki parempi vaihtoehto.. siis jos jotaa tykkiä meinaat. Ja tästä testauksesta hyvä esimerkki, oottekos nähny vielä valmispaketteja tunnetuilla valmistajilla missä olisi esim suorittimena Amd 64 3800+? Aivan, eihän niitä olekaan koska ne on vasta testauksen alla. =)

Mut tottakai helpommalla pääset valmiskoneissa.

Tää nyt on tällänen maku juttu.. kasattu vai valmispaketti =)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. toukokuuta 2005 @ 13:47

Takajammu
Member

1 tuotearvio
_
28. toukokuuta 2005 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Useesta liikkeestä saa kyllä ne osat koneeseen, jotka ite haluat eli teoriassa väitteesi ei pidä paikkaansa.
TyV
Newbie
_
28. toukokuuta 2005 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toisaalta voihan siinä oppia jotain samalla (jos ei muuta kuin katumusta) ja onhan onnistumisen riemu/epäonnistumisen pelko hauskaa. Kasasin toisen koneeni humalassa leathermanilla ja hyvin onnistui. Onnea yritykseen 8)
Mainos
_
__

_
kuassa
Suspended due to non-functional email address
_
28. toukokuuta 2005 @ 20:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vähän riippuu kannattaako.

Olen itse noin kolme konetta koonnut/päivitellyt.

Kyllä se hyvin onnistuu mutta:

- varaa aikaa
- tarkista manuaalit emolevysta kunnolla
ja tutustu tarkkaan mitä yhdistelet
- varaudu siihen että jotain voi ehkä
joutua vaihtamaan/palauttamaan
- hanki kunnon kotelo joka on tilava tai tulet kiroilemaan

Toisaalta ostetuistakaan koneista ei aina voi tietää ovatko ne aina toimivia. Teoriassa kyllä.

Optimi tapauksessa jos koot koneen itse saat työn iloa, aikaa kuluu puuhailun sekä opettelun parissa, opit huoltamaan koneesi kun
tunnet sen paremmin ja säästät rahaa.

Sain töissä vuokratun koneen joka oli kyllä aikaisemmin itsensä koonneelle todella miellyttävä yllätys:

http://www.pcsuperstore.fi/tuote.html?product_id=HP-PX586AA%23ABX...

Käyttöjärjestelmä on tuossa kovalevyllä osiolla josta se ensimmäisellä kerralla asentuu ja josta sen voi palauttaa ongelmatilanteesa.
Suurin osa softasta, DVD poltin ohjelma, adobe acrobat jne.tulivat tuossa ensi asennuksessa mukana käyttikseen. Todella miellyttävä ja helppo asentaa.

Kaikki minusta oleellinen on mukana tuossa ja liittimet ovat mukavasti edessä. Maccia lukuunottamtta tuo oli kyllä lähellä
sellaista 'paketista ulos' systeemiä mitä voin ajatella.

Juu, ja en ole HP:llä töissä. ;-)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. toukokuuta 2005 @ 20:39

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen kasaus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy