User Käyttäjä Salasana  

lauantai 31.5.2025 / 13:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone kaatuu pelatessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone kaatuu pelatessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jacko39
Newbie
_
30. toukokuuta 2005 @ 08:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisitteko jelppiä minua tämän koneeni ongelman kanssa. Ostin PC:n helmikuussa paikallisen liikkeen kautta. Koneen kasaajana oli eräs Karhulalainen yritys. Aluksi tuntui pelittävän ihan hyvin, mutta sitten alkoi seuraavanlainen ongelma. Muutamilla peleilla kone kaatui n. 5-10 min pelaamisen jälkeen. Peli käynnistyi normaalisti, mutta em. ajan jälkeen näyttö menee joko mustaksi tai värien aekamelskaksi, pelin äänet kuuluu edelleen. Sitten kone käynnistyy itsestään. Luulin, että ongelmana olisi ollut liian korkeat lämpötilat (Aida 32 mittasi prosessorin ja emolevyn lämpötiloiksi n. 35-48 C:n lämpötiloja. Tietokoneeni oli vielä silloin kirjoituspöydän kaapissa (takalevy poissa ja pelatessa ovi oli aina auki).

Seuraavaksi siirsin koneen ulkotilaan, mutta ongelmat jatkui. Koneeni kaatui jatkuvasti brothers in arms-, black hawk down; team sabre-peleissä, lisäksi se kaatui myös rome total warissa, kerran call of dutyssa...
Vein koneen liikkeeseen ihmeteltäväksi, siellä sanottiin että kovalevy kannattaa formatoida ja asentaa windows uudelleen. Samalla reissulla asennettiin myös kaksi lisäpuhallinta kotelon sisään. Lämpötilat laski tämän jälkeen, mutta ongelmat ei poistuneet.

Lisäksi itselläni kävi munaus toisen tuulettimen kanssa, se rupesi resonoimaan pahasti, näppäränä miehenä porasin tuulettimen jalustan kantaan lisäreiän ja asensin siihen ruuvin, mutta kun mulla ei ollut sopivaa lyhyttä ruuvia, joudun laittamaan siihen pitemmän. Enkä silloin huomannut että se tavoitti emolevyn yhteen kontaktoriin, painoi sitä hieman vinoon ja lommolle. Tämän jälkeen nettiyhteyus katosi, viottunut konkka kuului todennäköisesti integroituun verkkokorttiin. Onneksi tämän sais pelittämään asentamalla ulkoisen verkkokortin.
Mutta koneen kaatumiset vaan jatkui em. peleillä. Missäköhän vika? Mielellään kuulisin apuja ja vinkkejä.

Lisäksi sellainen on ihmettänyt minua, että hiirtä liikuteltaessa esim. sivun reunoja siirtäessä, viiveaika on monta sekunttia iso. Miten muuten näytössä näkyvä teksti saadaan tarkemmaksi, kuva on ihan hyvä mutta kirjoitus epäselvän oloista.

Koneeni on syönyt seuraavaa:
- 300 w virtalähde
- 915 P-A emolevy (ECS Elitegroup)
- Pentium P4 cooler, 775 silent
- 512 mb DDR2 (533 Mhz)
- 200 GB S-ATA HDD (7200 rpm)
- GF 6600GT PCI-E 128 MB GDDR3
- 16xDVD-RW (+/-) dual layer

Mättääkö tässä kokoonpanossa jokin, koneen kasaajafirmassa vakuutettiin että näytönohjain ja emo sopii yhteen. Jotenkin minusta tuntuu että näytönohjain ei pelitä kunnolla.

Mä olen aivan uusavuton näitten PC:tten kanssa. Homma on alkanut vit..taa isolla v:llä. Koneeseen laittaa rahaa ~1600-1700 egee, eikä homma pelitä kunnolla!!??
AfterDawn Addict
_
30. toukokuuta 2005 @ 09:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se voipi olla, että joko näyttökortti on rikki tai muistit ei pelitä kunnolla. Kannattaa jonkin asteista muistitestiä kokeilla.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
jacko39
Newbie
_
30. toukokuuta 2005 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voitteko suositella mulle toimenpiteet (ja millä softalla ne tehdään), jotka mun kannattaisi tässä tilanteessa tehdä.
henkka666
Suspended due to non-functional email address
_
30. toukokuuta 2005 @ 09:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä täysin sama ongelma (ASUS P4GD1 ja PCI-E näyttis). Koneessa oli kiinni 4 X 512mb (Kingston PC3200, 400MHz) DUAL CHANNEL moodissa. Kun kammoista poistettiin 2 ja jätin loput 2 SINGLE moodiin, kaikki toimi ja toimii edelleen... Onneksi.
Mainos
_
__

_
jhvisto
Member

2 tuotearviota
_
30. toukokuuta 2005 @ 09:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannattaisi katsastella uutta emolebyä, tuo näyttäisi olevan joku halpamalli vain, ehkä joku asus tms...

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone kaatuu pelatessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy