User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 04:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mounttaus ongelma debianissa...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mounttaus ongelma debianissa...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Seeker_99
Junior Member
_
30. toukokuuta 2005 @ 10:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,
jälleen en ole kuollut vaikka minusta ei ole kuulunut... Nojoo itse asiaan.

Ongelmana olisi seuraavan kaltainen juttu.
Mintenkä mountataan win2000 serverillä jaossa oleva kansio debianissa.
Graaffisella puolella näkyy normaalisti automaattisesti, mutta koska kone on vanha ja ränsistynyt niin tarvitsi avun tuonne konsoli tilaan.
Kaikki tämä vain sen takia että saisi 2000:lta serveriltä crontabin avulla varmuuskopioitua tiedostoja...

-- Nöyränä kiittää kaikkia ammattilaisia --
Seeker_99
Junior Member
_
30. toukokuuta 2005 @ 11:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmaan löytyi jo vastaus joten np anymore...

Yksi asia on totta,
Minä olen aina oikeassa,
silloin kun en ole väärässä...
Member
_
30. toukokuuta 2005 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ois hyvä ku aina kerrottaisiin että miten ratkes..:] joku muu voi tapella saman onkelman kans.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. toukokuuta 2005 @ 14:30

Seeker_99
Junior Member
_
30. toukokuuta 2005 @ 20:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo piti laittaakin vastaus mutta en ehtinyt ku loppu koulu...
Eli siis sain sen onnistuun näin.
Luodaan vaikka joku kansio jonnekkin (tässä tapauksessa laitoin /mnt polun alle kansion share2000).
Samba pitää olla asennettuna muuten ei toimi...
Eli rimpsu on:

mount -t smbfs -o username=* //palvelimen_nimi/kansio_mikä_jaetaan /mnt/share2000

* Käyttäjä tunnus jolla on oikeudet palvelinkoneelle esim:Administrator.

kansio_mikä_jaetaan ei tarvinnut mitään aseman kirjainta eteen.

Debianiin pitää olla asennettuna NTFS-tuki, tai sitten serveri pitäisi olla FATin päälle asennettu.

Yksi asia on totta,
Minä olen aina oikeassa,
Senior Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 03:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm.. Korjataan ja oiotaan hieman..
Quote:
Debianiin pitää olla asennettuna NTFS-tuki, tai sitten serveri pitäisi olla FATin päälle asennettu.
Depianissa _EI_TARVI_ olla NTFS tuki päällä. Depian ei näe suoraan levyjä vaan windowsin tarjoaman palvelun windows levyille. Depianissa pitää olla samba asennettu(ei tarvita samba serveriä päällä kumminkaan ellei käytetä jakoja linuxin puolelta) ja SMB tuki päällä, jotta Depian osaa keskustella windowsin tarjoaman palvelun kanssa.

Mainos
_
__

_
Seeker_99
Junior Member
_
6. kesäkuuta 2005 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juuri näin... Kiitti korjauksesta...

Yksi asia on totta,
Minä olen aina oikeassa,
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mounttaus ongelma debianissa...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy