Hei vaan! Olen äitiyslomalla ja haaveilen tulevaisuudessa tekeväni kirjallisia omakustanteita. Uuden tietokoneen hankinta on edessä.
Ajattelin lähteä liikkeelle näytön valinnasta. Voisitteko antaa vinkkejä minulle ihanteellisesta näytöstä? Tarvitsen tietokonetta ja näyttöä lähinnä tekstin kirjoittamiseen, julkaisujen taittamiseen ja valokuvien käsittelyyn. Toivon näytön olevan litteä ja nykytekniikan innovaatioin varusteltu. Arvostan laatua! Hinnan tulisi kuitenkin olla inhimillinen. Kertokaa, mitä minun tulisi ottaa huomioon näyttöä hankkiessani.
Olen vähän vakoillut eri yritysten näyttöjä. Eräässä valokuvausalan liikkeessä oli Viewsonicin 20":n näyttö. Keskustelin siellä kyseisestä näytöstä, yrittäjä vaikutti tyytyväiseltä. Niinpä minäkin aloin tähyillä kyseisen valmistajan näyttöjä. Olisiko 19":n näyttö sittenkin riittävä? Mitä minun tulisi tietää resoluutiosta, vasteajasta, katselukulmasta, kontrastista, pivotista, DVI-D:stä jne.?
Sanoisin,että tuo näyttö palvelee sinun tarpeita todella hyvin,eikä tarvitse ainakaan olla heti uusimassa näyttöä,jos käyttö tarpeet muuttuu.
Samsung SyncMaster 913B, 19" TFT
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1272
Ei rahan laittaminen näyttöön ole ikinä mistään pois, etenkin jos graafiesen alan työkoneeksi tulee. Halppis-litut passaavat näyttää värit miten sattuu, eli eivät välttämättä sovi tarkoitukseen. Kannattaa välttää tuota 17" kokoa, ei paljoa eroa hinnassa noihin 19 tuumaisiin.
reso 1600x1200
dvi- liitäntä
ei kuolleita pikseleitä
Nuo ovat kai ne tärkeimmät. Pivo on kiva lisä, muttei varmaan se tähdellisin kuten ei myöskään laaja katselukulma.
Minun mielestäni ei silti kannatta tuhlata siihen 19 tuuman näyttöön turhaa rahaa ku ei sillä tee muuta ku kirjotta ja kattoo kuvia !
Jos esim pelaa niin sitten ois hyvä tuo 19 tuumane , mutta en luule et WORD:iin ja jpg kuvien katseluun tarvita hirmu pikseleitä eikä niihin tuu mitään haamu kuvia jne. joten juuri tuommoinen perus näyttö sopiva !!! :D