User Käyttäjä Salasana  

maanantai 2.6.2025 / 00:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > maxtorin kovot
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Maxtorin kovot
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
heko
Member

5 tuotearviota
_
31. toukokuuta 2005 @ 12:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onks kellään maxtorin diamond max 10 kovoo? oon ostamassa ja tiiän et maxtorilla on aika huono maine, mut onhan siin tietty 3v takuu, mut mitäs se hyödyttää jos menee koko ajan hajalle.
yera-arts
Junior Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen satsaamaan laatuun, vaikka kirvelisikin, mulla ittellä on hajonnut kaikki Hitachit mitä oon ostanu, ja on tuossa paperipainona yks maxtor fireballikin...

Intel 440BX
Intel Celeron 400MHz
192Mt 100MHz RAM cl-2
S3 TRIO64V+ 2Mt PCI
Maxtor 814Mt
WINNT 4.0, SP-6
kkuula
Senior Member

6 tuotearviota
_
31. toukokuuta 2005 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eipä noilla levyillä paljoa ole hintaeroa nykyisin suosittelen seagatea siihen kun saa 5 vuodentakuun jos myyjä ei sitä suostu myöntämään niin vaihda samantien liikettä!
Moderator
_
31. toukokuuta 2005 @ 13:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo on ihan liian suuret mitat saanut, tuo juttu, että Maxtorin kovot ei muka mitään kestä. Ne on ihan kelpo kovoja siinä missä muutkin. Oon aina noita käyttänyt eikä mitään vikaa. Yksi on juuri mainitsemasi diamond max 10.
..ihmettelen vaan, miten ihmeessä porukka muka onnistuu hajottamaan noita kuin liukuhihnalta.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
Moderator

1 tuotearvio
_
31. toukokuuta 2005 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pari hyvää tapa hajottaa kovo:

* Käyttiksiä asennellessa jättää kiinnittämättä ja töniä koteloa koneen ollessa päällä
* Kuljetella repussa ilman asianmukaista koteloa
* Käyttää reilusti voimaa piuhoja laittaessa

Noista esimerkeistä kustakin paperipainoja itellä tullu :-)

edit: Yksi giganen maxtor hyllyssä. Hyvin toimisi edelleen, mutta melu on sanoinkuvaamaton. Betoniseinän lävitse korvia kuumottaa. Laakerit rikki tai jotain.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2005 @ 13:54

puppe_b
Senior Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niinpä niin. Minulla on ollut tähän mennessä kahdessa koneessa yhteensä 3 Maxtorin kovoa ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt koskaan. Kaikista parhaimpia juttuja mitä noista Maxtorin kovoista oon kuullu on : "Heräsin yöllä siihen kun kone savutti ja kun menin katsomaan niin kovalevy oli syttynyt palamaan", ja kyseessä oli tietenkin Maxtor :)
QXZ
Suspended due to non-functional email address
_
31. toukokuuta 2005 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Onks kellään maxtorin diamond max 10 kovoo? oon ostamassa ja tiiän et maxtorilla on aika huono maine, mut onhan siin tietty 3v takuu, mut mitäs se hyödyttää jos menee koko ajan hajalle.
Maxtor:in 9 sarjalla ón karu maine 10 sarjaa on jopa kehuttu välillä.
Minulla on yksi vanha 9-sarjan maxtor ja siinä ei ainakaan vielä ole ollut mitään. Kannattaa kuitenkin suhtautua 10- sarjaankin varauksella.

Seagate on yks sellainen helvetti ettei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Minulla 3 levennyt julmetun äänen kera.

Suosittelen sijoittamaan Western Digital:n tai Samsung spinpoint kovoihin. Omaavat parhaan maineen. Minäkään en ole nykyään ostanut kun WD:n levyjä ja ollut he***tin tyytyväinen.
Francci
Newbie
_
31. toukokuuta 2005 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainoo kovo joka mul on pettäny on Seagate. Maxtorit on mun mielest erittäin hyvii. Nytki tuol hyrrää Maxtor 10 ja ei mitää ongelmaa.
nojoo
Junior Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 14:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun nykyinen maxtor 120gb on niin äänekäs kuin mikäkin, Slavena on sitten samsung spinpoint 160gb ja niin hiljainen kuin olla ja voi
Moderator

1 tuotearvio
_
31. toukokuuta 2005 @ 15:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noissa samsungeissa on heittoja hiljaisuudessa. Suurin osa 5400:sista on äärettömän hiljaisia, mutta 7200:ssa jotkut harvat yksilöt pitävät ääntä kuin heinäsirkkaparvi. Itse omistan yhden 80G@5400rpm ja 120G7200rpm. Vaitonaisia molemmat.
agoth
Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on itsellä kyseisen sarjan u-ata kovo, jonka kanssa on ongelmia.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/195850

En kyllä usko että se merkistä on kiinni...
Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itellä samsung 120G 7200rpm ja mulla on siten se harvinainen heinäsirkkaparvi äänillä varustettu!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2005 @ 15:15

n_r
Senior Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ni taas yks kalluppi kovoista ;-)

Samsungin kovo on ilmeisesti sanomassa sopimustaan irti, no toinen toimii OK. Tuolla kovolla taitaa olla ikää 3 vuotta.
IBM:n kovot (2) toimineet jees ja ovaat juuri sitä sarjaa jonka pitäisi hajota jo kotiovella jos huhuihin on luottamista ;-)
Samoin Maxtorit (2) ja Seagatet (2).

Ikää kovoilla on kuudesta vuodesta noin kuukauteen. Kovot ovat olleet kohtuullisen kovassa ja lähes jatkuvassa käytössä tai ainakin koneet ovat päällä 24/7. Välillä pidempiäkin jaksoja sitten pois päältä. Osa levyistä on levyserverissä ja aiemmin jopa FTP-palvelin käytössä.

Toisaalta taas kaverilla hajosi kovo kuukauden vähäisen käytön jälkeen (Samsung) tilalle Maxtor ja on nyt toiminut vuoden OK.

Että taitaa olla taas ihan kiinni siitä, että jotain kovoa myydään enemmän niin siinä on enemmän vikojakin... tai jotain :-) Maanantai se on kovotehtaissakin.
Anga
Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kestävyydestä en osaa sanoa, mutta ennen oli käyttis 80g maxtorissa. Ääni muistutti puimuria viljapellolla, kun vaihdoin western digitaliin niin koneen melu pieneni murto-osaan.
Rikkivety
Member
_
31. toukokuuta 2005 @ 21:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on kaksi Maxtorin kovoa ja kummatkin ovat toimineet moitteetta. Toinen kovoista on 5 vuotta vanha ja oli lähestulkoon koko viime vuoden 24/7. Edelleen toimii ja hyvin toimiikin.

Tosin näin kaverilla erään Maxtorin kovon, jonka kyljestä oli takuutarra alkanut repsottaa ja mitä olikaan tarran takana? No ei yhtään mitään vaan tarran alla olevasta reiästä näki suoraan levypakan, eikä välissä ollut yhtään mitään. Mikäli tarra irtoaa käytön aikana kokonaan niin tuskin menee kovin kauaa, kunnes jokin pöly- tai muu hiukkanen aiheuttaa kovon rikkoontumisen. Tämä tapaus on saannut minut miettimään merkin vaihtoa Seagateen tai Samsungiin.
-Rumba-
_
1. kesäkuuta 2005 @ 03:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ite suosin kyllä seagatea. oma maxtor joka on ollu puolisen vuotta windowsilla, ni alkaa olee huonossa hapessa. viikon välein pitäis eheyttää et se skulaa kunnolla. ja rutisee ihan h*lvetisti aina ku alottaa pelaamaa yms. western digital:in kovotkin on ihan hyviä.
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. kesäkuuta 2005 @ 04:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se on erittäin paljon kiinni tuurista eli millaisen kovon sattuu saamaan. Itsellä on viimeisen 8 vuoden aikana levinnyt 6 maxtor:ia (kaikki ostetut ja samalla tavalla eli kirjasto sekaisin), 3 ibm:ää (kaikki ostetut ja kaikista hitsasi ilmeiseen raidat kiinni, vaikka olivat täysin liikkumattomassa tilassa kaapissa olevassa kotelossa), 2 hitachi:a (ilmeiseen kirjasto), 2 seagate:a (täysin tuntematon syy, eivät takuun myöntäneessä liikkeessäkään tienneet mikähän niitä vaivaa) ja 1 wd (kirjasto). Samsung on ollut kestollisesti paras eli niitä on 3 ja kaikki toimii kuin unelma. Maxtorista voi sanoa niin, että jos se kestää vuoden niin sen jälkeen kaikki on hyvin. Useimmat levinnyt (samaa sanoneet kaikki) 6-12kk ikäisinä.

Oma kokemukseni on ajanut siihen, että maxtor:ia ja ibm:ää en osta enää koskaan, mutta uskoisin sieltäkin saavan ihan hyvän levyn jos tuuri on parempi kuin itselläni :)
ziodc1
_
1. kesäkuuta 2005 @ 06:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ATK-liikkeessä töissä oleena voin sanoa, että palautus prosentti kaikilla merkeillä kovon kokoon tai mallin katsomatta on aikalailla sama. Joka merkiltä tulee kovoja takaisin eikä palautuvat määrät poikkea juurikaan toisistaan. Silloin tällöin jollakin valmistajalla saatta tulla erä jossa on "suuri" palautumisprosentti. Kuuluisimpia heikkoja eriä taisi olla IBM:llä muutamavuosi sitten. Kovojen laakerit ei tahtonut kestää. Nykyään IBM ei enää itse valmista kovalevy laisinkaan. Hitachi hoitaa sen.
Mitä merkkeihin tulee on ollut hauska seurata kuinka jokaisella valmistajalla on oma kannattajakuntansa. Joku ei halua Maxtoria missään tapauksessa, jollekkin se on taas ainoa vaihtoehto. Joku kertoo Westernin olevan aivan p***a, kun toinen taas valistaa Seagaten sopivan paremmin paperinpainoksi...

AMD3500+ 64
Asus A8V Deluxe
GF 6800GT
760GB kovoa
1GB rammii
QXZ
_
1. kesäkuuta 2005 @ 06:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Itse ATK-liikkeessä töissä oleena voin sanoa, että palautus prosentti kaikilla merkeillä kovon kokoon tai mallin katsomatta on aikalailla sama.
Niin ehkä siinä liikkeessä jossa sinä olet, mutta kuinkas suuri osuus maailman kovoista menee teidän liikkeenne kautta? Aivan.

Siinäpä se netin foorumeista saa laajemman kuvan siitä mitkä ovat kestäneet parhaiten. Jokainen voi itse todeta sen googlella.
Quote:
Mitä merkkeihin tulee on ollut hauska seurata kuinka jokaisella valmistajalla on oma kannattajakuntansa.
Et vain ymmärrä kokonais kuvaa. ;)
ziodc1
_
1. kesäkuuta 2005 @ 06:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no olen ollut äärinmäisen onnekas henkilökohtaisellakin tasolla kovalevyjen kanssa. Kun vuonna -82 ruuvasin ensimmäisen kovalevyni kiinni vuoden vanhaan IBM PC koneeseeni siitä tähän päivään asti minulla ei ole mennyt, kuin kaksi kovalevyä rikki. (Koputin puuta)

BTW. Tuo kovalevy oli hurjan 10MT kapasiteetin omaava limppu. Siis kymmenen megatavua...

AMD3500+ 64
Asus A8V Deluxe
GF 6800GT
760GB kovoa
1GB rammii
nrautava
Suspended permanently
_
1. kesäkuuta 2005 @ 07:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näitä viestejä lukiessa tuntuu että olen vain onnekas koneenkäyttäjä.
Itellä on käytössä (maxtoin kaikki):
200 gigan sATA
300 gigan IDE

ja hyllyssä ylimääräinen 40 gigan IDE

Ei ole ollut mitään ongelmia Maxtorin kanssa, joten kaikko kovot toiminut kuten pitääkin...

Senior Member

5 tuotearviota
_
1. kesäkuuta 2005 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä 7 samsungin kovoa ja kaikki hiljaisia ja hienosti pelaa.
6x160+80
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
1. kesäkuuta 2005 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Itsellä on viimeisen 8 vuoden aikana levinnyt 6 maxtor:ia (kaikki ostetut ja samalla tavalla eli kirjasto sekaisin), 3 ibm:ää (kaikki ostetut ja kaikista hitsasi ilmeiseen raidat kiinni, vaikka olivat täysin liikkumattomassa tilassa kaapissa olevassa kotelossa), 2 hitachi:a (ilmeiseen kirjasto), 2 seagate:a (täysin tuntematon syy, eivät takuun myöntäneessä liikkeessäkään tienneet mikähän niitä vaivaa) ja 1 wd (kirjasto).
Peräti 14 hajonnutta levyä. Voiko jollain olla noin huono tuuri vai mikä noita levyjä rikkoo?

Minulla taas ei ole 20 vuoden aikana hajonnut vielä ainuttakaan levyä, koneet yleensä vaan vanhenevat ja menevät kierrätykseen ennen levyjen rikkoutumista. Eka levy oli muistaakseni 286-koneessa pyörivä Seagate 20MB (aivan oikein,eli megatavuja) ja tällä hetkellä koneessa pyörii vuonna 2001 hankittu Maxtor D740X 60GB sekä 2003 hankittu Maxtor 9-sarjan 120GB/8MB. Kaapissa odottaa tosin "aivopesun tuloksena" Samsungin Spinpoint 120GB/8MB joka on tarkoitus vaihtaa systeemilevyksi ja vanhin Maxtori siirtää varalevyksi. Saa sitten nähdä onko Samsung maineensa veroinen...:)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. kesäkuuta 2005 @ 09:06

vellu-m
Member
_
1. kesäkuuta 2005 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on nytkin kaksi (2-kpl) Maxtorin 40gb-kovoa

ikinä ei ole 10-vuoden aikana missään mun kovalevyssä vikaa ja kaikki on ollut maxtorin kovoja...

AMD Athlon64 3200+ (S939)
ASRock 939Dual-SATA2
1024mt DDR
200GB + 250GB
Club 3D 6600GT DDR3 (PCIe)
17" TFT (8MS)
Windows Vista ----> Ultimate (FIN)
Mainos
_
__

_
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. kesäkuuta 2005 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Peräti 14 hajonnutta levyä. Voiko jollain olla noin huono tuuri vai mikä noita levyjä rikkoo?
Kyllä se taitaa tuon huonon säkän puolelle mennä (mitä tässä on tullut koettua monella muullakin sektorilla). Itse meinaan myös alalla olen ja käyttövirheitä en kyllä allekirjoita (ja eipä moisesta ole syyttänyt kukaan muukaan).

Kokonaisuudessaan olen nyt siirtynyt tosiaan samsungin ja lacien leiriin ja nyt on ollu huolettomia käyttöpäiviä niiden suhteen, mutta voi olla niinkin, että on viimeinkin sattunut kohdalle muitakin kuin maanantai päivän malleja :)

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > maxtorin kovot

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy