Hiiri pelikäyttöön
|
|
topelius
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2005 @ 07:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kertokaas vinkkejä kumpi olisi parempi hiiri pelaamiseen: Logitech MX1000 vai Razer Diamondback Chameleon? Lähinnä räiskintäpelejä tulee pelattua ja nykyinen vitosen logitech ei oikein säväytä. :)
Jotain muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa, kunhan hintaluokka pysyisi samana. Ja onko tuon MX1000:n omistajia? Miten pitkään tuossa kestää akku?
|
QXZ
Suspended due to non-functional email address
|
3. kesäkuuta 2005 @ 08:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulta löytyy tuo MX1000 ja olen kyllä sanoinkuvaamattoman tyytyväinen. Paljon parempi kuin entinen MX510 jota on kehuttu paremmaksi kuin yksikään Razer. (Razer:stä ei kyllä ole kokemusta)
Minulla kestää akku noin viikon ja pelaan paljon ja kun en pelaa niin vaimo pelaa. :D Jos sattuu että unohtaa laittaa laturiin niin noin 15-20 minsan lataus ja kestää kokopäivän akku. Pelituntuma on kiitettävä ja hiiri on erinomaisesti muotoiltu käteen sopivaksi. Jotkut ovat väittäneet että se olisi liian suuri ja painava, mutta nämä henkilöt ovat sitten aina paljastuneet pikku pojiksi siimakäsillä. :D Eli siis aikuisen käteen sopii kuin nyrkki silmään ja pikkulapselle hiiri voi tuntua liian isolta.
Yksi vaihtoehto olisi MX518, mutta siinä on yksi julmetun iso vika. ;)
|
topelius
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2005 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin. Kiitoksia vastauksesta. Nyt kun saisi vielä jonkun kommentoimaan tuota razeria.
Ja tuosta painosta olen kyllä tietoinen ja sen takia jotkut juuri razerin valitsevat. Mutta siinähän se patti kasvaa samalla, kun pelailee. :p Luulisin kyllä, että on sen verran iso lapanen, että tuosta koosta/painosta ei tule ongelmia. :D
Muotoilu aiheutti itsellänikin hieman sekavia tunteita. :) Mutta luulisi pienen totuttelun jälkeen pysyvän hanskassa.
Tässä logitechissa on laser, eikä se perinteinen optinen? Mitäs eroa näillä mahtaa olla? En ole edes moisesta laserista ennen kuullutkaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. kesäkuuta 2005 @ 09:32
|
QXZ
|
3. kesäkuuta 2005 @ 09:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tässä logitechissa on laser, eikä se perinteinen optinen? Mitäs eroa näillä mahtaa olla? En ole edes moisesta laserista ennen kuullutkaan.
No logitech:n lupaa että se olisi 20x tarkempi kuin optinen.
Laser:lla ei ole optiselle tyypillisiä ns. hyppimis efektejä eli että yhtäkkiä kursori hyppää toiseen reunaan ruutua. (halvoilla optisilla se on jatkuvaa ja kalliimmilla harvemmin)
Laser ei välitä esim. pöydässä olevista koloista urista tai mattoa käytettäessä erinlaisista kuvioista matossa toisin kuin optinen.
Eli Laser hiiri ei vaadi perkeleen kallista tarkkuus mattoa niinkuin optiset hiiret ja tulee näin paljon halvemmaksi kuin esim. MX518 tai Razer.
|
topelius
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2005 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Laser:lla ei ole optiselle tyypillisiä ns. hyppimis efektejä eli että yhtäkkiä kursori hyppää toiseen reunaan ruutua. (halvoilla optisilla se on jatkuvaa ja kalliimmilla harvemmin)
Kuten aiemmin mainitsin minulla on logitechin optinen perusmalli ja siinä olen huomannut nämä pomppuefektit, jotka ovat räiskintäpeleissä todella mielenkiintoisia... Yritäppä siinä sitten tähdätä kun yhtäkkiä tähtäin hyppääkin toiseen yläkulmaan. :) Ostin uuden hiirimaton, missä on teflon-pinnoite, mutta sekään ei auttanut kuin hieman.
Joten kiitoksia QXZ:lle. Laitanpa logitechin tilaukseen. :)
|
Antigod
Member
|
3. kesäkuuta 2005 @ 11:21 |
Linkki tähän viestiin
|
MX510 ei kyllä itselläni, perushiirimatolla hypi yhtään minnekään ja muutenkin toimii varsin mainiosti.
|
Jorie
Junior Member
|
3. kesäkuuta 2005 @ 15:15 |
Linkki tähän viestiin
|
itsellä on mx510 ja steelpadin hiirimatto ja olen todella tyytyväinen=) itse en ostais langatonta koska pelaan paljon ja en oikeen luota niihin...:D
|
lam0r
|
3. kesäkuuta 2005 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
mullaki mx510 mut noista mx1000
|
piiska
Senior Member
|
3. kesäkuuta 2005 @ 16:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla Razer Diamondback ja eXactMat. Ainoot miinukset tulee hiiren hankausäänestä tuohon mattoon, ja ehkä hieman epäkäytännölliset sivupainikkeet hiiren toisella sivulla. Muuten ihan toimiva paketti. Ainaki hiiri on tarkka, eikä jää jälkeen niinku edellinen MX310.
Asus M4A87TD-EVO | AMD Phenom II X6 1055T + Noctua NH-C12P SE14 | 2x2GB A-Data 1600MHz CL 9 | Vertex3D HD5870 1GB | 1TB Samsung SpinPoint F3 | 500W SilverStone Strider Essential | CM Storm Sniper Black Edition
|
topelius
Junior Member
|
4. kesäkuuta 2005 @ 11:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo hankausääni voi kyllä olla kiusallinen. Razerissahan on teflonia ne "tassut". Minkäslaiset ne on tuossa logitechissä? En muistanut aikaisemmin kysyä. Liikkuuko miten kitkattomasti vai tahmaako heti jos jotain pientä joutuu hiirimatolle? Laitetaas esim. vaikka, kun käsi hikoaa?
|
Mainos
|
  |
|
QXZ
|
4. kesäkuuta 2005 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa-a enpä tiiä mistä noi tassut on tehty, mutta ei minulla ainakaan ole vastustellut vaikka minullakin tuo käsi tuppaa hikoamaan pitkissä peli sessioissa. :D
Quote: itsellä on mx510 ja steelpadin hiirimatto ja olen todella tyytyväinen=) itse en ostais langatonta koska pelaan paljon ja en oikeen luota niihin...:D
Miksi et luota? Ollut joku huono langaton joskus vai?
Nykypäivänä esim. MX sarjasta löytyvissä langattomissa ei ole viivettä ollenkaan. Paljon minäkin pelaan ja en voisi enää ottaa langallista hiirtä kun se piuha tuntuu myllynkiveltä siinä mukana yritäppä siinä sitten "uida". :D Ne jotka väittää ettei piuha haittaa eivät vain ole pelanneet tarpeeksi kauan langattomalla. ;)
|