User Käyttäjä Salasana  

maanantai 2.6.2025 / 00:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevylle paikka tietokoneessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevylle paikka tietokoneessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Heletee
Suspended permanently
_
5. kesäkuuta 2005 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on CD-asema ja CD-RW asema, jotka ovat samassa IDE-kaapelissa ja toisessa Ide-kaapelissa on yksi kovalevy, niin pitääkö samassa Ide-kaapelissa olla CD-asema ja CD-RW asema ja samassa Ide-kaapelissa olla nykyinen kovalevy ja kun ostan toisen kovalevyn niin se kovalevy vai voiko toisessa IDE-kaapelissa olla Cd-asema ja kovalevy ja toisessa olla CD-RW asema ja kovalevy.

p.s Voiko uuden kovalevyn laittaa diskettiaseman paikalle kun minä otan sen diskettiaseman kokonaan pois?
Kun minä otan diskettiaseman pois, niin otanko minä diskettiaseman piuhat kokonaan pois, jos en ota, niin mitä minä teen piuhoille.

vellu-m
Member
_
5. kesäkuuta 2005 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on sama ide kaapeli cd-asemille... ja kovoille eri ide kaapeli...

AMD Athlon64 3200+ (S939)
ASRock 939Dual-SATA2
1024mt DDR
200GB + 250GB
Club 3D 6600GT DDR3 (PCIe)
17" TFT (8MS)
Windows Vista ----> Ultimate (FIN)
Heletee
Suspended permanently
_
5. kesäkuuta 2005 @ 15:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
mulla on sama ide kaapeli cd-asemille... ja kovoille eri ide kaapeli...
Onko sulla samassa IDE-kaapelissa CD-asemat ja Samassa IDE-kaapelissa Kovalevyt?

FleshW
Junior Member
_
6. kesäkuuta 2005 @ 05:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Perusperiaatehan on että CD-Asemat ovat niitä ns. hitaita asemia. Järjestys tollasessa kokoonpanossa olis ideaalisesti siten että molempien IDE-väylien master asema olisi kiintolevy, CD-asema Ide2:sen slavena ja boottaava kovo yksin IDE1:ssä.....mutta jos todella haluat kahta CD-asemaa pitää koneessa niin, laita kovot IDE1:seen ja CD-asemat IDE2:seen ..... kannattaa myös katsoa kumpi CD-Romputtimista toimii paremmin masterina.... Omalla kohdalla luovuin Toisesta Optisesta asemasta koneessa sen turhuuden takia....1 CD (DVD) asema riittää...

-I typ-o. Therefore i am-
neggis
Member
_
6. kesäkuuta 2005 @ 06:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Voiko uuden kovalevyn laittaa diskettiaseman paikalle kun minä otan sen diskettiaseman kokonaan pois?
Kun minä otan diskettiaseman pois, niin otanko minä diskettiaseman piuhat kokonaan pois, jos en ota, niin mitä minä teen piuhoille.
Voi laittaa, jos vain ide/sata/...-slotteja löytyy. Palvelimessani tein juuri näin. (jouduin ottamaan myös dvd-aseman pois tilanahtauden takia... suunnitelmissa on vanerilevylle istutettu emo, mutta se onkin jo toinen juttu..)

Registered Linux User #395726
Postituslista suomalaisille SUSE Linux käyttäjille: http://lists.kotoistaminen.novell.fi/mailman/listinfo/suser-fi
All mail clients suck. This one just sucks less: http://www.mutt.org/
Messenger sucks, use Bitlbee: http://www.bitlbee.org
Heletee
Suspended permanently
_
6. kesäkuuta 2005 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Voi laittaa, jos vain ide/sata/...-slotteja löytyy. Palvelimessani tein juuri näin. (jouduin ottamaan myös dvd-aseman pois tilanahtauden takia... suunnitelmissa on vanerilevylle istutettu emo, mutta se onkin jo toinen juttu..)
Kun minä otan diskettiaseman pois, niin otanko minä diskettiaseman piuhat kokonaan pois vai jätänkö minä ne tietokoneeseen.

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
6. kesäkuuta 2005 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs sitä piuhaa siellä turhaan roikotat...pistät talteen johonkin jos joskus tarvi korppuja käyttää. (yäk)

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Heletee
Suspended permanently
_
6. kesäkuuta 2005 @ 13:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mitäs sitä piuhaa siellä turhaan roikotat...pistät talteen johonkin jos joskus tarvi korppuja käyttää. (yäk)
eikös piuhat voi niputtaa vaikka kuminauhalla tietokoneen sisään.

Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
6. kesäkuuta 2005 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilman kierto on aina parempi kun ei ole ylim. johtoja.
Mutta voi ne niputtaa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevylle paikka tietokoneessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy