Kovalevyt tättyy ja poistaessa tavaraa tilaa ei tule takaisin
|
|
AKZ
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2005 @ 13:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon alkanut ihmettelemään mistä johtuu, että kovalevyt täyttyy vaikka mitään ei laita sinne tai on poistanut jonkin video clipin ja kuitenkaan kovolle ei ole tullut yhtään tilaa takaisin. Periaatteessa aina kun ole poistanut, niin se ei ole tilallisesti poistunut. Esim. yhdellä osiolla on tilaa 63G ja käytössä siitä on 32G, mutta Windows ilmoittaa enää tilaa olevan 5G. Mikä auttaisi saamaan tämän täytetyn tyhjän tilan takaisin? Tämä on ilmennyt muillakin kovoilla.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
6. kesäkuuta 2005 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
miten olet poistannut niitä tiedostoja.
pelkästään deleteä painamalla ne siirtyvät vain roskakoriin eikä mihinkään poistu.
start ---> Control Panel --> Performance and Maintenance --> free up space on your hard disk
tuolta voit poistaa kaikkea turhaa myös roskakorissa olevat tiedostot.
shift + delete silloin menee tiedostot kokonaan pois koneelta
|
Moderator
|
6. kesäkuuta 2005 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Järjestelmän palautus vie myös tilaa koneelta, kun se tekee niitä pisteitä. Tuonkin voi ottaa aika surutta pois päältä.
Onko sulla Norton Antivirus tai Internet Security koneella? Sen asetuksista kannattaa ottaa pois se roskakorin suojaus-toiminto.
|
AKZ
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2005 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen poistanut järjestelmän palautuksen siinä vaiheessa kun huomasin, mutta se ei vaikuttanut ollenkaan. Ja aina kun asennan Windowsin niin laitan eston sille, että tavara menisi roskakorii. Kaikki asennettavat tiedostot poistan uninstallilla.
Onko toi Peformance and Maintenance: Lisää ja poista, vai olenko aivan väärässä. Minulla on suomalainen käyttis ja en oo koskaan nähnyt noita englannin kielisenä.
Varmuudella haluasisin ton suomeksi tän ohjeen: free up space on your hard disk. En halua suoraa käännöstä vaan miten se käytännössä tarkoittaa.
Mulla on todellakin toi Nortton Antivirus juttu, mutta mitenkä se sitten estää varsinaisen bittien poiston? Ja mitenkä sen saan katottua, että se ongelma olisi tossa.
En tiiä onko tästä tiedosta apua, mutta mulla on 2 kovoa, jotka on jaettu 4 osioon. Jotka on jaettu ensisijaiseen ja jatko-osioon.
Tää ei kuullu aiheeseen, mutta tossa mikan viestissä alhaalla lukee noi ip ja muita, niin en käytä IE 6 :D yritä uudelleen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2005 @ 16:05
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
6. kesäkuuta 2005 @ 16:17 |
Linkki tähän viestiin
|
käynnistä --> ohjauspaneli --> Suorituskyky ja ylläpito --> vapauta tilaa kiintolevyltä
|
teppo_
Member
|
6. kesäkuuta 2005 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mulla on todellakin toi Nortton Antivirus juttu, mutta mitenkä se sitten estää varsinaisen bittien poiston? Ja mitenkä sen saan katottua, että se ongelma olisi tossa.
Siinä joku asetus, että se säilöö poistetut tiedostot temppeihin. Pistä "näytä piilotetut tiedostot" päälle kansion asetuksista ja katso onko jotain temppejä niissä kansioissa joista olet jotain poistanut. Tai kun testaat leikata paikasta toiseen, tilan pitäisi siitä vapautua. Eiköhän tuo olisi jostain helpomminkin todettavissa (jo mainittu roskakorin suojaus?), mutta itse en ainakaan jäänyt tarkemmin tutkimaan, lähti Norton aika äkäseen koneelta kun tämän "ominaisuuden" havaitsin.
|
Moderator
|
6. kesäkuuta 2005 @ 16:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
AKZ
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2005 @ 16:39 |
Linkki tähän viestiin
|
No saa lähtee nytten nortton multakin.
Multa ei löydy yhtään kilotavua poistettavaa tuolta levyntilan vapautuksesta. --> poistamaan norttonia. Tuskin auttaa :D
Jep ei auttanut. :( --> en kyl odottanutkaan auttavan :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2005 @ 16:52
|
AKZ
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2005 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisko asia olla niin, että Windows ei oo poistanut tai teidä että on poistettu tavaraa kovalevyltä eli käyttis ei nää, että tavara on poistettu. Periaatteessa tavara on poissa, mutta windows ei tiiä sitä.
Onko tämä mahdollista jollain, esim. rekisteri tasolla. Kun onhan niitä huijaus tiedostoja jotka vie tilaa, mutta latessa niitten todellinen koko on 2MB, mutta windows ymmärtää tämän 700MB kokoisena. Tämä on yleistä joissakin videotiedostoissa.
|
AKZ
Junior Member
|
8. kesäkuuta 2005 @ 10:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvisi ongelma miksi tilaa ei tule takaisin. Tietokoneella oli virus ja nytten se on poissa. Tilaa tulee poistaessa takaisin, MUTTA ennen kuin poistin tämän viruksen niin tämä tila ei ole palautunut.
Miten saan palautettua tämä takaisin.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
10. kesäkuuta 2005 @ 08:51 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla on ollu joskus vastaavia ongelmia, että wintoosa ei näytä tajuavan, että kovolta on just poistettu jotain. Mulla tuskin mitään kovontäyttövirusta oli, vika lähtee yleensä uudelleenkäynnityksellä.
Kannattaa ajaa myös scandisk ja eheytys silloin tällöin...
|
Mainos
|
  |
|
AKZ
Junior Member
|
10. kesäkuuta 2005 @ 12:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu olen ajanut tollaset, mutta tuloksetta. No nytten kun löysin sen viruksen, niin saan poistettua normaalisti kaikki. Pitää vaan poistaa niin paljon, että loput voi siirtää toiselle kovoelle ja sitten alustaa osion. Kyllä se varmaan ton jälkeen on taas kunnossa.
Toi ei ollut kovontäyttö virus, vaan sellanen, että windows ei ymmärrä/ ei poista bittejä kovolta.
|