User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.12.2025 / 18:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > apua melun vähentämiseen ja kotelon hankintaan?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apua melun vähentämiseen ja kotelon hankintaan?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Shearer09
Newbie
_
8. kesäkuuta 2005 @ 11:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei!

Olen käyttänyt nykyistä kokoonpanoani pari vuotta ja nyt olen kyllästynyt lopullisesti sen äänekkyyteen. Tarkoituksenani on joko vaimentaa nykyinen koppa vaimennusmateriaaleilla tai ostaa kokonaan uusi kotelo paremmalla virtalähteellä. Olen entistä enemmän jälkimmäisen vaihtoehdon kannalla. Lisäksi olen hankkimassa toista kovoa (s-ata) editointitarpeen takia. Olisin erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä, joita voitte antaa alla olevan käyttökuvauksen ja kysymysten perusteella!

Nykyinen kone huutaa melkoisesti ja pahin lähde tuntuu olevan prossutuuletin. Sekä minä että vaimoni käytämme konetta varsin paljon työasioiden etukäteisvalmisteluun ja jo tästä syystä melu on erittäin häiritsevää. Harrastusten puolesta konetta käytetään videoeditointiin, musiikkitiedostojen käsittelyyn sekä kuvankäsittelyyn. Pelaaminen on minimaalista, mikä vaikutti alun perinkin näytönohjaimen valitsemiseen. Koneesta on mennyt takuuseen alle vuodessa yksi MSI:n emo.

Olen valmis sijoittamaan uuteen koteloon virtalähteineen n. 160 euroa. Huomattavasti hiljaisemman käyntiäänen lisäksi haen virtalähteeltä riittävää potkua ainakin pariksi vuodeksi eteenpäin em. käyttötarkoituksia varten. Netissä olen tutustunut mm. Nexus Breeze 400- ja joihinkin Antec-malleihin. Etenkin Nexus kiinnostaa. Lisäksi olen kahlannut virtalähdeartikkeleita lävitse.

Nykyinen kokoonpano on seuraava:

- Codegen Jupiter ATX-6044L-C9 350W Codegenin omalla virtalähteellä
- Gigabyte GA-8IK1100
- P IV 2400MHz 533 MHz Boxed
- 2 * 512MB DDR 400 MHz PC-3200
- Hitachi Deskstar 120GB 8MB IDE
- Matrox Mill. G550 32 MB AGP
- Lisäksi löytyy CD-RW, DVD+-RW, 5.25? muistikortinlukija, korppuasema

Kysymykset:

1. Kannattaako tuon Codegenin ympärillä puuhastella enää ollenkaan?
2. Mitä kotelo-power ?yhdistelmää suosittelette budjetin puitteissa?
3. Onko kellään käyttökokemuksia esim. asennukseen liittyen, jossa ko. Gigabyteä olisi laitettu Nexusin tai Antecin koteloihin?
4. Voidaanko olettaa, että Nexus tai jotkut Antecin malleista ovat hiljaisia em. raudan kanssa (lähinnä tuuletus ja resonointi)?
5. Ovatko Nexusin kolme 3.5? sisäistä laajennuspaikkaa tuuletuksen kannalta riittävän väljät, jotta ne voi täyttää korppuaseman lisäksi kahdella kovolla?
6. Voitteko suositella Western Digital Caviar SE s-ata ?levyjä hiljaisina ja luotettavina?

Iso Kiitos!
pkaksp
Moderator
_
8. kesäkuuta 2005 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse omistan tuon nexuksen kotelon 350w virtalähteellä ja olen siihen kyllä erittäin tyytyväinen. Lisäksi huomasin että vaikka valmistajan sivuilla oli vain 3 noita laajennuspaikkoja, niin itsellä niitä oli kuitenkin 6. Syytä en tiedä mutta pääasia että tilaa on. :)

Hintakaan tuossa Nexuksen kotelossa ei omasta mielestä ole päätä huimaava joten suosittelen kyllä sitä ainakin omasta puolesta erittäin lämpimästi.

Edit: Tuossa vielä linkki valmistajalle, jos et ole jo käynyt tuolla. Kuten kuvissakin näkyy niin Nexuksen kotelossa on äänieristeetkin jo valmiina.

http://www.nexustek.nl/breeze.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. kesäkuuta 2005 @ 12:51

AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
8. kesäkuuta 2005 @ 12:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi Nexus-koppa on hintansa arvoinen,suosittelen.Siihen kun hankit esim.jonkin hyvän passiivisen virtalähteen,niin saat aika hiljaisen kokoonpanon.
Henk.kohtaisesti en voi suositella WD:n-levyjä,pari paukahtanut mutta ainahan satsiin mahtuu maanantai-kappaleita.Seagate:n vastaavat olen itse hyviksi havainnut(5 v. takuu) myös antaa oman puoltonsa.
Esim:tuollainen Zalman ZM400A-APF virtalähde on pätevä:
http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/ZM400A_APF

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
Shearer09
Newbie
_
8. kesäkuuta 2005 @ 16:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vinkeistä. Nexusin kotisivuilla ja erinäisissä arvosteluissa on tullut käytyä kuvia metsästämässä jo useaan kertaan.

Onko niissä 3.5" laajennuspaikoissa alun perin mitään kumitassuja tai vastaavia resonointia vähentämässä tai onko sellaisille ylipäänsä tarvetta mielestänne? Voitteko antaa vielä hieman vinkkiä virtalähteen ja sen eri linjojen tehon riittävyydestä...
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
8. kesäkuuta 2005 @ 16:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolla aika kattavasti testeja eri virtalähteistä.Suosituksia,moitteita ym.ym.
http://www.jathardware.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=40

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2005 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nexuksen kopan kanssa ei voi käyttää muuta kuin 12cm tuulettimella tai kahdella pienemmällä tuulettimilla varustettua virtalähdettä (johtuen siitä koska siinä ei ole paikkaa ulospäin puhaltavalle kotelotuulettimelle). Mutta itse suosisin nexuksen breeze 400w pakettia. Mielestäni 350 wattisella virtalähteellä ei kannata ottaa jos haetaan mahdollisimman hiljaista kokoonpanoa sillä sen suhteellisen huonon hyötysuhteen takia se on aika äänekäs. 400 wattinen nexus on paljon hiljaisempi. Halvin breeze 400 wattia näytti olevan siinä 155 euron paikkeilla. Hiljaista tuuletinta oli aika vaikea löytää mutta Zalman CNPS7000B-AlCu löytyisi siinä 25 euron hintaan. Eli tuo yhdistelmä menee hieman yli budjetin. Hinnat katsottu osoitteesta http://www.jimmspc-store.fi (halvin mitä äkkisiltään löysin). Mutta saat kyllä todella hiljaisen ja viileän kokoonpanon. Ja jos hiljaista S-ATA levyä etsitään niin Samsungin levyt ovat osoittautuneet hiljaisimmiksi ja ovat myös luotettavia. Ja uusi S-ATA 2 malli NCQ:lla tuskin olisi huono vaihtoehto (toimii ongelmitta myös S-ATA emoilla).
saamu
Member

1 tuotearvio
_
8. kesäkuuta 2005 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain joskus tämmösen mailiin

Tervehdys!

Ärsyttääkö sinua tietokoneesi metelöinti, ylilämpö, tehoton virtalähde tai kotelon pölyyntyminen?

Enää näistä ongelmista ei tarvitse kärsiä, sillä Jataku Oy aloittaa YESICO -tuotteiden maahantuonnin ja tarjoaa kaikkein ensimmäisenä rekisteröityneille asiakkailleen ratkaisun!

YESICO on tuotannossaan erikoistunut tietokoneiden virtalähteisiin ja koteloihin. YESICO on niittänyt mainetta ja kunniaa niin alan kotimaisissa kuin ulkomaisissa julkaisuissa. YESICOn ehdoton panostus laatuun ja kompromissiton lähestymistapa tämän päivän pöytäkoneita vaivaaviin ongelmiin ovat vertaansa vailla.

Miksi valita YESICO virtalähde?

Kaikki YESICO virtalähteet ovat täysin äänettömiä! Eli niissä ei ole minkäänlaista tuuletinta kuten kilpailevissa ns. "äänettömissä virtalähteissä". Jäähdytyksestä huolehtii kotelon ulkopuolella oleva passiivinen jäähdytysprofiili. YESICO virtalähteet valmistetaan markkinoiden parhaista osista, ja kaikki komponentit kestävät jopa +105C lämpötilan. Koska tuulettimista on päästy eroon, ei kotelon sisään myöskään siirry yhtä paljon pölyä kuin tavallisissa virtalähteissä. YESICO virtalähteillä on 2 vuoden takuu. Esimerkkinä YESICO laadusta kaikki pitkät kaapelit on suojattu verkkopunoksella, liitännät ovat kullattuja ja liitännöissä löytyy niin PCI-E (550W), SATA, 20- ja 24pin-ATX, ATX12V jne. YESICO -virtalähde on myös huomattavasti pitkäikäisempi hankinta kuin kilpailevat tuotteet, sillä virtalähteessä ei ole lainkaan liikkuvia osia. ATX2.0 standardin mukaiset liitännät takaavat yhteensopivuuden myös tulevaisuuden BTX -koteloissa. Tämän virtalähteen siirrät myös uuteen koneeseesi!

YESICO FL-480T 480W ATX2.0 TMS ÄÄNETÖN 159,00 EUR (normaalihinta 210,00 EUR).
YESICO FL-550T 550W ATX2.0 TMS ÄÄNETÖN 189,00 EUR (normaalihinta 250,00 EUR).

TMS tekniikan avulla koteloon voidaan asentaa lisätuulettimia, mikäli vanhan kotelon ilmanvaihto ei kaikille komponenteille riitä. Virtalähteen tekniikka huolehtii tuulettimien toiminnasta ja näin optimoi tuuletusta jos se on tarpeen. YESICOlta löytyy myös kotelo, jossa lisätuuletukselle ei jää tarvetta. YESICO OPENAIR kotelo on suunniteltu passiivijäähdytteiseksi, ja sen toiminta perustuu lämmön poistumiseen kotelon kattoikkunan kautta. Keksintö on yksinkertaisuudessaan mullistava ja tätä tullaan näkemään taatusti tulevaisuudessa myös muiden kotelovalmistajien malleissa. YESICOlla tämä kaikki on saatavilla jo tänään.

Virtalähteen ehdoton kumppani on siis tyylikäs ja pölysuojattu YESICO OPENAIR -kotelo. Kotelon varusteisiin kuuluvat mm. lämpömittari, sivuikkuna, kattoikkuna, ilmansuodattimet, usb2.0- ja audioliitännät, paikat kahdelle 120x120 tuulettimelle tarvittaessa jne.:

YESICO OPENAIR MUSTA PÖLYSUOJATTU MIDITORNI ATX 69,00 EUR

Kaikki hinnat sisältävät alv22 %.

Kaikki ennakkovaratut tuotteet toimitetaan heti ensimmäisestä erästä viikolla 16. Huom. Ensimmäiset 50 tilaajaa saavat tuotteet kotiinsa täysin ilman postikuluja, eli kannattaa olla nopea!

Varauksen voit tehdä puhelimitse tai sähköpostilla vastaamalla tähän viestiin.

Viestissä mainitut hinnat ovat voimassa 22.4. asti. Varaa siis omasi hyvissä ajoin, ja pääset nauttimaan kesähelteistä ilman tietokoneen jurinaa ja murinaa.

Terveisin:
Jari Kurtti
Jataku Oy
e-mail: jari.kurtti@jataku.fi
tel. +358 (0)40 5180 224
fax. +358 (0)17 3698 010

Eli jos äänettömyyttä kaipaat osta toi osote missä noita myyään on www.jataku.fi

Edit.1 ohops en ainakaan itse enää noita löytänyt tolta sivulta.
Edit.2 löysin kolme sivua missä noita myydään. http://www.coolputer.fi http://www.web-jussi.com/only4pro/ http://www.acomp.fi/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. kesäkuuta 2005 @ 18:36

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2005 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta yesicon järjestelmästä. Kallis ja turha jos käyttää ilmajäähdytystä. Passivisen vesijäähdyn ja täysin äänettömyyttä haluavalle hyvä ratkaisu. Jos virtalähteestä puuttuu tuuletin niin ei se poista sitä tosiasiaa että sitä ilmaa PITÄÄ olla puhaltamassa ulos yksi tuuletin ja esim tuossa nexuksen järjestelmässä yksi 12 cm tuuletin jäähdyttää niin koteloa kuin virtalähdettä äänenvoimakkuuden ollessa alle 20 db:n luokkaa. Jos kotelo meinataan tehdä tuolla yesicon järjestelmällä niin saattaahan se toimia mutta kotelon lämpötila nousee huomattavan suureksi joka voi aiheuttaa esim. ennenaikaista kovalevyjen hajoamista. Eli passivisen virtalähteen hyöty jäisi tässä esimerkissä täysin merkittömäksi. Ja onhan se koneeseen ilmaa ottavakin tuuletin ihan hyödyllinen olemassa että saadaan sopiva ilmavirtaus sisälle joka nexuksessa on olemassa (ja johdotus sitten sellaiseksi että ilma pääsee virtaamaan eli nippusiteitä). Mutta jos hintaa haluaa saada halvemmaksi niin esim. compucasella on ihan hyviä koteloita. Katsoo vaan sellaisen mallin johon menee 2 kpl 12cm tuulettimia mahdollisimman hyvän jäähdytyksen / hiljaisuuden takaamiseksi. Ja tuulettimiksi valitaan sitten mieluiten alle 20db hyrriä (esim. Glacialtechilta ja Akasalta löytyy hyviä malleja).
heko
Member

5 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2005 @ 19:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos ei oo rahasta paljo kiinni, ni kannattaa toi nexus valita. Ite oon ollu tyytyväinen nexuksen kamoihi. Jos rahasta on kii ni hommaa vaikka kunnolliset tuulettimet. Nekin on nexuksella hyvät

MSI X58 Platinum // Intel Core I7 920 // Corsair DDR3-1600mhz 1Gbx3 // Ati Radeon HD5850 // Samsung F1 320gb RAID-0// Creative X-FI Extreme Music // Microsoft Sidewinder X6 // Razer Copperhead // Razer Barracuda
kuassa
Suspended due to non-functional email address
_
8. kesäkuuta 2005 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minun 120 Giganen SATA WD on ainakin todella hiljainen.

Tavallisiin IDEihin verrattuna minusta ero on iso ja ehdottomasti positiivinen. Se ei kolise ja kun tulee lisää hakuja se on miellyttävää. Äänetön se ei ole, mutta sanoisin että ero sen verran merkittävä ja miellyttävä että en takaisin vaihtaisi vanhaan. Samassa koneessa olevat vanhemmat IDET peittävät alleen tuon WD:n mennen tulleen, jos ovat aktiivisia.

Itse olen todella tyytyväinen tuohon SATAANi, mutta en tietenkään voi mennä takuuseen muista kuin tuosta mallista omassa ympäristössäni(RAID).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. kesäkuuta 2005 @ 20:01

EsaMa
Member
_
9. kesäkuuta 2005 @ 09:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä juttu mun koneen hiljennysprojektista http://www.et4fun-taistelukoulu.org/modules.php?op=modload&name=N...

Lamma
Member
_
30. heinäkuuta 2005 @ 19:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Olen käyttänyt nykyistä kokoonpanoani pari vuotta ja nyt olen kyllästynyt lopullisesti sen äänekkyyteen.
Tutun kuulosta tekstiä :) ite pari viikkoa sitten aloin tosissaan tutkia vaihtoehtoja. Tällästä säätöä mä oon koneelle tehny...

Alku tilanne

Lähtökohtana tällänen perus-PC äänekkäällä kovolla, virtalähteellä, tuulettimella ja coolerilla. Ostaessa ei ollut varaa edes harkita hiljaisia vaihtoehtoja. Kotelo on kai perus ATX kotelo, jossa periaatteessa on tilaa. Ei vaan mahtunut 12cm tuuletin kotelotuulettimen paikkaan millään :( olis ottanu kotelon reunaan ja virtalähteeseen kiinni.

Kokoonpanoa oleellisilta osin:
- AMD 2200+ (1807 MHz) Spiren halppis coolerilla. Kertoo jotain, että laskussa luki Coolmaster/Spire/.../... laitettu mikä käteen sattu :)
- Epoxin 8K9AI emo, jolla ei ole yhtään tuuletinta.
- Club Radeon 9200 passiivi jäähdytyksellä myös.
- DTK kotelon mukana tullut 300W virtalähde

Nuo näytiksen ja emon passiivi jäähdytykset oli aika kiva yllätys, kun koneen ensimmäistä kertaa avasin. Ennenkö mitään suurempia aloin tehdä tarkkailin pari viikkoa koneen lämpöjä SpeedFanilla. Normaali käytössä emo 35 C, prossu 42 C ja kovo 37 . Kotelotuuletin pyöri 1700 rpm ja prosessorin 2400 rpm.

Rasituksessa prossu nousi yli viiden kymmenen. Näillä arvoilla en alkanu tuulettimille mitään tekemään. Hiljaisilla tuulettimilla kone ois muuttunu uudestaan epävakaaksi. CPU ei välttämättä olis tykkänny, jos lämmöt ois vielä tuosta paljon noussu. Ääni varsinkin kovemmassa käytössä nousi ihan liikaa, kun virtalähteen 8cm tuuletin pyörähti täysille kierroksille.

Puintia vaihtoehdoista

Ankaran pohdinna jälkeen päädyin vaihtamaan virtalähteen, koska sen ääni oli häiritsevin. Aluksi oli tarkoitus ostaa sellanen perinteinen virtalähde, jossa olis yksi 8cm tuuletin. Näitä oli tarjolla erittäin hiljaisina esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8011 Nexus NX-3000 ja http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1160 Zalman ZM300B-APS, joista molemmista löytyi rohkaisevia kommentteja käyttäjiltä. Kummallakin on hintaa n. 50?. Sit tutkin tarkemmin tuota http://www.nexustek.nl/breeze.htm Nexuksen Breezen ratkaisua. Tuo viilennysratkaisu on täysin mahdollinen toteuttaa myös muissa koteloissa. Breezessähän ilma menee kotelosta ulos virtalähteen tuulettimen avulla. Samanlaisia virtalähteitä löytyy myös erillisinä... valinnan varaa on, mutta mun kukkarolle sopi lähinnä tää http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5807 Nexus. Aika paljon paino arvoa oli myös tuolla virtalähteeseen ängetyllä 12cm tuulettimella, jota ei monessa muussa ollut. Jeah, nyt saa sen 12cm tuulettimen munkin koteloon!

Eli tilaukseen tuo Nexus NX-3500 SE ja kaksi kappaletta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1123 Zalmanin Fan Mate 2:ia. Arvelin että tulee tarpeeseen, kun eräässä testissä oli tuo poweri laskenut 10 C:ta koneen lämpöjä.

Lopputulos

Nyt ollut pari päivää käytössä ja olen etsinyt noille kahdelle alkuperäisen kokoonpanon tuulettimelle sopivia arvoja. Tällä hetkellä koneen lämmöt muuten alle neljän kymmenen, mutta prosesori jäi pelailun jälkeen 46 C:en. Ilman sitä ei nouse yli 40 C:en :) Molemmat tuulettimet pyörii nyt n. 1250 rpm. Prosessori tuulettimen nopeuden pystyi puolittamaan :D Virtalähde kun imee ilman siilistä pois... eikä pidä kuultavaa ääntä! (siis se virtalähde... muut tuulettimet sammutettuna kuuntelin näppiksen ääressä.)

Nuo alkuperäis tuulettimet pitää ääntä noillakin kierroksilla, joten ne ehkä pistän myöhemmin vaihtoon... ei tarvitse pohtia että nouseeko lämmöt heikompi tehosilla tuulettimilla!

[I]äM=Mä muokkasi viestiä 17:32 30.07.2005[/I]

Lisätäämpäs vielä... en tuota Breezen filosofiaa orjallisesti noudattanut: pohjassa ei ole reikää :)

Tää on alkuperäsenä postattu toiselle foorumille... nuo linkit on vähän tökerösti, kun siellä ne oli mahdollista "piilottaa" html:n tapaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2005 @ 20:03

Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
30. heinäkuuta 2005 @ 20:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nexus 400 W (NX-4090) arvostelu http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/nexus_nx-4090

Nexus 350 W (MX-3500 SE) arvostelu
http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/nexus

Omien kokemusten pohjalta ainakin tuo 350 Wattinen on todella hiljainen. Virtalähteen ääni katosi muiden pärisijöiden alle helposti.

Tulevaisuutta ajatellen sijoittaisin tällä hetkellä tuohon 400 Wattiseen.
BeGC
Junior Member
_
31. heinäkuuta 2005 @ 05:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten tuossa jo mainittiinkin, niin Nexusissa kuuma ilma poistetaan kokonaann virtalähteen kautta, sillä kotelotuulettimelle ei takana paikkaa ole. Itse ostaisin mielummin Antec SLK3000B ja siihen BeQuiet BlackLine P5 420W -powerin. Antec SLK3000B ~50e ja BeQuiet ~80e. Koteloon vielä hiljaiset 120mm tuulettimet, esim Noiseblocker tai Papst. Rahaakin jää vielä siihen prossutuulettimeen. Jos haluaa oikein vielä askarrella, voi toki läheisestä autokaupasta käydä ostamassa esim. bitumimattoa, jolla vuoraa kotelon.
Mainos
_
__

_
Jokeri80
Newbie
_
31. heinäkuuta 2005 @ 07:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä samassa yhteydessä voisin vielä sanoa, että ainakaan Antecin Sonata kotelon hiljainen maine ei pitänyt allekirjoittaneen kohdalla paikkaansa, olipa pienoinen pettymys. Entisessä halpiskotelossani melutaso oli suurinpiirtein samanlainen. Antecin kotelo tosin käy kesäkuumallakin kohtuullisen viileänä. Alkuperäiseen viestiin vastatakseni; Western Digital Caviar SE
160 Gb on ainakin omassa käytössä toiminut moitteettomasti, kyseinen kovalevy on myös suhteellisen hiljainen.

Asus A8N-SLI
Athlon64 3500+
Asustek 6600 GT
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > apua melun vähentämiseen ja kotelon hankintaan?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy