Warettajien moraali
|
|
Senior Member
|
24. huhtikuuta 2005 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Meissä jokaisessa asuu pieni ahne minä eli väitän, että jos ilmaiseksi jotain saa niin varmasti se otetaan - vai kuinka? Ollaan nyt rehellisiä tässäkin asiassa ;-)
|
jule100
Suspended permanently
|
24. huhtikuuta 2005 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Selailin noita uusia viestejä ja huomasin tuon otsikon Warettajien moraali.
Ajattelin hiljaa mielessäni , että on varmaan Xanadun aloittama.
Oli siinä naurussa pitelemistä kun näin , että Xanaduhan sen
oli aloittanut!!
|
Uukoo
Member
|
24. huhtikuuta 2005 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Siis halvimmillaan 5e jakso, sarjasta jonka puolet suomalaisista on nähny ilmaiseksi telkusta!?! EI kiitos.
Meikäläinen ainakin pulittaa tuosta telkun katsomisesta tuhannen "mummoa" vuodessa. Ikävä kyllä.
Veikkaan, että usealla waretuksen vastustajalla on tv-lupa maksamatta. Aijai.. :) Ei saa warettaa Yleltä.
Teh leet.
|
Senior Member
|
24. huhtikuuta 2005 @ 21:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: ...tuhannen "mummoa" vuodessa ...waretuksen vastustajalla on tv-lupa maksamatta...
Ei, kyllä se TV-Lupa on maksettu ihan joka vuosi (vaikka siinä mitään järkeä olekkaan), tosin Sopranos ei tullut YLEN kanavilta.
...sitä paitsi minä en Wareta, minä Lataan.
|
Senior Member
|
24. huhtikuuta 2005 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Täytyy sanoo että paljon sympatiaa levy- ja peliyhtiöitä kohtaan en paljon tunne. Silti en enää paljon wareta vaikka se aluksi tuntui tosi siistiltä ja loistavalta kattoo leffoja mitä ei oo vie tullu edes suomeen! Mutta kyllä nykyään tekee enemmän mieli odottaa pari kuukautta että saa kattoo sen leffan hyvänä dvd:enä laajakuva telkkarista, eikä paska laatusena 700 mb avi tiedostona 17" näytöltä.
|
st.banana
Newbie
|
24. huhtikuuta 2005 @ 21:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep liikaa maksaa... Lopettakaa jo tuo valitus. Ajat muuttuu, kaikkeen ei tule kaikilla olemaan ikinä varaa. Ei hintojen alennus vaikuttaisi juurikaan warettamiseen, koska kaikkeen ei silti olisi varaa. Se nyt vain on niin, ettei tasa-arvoa ole olemassa kuin rikkailla. Warettakaa, mutta älkää valittako tai väittäkö, että ostaisin, jos olisi halvempaa.
Olen warettanut/waretan, mutta pikkuhiljaa olen siirtynyt lataamaan musiikkini nettikaupoista, pelejä en ole warettanut, ohjelmat ostan ja elokuvat ovat boikotissa, koska Hollywood-näyttelijät tienaavat suhteellisuustajun ylittäviä summia.
Silti mieleni tekee, joskus vierailla P2P-sivuilla ja testata toimiiko tämä versio BitCometista vielä...Olenhan kuitenkin vain ihminen ja niinpä lataan taas suosikkisarjani jakson, jota muuten saisin odottaa vuoden verran (huono tekosyy, tiedän)
|
Xanadu
Member
|
25. huhtikuuta 2005 @ 13:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Warettakaa, mutta älkää valittako tai väittäkö, että ostaisin, jos olisi halvempaa
Mukavaa huomata, että kaikki eivät niele warettajien sepustuksia.
|
tunuppi
Newbie
|
25. huhtikuuta 2005 @ 14:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ainakin ensiksi lataan ja sitten katson onko kama ostamisen arvosta. Olishan hölmöö jos ostan jotai paskaa viimesillä rahoilla. Latailuistani 10% on sellasta mistä oon pitäny ja loput huonoa. 90% rahoista olis siis menny hukkaan jos kaiken ois ostanu. pelejä en pelaa ja ilman hollywoodin eläämääkin tärkeämpiä spektaakkeleita tulee toimeen. Taru Sormusten Herrasta - elokuvat tuli ostettua, kun onhan se hienoo ku on sellset pakit kirjahyllyssä. Musiikkiakin ku ensiks lataa ja kuuntelee niin tietää onko levy ostamisen arvonen vai pelkkää rahastusta.
|
Senior Member
|
25. huhtikuuta 2005 @ 14:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Musiikkiakin ku ensiks lataa ja kuuntelee niin tietää onko levy ostamisen arvonen vai pelkkää rahastusta.
Jos sulla jo on ne biisit koneella, niin miksi sä enää ostaisit sen cd:een. Siksikö että siinä ne on parempilaatusia? Mä en ainakaan stereokajareilla kuule niissä paljon paskaakaan eroa.
|
tunuppi
Newbie
|
25. huhtikuuta 2005 @ 17:46 |
Linkki tähän viestiin
|
pitäähän niitten muusikoidenkin jollakin elää. Ja muusikko ei nyt tarkoita mitään Britney Spearsia, vaan biisinsä itse tekeviä muusikoita/bändejä.
|
Senior Member
|
25. huhtikuuta 2005 @ 18:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
|
25. huhtikuuta 2005 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: pitäähän niitten muusikoidenkin jollakin elää. Ja muusikko ei nyt tarkoita mitään Britney Spearsia, vaan biisinsä itse tekeviä muusikoita/bändejä.
Niinhän se on, mutta minä pahoin pelkään että monelta warettajalta ei siihen myötätuntoa heru.
|
pelttu
Senior Member
|
25. huhtikuuta 2005 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
|
25. huhtikuuta 2005 @ 22:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo tosi hyvä "piirakka"! Markkinoinnin ja vähittäiskaupan osuus 45% tuntuu todella suurelta osuudelta. Kuka itse asiassa vastaa markkinoinnista ja jakelusta - levy-yhtiö vai joku muu?
|
tuvunen
Newbie
1 tuotearvio
|
26. huhtikuuta 2005 @ 03:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: No nykyisen kaltainen internet tuskin vuosikymmentä enää kestää, levy-yhtiöiden pitää vaan tehdä samaa paskaa ja kestää, tai muuttaa toimintatapojaan. Seuraava järjestelmässä jokainen tiedon valtatiellä liikkuva kanniskelee mukanaan passiaan ja täydellisiä henkilöpapereitaan ja ei kykene laittomuuksiin ilman automaattisia sakkoja. Warettaminen on käsitteenä outo, edellisen vuosikymmenen hippeilyä.
Niin kauan kuin kuluttajat saavat äänestää kukkarollaan, niin eiköhän netti pysy pystyssä, vaikka horjuvana sellaisena. Kokonainen sukupolvi on jo ehtinyt omaksua Internetin siinä muodossa mitä se tänä päivänä on, eikä siitä ilman taistelua luovuta. Tarkemmin ajatellen juuri tällainen netti on hyvä: Laittomuuksia ja ilkivaltaa voi esiintyä aivan kuten tosimaailmassa. Kaikkea ei voi valvoa tarkasti. Täysin turvallinen netti tarkoittaisi myös loppua waretukselle. Rinnalle voisi toki kehittää ns. turvallisen ratkaisun, mutta ei missään nimessä täysin korvaavaksi ratkaisuksi.
|
muxfolder
Member
5 tuotearviota
|
26. huhtikuuta 2005 @ 15:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kyllä paljoo artistille heru noista levyjen kokonaishinnoista. Arvonlisäveron voisivat kyllä tiputtaa siihen 8 prosenttiin.
|
Huliopsis
Suspended due to non-functional email address
|
29. huhtikuuta 2005 @ 16:09 |
Linkki tähän viestiin
|
INDEED.......
Ihre Mutter ist wie die Spielhalle: 2 Euro pro Benutzung.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. huhtikuuta 2005 @ 16:15
|
WQe
Member
|
29. huhtikuuta 2005 @ 22:50 |
Linkki tähän viestiin
|
NO itsellä homma menee näin.. Lataan useita elokuvia ja pelejä, pääasiassa pelejä, silkasta mielenkiinnosta koneelle. Hyvät pelit ja elokuvat olen ostanut silkasta kiitoksesta tekijöille. Tähän väliin sellainen kysymys, että jos vaikka tv:stä tuli viikonloppuna jokin elokuva jonka aikoi katsoa ja se nyt sattui unohtumaan ja sitten seuraavana päivänä "waretan" sen, katson ja poistan niin olenko syyllistynyt tekijäinoikeusrikokseen? Pakko tähän loppuun on vielä sanoa, että kyllä artistien saamat tappiot ovat mielestäni suuresti liioiteltuja. Voin toki olla väärässä.
HAHA I''M USING TEH INTERNET!!!1
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
29. huhtikuuta 2005 @ 23:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitään en ole ottanut!
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
30. huhtikuuta 2005 @ 03:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Warettajien moraali
Tänään moraalini ainakin sallii warettamisen. Salliiko tuottajien moraali tänään esimerkiksi ylisuurien voittojen tekemisen tai halpatyövoiman käytön?
Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.
Bertrand Russell
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
30. huhtikuuta 2005 @ 06:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Salliiko tuottajien moraali tänään esimerkiksi ylisuurien voittojen tekemisen tai halpatyövoiman käytön?
Enpä ihmettelisi. Kaikkihan rahaa haluaa, mitä enempi sen parempi.
MB: Asus A8N5X
CPU: AMD Athlon 64(tm) 3200+ @ 2,0 GHz
GC: Club 3D Geforce 6800GS
Mem: 3070mb DDR RAM @ 400 mhz
HD: 160 gb. Maxtor hard disk
200 gb. Maxtor hard disk
+ Smartx v2.0 modded Xbox gaming console
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2005 @ 07:00
|
Hengga
Junior Member
|
30. huhtikuuta 2005 @ 09:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Paavikin tuomitsee warettajat kadotukseen.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
30. huhtikuuta 2005 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tähän väliin sellainen kysymys, että jos vaikka tv:stä tuli viikonloppuna jokin elokuva jonka aikoi katsoa ja se nyt sattui unohtumaan ja sitten seuraavana päivänä "waretan" sen, katson ja poistan niin olenko syyllistynyt tekijäinoikeusrikokseen?
Et.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2005 @ 09:31
|
jepu010
Member
|
30. huhtikuuta 2005 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Kävin tuolla Xanadun sivuilla ja siellä oli hyvät hinnat. Jos olisi lempibändejäni siellä voisin ostaakkin.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
30. huhtikuuta 2005 @ 21:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Toistan itseäni mutta tuon tälläkin keskustelualueella tämän esille:
Quote: Mielenkiintoista luettavaa täällä Teoston sivuilla http://www.teosto.fi kohdassa "hinnat ja ohjeet"
|