User Käyttäjä Salasana  

tiistai 19.8.2025 / 08:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > elokuvan tekstitys
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
elokuvan tekstitys
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
pkaksp
Moderator
_
1. elokuuta 2005 @ 10:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et tarvitse edes mitään erillistä ohjelmaa siihen, kun tuo BsPlayerkin osaa ihan lisätä ne tekstit. Samoin FFDSHOW:sta löytyy jo tuo subtitle ominaisuus.
nrautava
Suspended permanently
_
1. elokuuta 2005 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta, esim minä en käytä BSPlayeriä, kun tykkään enemmän WMP:stä ja VLC:stä...
Ja FFDShown tekstitytuki on mun käytössä aika säälittävä...

(VobSub ja Subtitle Workshop on mun teksti-työjalut)

jarzaa
Member
_
1. elokuuta 2005 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kaveri on ihan hukassa!

eli jos käsitin oikein niin sulla on kaikki tarpeelliset ohjelmat asennettuna. sen jälkeen lataat jostain sen tekstitiedoston (tulee yleensä zip:inä,rarrina,tms)pura se samaan kansioon missä se leffas on.jos se tulee suoraan tekstitiedostona niin sitten vaan kopiot sen sinne kansioon. nimeä teksti samannimiseksi kuin leffa eli
leffa.avi
leffa.sub/srt
nyt vaan alat toistaa sitä leffaa media playerillä niin direct vobsub laittaa tekstit automaattisesti mukaan

temi
Senior Member

14 tuotearviota
_
1. elokuuta 2005 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein esimerkki kuvan, jossa on elokuva ja tekstitystiedosto samassa kansiossa
http://personal.inet.fi/koti/temi/kuvat/esimerkki.jpg
Eli tarvitset tekstitystiedoston SUB tai SRT päätteisen. (Tällä forumilla ei voida antaa linkkejä noihin tekstitystiedostoihin, koska fooorumin säännöt kieltävät sen )
Senior Member
_
1. elokuuta 2005 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jo luulisi temin esimerkkikuva valasevan asian ;)

nrautava
Suspended permanently
_
2. elokuuta 2005 @ 06:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä kerran:
Myös txt pääte voi olla teksteissä :) (eka tapa millä niitä tehtiin/tehdään...

FIX; SENSUROITU

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2005 @ 12:10

helgesau
Junior Member
_
2. elokuuta 2005 @ 07:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no juu rupesi nyt jo aika paljonkin jo selviämään=)mutta se vaan tässä et eikös sen tekstitiedoston saa myös tuolta http://koti.mbnet.fi/nrautava/index_2.html linkistä ja sieltä painaa sen DivXfinland ja sen jälkeen painaa sitä subiarkisto painiketta ja sieltä vaan ehtii sen mikä elokuva on itellä??

helgesau
nrautava
Suspended permanently
_
2. elokuuta 2005 @ 08:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka. ja tutustu noihin...

DivX Finland
ja
DivxNurkka

ja DC++ ohjeissa on myös muutamia linkkejä...
http://www.finx.org/fi-faq.php

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2005 @ 08:09

mulderi
Junior Member

5 tuotearviota
_
2. elokuuta 2005 @ 08:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos jokin asia voi olla hankala ;)
helgesau
Junior Member
_
2. elokuuta 2005 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no niin mä otin sieltä DivX finland sivulta sen tekstityksen.Otin sen blade trinity elokuvan tekstityksen ja latasin sen sit se tuli mulle rar-tiedostona ja siihen tuli kuvakeeksi adobe readeri?! mitäs sille pitäisi nyt tehdä?? minä jo pistin ne samaan kansioon ja nimensinkin jo ne saman nimiseksi..

helgesau
spertti
Senior Member
_
2. elokuuta 2005 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paina oikealla hiiren napilla sen kuvakkeen päällä. Ota sieltä avaa sovelluksessa. Ja siihen valitset WinRAR. Se purkaa sen rar paketin, ja sieltä löydät sen tekstityksen. Eli se tiedosto minkä imutit sieltä pitää ensin purkaa. Siellä divxfinlandin sivuillakin on ohjeet tohon asiaan. Kannattaa aina lukea ensin niitä sivuja mistä lataa, ennenkuin alkaa hosumaan =)
ballantin
Member
_
3. elokuuta 2005 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Trolli?
spertti
Senior Member
_
3. elokuuta 2005 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai muuten vaan kuutamolla =)

nrautava
Suspended permanently
_
3. elokuuta 2005 @ 21:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Trolli?
Sitä minäkin ajattelin kun mentiin jo toiselle sivulle tälläisessä asiassa...
Ja että ei tule enempää kysymyksiä:

Tekstitysten purkuohje

Tekstitys näkymään

Miten otan tekstitykset käyttöön käyttäen ViPlay-soitinta

Miten otan tekstitykset käyttöön käyttäen BSPlayer-soitinta

Ja soittimet löydät vaikka käyttämällä googlen hakukonetta:
http://www.google.fi/

FIX: LINKIT SENSUROITU

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2005 @ 12:12

helgesau
Junior Member
_
4. elokuuta 2005 @ 08:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jes! ette varmaan usko mut nyt sain pelamaan tekstit!! kiitoksia vain jotka osas neovoa kuten nrautava!

helgesau
spertti
Senior Member
_
4. elokuuta 2005 @ 08:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No hyvä että apu löytyi. Tosiaan, siellä sivuilla mistä ne tekstitkin hait, olisi ollut suomenkieliset ohjeet tohon. Kannattaa aina ensin koittaa noita asioita ihan itsekin ratkoa, niin jää sitten paremmin mieleen vastaisuudessa =)
nrautava
Suspended permanently
_
4. elokuuta 2005 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
spertti

helgesau sanoi hakevansa ne DivxFinlndin saiteilta, ja arvaa mihin mun linkit menee?
-Olisikohan vaikka DivxFinlandin ohjeisiin...

Mut jos ideas oli vain ehdottaa hieman enemmän oma-aloitteisuutta, niin kannatetaan.

spertti
Senior Member
_
4. elokuuta 2005 @ 08:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo. Nrautava tiedän hyvin mihin noi linkit menee =) Tosiaan semmoinen tossa toi perimmäinen ajatus oli, että ennenkuin kysyy, niin voi itsekin sen verran vaivautua, että lukee edes ohjeet =)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2005 @ 09:01

pkaksp
Moderator
_
4. elokuuta 2005 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menee jo nuo linkit ja vinkit aika läheltä sääntöjen rikkomista... En tiedä sitten miten modet asiaan suhtautuu, mutta yleensä nuo ks. saittien linkit on ollu kiellettynä täältä.

Tuossa vielä säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
nrautava
Suspended permanently
_
4. elokuuta 2005 @ 09:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen kysynyt modelta miten ne suhtautuu ohjeisiin (kun itse teen/julkaisen niitä):

- vastaus oli et ohjeita saa tehdä ja levittää, joten ajattelin et linkit ohjeisiin on sallittuja...
Kuten Nefernetin ohjeisiinkin saa linkittää

:)

pkaksp
Moderator
_
4. elokuuta 2005 @ 10:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä nuo ohjeet on ok, mutta tuo että mistä ne tekstit löytyy jne, niin menee jo aikalailla sääntöjen rajoille. Kun säännöissäkin kielletään linkit teksteihin jne...

No ihan sama mulle sinänsä. On vain aina kun tuon sivuston linkkejä täällä ollut, niin mode käynyt ne siivoamassa.
nrautava
Suspended permanently
_
4. elokuuta 2005 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mä nyt sitten siivon mun postitukset et ei tuu bannia...
(yli 700 viestin jlk)

ganja1967
Newbie
_
7. elokuuta 2005 @ 10:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy sit olla niin pihalla asiasta ettei edes rautalangasta vääntö auta... otan osaa...
Mainos
_
__

_
nrautava
Suspended permanently
_
7. elokuuta 2005 @ 11:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis ei siinä mitään bannin aihetta ollu.
Mut ajattelin (ajankkluksi( ottaa pkaksp:n neuvosta oppia...

ja ganja1967
täällä nämä laiton/sallittu raja on hiuksen ohut ja taipuilee puolelt toiselle.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > elokuvan tekstitys

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy