Logitech mx5000
|
|
Senior Member
|
4. helmikuuta 2006 @ 05:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei alkanut kuulumaan logitechiltä uudempia ajureita, olen käytellyt ilman tähän asti. Nytten laitoin gnt:lle postia jos sais vastauksen sieltä päin.
|
t1m0
Junior Member
|
6. helmikuuta 2006 @ 07:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitenkäs onkos kellään ilmennyt sellaista että kun antaa bluetooth näppiksen vähän aikaa olla käyttämättömänä ja sitten alkaa taas käyttää sitä niin mulla ainakin aina ensimmäinen nappi mitä painan tulee tavallaan kahteen kertaan. Esim tätä alottaessa tuli MMitenkäs...
Vähäpätöinen juttu mutta alkaa ketuttaa jonkun ajan kuluttua.
Itse olen nyt käytellyt sekä ajureilla että ilman ja on toiminut kokonaisuudessaan ihan hyvin.
|
Senior Member
|
6. helmikuuta 2006 @ 09:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo oon huomannu kanssa saman ongelman tekee myös hiiren kanssa sitä. Menee jonkin asteen virran säästö tilaan kun ei käyttele vähään aikaan. On todella hatuttava kun kirjottaa www, niin osoiteriville tulee wwww. Epäilin että tulee itseltä vahingossa aina tuplana, mutta muilla samaa ongelmaa joten vika laitteessa, tuohon olen onneksi jo tottunut. Tuo virransäästötila haittaa peleissä aika paljon, kun on vaikka väijymässä jossain pusikossa, ja pitää päästä hiukan toiseen suuntaa, niin kestää noin puoli sekuntia enemmän kunnes ukko siirtyy, tätäkin voi auttaa hiukan sillä että painaa aika ajoin jotain nappia millä ei ole merkitystä pelissä.
Alkoi setti muuten taas toimiin ajureilla kun formatoin koneen, ja asensin pelkästään setpointin, ja sekin logitechin sivuilta suoraan levyyn en siis koskenut. Oottekos saaneet winampin soittolistat/radion toimiin näytöllä, wmp:tä kun en sen takia ala käytteleen.
Toi näppiksen oma laskin on muuten todella kätevä, voisin jopa sanoa näppiksen hilavitkuttimista kaikkein kätevimmäksi.
|
huevae
Newbie
|
6. helmikuuta 2006 @ 18:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Menee hermot. Ostin itselleni tuon Logitech MX5000 -näppäimistöllä ja MX1000-hiirellä varustetun paketin. Ohjelmiston Setpoint ei vaan asennu millään, kaikki muut hömpötykset kyllä asentuvat levyltä ilman ongelmia. Olen koittanut asentaa jo varmaan kymmentä netistä etsittyä eri Setpoint-versiota, mutta mikään ei asennu (lukuunottamatta Di Novon Setpoint 2.22 w/ bluetoot -versiota, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä). Olen yrittänyt jo monia vaihtoehtoja; asentaa iTouchin ja MouseWaren kanssa erikseen ja yhdessä, pelkkää Setpointtia yksinään, tai jotain näiden yhdistelmää. Setpoint ei vaan suostu yhteistyöhön kanssani.
Eli näppäimistöllä ei oikeastaan voi kuin kirjoittaa. Näytössä ei näy mitään tietoja, eikä synkronointi tai muukaan lisätoiminto toimi. Positiivista tässä on se, että yhteyden luomisen tai keston kanssa ei ole ongelmia. Mikä avuksi?
|
huevae
Newbie
|
7. helmikuuta 2006 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvin menee; soitin Logitechille asian tiimoilta, mutta heidän neuvomastaan "clean install" -asennuksesta (http://tinyurl.com/dms8w) ei ollut mitään hyötyä. Setpoint ei edelleenkään suostu asentumaan. Neuvoja?
|
Senior Member
|
17. helmikuuta 2006 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt kävi amparaatti liikkeessä, mitään ongelmia ei siellä ollut toiminnan suhteen, mutta kotona yhteys taas pätkäsee. Täytyy laittaa koneen käyttis taas uusiksi jos jaksaisi illemmalla. Semmoista kyselisin että minkä versionumeron omaava levy on tullut teille paketin mukana?
|
huevae
Newbie
|
22. helmikuuta 2006 @ 18:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Windowsin uudelleenasennus poisti ongelman. Nyt näppäimistö ja hiiri toimii kuten pitääkin.
|
Senior Member
|
23. helmikuuta 2006 @ 10:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse kanssa formatoin koko koneen viime viikonloppuna, auttoi hiukan ongelmaan nyt voi kirjottaa jopa kokonaisen afterdawn viestin ilman pätkimistä. Eilen illalla pätkäs taas kerran, onneksi ei oo vielä ainakaan käynyt joka minuutin tavaksi.
--
Pitäähän sen pätkästä kerran päivässä :), eli taas meni yhteys
@huevae mitä vastasit asennuksessa kun kysy että käytetäänkö logitechin omia bt ajureita vaiko windowsin?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. helmikuuta 2006 @ 16:42
|
Virus88
Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 05:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä ostin eilen saman setin mutta mä törmäsin tällaiseen ongelmaan... Eli ku toi nyt käyttää bluetoothia ni mun kone ei tunnista tota näppistä ja hiirtä ennen windowsiin pääsyä, eli jos mun tarvii käydä BOISseissa ni joutuu ottaa toisen näppiksen sitä varten.
Onkohan tohon ongelmaan ratkaisu jossain?
|
Senior Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 05:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuohon en kyllä osaa vastata järkevää vastausta, ainakin itse pääsen biossiin vaikka sinihampaalla toimiikin aparaatti.
|
Virus88
Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 05:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Ku ekan kerran pistin kiinni ni kone kävi jko huutaa sitä että näppis ei ole oikealla paikalla. Tuon varoitustekstin sain kyllä otettua pois boisseista mutta sitt tuli tää pieni lisä probleema.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
3. maaliskuuta 2006 @ 07:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli biossista on otettu usb-keyboard support pois päältä tai sellaista ei sieltä löydy.
Kokeileppa kattella tollanen asetus sieltä ja laita enabled-tilaan niin pitäisi onnistua.
|
GeGe
Newbie
|
3. maaliskuuta 2006 @ 08:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Toimiiko tuo mx5000 myös toisesta huoneesta? Tarkoitus olisi liittää TV koneeseen ja ostaa toinen näppis, jolla sitä voisi käyttää TVn välityksellä. Leffat ja muut olisi helpompi katsoa ja pysäyttää ei tarviis aina juosta toiseen huoneeseen pysäyttämään... Kone tamänhetkisine näppiksineen jäisi omalle paikalleen. Voiko 2 näppistä olla samaan aikaan kiinni vai täytyykö vaihtaa aina ennen käyttöä? Matkaa seinän läpi olisi n. 5m.
|
Virus88
Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 11:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakii mulla toimii kaks näppistä samaa aikaa. ja tänää kokeilin ni kyllä ottaa betoniseinän läpikii. Eli kyllä varmasti ottaa yli 5 metrii (ainakii luulis).
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
3. maaliskuuta 2006 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Bluetooth kyllä kantaa sen 10 m (vähemmän betoniseinää tietysti), mutta normaalilla langattomalla ei välttämättä kanna (lukuunottamatta joitakin vanhempia, joissa tehokkaampi lähetin).
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
5. maaliskuuta 2006 @ 18:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Bluetooth kyllä kantaa sen 10 m (vähemmän betoniseinää tietysti), mutta normaalilla langattomalla ei välttämättä kanna (lukuunottamatta joitakin vanhempia, joissa tehokkaampi lähetin).
MX5000 näppis käyttää bluetooth 2.0 lähetintä jolle luvataan 18 metrin kantavuus.
|
Senior Member
|
6. maaliskuuta 2006 @ 02:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt taisi löytyä syy pätkimiselle. Koneeseen on liitetty sinihampaan avulla nokian 6630 puhelin, kun puhelin meni kantomatkan ulottumattomiin meni aina yhteys poikki, varmaankin alkoi hakea yhteyksiä uudelleen ja pätkäsi myös näppiksen ja hiiren. Poistin puhelimen bluetooth laitteista, jonne sen voi taas tarpeen vaatiessa lisätä. Täytyy nytten taas koe käyttää näin viikon verran.
|
5Thumbs
Newbie
|
6. maaliskuuta 2006 @ 07:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä MX5000 näppäimistöstä Suse 10 x64 ympäristössä? Olenko hullu vai muuten vain tyhmä kun tuota yhdistelmää ajattelin kokeilla.
|
Senior Member
|
6. maaliskuuta 2006 @ 09:40 |
Linkki tähän viestiin
|
SuSe:n 9.3:lla liveä jouduin käyttämään kun piti kuvat saada talteen "kuolleelta" kortilta. Hiiri ja näppis toimivat muuten mutta pikanapit ja näyttö olivat mykkiä. Ainakaan logitechiltä ei ole ajureita linukseja varten, paketissakin lukee windowsin monopoli asemaa parantaen järjestelmävaatimuksissa Windows xp, usb-portti..
|
Senior Member
|
1. kesäkuuta 2006 @ 19:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kukaan kokeillut uutta setpointin versiota 2,60? Tekisi mieli päivittää tuoreempaan versioon, mutta taitaa olla parempi kun antaa olla nykysellään; miksi rassata toimivaa systeemiä. Nyt kun vielä puhelinkin toimii kohtuu hyvin, tosin pientä viivettä on ajoittain havaittavissa kirjoittaessa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. kesäkuuta 2006 @ 19:13
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
1. kesäkuuta 2006 @ 20:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on käytössä. Ja loistavasti on toiminut. Mitään ongelmia ei ole ollut. Logitechin sivuilta otin sen ja siellä ilmoitettiin että tuo paketti päivittää myös bluetooth vastaanottimien firmwaret uudemmiksi.
Eli apua voi todellakin olla jos on ongelmia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. kesäkuuta 2006 @ 20:51
|
Virus88
Member
|
2. kesäkuuta 2006 @ 10:14 |
Linkki tähän viestiin
|
ite huomasin että hiiri ei tule enää jäljessä yhtää. Eli yhteys saatto vähän parantua. Eikä näppis oo boottaillu/katkassu yhteyttä viel sen jälkee.
|
Senior Member
|
2. kesäkuuta 2006 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin myös itsekin uuden setpointin viime yönä. Nyt alkoi toimimaan näppis ja hiiri niinkuin pitääkin ja yhteys on toiminut siitä asti täydellisesti.
|
Willppa
Newbie
|
9. syyskuuta 2006 @ 06:59 |
Linkki tähän viestiin
|
mika-b toimiiko vielä täydellisesti? Jos toimii niin voisitko antaa linkin että saan ladattuu sen saman paketin ku ne mun kokeilemat ei oikee oo pelittäny?
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
9. syyskuuta 2006 @ 11:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Silloin tällöin pätkäsee yhteyden, ei muuta. Ajurit on asennettu ihan paketissa mukana tullelta 2.46c levyltä, ja sitten päivitetty netista löytyviin uusimpiin. Setpointin päivitä kohdasta. Tarkista, että palomuuri ei estä sen setpointin verkkoliikennettä.
|