Foorumin säännöt uudistuivat!
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
13. huhtikuuta 2007 @ 04:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Täysin samaa mieltä, mä en ymmärrä miten selkeiden otsikoiden kirjoittaminen voi olla niin vaikeeta joillekkin.[/quote]Hoh, vanha ketju, mutta itse en osaa tehdä kunnollisia otsikoita :-(
No, oppia ikä kaikki.
Fyra i rad,templum lehnum
|
ilkka123
Junior Member
|
13. huhtikuuta 2007 @ 08:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaahas tää threadi mulla spostiseurannas kun ihmettelin miks tuli mailia. ;> Pari vuotta sitten näköjään kirjottanu tähän jotain.
|
frenzyone
Member
2 tuotearviota
|
13. huhtikuuta 2007 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Jeps!
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
22. huhtikuuta 2007 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuleekos nämä foorumin säännöt ilmi uusille käyttäjille esim sähköpostin linkkinä käyttäjäksi liityttäessä?
2,5 vuotta sitten itse käyttäjäksi liittyessäni ei muistaakseni ainakaan liittymissähköpostissa tullut säännöt ilmi.
Voisi melkein olla muutosehdotusboksiin pistettävä asia mikäli näin ei ole vieläkään.
MB: Asus A8N5X
CPU: AMD Athlon 64(tm) 3200+ @ 2,0 GHz
GC: Club 3D Geforce 6800GS
Mem: 3070mb DDR RAM @ 400 mhz
HD: 160 gb. Maxtor hard disk
200 gb. Maxtor hard disk
+ Smartx v2.0 modded Xbox gaming console
|
abyss91
Member
|
23. huhtikuuta 2007 @ 13:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Joulukuussa liityin. Muistaakseni ei tullut sähköpostilla mitään ilmoitusta. (Korjatkaa jos olen väärässä!!!) Mutta toisaalta - joka paikassahan noita sääntöjä muutenkin tyrkytetään, joten vaikea niitä on olla huomaamatta.
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
23. huhtikuuta 2007 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Totta, mutta se pieni osa joka ei huomaa rikkookin sääntöjä sitten räikeästi. Tai ei yksinkertaisesti välitä.
|
abyss91
Member
|
24. huhtikuuta 2007 @ 12:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Threat: Totta, mutta se pieni osa joka ei huomaa rikkookin sääntöjä sitten räikeästi. Tai ei yksinkertaisesti välitä.
Totta tuokin! Ja osa sääntojen rikkojista tosiaan on noita, jotka eivät vain välitä... Mitähän ideaa siinäkin on, kun tietää bannaantuvansa? :|
|
Junior Member
|
25. huhtikuuta 2007 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007: "FinSubsin ylläpito kuitenkin selvitti asiaa tarkemmin Tekijänoikeusneuvoston kanssa, jolloin kävi ilmi, että myös suomentaminen englanninkielisetä tekstistä tai kuvanauhalta rikkoo tekijänoikeuksia."
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/3784.cfm
Mitähän tähänkin nyt sanoisi. Ensimmäisenä kun tuon lukaisi läpi nopeasti (ja ilman jälkitutkimuksia) niin sai käsityksen että;
+ jos luet jotain englanninkielistä romaania, et saisi suomentaa sitä ymmärtääksesi mitä siinä lukee.
+ jos katsot elokuvaa jossa on kiinankielinen puhe ja englanninkielinen teksti, et sais suomentaa kumpaakaan niistä ymmärtääksesi niitä.
Suomeksi: teit mitä vaan mikä vaatii suomentamista, rikot tekijänoikeuslakia. (äxDEE)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 13:38
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
25. huhtikuuta 2007 @ 14:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Onhan tuo hieman erikoista kyllä. Kaikki suomen kieltenopettajat vankilaan kun suomennuttavat kielitekstejä oppilailla. Oppilaat putkaan yhtälailla.
Noh jaa.
Hyvinhän esim. noita subeja saa vielä suomeksikin oli uutinen mikä oli.
|
pkaksp
Moderator
|
25. huhtikuuta 2007 @ 18:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiköhän se omaan käyttöön suomentaminen ole ihan eri asia kuin julkiseen jakeluun.
Mutta jos tästä aiheesta haluatte keskustella enemmän, niin tehkää sille oma ketju, kiitos.
|
Senior Member
|
28. huhtikuuta 2007 @ 06:55 |
Linkki tähän viestiin
|
ymmärretty ,helppo noudattaa (toivottavasti). :D
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
28. huhtikuuta 2007 @ 19:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Threat: Tuleekos nämä foorumin säännöt ilmi uusille käyttäjille esim sähköpostin linkkinä käyttäjäksi liityttäessä?
2,5 vuotta sitten itse käyttäjäksi liittyessäni ei muistaakseni ainakaan liittymissähköpostissa tullut säännöt ilmi.
Voisi melkein olla muutosehdotusboksiin pistettävä asia mikäli näin ei ole vieläkään.
Ellen ihan väärin muista niin kun liityin piti ruksata teksti jossa luki että, olen lukenut käyttöehto sopimuksen ja hyväksynyt sen tjms.(jossa oli sen aikaset yleiset säännöt) Eikö teillä tälläst ollu?
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
|
abyss91
Member
|
6. toukokuuta 2007 @ 07:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Threat: Tuleekos nämä foorumin säännöt ilmi uusille käyttäjille esim sähköpostin linkkinä käyttäjäksi liityttäessä?
Ellen ihan väärin muista niin kun liityin piti ruksata teksti jossa luki että, olen lukenut käyttöehto sopimuksen ja hyväksynyt sen tjms.(jossa oli sen aikaset yleiset säännöt) Eikö teillä tälläst ollu?
Hehhehh..... Mutta nuo käyttöoikeussopimuksethan on niin pitkiä muutenkin... Nojaa, onneksi luettu myöhemmin ainakin kymmenen kertaa.
|
eijeih
Junior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 19:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jannejt: elikkäs nykyään suomipuolen säännöt ovat uudistuneet ylläpidon toimesta ja toivon että kaikki lukisivat säännöt uudelleen koska muutamia tärkeitä uudistuksia sinne on tullut..
uudet säännöt löytyvät täältä:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717[/quote]
Kiitos. Yritän parhaani mukaan noudattaa sääntöjä. Tulokas kun olen.....
|
AfterDawn Addict
16 tuotearviota
|
14. heinäkuuta 2007 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä ole vielä tullut luettua... Ehkä nyt on hyvä aika lukaista tuo litania läpi ;)
|
Junior Member
|
10. marraskuuta 2007 @ 13:58 |
Linkki tähän viestiin
|
kukaan ei kyllä noita noudata, mutta mä voin noudattaa . mutta noi korjaukset on tosi hyviä ja niitä mä noudatan
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
26. helmikuuta 2008 @ 19:30 |
Linkki tähän viestiin
|
AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
|
Moderator
7 tuotearviota
|
27. helmikuuta 2008 @ 14:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92: Eli siis, jos joku kysyy vaikka että miten ladata kopiosuojattu peli x, saako vastata, että http://www.utorrent.com/ ja http://thepiratebay.org/ ? Tai crackin kyselyyn vastata että http://gameburnworld.com/ ?
Ollaan pidetty aika nollatoleranssi warekysymyksiä kohtaan täällä, eli jos ketjussa mainitaan pelin nimi (eikä ole freeware peli) tai sanotaan warettaneensa = lukkoon, lisäksi jos kyse on crackista niin sehän on selvästi ware = lukkoon.
Nuo linkkien antamiset on olleet yleensä sallitulla rajalla meillä silloin, jos joku kysyy yleisluontoisen kysymyksen kuten "Miltä sivuilta saisi tekstityksiä elokuviini?"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. helmikuuta 2008 @ 14:38
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
27. helmikuuta 2008 @ 15:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jannejt: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92: Eli siis, jos joku kysyy vaikka että miten ladata kopiosuojattu peli x, saako vastata, että http://www.utorrent.com/ ja http://thepiratebay.org/ ? Tai crackin kyselyyn vastata että http://gameburnworld.com/ ?
Ollaan pidetty aika nollatoleranssi warekysymyksiä kohtaan täällä, eli jos ketjussa mainitaan pelin nimi (eikä ole freeware peli) tai sanotaan warettaneensa = lukkoon, lisäksi jos kyse on crackista niin sehän on selvästi ware = lukkoon.
Nuo linkkien antamiset on olleet yleensä sallitulla rajalla meillä silloin, jos joku kysyy yleisluontoisen kysymyksen kuten "Miltä sivuilta saisi tekstityksiä elokuviini?"
Ok, kiitos tuosta. Ja varmaan myös, jos kysytään että mistä voisi ladata leffoja, saa antaa nuo linkit?
AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
|
sammyfani
Newbie
|
27. helmikuuta 2008 @ 21:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Moderaattori vois heittää mäkeen vanhat säännöt, ja jättää ainoastaan
PÄIVITETYT säännöt näkyviin tolle ensimmöiselle sivulle, mistä tämä sääntökeskustelu ALKAA!
Sen takia, ettei tarttis arpoo mikä ja mikä on nyt voimassa.
(tää on vain ehdotus)
Diki diki pää pipi
|
zxcx
Member
|
28. helmikuuta 2008 @ 00:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ilkka123: Lainaus: ilkka123: Juttuhan on siinä että elokuvien dialogi kuuluu siihen tekijänoikeuden alaiseen leffaan. Sitäkään osaa ei ole lupaa kopioida (edes toiselle kielelle käännettynä) muutoin kuin omaan käyttöön. Toisin sanoen, saat tehdä subeja ITSELLESI niin paljon kuin huvittaa, mutta levittää niitä et saa.
Olisiko tuosta jotain lakitekstipätkää että koskeeko tuo kopioimisen esto ihan kaikkea (tässä tapauksessa itse tehtyjä subeja ja niiden levittämistä)? Vaikka tämä olisikin kiellettyä (jakaminen) niin tuen kyllä silti AD:n linjausta. :)
Tuolla olisi ainakin jonkinmoista tietoa..
Luvaton lataaminen on moitittavaa, kotikopiointi jopa rangaistavaa
E6750 2,66GHz / BFG 8800GTS 320MB / Abit IN9 32X-MAX Wi-Fi / A-Data 4GB DDR2 800MHz Vitesta / Samsung Spinpoint T166 640GB / Corsair 520HX / NZXT Hush Silent / XP Professional
|
pkaksp
Moderator
|
28. helmikuuta 2008 @ 14:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Säännöt mitkä ovat esillä, ovat päivitetyt ja voimassa olevat. Eivät siis vanhat.
|
Noranti
Member
|
2. maaliskuuta 2008 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Vrt.
4. Ei solvauksia, rasismia, henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä, kiroilua jne. Hyvät käytöstavat kunniaan!
Tähän ei oikein täsmää seuraava lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti marlee82:
--------------------------------------------------------------------------------
Voih. Mä en ymmärrä kuin se voi olla joillekin noin monen mutkan takana noi tekstit.. Käyttäkää v***u Bsplayeria, maailman helppo käyttöisin soitin tekstitystuella. Ei tarvi olla samalla nimellä subit ja leffa, ei tarvi miljoonaa eri koodekkia.. Uskoisin että tuollaisetkin idiootit osaa käyttää sitä. Tsiisus
--------------------------------------------------------------------------------
Sehän ei tee ihmisestä idioottia ettei tiedä kaikkea mitä joku toinen. Minusta tuollainen nimittely ei ole korrektia ja ansaitsisi käyttösulun. Näillä(kin) sivuilla joutaisi olla nappi "ilmoita asiattomasta viestistä" (tai jos jo jossain on niin ei ainakaan silmiin osu).
((PS tämä meni puolivahigossa myös ylläolevan lainauksen sivulle))
|
Moderator
7 tuotearviota
|
2. maaliskuuta 2008 @ 13:29 |
Linkki tähän viestiin
|
jokaisessa viestissähän sellainen on, tuollainen teksti lukee: "Raportoi viesti moderaattoreille" tuossa viestin oikeassa yläkulmassa missä muokkaa nappi jne. sijaitsee.
|
Mainos
|
|
|
Noranti
Member
|
2. maaliskuuta 2008 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
No niinpä näkyy olevan, etsin sellaista jostain ylempää, kumma kunnenno ennen huomannut. Itseään voinee rangaistuksetta moittia idiootiksi minkä täten joudun tekemään mä.
|