User Käyttäjä Salasana  

perjantai 24.1.2025 / 02:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > dc++ toimimaan aktiivina a-link rr24.n kanssa?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DC++ toimimaan aktiivina A-Link RR24.n kanssa?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Likonen
Newbie
_
4. tammikuuta 2007 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menee kyllä kohta hermo kun on "muutamat" kerrat yrittänyt saada tota dc:tä aktiiviseksi.
Dillez
Newbie
_
5. tammikuuta 2007 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Likonen:
Miksi minä en saa nattia pois päältä? Siinä missä kuva ohjeiden mukaa lukee nat settings tms. niin minulla siinä on vain tyhjä kohta?
Sama ongelma :/
rillix
Senior Member
_
5. tammikuuta 2007 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NAT-tilasta siltaavaksi - A-Link RR24 ja RR24AP
http://tuki.elisa.fi/asiakastuki/elisa.d...u_adsl_0023.htm

Tietoturvan kannalta olisi kyllä parempi pitää NAT-tila päällä ja tehdä A-Linkin porttiohjaukset.

edit: A-Link RR24 ja RR24AP porttiohjaukset > http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/446228#2699348

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2007 @ 19:55

Likonen
Newbie
_
6. tammikuuta 2007 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Porttaamista oon noin 10-20kertaa kokeillut tuloksetta. Ja nattia en saa pois päältä koska ei ole sitä nat asetus hommaa mulla niinkun tossa elisan ohjeissa. Siinä missa elisan mukaa lukee se NAT valikko niin mulla on siinä vaan tyhjä kohta.
Sambbo1
Suspended due to non-functional email address
_
6. tammikuuta 2007 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
[quote]-- Eli jos jollain olisi tietoa kuinka asia ratkaista niin apuja kiitos?
-Hexel
Ohjeet RR24 ADSL-modeemin määrittämiseksi siltaavaksi

(TOIMII AINAKIN ELISA ADSL -liittymillä, toiminee myös muiden operaattoreiden liittymillä)

Pitkällisen vääntämisen jälkeen lienee syytä todeta, että varmin tapa saada A-Linkin RR24 -modeemi toimimaan ilman nitkottelua on määrittää se siltaavaksi (bridged). Kyseisen laitteen oletusasetukset aiheuttavat nimittäin selausyhteydenkin katkeilua ja vaikka Port Forwarding asetuksista säätääkin portteja auki, jo seuraavalla tai sitä seuraavalla kerralla kun koneen käynnistää uudelleen, täytyy myös portit avata uudelleen. Siksi onkin ainakin kotikäytössä erittäin suositeltavaa siirtyä käyttämään bridged-tilaa. Toki tässä tapauksessa on Windows-koneissa käytettävä ohjelmistopohjaista palomuuria (itsellä käytössä ZoneAlarm Free ja toimii hienosti). Siltaavaan tilaan siirtymisen seurauksena myös DC++, Azureus & vastaavat server-tilaa käyttävät ohjelmat tai sen osat, kuten mIrcin DCC-chat, toimivat sutjakkaasti.

Näin siirryt siltaavaan tilaan (kopioitu osittain laitteen mukana tulleesta ohjelehtisestä):

1. Avaa selaimessa http://10.0.0.2

2. Kirjoita
- Username = admin
- Password = password (oletusasetuksilla)

3. SETUP -valikossa paina autoPVC linkkiä ja poista nykyinen yhteys oikean alakulman Delete -painikkeella.

4. Firewall/NAT Services -valikossa poista ruksi kohdasta Enable Firewall and NAT Services. Paina Apply.

5. Valitse LAN Configuration ja paina aukeavassa valikossa Configure -linkistä.

6. Vaihda avautuvassa valikossa pallukka kohtaan Server and Relay Odd. Paina Apply.

7. Uuden yhteyden voit luoda kahdella tavalla (itse käytin tapaa A)

A. Luo uusi yhteys painamalla New Connection -linkistä. Määritä seuraavat asetukset:
- Name = Bridge
- Type = Bridge (valitse alasvetovalikosta)
- Auto PVC = [bold]Valittuna

Paina Apply.

B. Luo uusi yhteys New Connection -linkistä. Määritä seuraavat asetukset:
- Name = Bridge
- Type = Bridge (valitse alasvetovalikosta)
- VPI = [bold]Tarkista arvo operaattoriltasi

- VCI = Tarkista arvo operaattoriltasi

Elisa Adsl: VPI=0, VCI=100

Paina Apply.

8. TOOLS -välilehdellä paina System Commands ja tallenna asetukset Save All -painikkeesta.

9. [/bold]Odota hetki.[/bold] Kun asetukset ovat tallentuneet, mene takaisin TOOLS -valikon, paina System Commands ja sieltä Restart.

10. Odota, että modeemi käynnistyy uudestaan.

11. Sulje lähiverkkoyhteys ja käynnistä se sitten uudestaan [Start -> Control Panel -> (Network and Internet Connections) -> Network Connections -> paina hiiren kakkosnäppäimellä yhteyttä -> Valitse Disable ja sitten Enable].

Näillä asetuksilla olen itse päässyt taas nauttimaan (?) tiedostojen jaosta ja waretuksen ihmeellisen maan antimista. Heille, jotka aikovat pitäytyä laitteen omissa NAT -toiminnoissa, toivotan pitkiä hermoja ja kuumaa (ohimenevää) kesää (sekä kuumaa ja hikistä talvea)![/quote]

Mulla ei oo tuola Setup valikossa mitään autoPVC:tä. Mul on siel reunas vaan valikossa:

DATAvpi0vci100
IPTVvpi0vci100
DATAvpi0vci33
IPTVvpi0vci33
DATAvpi8vci35
IPTVvpi8vci35
Likonen
Newbie
_
6. tammikuuta 2007 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löysin tollasen a-linkin läpyskän, missä on ohjeet natin pois päältä laittamiseen mihin ei tarvitse tota nat asetus kohtaa. nyt toimii dc aktiivisena! JES
ihmetys
Suspended permanently
_
10. tammikuuta 2007 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitti jasus *pusu*
paaton
Junior Member
_
15. heinäkuuta 2007 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun teen tuon ohjeen mukaan ja saan purkin siltaavaan tilaan, niin netti yhteys häviää kokonaan.
Ainoastaan resetointi ja asetuksien palautus auttaa.
Mitähän tein väärin?

Soneran adsl on kyseessä.
Madila
Newbie
_
20. heinäkuuta 2007 @ 06:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla myös ongelmia saada dc toimimaan activena. a-link RR24AP-B boksin kanssa.. olen selannut kaikki oppaat ja ohjeet läpi mutta ei mistään ole irronnut toimivia.. tai sitten vika on penkin ja näytön välissä mutta kun kirjaudun adsl boksiin niin sen ulkonäkö on erilainen mitä muilla on ollut johtuuko tuo firmwaren versiosta vai onko vaan kyseessä eri boksi..? Auttakaa avutonta. Kiitos!
paaton
Junior Member
_
20. heinäkuuta 2007 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minullakin oli valmiita yhteyksiä eri nimillä, mutta nehän voi poistaa.

Kaikki näyttää onnistuvan muuten ok, paitsi että yhteys vaan katkeaa kokonaan kun saan laitteen siltaavaksi.
Ei ole iso vika ei...
Madila
Newbie
_
23. heinäkuuta 2007 @ 06:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei ollut vaikea homma saada sitä toimimaan.. soitin a-linkin tukeen ja sieltä saaduilla ohjeilla purkki toimimaan alle 5minuutissa..
+358-600-41020 (1.67 Eur/min, office hours)
paaton
Junior Member
_
23. heinäkuuta 2007 @ 14:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaksaisitko kirjoitella tähän niitä ohjeita, mitkä antoivat?
Madila
Newbie
_
25. heinäkuuta 2007 @ 05:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eihä niitä voi muistaa :D tais olla silloin ku tuota asentelin niin sellanen pien nousu päällä ku tais kuitenki olla perjantai.. ! Mut siis mulla tuli sen purkin mukana ohje miten se saadaa siltaavaks nii voinhan sen kirjotella kunha kotii pääsen.. joskus iltapäivällä jos lähtis ;)
Madila
Newbie
_
25. heinäkuuta 2007 @ 05:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eihä niitä voi muistaa :D tais olla silloin ku tuota asentelin niin sellanen pien nousu päällä ku tais kuitenki olla perjantai.. ! Mut siis mulla tuli sen purkin mukana ohje miten se saadaa siltaavaks nii voinhan sen kirjotella kunha kotii pääsen.. joskus iltapäivällä jos lähtis ;)
Madila
Newbie
_
25. heinäkuuta 2007 @ 06:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MannFred
Member
_
18. joulukuuta 2007 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nostetaan vähän tätä vanhaa triidiä :)

Eli jasuksen ohjeilla oli modeemi sillattuna jotain 2kk ja hyvin toiminut, no nyt netin nopeus noussu 8/1->24/1 ja yhtäkkiä tuo sillattu tila ei enää toimi :(

Mitään ideaoita?
Exxtatic
Newbie
_
27. joulukuuta 2007 @ 18:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni myös A-Link Roadrunner RR24AP(i) purkki, ja http://www.portforward.com sivustolta löytämäni kyseisen purkin DC++ ohje ei toiminut.

Mutta tämän threadin kautta löytämäni linkki: http://www.portforward.com/english/route...e/6381/DC++.htm toimi mainiosti omaan purkkiini.

Huom! Ohjeessa sanotaan että ensimmäisen säännön (rule) jälkeen, joka on TCP, tulisi uusi sivu jossa voisi laittaa toisen säännön UDP, ei pidä paikkaansa. Kun olet luonut ensimmäisen säännön TCP, ja klikannut "Apply", Klikkaa uudestaan vasemmalla olevaa "Port Forwarding" linkkiä ja sitten "user" kategoriaa (category), ja luo uusi "new" UDP sääntö ohjeiden mukaan.

Itselläni rupesi dc++ toimimaan välittömästi tämän säädön jälkeen, eikä tarvitsee laittaa mitään siltaavaksi. Btw, itselläni on Elisa 24/1 yhteys dynaamisella ip:llä.

Toivottavasti tästä "sekavasta" ohjeesta on apua jollekin. :)
Exxtatic
Newbie
_
27. joulukuuta 2007 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitipä vielä sanoa että muistakaa asetusten muuttamisen jälkeen mennä: tools -> system commands ja klikata "save all", niin asetukset pysyvät purkin muistissa.
Mainos
_
__

_
MannFred
Member
_
27. joulukuuta 2007 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos, sain myös utorrentin toimimaan linkkis avulla :)

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > dc++ toimimaan aktiivina a-link rr24.n kanssa?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy