User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 18.5.2024 / 23:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > tiedotukset > keskustelualueiden tiedotukset ja uutiset > nippelitietoa...
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nippelitietoa...
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
I hate titles

35 tuotearviota
_
27. kesäkuuta 2006 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miljoonan viestin raja ylitettiin englanninkielisillä forumeilla jo aikapäivää sitten ja siellä lähestytään puolentoista miljoonan viestin rajaa kovaa vauhtia. Suomenkielisillä forumeillamme on viestejä nyt 452747 eli näyttää siltä, että tuo puolen miljoonan viestin rajan rikkoutuminen menee elokuulle.

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
https://AfterDawn.com/
AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
28. kesäkuuta 2006 @ 08:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
fkock tais olla oikeassa... Eli lomat vaikutti asiaan.
No pitää vain kiristää tahtia ;)


Senior Member

26 tuotearviota
_
28. kesäkuuta 2006 @ 09:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mitenkähän nuo viestien määrät sitten laskevat tai nousevat, jos tulee sääntöuudistus ? onko edes tarkoitus että määrä korvaa laadun ? kukaan ei vielä tiedä millainen sääntöuudistus tulee olemaan, mutta ilmeisesti se tulee rajoittamaan jollainlailla postausten määrää.
I hate titles

35 tuotearviota
_
28. kesäkuuta 2006 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Postausten määrää ei ole tarkoitus rajoittaa, siitä ei vain "palkita" enää millään tavalla rankingin muodossa.

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
https://AfterDawn.com/
Senior Member

26 tuotearviota
_
29. kesäkuuta 2006 @ 05:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tätä olisi pitänyt kysyä jo aiemmassa viestissäni. miten on milloin tuo sääntöuudistus tulee aikaisintaan ? onko mitään päivämäärää tai ajankohtaa vielä lyöty lukkoon ?
Senior Member
_
29. kesäkuuta 2006 @ 05:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En jaksa uskoa että postausten määrä vähenisi, vaikka rankingit poistuvat, ainankaan asiallisemmat postaukset. Hyvin todennäköisesti nämä uusien tyyppien postaukset vanhoihin ketjuihin, missä todetaan tyyliin "sejase puhuu asiaa" loppuvat, mikä on ainoastaan hyvä. Periaatehan on että foorumit ovat tietoarkisto, siellä ei hirveästi turhista postauksista hyötyä ole, haittaavat vain haussa. Harvemmassa alkavat omat postauksetkin olla, vähäsen alkanut uusimmasta tekniikasta jo tippua ja pitää tutkailla tarkkaan ettei puutaheinää neuvoskele :p
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
29. kesäkuuta 2006 @ 12:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
ettei puutaheinää neuvoskele

Miten sen nyt ymmärtää, vällilä lähtee. Tarkoituksena täällä kuitenin ainakin vähintään johdattaa ns. oikeille jäljille.
Joskus tuntuu kun joku on kädet pystyssä jonkun aikaa, koittaa pikaisella google infolla vastata jotain.
Monesti purkautunut loppupelissä asiaan.
500 001.s

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. kesäkuuta 2006 @ 12:53

Senior Member
_
1. heinäkuuta 2006 @ 10:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mielestäni olisi hyvä, jos "Newbie" status säilyisi esim. 10 viestin ajan. Tällöin "Newbie" keskustelijan aloittaman viestiketjun lukijat osaisivat varautua, ettei kyseinen keskustelija välttämättä ole täysin perillä afterdawnin säännöistä jne. "Haku"-mahdollisuudesta puhumattakaan. (Vaikka uuden keskustelijan tulisi niihin tutustua, ennen kuin aloittaa uuden viestiketjun).

Vaikka toisaalta tuo voi aiheuttaa sen, että "Newbiet" laittavat ties mitä viestejä, jotta pääsisivät esim. siihen 10 viestiin ja tuosta statuksestaan eroon.

:.Phantomenium.:
Senior Member

26 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2006 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
yli 25 viestiä foorumille kirjoittanut on junior member, eli tuo on se raja joka eroittaa newbien ja junior memberin. itse ajattelen uusi ranking ei suosi sivustoille tulevia. monet eivät ole koskaan olleet millään sivustoilla, ja kaikki on heille uutta. jos he huomaavat että he ovat mielestään "huonoja" käyttäjiä niin mikä heitä sitten kannustaisi eteenpäin ? eli jos joku ei tiedä paljonkaan tietokoneista vaan tulee hakemaan lähinnä apua sivustolta, niin mikä heidät pidemmän päälle saa sitten jäämään sivustoille ? EDIT: pkaksp oli liian nopea. silmät ovat niin rasittuneet että ajattelen enemmänkin, että pitäisi päästä huilaamaan. ja tulee tekstiä jota en itsekkään odottaisi. viikonkin kun on koneen ääressä 8-12 tuntia päivässä , niin se ei ainakaan sovi minun silmille. pakko pian huilata. EDIT: pahoittelut tekstin uudelleen muokkauksista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. heinäkuuta 2006 @ 12:42

pkaksp
Moderator
_
1. heinäkuuta 2006 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sääntöihin ei ole tulossa muutoksia, vaan ranking systeemiin. Statukset poistuvat ja tilalle tulee mitä tulee, se jää nähtäväksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. heinäkuuta 2006 @ 12:13

Senior Member
_
1. heinäkuuta 2006 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
join date kenties rankingin tilalle?

-janne

Senior Member
_
2. heinäkuuta 2006 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Rekisteröitysmispäivän laittaminen statusten tilalle olisi kaikkein "ongelmavapain" ratkaisu. Ei tuo "peer preview"-systeemikään huonolta kuulosta, mutta siinäkin on olemassa väärinkäytön riski.
Quote:
itse ajattelen uusi ranking ei suosi sivustoille tulevia. monet eivät ole koskaan olleet millään sivustoilla, ja kaikki on heille uutta. jos he huomaavat että he ovat mielestään "huonoja" käyttäjiä niin mikä heitä sitten kannustaisi eteenpäin ? eli jos joku ei tiedä paljonkaan tietokoneista vaan tulee hakemaan lähinnä apua sivustolta, niin mikä heidät pidemmän päälle saa sitten jäämään sivustoille ?
Eikös keskustelufoorumin idea ole se, että ihmiset kysyvät kysymyksiä siinä toivossa, että joku osaisi auttaa heitä? Ja sikäli mikäli joku neuvoo käyttäjiä, niin foorumin tarkoitus on saavutettu. Jos käyttäjä on saanut foorumilta apua, niin hän tulee luultavasti kysymään myös uudestaan kysymyksiä. Ei käyttäjiä tarvitse palkita millään statuksilla. Statukset ovat jo nyt osaltaan aiheuttaneet sen, että käyttäjät "herättävät" vuosia vanhoja keskusteluja henkiin kirjoittamalla "Olen samaa mieltä"-tyylisiä vastauksia. Keskustelufoorumi ei ole kuitenkaan mikään chatti. Vai onko?


Moderator

7 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2006 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
IMO jos peer tsydeemi ei toimi eikä tää nykyne nii kaikki tollaset turhat pois :D ja rekisteröitymispäivä.. ite en tykkäis ku oon rekisteröityny vasta niinkin myöhään kuin 10.2.2005 :D monet newbie tittelinkin omaavat saattaa olla vanhempia käyttäjiä :P joten pidetääs ne piilos ;)

Senior Member
_
2. heinäkuuta 2006 @ 18:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
ite en tykkäis ku oon rekisteröityny vasta niinkin myöhään kuin 10.2.2005 :D monet newbie tittelinkin omaavat saattaa olla vanhempia käyttäjiä :P
Jäähän teikäläisillä siihen tuo "moderaattori" lisänimike, joka on paljon kunniota herättävämpi, vaikka alla oleva päivämäärä hiukan tuore olisikin.

Intel E2180 * Abit IP35-E * Kingston 2048mb ddr2 * Radeon HD2600XT * Samsung p120 200, LaCie p3 250 * Acer H233H * Logitech mx5000
http://www.eurobilltracker.eu/?referer=72616 Rekisteröidy ja seuraa eurosetelin matkaa!
Senior Member

26 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2006 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siku: jos joku aina vain kysyy ja joku toinen vain vastaa, niin siinä on vissi ero. kumpi on siinä tapauksessa auttaja ? minun puolesta molemmat saisi "palkita" mutta tuo on aikamoinen ristiriita. kysyjäkö olisi lopulta parempi käyttäjä kuin se joka vastaa kysymyksiin. tämä on todellakin saitin tarkoitus, eli auttaminen mutta en tiedä miten kellekkin käy. tämä ei ole chatti ja jos joku on sitä mieltä, niin laittakaa modeille siitä viestiä. "olen samaa mieltä" vastaukset kyllä karsitaan. ja eihän jokaisen täydy olla eri mieltä, vaan jos hän on samaa mieltä niin vähän perustelee miksi. jos jatkuvasti kirjoittaa vain " olen samaa mieltä" niin modet kyllä puuttuvat asiaan.
Senior Member
_
3. heinäkuuta 2006 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
siku: jos joku aina vain kysyy ja joku toinen vain vastaa, niin siinä on vissi ero. kumpi on siinä tapauksessa auttaja ? minun puolesta molemmat saisi "palkita" mutta tuo on aikamoinen ristiriita. kysyjäkö olisi lopulta parempi käyttäjä kuin se joka vastaa kysymyksiin.
En kyllä ymmärrä millä tavalla tämä liittyy minun edelliseen viestiini. Mutta jos näin rationaalisesti ajatellaan, niin jos kysyä etsii ongelmaansa ratkaisua, niin eikös silloin vastaaja auta häntä vastaamalla kysymykseen. Mikä ristiriita!? Kuten dRD tuossa edellä jo hyvin selkeästi ilmaisi, ei käyttäjiä tulevaisuudessa tulla enää palkitsemaan statuksen muodossa.
Quote:
ja eihän jokaisen täydy olla eri mieltä, vaan jos hän on samaa mieltä niin vähän perustelee miksi. jos jatkuvasti kirjoittaa vain " olen samaa mieltä" niin modet kyllä puuttuvat asiaan.
En tiedä oliko viestini jotenkin vaikeasti ymmärrettävissä, sillä kirjoitin seuraavanlaisesti:
Quote:
Statukset ovat jo nyt osaltaan aiheuttaneet sen, että käyttäjät "herättävät" vuosia vanhoja keskusteluja henkiin kirjoittamalla "Olen samaa mieltä"-tyylisiä vastauksia.
Painottaisin samaa "tyylisiä", eli en ole missään väittänyt, että kukaan kirjoittaisi vain edellämainitun kaltaisia viestejä. Se oli vain esimerkki sen tyylisistä viesteistä, joita olen nähnyt kirjoitettavan statuksen muuttamisen toivossa.


Senior Member

26 tuotearviota
_
10. toukokuuta 2008 @ 08:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Statukset poistuvat ? viimepäiviin ajattelin että se olisi huono asia, mutta tyrmistyin kun katsoin erään käyttäjän yritystä päästä AfterDawn Addictiksi (keinolla millä hyvänsä) en tiedä olisiko tälle kirjoitukselle sopivampikin paikka, mutta asiasta keskusteltiin aikoinaan jonkin verran juuri täällä. nyt tuon status- asian kanssa olen kyllä muuttanut mieltäni. statuksien poisto toisi luultavasti paremminkin tasa-arvoa foorumille ? ainakin englanninpuoleisella foorumilla newbiet ovat välillä aikamoisessa ristitulessa.

se pahoittaa varmasti heidän mieltään. kuitenkin pitää muistaa, että he ovat valinneet juuri afterdawnin. pointtina on kuitenkin se että kaikki olisivat tasavertaisia käyttäjiä... nykyään newbiet eivät edes uskalla tulla mukaan tiettyihin keskusteluihin, koska luulevat hiekkalaatikkoa liian suureksi. mietinkin onko asiaan tulossa muutosta. mitään "ydinkysymystä" en aio esittää, koska asioista kyllä varmasti tiedotetaan ajallaan.
Mainos
_
__
 
_
Senior Member
_
10. toukokuuta 2008 @ 14:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
-- nykyään newbiet eivät edes uskalla tulla mukaan tiettyihin keskusteluihin, koska luulevat hiekkalaatikkoa liian suureksi.
Täytyy kuitenkin muistaa, että tämä on keskustelufoorumi internetissä. Sananvapauden ja "nimettömyyden" mekassa. Itse haraan vastaan tässä lähinnä oman kokemukseni takia, itse en edes huomannut statuksia kunnes memberin. Ainoa, mikä hankaloitti kirjoittamista newbienä oli se kolmen minuutin ajastin. Enkä ole myöskään huomannut minkäänlaista vetäytymistä newbie:itten osalta, pikemminkin päinvastoin. Viestejä kirjoitetaan vaikka asiantuntemusta / tietoa ei asiasta ole. Jotain vain raapustetaan tyyliin: "Joojoo, näin se toimii. En vaa ite muistanu ensin" tai sitten laitetaan jotain aivan puutaheinää. Newbiehän voi olla kokeneempi, kuin Addict, joten jos oikeasti kiinnostusta löytyy niin eipä tuo status kovinkaan suuri este ole.






Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
 
Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > tiedotukset > keskustelualueiden tiedotukset ja uutiset > nippelitietoa...
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy