User Käyttäjä Salasana  

maanantai 30.12.2024 / 18:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > opas ftp palvelimen pystyttämiseksi windows koneessa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Opas FTP palvelimen pystyttämiseksi Windows koneessa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2006 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo en oikein suosittele tota palomuurien poistamista..edes hetkeksi. Windosit on niin kovia imemään lokaa netistä.

Onko se Zonealarmin Zone jutska tarkoitettu lähiverkon määrittelemiseksi turvalliseksi verkoksi? Tuskimpa sillä on tarkoitus määritellä netissä kaverin IP kun se kuitenkin vaihtuu.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
kestis
Junior Member

3 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2006 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi olla myös ADSL-purkissa palomuuri, joka estää. Tai sitten NAT, jolloin pitää käyttää sitä port-forwausta
0nze
Suspended due to non-functional email address
_
10. huhtikuuta 2006 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@kestis

Aikaisemmin tuli jo mainittua ettei sillatussa ADSL laatikossa ole Palomuuria tai NATtia käytössä
kaapoA
_
21. huhtikuuta 2006 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites sitten kun on Dynaamine IP, NAT käytössä ja vielä yhteyttä otetaan selaimella Passiv mode ?
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2006 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mites sitten kun on Dynaamine IP, NAT käytössä ja vielä yhteyttä otetaan selaimella Passiv mode ?
Ai että onko mahdollista saada toimimaan tossa järjestelyssä? Pitäis olla, mutta todennäköisesti tarvitsee säätää enemmän. En ole joutunut pitämään FTP palvelinta NATin takana joten ei ole kokemusta. Voisin tietysti testata nyt kun olen NATin konffannut omaan ADSL purkkiin.

Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 13:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritit päästä osoitteeseen ftp://123.123.123.123:46000/, joka on tällä hetkellä saavuttamattomissa. opera ilmottaa tollasta, mikä pielessä?
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2006 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Yritit päästä osoitteeseen ftp://123.123.123.123:46000/, joka on tällä hetkellä saavuttamattomissa. opera ilmottaa tollasta, mikä pielessä?
Onhan se ihan ip osoite muodossa, mutta minkä osoite se on? mistä sait sen?

Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 14:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.whatismyip.com/ tuolta sain ip:n ja en tajua tästä yhtään mitää.
Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos kuvitellaan vaikka että smartftp:llä pitäis päästä lataamaan tiedostoja mun koneelta ni mitkä on asetukset kummassakin ohjelmassa? tai miten ikinä se onkaan helpompaa mun ja kaverin välillä?
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2006 @ 14:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis lukiko http://www.whatismyip.com sivulla:

Your IP Is 123.123.123.123

Epäilen kovasti. Ja mistä olet kiskaissut ton portin 46000?
Quote:
jos kuvitellaan vaikka että smartftp:llä pitäis päästä lataamaan tiedostoja mun koneelta ni mitkä on asetukset kummassakin ohjelmassa? tai miten ikinä se onkaan helpompaa mun ja kaverin välillä?
Ne asetukset joita haluat sun koneelle eli palvelimelle on tässä oppaassa sepostettu ja ne asetukset joita kaverisi tarvitsee ei ole montaa. Itseasiassa kaverisi ei tarvitse kuin IP osoitteesi ja mahdolliset käyttäjätunnukset ftp palvelimellesi.

EDIT:
1. Asenna palvelin.
2. Luo ftp palvelin tili kaverillesi jossa määrittelet hänen kotihakemiston ja oikeudet.
3. Määrittele palvelimen porttiasetukset.(jos oletusportti 21 ei toimi).
4. Selvitä oma IP osoitteesi.
5. Lähetä kaverille IP osoitteesi ja käyttäjä tunnukset.(ja mahdollisesti vaihtoehtoinen portti)
6. Kaverisi ottaa yhteyttä ftp palvelimellesi luomillasi tunnuksilla ja IP osoitteella.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. huhtikuuta 2006 @ 14:45

Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin sitä luulis, kaikki noi oon tehny mutta ainakaan operalla ei pääse. Your IP Is 194.251.240.117, ja portin repäsin vaan kun ohjeissa sanottiin että mahd iso, mut nyt se on 21.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2006 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Your IP Is 194.251.240.117, ja portin repäsin vaan kun ohjeissa sanottiin että mahd iso, mut nyt se on 21.
Eli nyt FTP palvelimellesi pitäis päästä maailmalta pistämällä selaimeen osoitteeksi ftp://194.251.240.117:21 tai FTP ohjelmaan osoitteeksi 194.251.240.117.

Jos ei toimi tolla portilla saattaa palveluntarjoajasi tukkia sen. Käytä tällöin jotain mielikuvitus porttia kuten se 46000. Muista kertoa kaverillesi tämä portin numero, että hän osaa ottaa yhteyttä oikeaan porttiin.

EDIT: Kai testasit, että itse pääset omalle palvelimellesi esim selaimella?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. huhtikuuta 2006 @ 15:06

Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 15:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pääsitkö sä sinne?
Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ite en pääse selaimella mistään portista. palomuurina on sygate mut ei vaikuta vaikka otan pois päältä. käyttis on xp ja löytyy sp2.
Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Problem The system cannot communicate with server 194.251.240.117.
Probable cause The Internet server 194.251.240.117 may be temporarily or permanently down, may be busy, may not provide the service desired, or may be unreachable because of network connectivity problems.
Possible solutions
Check the spelling of the Internet address
Try again later. Click Refresh to reload.
Go back to the previous page and try another link.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2006 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jannu käytä tota editointi nappia. Älä kirjoita montaa viestiä peräjälkeen. Modet ei tykkää siitä.

Onko se palvelimesi varmasti päällä? Pääsetkö itse sille palvelimelle?
1. Käynnistä FTP palvelin
2. Pistä samalla koneella nettiselaimeesi osoitteeksi ftp://127.0.0.1

Toimiiko?

EDIT:Voit testata mun testipalvelinta joka löytyy osoitteesta ftp://88.113.131.90:21000
tunnus: testi
salasana: testi

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. huhtikuuta 2006 @ 15:33

Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ai sori.. oon newbie ni menköö sen piikkiin :D
mut tosiaan, pääsen laittamaan tunnuksen ja salanan, eli ne jotka ite loin tonne quick 'n easy ftp serverille ja sitte tulee teksti:
FTP-etäkanavaa ei voitu avata

Sivu ei ole tällä hetkellä saatavilla Operan näytettäväksi. Tarkista seuraavat asiat:
Toimivatko muut ohjelmat kuten selaimet tai sähköpostisovellukset? Jos ei, tämä ongelma ei liity Operaan.
Onko käytössäsi Internet-tietoturvaohjelmistoja kuten ZoneAlarm tai Norton Internet Security? Onko ne konfiguroitu oikein? Mitä tapahtuu kun otat ne pois käytöstä?
Oletko palomuurin takana tässä lähiverkossa?
Ovatko välityspalvelinasetuksesi kunnossa? Vaaditaanko tässä verkossa välityspalvelinta Internetiin pääsemiseen? Oletko kokeillut välityspalvelimen kytkemistä pois? Tarkista, että isäntänimi, IP-osoite ja porttinumero on kirjoitettu oikein.

Ja tota sun ftp:tä se lataa ja lataa ja lataa muttei tunnu yhdistyvän. mut pääsin laittaa testitestit kuitenkin.

Päästi se sittenkin. kesti vaan, no miksi mä en pääse omille???

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. huhtikuuta 2006 @ 15:43

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2006 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
miksi mä en pääse omille???
Onko SP2 palomuuri päällä?

EDIT: Toi FTP palvelimen asennus asettaakin tonne SP2 palomuuriin oikeat asetukset eli siitä ei pitäis olla kiinni vaikka se olisikin päällä. Oletko testannut IE:llä?

*ihmettelen miksi muilla ei toimi*
Outoa miten ihmisillä tuntuu olevan ongelmia ton palvelimen kanssa. Oma järjestelmänikään ei ole kaikista helpoin viritys ja silti toimii.

WEB--ADSL(NAT)--PC(Ubuntu Linux)--VMWare(Windows Server 2003+Q&E FTP server)

PC:llä ja Virtuaalikoneella on kiinteät IP:t ja FTP palvelimen portti on ohjattu NATilta virtuaalikoneelle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. huhtikuuta 2006 @ 16:45

Jannu
Junior Member
_
24. huhtikuuta 2006 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oon kokeillu ie:llä, ilman palomuureja, palomuurien kanssa, operalla samat sävelet. en tajuu, joku on pilessä, mut mulla ei ainakaan tieto eikä taito riitä enää. jotain feeluahan tossa on, tietäis vaan että mitä..
Sakarias
_
18. toukokuuta 2006 @ 09:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvetta olisi myös tiedostojen siirtoon. Toimiiko tuo palvelin myös Win98? Pitäisi vanhasta rutkusta siirtää musaa talteen rompulle, jos vaikka kovalevy hajoaa.. Ja siinä ei ole edes polttavaa asemaa ;) Itse käytän Linux-systeemiä. Ehkä se palvelin olisi parempi perustaa omaan koneeseen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2006 @ 09:03

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
18. toukokuuta 2006 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Quick 'n Easy FTP Server is a multi threaded FTP server for Windows 98/NT/XP/2003 that can be easily setup even by inexperienced users.
Eli toimii 98:ssa. Linuxiinkin löytyy jotain suht simppelejä FTP palvelimia...ei ihan näin simppelejä kylläkään.

Sakarias
_
18. toukokuuta 2006 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei toimi, vaikka tuossa mainitaan 98? ftp on tiedonsiirrossa kyllä aika turvaton. OpenSSH olisi parempi, kun siinä käytetään salausta. Olen kyllä noviisi näissä, kun en ole koskaan käyttänyt.
Staff Member

32 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2006 @ 09:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitähän virhettä se ilmoittaa?
SSH on tietenkin turvallisempi, mutta kyllä tuo FTP on tarpeeksi turvallinen kun sitä suurin osa ISP:eistä edelleen käyttää asiakkaiden kotisivujen päivitykseen.
Senior Member
_
6. kesäkuuta 2006 @ 15:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huvikseni kokeilin tuota itsekkin, ja helppohan tuo oli asentaa, ja ohjeetkin ihan hyvät... yksi pikku juttu vain meinasi itseäni ainakin aluksi täysin ummikkona näissä ftp serveri jutuissa hämätä, nimittäin kun et sitten Lalli missään kohdassa ohjetta neuvo mihin se serverille yrittävä kaveri sen käyttäjätunnuksen ja salasanan laittaa? :-D

itse kyllä sain homman lopulta onnistumaan kun tutustuin ohjelman omaan käyttöohjeeseen ja siellä kohtaan 'Getting Started*

eli siis sen kaverin pitää näpytellä siihen selaimen osoiteriville näin:

ftp://käyttäjätunnus:salasana@xxx.xxx.xxx.xxx:portti

jossa xxx:t tietenkin kuvaavat sitä ip osoitetta ja portti tietenkin sitä käytettyä porttia ;-)

eli jos käyttäjätunnus ja salasana on asetettu serverille, ei käsittääkseni sisään pidäkkään päästä pelkästään osoitteella ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:portti

AMD X2 5000+ black edition @ 3100mhz
Mainos
_
__

_
pkaksp
Moderator
_
6. kesäkuuta 2006 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
eli jos käyttäjätunnus ja salasana on asetettu serverille, ei käsittääkseni sisään pidäkkään päästä pelkästään osoitteella ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:portti
Juu suoraan ei pääse, mutta jos ftp on asetettu tunnuksien taakse, niin pitäisi selaimen niitä kysellä kun yhdistää suoraan pelkällä osoitteella.

Toinen vaihtoehto on ftp://käyttäjätunnus@xxx.xxx.xxx.xxx:portti, jolloin käyttäjätunnus menee valmiiksi ja selain kysyy vain salasanaa.

Edit. ja itse en kyllä käytä edes tuota porttia osoitteen perässä, ylimääräistä ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2006 @ 15:59

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > opas ftp palvelimen pystyttämiseksi windows koneessa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy