User Käyttäjä Salasana  

lauantai 16.8.2025 / 09:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > telewell tw-ea501 v2!!!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
TeleWell TW-EA501 v2!!!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
Moderator
_
27. huhtikuuta 2006 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suututit sen :/
..ja selvät ohjeet on annettu jo useamman kerran tässäkin ketjussa, joten onko ihme, jos ei jaksa enää vastailla. Ja tuon siltaavan biossin asennus oli sitten virhe, nimittäin nat on nykyään aivan välttämätön.
..ja manuaalia, jos jaksat vilkaista, niin sieltä saat myös ohjetta...oikeastaan saman, jonka pkaksp on tähän ketjuun jo useamman kerran kirjoittanut.

Ja älä kirjoittele tuplaviestejä tai pyydä toisia vastaamaan, kyllä sen vastauksen saat, jos joku haluaa vastata. Ketään et voi pakottaa. Ja tällä menolla ne vastaukset voi jäädä vähäisiksi..

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
FBI_bbc
Member
_
27. huhtikuuta 2006 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No miksikäs se siltava asetus on turha. Ja natti on välttämätön ?

Ja sitä paitsi kun en tuosta boxista edes tie mitään ja haluun apua kun en tajua koko WAN PORTTI JUTTUJA NIIN mikäs siinä on ?

Asus läppäri !

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. huhtikuuta 2006 @ 16:24

Moderator

7 tuotearviota
_
27. huhtikuuta 2006 @ 16:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos ottaisit välillä itsekkin parista peruasiasta selvää esim. googlella niin voisit ymmärtää toisten antamat oppaat

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nat
http://fi.wikipedia.org/wiki/Silta_%28tietoliikenne%29

tuossa muutama juttu nat:sta..

ota selvää mitä olet tekemässä, niin voit itsekkin etsiä oppaita jne..

Senior Member

5 tuotearviota
_
27. huhtikuuta 2006 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totta puhuvat.Itsellä TW-716 ja vain yksi portti siltaava muut natin takana (3)konetta.
Tarvin "vapaan" linjan esim. pelikäyttöön yms.
FBI_bbc
Member
_
27. huhtikuuta 2006 @ 19:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo siis kerron nyt pienen runon teille mun; Palvelutarjaojalta/Ip:osoitteesta.

Tapahtuma aika: Alkuasukasaika.

Eli katsokaas ongelmat alkoivat silloin kun otin: Palvelutarjoajaksi - Suomicom.

Ip osoitteenin ei ollut kiinteä (Selvisi), kysyin aikaisemmin miksi eMule ei lataa; Nykyisellä nopeudella, joka on (8Mbps/1Mbps), maksimisaan yhtä tiedostoa (20Kbps).

Noh vastauksia sateli kaikenlaisia vastauksia tuli
ESIM: "laitahan portteja auki, laita IP tonne ja tonne ja muita vastaavia" tein niistä kaikkia aina kun selvisi jotakin niin kirjoitin tänne ja uutta vastausta tuli, myös soittelin palveluntarjoajallenikin ja kyselin, että mistä voi kiikastaa kun kaiken olen mielestäni tehnyt oikein.

Vastausta tuli sieltänkin,,, (onko palomuurista portit auki modeemi sillatussa tilassa portteja auki boksista yms) sanoin vaan, että kaikki on tehty viimeinen lause niilträ oli kummiskin aina ---> (En osaa auttaa enempää ja puhelu loppui)!!!

Kunnes yhtenä päivänä kaverilla oli (Counter-Strike:Source) serveri pyörimässä noh hän opasti minulle miten teen sen... Tein sen sitten tuleekin vanhat ongelmat taas eli eli kaveri ei pääse servulle ja teen TeamSpeak2 servunb ei pääse sinnekkään.

Mietitään mietitään yht äkkiä kaveri kysy multa
(ONKO SULLA KIINTEE IP ...?) vastasin ei ole en oo kuullukkaan!

No seuraavana aamuna herään ja soitan taas PALVELUNTARJOAJALLENI kysyn onko mulla kiinteä ip osoite. VASTAUS: Ei ole se pitää tilata.

Noh tilasin... Sain kiinteen ip:n laitoin verkkoasetusten kautta sen ja koko helahoito alkoi pyörimään!

"Lyhyt kuvaus ongelmistani luulen, että moni muu ei ole 7kk istunut koneen äärellä räpläten PORTTEJA EDES TAKAS tuloksetta, kunnes soittaa palveluntarjoajalle ja tarjoajalta tulee iloinen vastaus ---KYLLÄ EI TEILLÄ EI OLE KIINTEÄÄ IP:TÄ--- sanon suoraan se vituttaa, että olet istunut 7kk tekemällä eihan turhaa työtä"

Jannejt Toinen asiani tiedän kyllä mistä puhutaan, mutta nuon kaikki nimitykset eivät vain ole tuttuja niin en saa selvää mitä siinä yritetä'än sanoa ELI johonkin asti pääsen ja taas tökkää kun mietin mitähän tässä piti tehä!

Kolmas asiani koskee sitä, että NYT MULLA ON UUSI ADSL MODEEMI en tiedä sen säätöjä niin hyvin kuin vanhani modeemia.

Neljäs asiani katsokaas, kun tuo palvelun tarjoaja on semmoinen, että jos vaikka avaat "taivaan portit" niin jos tuo ip:si ei ole kiinteä niin ei edes taivaan herra niistä sun porteistasi pääse tulemaan TAJUAAKO KUKAAN MITÄ SELITÄN?

Viides asiani on: Siis tällä koneella millä pyöritän itse peliä ja TeamSpeak2:sta niin tämä kone vaatii kiinteän ip: TeamSpeak2:sta varten.

No tuon toinen koneeni taas jolla pyöritän tuota "Counter-Strike:Source" serveriä vaatii toisen kiintteän ip:n, jotta sinne pääsisi joku.

Noh kummallakin koneella on nyt kiinteä ip, mutta tuon kone2 jolla pyoritän tuota serveriä niin sillä pääsee nettiin kaikki muu toimii kunnolla, paitsi TeamSpeak2 ja "Css" Mani_Admin_plugineilla toimivan serveri.

Siis tarkennen hiukan eli olen kummankin koneen ip:t vaihtanut eli toinen toiseen ja toinen toiseen ja taas toisinpäin.

Eli ip:srä se ei johdu, HUOM: eilen kokeilin kun ip:ni ei ollut kiinteä niin menin toiselta koneeltani serverille pääsin sinne, noh kun ip ei ollut kiinteä niin ei kukaan muukaan päässyt sinne.

No taas tänään kun kummassakin koneessani on kiinteä ip niin ei toiselta koneeltani edes löydä koko serveriä listalta.

Sama pätee TeamSpeak2:seenkin eli ei päässyt sinne.

Eli pyydän kiitos selkeitä vastauksia eli esim: kuvia niin paljon helpompi tai sitten selittää minkä palikan laitta mihinkin kohataan.
HUOM: en meinaa ettein aikaisemmat vastaukset ollut SELKEITÄ mutta en vain tajunnut ei muuta.

Kiitos etukäteen. :D

Asus läppäri !

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. huhtikuuta 2006 @ 19:29

pkaksp
Moderator
_
27. huhtikuuta 2006 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainoa asia mihin tarvitset kiinteää ip:tä, on se että kaverisi osaavat joka kerta yhdistää samaan osoitteeseen. Et tarvitse sitä mihinkään muuhun.

Edellisellä sivulla ohjeita antaessani sanoin, että se kiinteä ip EI TULE KONEELLE VAAN SINNE MODEEMIIN jos NAT on käytössä. En ymmärrä montako kertaa tuo pitää sanoa että se menisi perille. Vaikka mitä serveriä pitäisit siellä koneella niin asia on näin.

Jos viitsisit ottaa sen silmän käteen ja lukea huolella antamani ohjeet läpi, niin siellä on myös kuvin selitetty kuinka kaikki tehdään.

Väänsin rautalangasta ohjeet porttiohjaukseen ja kiinteän ip:n asettamiseen mutta et tehnyt yhtäkään vaihetta niistä. Et edes yrittänyt.

Jos jokin vaihe siellä mättää, niin kysy ihmeessä, mutta lue edes ne ohjeet.

Edit. tuossa vielä Reitittävä bios jos haluat helpolla sen NAT:in takaisin: http://www.telewell.fi/paivitykset/tw_ea501/tw_ea501_versio2_paiv...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. huhtikuuta 2006 @ 19:53

FBI_bbc
Member
_
27. huhtikuuta 2006 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeah jeah okey siis ymmärsinkös oikein?

1.Kiinteä IP työnnetään sinne boksiin ei koneen verrko asetuksiin!
2.kun olen työntäny sen boksiin eikös sitä tarvitsen sen jälkeen laittaa koneellekin se sama ip jonka olen työntänyt boksiin?
3.Luen ohjeet sitten kysyn jos tartten apuja. :D
4.Poistan sen bios päivityksen jonka latasin ja tein, ja laitan manuaalisesti ne portit sinne. Huom: Se siltaus asetus pois?

5.Yhtä juttua en silti tajua katos kun tolla toisella koneella ei ole mitään vaikeuksia, mutta toisella on! Vaikka niittenhän pitäisi olla kummankin sillatussa tilassa.

6. (pkaksp) meinaat tuolla nat:illa, että lataisin tuon biospalautus?

7.Tuolta sun lnkistä yks juttu jota en hiffaa...
Quote:
Määritellään kuvan mukaisesti haluttu portti ja sen koneen IP-osoite, johon liikenne halutaan ohjata.
"Sen koneen IP-osoite, johon liikenne halutaan ahjata." Eli meinaakos se, että laitan sen koneen ip:n joka mulla niinkuin pyörittää sitä servua? Ja pitääkös mun laittaa samalailla senkin koneen ip, joka pyörittää tätä Ts:ää?

Asus läppäri !

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. huhtikuuta 2006 @ 21:37

hannu80
Suspended due to non-functional email address
_
28. huhtikuuta 2006 @ 04:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Modeemi reitittävään (routing) tilaan eli NAT päälle, jolloin kaikki tietokoneesi näkyvät
ulospäin (internettiin) yhdellä ja samalla IP:llä eli http://www.myip.dk/

Pelien ja p2p-ohjelmien kaiken sisääntulevan liikenteen ohjaat modeemin NAT-asetuksissa
ohjelmien TCP/UDP-porttinumeroiden ja sisäverkon tietokoneiden sisäisen IP-osoitteen avulla
oikealle tietokoneelle.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
Mikä on NAT?
Mistä tiedän onko verkkopäätteessä NAT päällä?
Onko verkkopääte reitittävässä (routing) vai siltaavassa (bridge) tilassa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. huhtikuuta 2006 @ 06:50

pkaksp
Moderator
_
28. huhtikuuta 2006 @ 04:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
meinaat tuolla nat:illa, että lataisin tuon biospalautus?
Ei, vaan reitittävä bioskoodi. Löytyy linkistä.

@hannu80

Edellisellä sivulla on ihan Telewellille porttiohjaukset...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. huhtikuuta 2006 @ 04:45

FBI_bbc
Member
_
28. huhtikuuta 2006 @ 08:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jooh noh nyt tein tuon bios juban ja heitin sinne joku 20 eri porttia. No olet sanonut aikaisemmin, että pitäisi WAN asetuksiin määrittää se mun kiinteä ip-osoiten.

No mistä löydän sieltä sen kohdan johonka laitan sen ip:n?

Asus läppäri !
pkaksp
Moderator
_
28. huhtikuuta 2006 @ 08:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oikeasta reunasta Asetukset -> Ulkoverkko (WAN) -> ADSL operaattori -> WAN yhteydet -> Muuta -> Käytetään kiinteää IP-osoitetta

Käy hakemassa tuolta manuaali, niin ei tarvitse joka kohtaa ihmetellä: http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea501/tw_ea501_versio2_ohjeet.htm

Mitä portteja olet tuonne tehnyt kun niitä noin paljon on?
FBI_bbc
Member
_
28. huhtikuuta 2006 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
laitoin anina: TCP ja UDP niin ESIM näin:

TCP: 8786
IP: 192.168.0.100
UDP: 8786
IP: 192.168.0.100

Ja kaikki muut näin samallailla STEAM portti eMule portti.
Ja myös laitoin samat portit auki tälle ip:lle: 192.168.101

Ja hei muuten tuota haluisitkos kokeilla tuota etätukea kun katsos
en ole ihan varma, että asetukset menevät oikein.

Jos vai jaksaisit!

Asus läppäri !
pkaksp
Moderator
_
28. huhtikuuta 2006 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lues tuo viesti vielä uudemman kerran: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/335343#1968172

Eli TeamSpeakille riittää tasan 3 porttia.
FBI_bbc
Member
_
28. huhtikuuta 2006 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hihi ok. Vaihe kerrallaan noh olen nytten poistanut ne kaikki vanhant portit ja nattini on päällä!

Sitten eli laitan tuolle ts:llä nuo 3 porttia. Selvä sitte mitkähän portit laitan tuolle css:lle.

Pitääkös sillekkin laittaa jotain kolme porttia?

Esim:
1.UDP:27015
2.TCP:27016
3.TCP:27017

Ja sen jälkeen laitan tuon kiinteän ip:ni tuohon WAN asetuksiin.
Siis nyt sentään tiedän mihin tulee laittaa tuo ip (Kiinteä IP) ja mihin laitran nuoita portteja.

Sitten kun olen tehnyt nuo kaikki niin tallennan asetukset ja käynnistän koneeni uudelleen ja kaiken pitäisi pelittää kaiken järjen mukaan?

Anteeksi, mutta mistäs tiedän minkä IP:n laitan noillle porteille?

Näinkö on ?

Asus läppäri !

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. huhtikuuta 2006 @ 10:05

pkaksp
Moderator
_
28. huhtikuuta 2006 @ 10:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niitä portteja ei heitetä hatusta, vaan sinne laitetaan ohjelmien käyttämät oletusportit. CSS käyttää portforward.com sivujen mukaan seuraavia portteja:

Protokolla TCP
Aloitusportti 27020
Alueen loppu 27039

Protokolla UDP
Aloitusportti 1200
Alueen loppu 1200

Protokolla UDP
Aloitusportti 27000
Alueen loppu 27015
Quote:
Sitten kun olen tehnyt nuo kaikki niin tallennan asetukset ja käynnistän koneeni uudelleen ja kaiken pitäisi pelittää kaiken järjen mukaan?
Modeemin asetukset tallennat ja vaikka boottaat sen modeemin vielä. Konetta ei tarvitse bootata.
Quote:
Anteeksi, mutta mistäs tiedän minkä IP:n laitan noillle porteille?
Laitat sen koneen SISÄVERKON ip-osoitteen jonka neuvoin laittamaan tuolla viestissä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/335343#1965071
FBI_bbc
Member
_
28. huhtikuuta 2006 @ 10:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok selkis noh. Nytten kaverini koitti päästä sinne ts:lle laitoin noi portit ja tuon ip-osoitteen joka on tämä: 192.168.0.100 tästä ip:stä käynnistän tämän mun ts:än.

Mutta ei se toimi vaikka laitoin noita portteja sun ohjeittes mukaan ja laitoin WAN asetuksiin tuon yhden kiinteän IP:n 217.119.44.189....

Mikä siinä voi mättää anteeksi mutta mulla sekoopää olen yrittänyt tätä ennen ja nyt eikä se onnistu tuntuu vaan hetkittäinj siltä, etää tuo palvelun tar4joaja on ihan vit*** per***** mutta taas toisaalta joskun tuntuu, että olisin joku saata*** kehitys vammanen ihminen joka ei tajua mistään mitään ja ei osaa.....

Kerro mulle syy missä se on olenko kehari vai onko tuo palvelun tarjoaja kehari.

kerro niin halpottaa muakin!!!! :D :D:D:D:D xD

Ja ekä kyse ole edes varmaankaa noista sun neuvoista, että en tajuisi niitä olen lukenut ohjeita koko yön ja tiedustellut kaikenlaista jopa tuolta palvelun tarjoajalta.

Öööh ja bootaan modeemin niin ne asetuksethan katoavat taas ?

Niin ja tuolla modeemin säädöissä lukee mulla että ip vaituu:

Välillä: 100-199 päätteilläö
1.192.168.0.100
2.192.168.0.199

ja ylä puolella on aika kauanko se pysyy ! en muista sitä aikaa ja sitten sa taas vaihtuuu ! esim mun ip oli: 192.168.0.100 niin sen tietyn ajan päästä se vaihtuu taas esim: 192.168.0.101

Asus läppäri !

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. huhtikuuta 2006 @ 10:51

pkaksp
Moderator
_
28. huhtikuuta 2006 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mutta ei se toimi vaikka laitoin noita portteja sun ohjeittes mukaan ja laitoin WAN asetuksiin tuon yhden kiinteän IP:n 217.119.44.189....
Toimiiko koneessa netti, kun modeemissa on tuo 217.119.44.189 ip ja koneessa 192.168.0.100?

Ota myös modeemin palomuuri pois päältä, se voi myös haitata yhteyksiä. (toinen vaihtoehto on tehdä säännöt palomuuriinkin WAN -> LAN)

Kaverisihan sitten yhdistävät sinuun tuolla ulkoisella ip:llä, ei sisäisellä.

Edit. se koneen 192-alkuinen ip ei vaihdu mihinkään jos olet sen käsin koneen verkkoasetuksiin laittanut

Tallennat ne modeemin asetukset, niin ne ei katoa vaikka sen laitteen käynnistät uudelleen. Toki tuo bootti ei ole mikään pakollinen, joten voit senkin jättää tekemättä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. huhtikuuta 2006 @ 10:54

FBI_bbc
Member
_
28. huhtikuuta 2006 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hihiii no niin selkes hiukkasen taas.

Eli tuo ip joka on boksissa: 217.119.44.189...
Pääsen nettiin kyllä paitsi HUOM: koneeseenni ei vai laitta tuota ip:tä:
192.168.0.100 katsos kun sitten en pääse enään nettiinkään tuolla.

Ja ja tuo palomuuri niin pois päältä vai ?

Ja mitkäs säännöt pitäisi tehdä palomuuriin WAN - LAN !==

Asus läppäri !
pkaksp
Moderator
_
28. huhtikuuta 2006 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

Mitä ip:tä näyttää?
FBI_bbc
Member
_
29. huhtikuuta 2006 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs tää kone millä pyöritän tätä servua niin näyttää:

IP: 192.168.0.101

Asus läppäri !
pkaksp
Moderator
_
29. huhtikuuta 2006 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olet sen käsin tuonne verkkoasetuksiin laittanut ja koneella pääsee nettiin?

Melkeinpä helpompi ottaa se modeemin palomuuri kokonaan pois käytöstä kun että tehdä niitä sääntöjä sinne.
FBI_bbc
Member
_
29. huhtikuuta 2006 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli mistäköhänj otan pois koko palomuurion siis miten?

Asus läppäri !
Junior Member
_
29. huhtikuuta 2006 @ 17:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On ollut itellä ongelmia modeemiasetusten kanssa eli osanottoni!
Katso tämä viestiketju uudestaan ja kysy palveluntarjoajalta tarvittaessa asennusapua, täältä on varmaan tullut jo kaikki mahdolliset neuvot!
Kirjoitin tämän sen vuoksi että sain itse kaks ensimmäistä modeemia postipaketissa valmiiksi säädettynä ja siitä lähdin selvittämään säätöjä. Pkaksp:lle pitääkin sanoa kiitokset!
FBI_bbc
Member
_
2. toukokuuta 2006 @ 11:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kiitokset sulle @pkaksp, mutta en kyllä jaksa enään vanklata tuosta ip:stä pyöritän tällä koneella sitä servua.

Asus läppäri !
Mainos
_
__

_
Pazi20
Junior Member
_
11. syyskuuta 2006 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä on samanlainen ongelma tuon TW-EA 501 V3 kanssa. Käyttis on linux ubuntu 6.06 ja asensin apache2:n joka toimii pelkästään localhostina. Ongelma on että en saa portteja auki vaikka olen aukaissut ne "virtual host" kautta. Apache2:n conf filusta olen laittanut että kuuntelee porttia:80 (olen kokeillut myös eri portteja). Koneen ip on: 192.168.0.101 jolle avaan portit:80 (tai minkä olen määrittänyt Apachelle). Avasin sekä sisään että ulos menevät portit (TCP/UDP). Koneella ei ole palomuuria. Yhteys on sonera laajakaista 1/512. Ulkoinen ip ei ole kiinteä.

Tässä keskustelu missä olen puinut samaa ongelmaa:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=5232.0

ABIT IP35-E
Intel Core 2 Quad Q6600
Sapphire Radeon HD3870
Corsair 2x1gt ddr2 800mhz
Samsung SP 120gt + Seagate Barracuda 320gt
Be Quiet Dark Power 430w

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > telewell tw-ea501 v2!!!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy