Kellään kokemusta Famiko.fi verkkokaupasta?!
|
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
14. joulukuuta 2007 @ 19:49 |
Linkki tähän viestiin
|
No tuo ei kyllä todista ainakaan Famikoa vastaan mitään, päinvastoin. Harva ihminen syytteitä palautteesta saa...
|
RekookeR
Member
1 tuotearvio
|
15. tammikuuta 2008 @ 13:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kros: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Famiko: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kros: Sen haluaisin kuitenkin ihan ystävällisesti sanoa Famikon väelle, että kannattaisi huomioida myös negatiiviset palautteet rakentavina ja ottaa niistä opiksi, eikä tulla tänne syyttelemään asiakkaita. Ja asiakaspalveluakin voisi parantaa. Ei se mitä sanoo, vaan miten!!
Negatiivinen palaute toki huomioidaan. Tässä tapauksessa emme vain yksinkertaisesti ole tehneet mitään väärin. Jotta vastaavilta väärinymmärryksiltä myöhemmin vältyttäisiin, laitamme nyt selvemmin esille maksuohjeviestiin, ettei tilauksen tuotteita oletusarvoisesti varata tilaukseen, ennen kuin olemme saaneet suorituksen.
En ole mitenkään syytellyt asiakkaita, vaan korjannut väärinymmärryksen sekä kertonut, miten tilanne olisi voitu välttää.
-Famiko
No se on hyvä että NYT on (vasta) selvempi maksuohje.
sama käytöntö se on muillakin verkkokaupoilla! Ei kannata olla päässilmänen vaa käytä järkeäs! Ei missään tuotteita aleta varaamaan tilausten mukaan etenkin kun kyse on tuhansista tilauksista vaa totta hemmetis ne maksun mukaan varataan vasta
-Reko
|
RekookeR
Member
1 tuotearvio
|
15. tammikuuta 2008 @ 13:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko: No tuo ei kyllä todista ainakaan Famikoa vastaan mitään, päinvastoin. Harva ihminen syytteitä palautteesta saa...
Jep, etenki jos ko. henkilö on samaa sukua ton krossin kaa, nii en kyl yhtää ihmettele syytteen perusteita.
Mulla ei ole männä vuosina ole ollut tilausten kanssa mitään ongelmia Famikossa. Ainoa ongelma on niiden sivujen tuoteluettelojen selaus, joka on turhan sekava ja sen voisi nykyaikaistaa jolloin heräteostosten teko helpottuis.
-Reko
|
Junior Member
2 tuotearviota
|
15. maaliskuuta 2008 @ 01:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Omalla kohdalla ei kyllä ole muuta kuin hyvää sanottavaa Famikosta.
Tilaamani tavara käsiteltiin ja lähetettiin luvattuna aikana sekä oli mitä tilasin. Tarjosivat myös linkin seurantakoodiin.
Hinnatkin ovat kohdallaan, ja kun tilaa kerralla enemmän niin postikulutkaan eivät tunnu suurilta.
|
frenzyone
Member
2 tuotearviota
|
15. maaliskuuta 2008 @ 04:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljon netin kautta ostaessani eri firmoista voin vain sanoa että kaikki toimii hyvin.Tilaukset on tullu perille omalla tahdillaan(2päivää-2viikkoa).
Edellinen tilaus myöhästy 1päivän,koska posti laittoi tuotteen "maailma kiertueelle".
Pitäisi ymmärtää,että tilatun tuotteen kotiin saantiin vaikuttaa moni asia(valmistaja,maahantuoja,kaupat,kuljetus...),ei syy(?) ole aina vain yhden yrityksen työntekijöissä.Ja tuotteen ostaja,mene kauppaan jos on kiire saada,tai tilaa huomioiden että joutuu odottamaan ja tee tilauksesi se huomioiden.
Niin kaupoilta kuin asiakkailta,kummaltakin,odotetaan asiallinen käyttäytyminen toistansa kohtaan.
|
Member
|
16. maaliskuuta 2008 @ 19:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan asiallinen kauppa mielstäni. Sähköpostiviesteihini on ainakin vastattu nopeasti ja asiallisesti.
Tilasin sieltä näytönohjaimeni vaikkakin tilaus myöhästyi hiukan päälle viikon. Mutta niinkuin on jo sanottu lähetyspäivämäärä mikä famikon sivuilta löytyy on vain arvio.
Negatiivista palautetta laitan sen verran että famiko voisi nettisivuilleen laitta hieman tuoteselosteita ettei lue vaan tuotteen nimeä ja hintaa.
AMD Athlon 64 3400+ 2.2 GHz | Geforce 8600 gt 512MB, Core 651MHz, Memory 2x 400MHz | 2Gt 400 MHz DDR | Acer FC51GM | XP Home Edition | Logitech MX Revolution
|
Undercova
Senior Member
|
16. maaliskuuta 2008 @ 20:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mitään negatiivista sanottavaa, ja takuuasiatkin ovat menneet kiitettävästi.
Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
|
u233
Newbie
|
12. kesäkuuta 2008 @ 14:42 |
Linkki tähän viestiin
|
pahempaa käsittelyä en ole ennen nähnyt...tilasin yhden osan ja maksoin heti Solon kautta. Tuotteita tukkurilla oli runsaasti ja arvioitu toimitusaika oli 3 pv. 3 päivää ei kuulunut mitään,kunnes 4 päivänä tilauksen jälkeen he lähettivät paketin postiin...ja siitä meni vielä 2 päivää postissa,ei näin!
En suosittele!
AMD Athlon AM2 64 X2 4800+ @2750 mhz 1mb cache | ASUS M2A-VM 690G motherboard | XFX Nvidia GeForce 9600 GT 512 mb | Kingston 2 Gb DDR2 NON-ECC CL5 RAM 667 mhz | SEA Barracuda 7200 250 Gb SATA2 8 mb | LG DVD+-RW DL 18X BULK BLACK | Nexus 8040 400 W | Logitech MX518 Gaming grade mouse | Microsoft Reclusa gaming keyboard | Nexus Clodius | Windows XP Home FIN
|
Famiko
Newbie
|
17. kesäkuuta 2008 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti u233: pahempaa käsittelyä en ole ennen nähnyt...tilasin yhden osan ja maksoin heti Solon kautta. Tuotteita tukkurilla oli runsaasti ja arvioitu toimitusaika oli 3 pv. 3 päivää ei kuulunut mitään,kunnes 4 päivänä tilauksen jälkeen he lähettivät paketin postiin...ja siitä meni vielä 2 päivää postissa,ei näin!
En suosittele!
Tuotelistauksessa näkyvä toimituspäiväarvio (Heti/1-3pv/4-7pv/1-2vk/Ei tietoa) kertoo kuinka monen arkipäivän päästä tuote lähetetään asiakkaalle. Tarkemman toimituspäiväarvio näet ostoskorista sekä tilauksen eri vaiheissa. Kyseinen päivämäärä näkyy myös saamassasi tilausvahvistuksessa.
Mikäli olet tehnyt tilauksen sunnuntaina, on toimituspäiväarvio saattanut olla juurikin keskiviikkona, joka on neljäs päivä tilauksesta, mutta kolmas arkipäivä. Toisena vaihtoehtona toki on, että tilauksen toimitus on voinut viivästyä. Kuten sana "arvio" tarkoittaa ei tämä ole 100% lukkoon lyöty päivämäärä. Tukkuri ei välttämättä saa tuotetta lähtemään normaalin aikataulun mukaisesti, tai kuljetus tukkurilta on postin hellässä huomassa odotettua kauemmin.
Tässä tapauksessa tilauksen toimitus on siis mahdollisesti viivästynyt yhdellä päivällä tai tilaus on toimitettu juuri arviomme mukaisesti.
-Famiko
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
29. elokuuta 2008 @ 08:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tommar: Tässä sulle wipe2000, ja muille epäilijöille.
Asiasta löytyy kuulustelupöytäkirja, ja esitutkinnan päätös elinkeinoelämän arvostelusta, eli ts. asiakaspalautteesta.
Tästäki voit tehdä jonkin päätelmän syytteestä, että oma lakimieheni nauroi tälle jutulle niin, että meinasi jakkaralta pudota, eikä juttu lopulta mennyt edes esitutkinnasta läpi. Kertonee varmasti, oliko syytteelle perusteita???!!!
19. artikla
Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen, tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.
Siis ymmärsinkö nyt oikein että teit oikeusjutun tästä? Onko se kommentti famikon puolelta tässä ketjussa tai jossain muualla mistä hyvästä tämän oikeusjutun nostit?
Mää ostin mei mamman tietokoneeseen tilauksen noudon yhteydessä famikolta 80mm Nexus real silent 16db tuulettimen. No, kokoamisen yhteydessä huomasin että emossa ei ole kuin yksi 4-pin liitin. Laitoin sen sitten 3-pinnisee ja se veivas täydet 2800rpm/min hirveellä metelillä. Lähetin famikolle sähköpostia ja he suostuivat tekemään vaihtotilauksen että pisteet siitä famikolle. Muutenkin famikon asiakaspalvelua haukuttu kun ei vastata puhelimeen.
Eikö nämä nykymaailman ihmiset tajua että ne vastailee sähköpostiin nykyään toisin kun puhelimiin. Muutenkin mukavampi kauppiaankin kannalta lukea fiksu sähköposti jossa kysytään mitä nyt tehdään kun emo hajosi ja takuuta 1v vielä jäljellä kuin se että vihainen asiakas soittaa ja huutaa kurkkunsa kuivaksi siihen puhelimeen että prkl kun uudet tavarat hajoo. Ei se ole kauppiaan vika vaan valmistajan! Kaverit on tilaillu sieltä tavaraa ja itsekkin jotain 3 kertaa eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Eikä se ole kaupan vika jos posti toimittaa paketin vahingossa väärään paikkaan.
Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. elokuuta 2008 @ 09:08
|
Newbie
|
8. marraskuuta 2008 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on kanssa pelkkiä hyviä kokemuksia Famikosta, uusi kone tuli viimeksi 7 päivän päästä tilauksesta ja kaikkiin sähköposteihin koneen osista vastattiin samana päivänä, yleensä parin tunnin sisällä.
e6750, 8800 gt sc, Asus P5KC, Presonus firepod, Mbox2, Cubase 4 studio + Pro tools LE 7.4, win xp pro
|
Naider
Newbie
|
20. marraskuuta 2008 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
*edit* asia sovittu molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla, hyvä palvelu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2008 @ 00:21
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
20. marraskuuta 2008 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin no, ihan normaalilta käytännöltä tuo minusta tuntuu, puhdasta mutua tämä tosin. Useastihan laitteissa onneksi on myös jokin sinettitarra tms. jossa lukee, että sen rikkomalla takuuoikeus menetetään tms.
|
hojeli
Junior Member
8 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2008 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
onko joku tilannut esim. peliä tai jotain ohjelmaa jossa olisi serial key? Ihan vaan kysyn että toimivatkot serialit >:D
|
Senior Member
|
16. joulukuuta 2008 @ 19:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin näytön, ei valittamista. Lähinnä hyvin paljon kehuja: niinkin iso paketti tuli ennätysajassa kotia (sunnuntaina 14.12 tilasin, tiistaina eli tänään kotona).
/edit: lisäsin päivämäärän -.-
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2008 @ 19:44
|
Mainos
|
  |
|
Moderator
14 tuotearviota
|
16. joulukuuta 2008 @ 21:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Kone tuli osittain tilattua Famikosta ( muut osat verkkokaupasta) ja ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä puljusta. Tilauksen tulemisessa meni ymmärrettävästi aikaa koska tilasimme kaksi konetta osissa samaan aikaan ja osat eivät olleet identtisiä. Tyytyväinen olin silloin ja en kyllä epäröisi ostaa sieltä tulevaisuudessakaan =)
Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
|