BIOS:iin pääset yleensä painamalla heti koneen käynnistyksen yhteydessä del tai F1-nappulaa. Kannattaa naputtaa sitä udeamman kerran, jotta varmasti ehdit painaa sitä. Usein nappula, jolla pääset BIOS:iin vilahtaa näytössö niin nopeasti ettet huomaa. Esim. Press del to enter Setup.
toi ei kyllä anna mitään toivoo siinä ei näy kun näytönohjaimen tiedot sit se pamauttaa siihen emon "mainos" ruudun.. :D ja jää sitten siihen jumittelemaan.. :)
moikka!
¨Voi olla et siin sun emossa on näytöohjaimen väylä rikki.Sit toinen vaihtari on et se näytöhohjain on hajalla.On kokemusta kummastakin tapauksesta.
No jos se jumittaa emon "mainos" ruutuun, niin kokeilepa nollata BIOS, ellet sitä ole jo tehynyt. Eli etsi emolta Clear CMOS-jumpperi, oli muistaakseni nimellä JBAT1 tai jotain (tarkista emon manuaalista, kuinka nollaus tehdään).
Jos sekään ei toimi niin laittaisin emon takuuseen, mutta toisaalta sulla voi olla viallinen muistikampakin. Mutta jos näytönohjaimen tiedot näytöllä näkyy sekä mainosruutu, niin ei kyllä näyttiksessä pitäisi olla vikaa, eikä myöskään väylässä.
Itse kasasin eilen samalle emolle koneen. Minulla integroitu näyttö workkii hyvin, mutta ei tule ääniä. Ajurin asennuksessa valittaa jotain hw yhteensopivuutta ja käskee boottaamaan, no olen tietysti bootannu monta kertaa, mutta ei mene.
Onko sinulla äänipiiriajurit suoraan emolevyn CD:ltä? Kävin myös Asuksen sivuilla kattomassa olisiko uudempia ajureita SoundMAX:lle, muttei löytyny.
Ideoita mitä kokeilla ?