Ostin DCB263Z:n tänään. Muutaman tunnin räpläämisen jälkeen todettuna laite toiminee kuten sen on suunniteltu toimivan, mitä se sitten tarkoittaneekaan. Jumiin en ole hyvistä yrityksistä huolimatta boksia saanut. Kuvanlaatu on hyvä ja automaattinen käyttöönotto oli helppo. Eri kanavien katsomisen ja muiden ominaisuuksien suhteen ei ole mitään erityistä huomautettavaa yhtä raskauttavaa poikkeusta lukuunottamatta.
Ongelma on teksti-tv. Tässä vehkeessä piti sellainen olla. Aika fakiiri on, joka teksti-tv:n salat käyttöohjeen ja kaukosäätimen avulla selvittää tuosta vain. Puolen tunnin räpeltämisen jälkeen vahingossa ajauduin teksti-tv:hen. On elämäni ensimmäinen laite, jossa teksti-tv:hen pääsy vaatii kolme painallusta. Korealaista logiikkaa kait. Lisäksi alasivujen selausta en ainakaan minä ole löytänyt. Samoin teksti-tv käynnistyy aina samalta sivulta eikä siitä mihin viimeksi jäätiin kuten järki sanoisi. Myöskään sivun jäädytystä en ole keksinyt, vaan alasivu vaihtuu pakolla, jos sellainen sattuu sivulla olemaan. Yhteenvetona sanon, että TÄSSÄ VEKOTTIMESSA EI OLE TEKSTI-TV:TÄ SELLAISENA, MITÄ SILLÄ KÄSITTEELLÄ ON TOTUTTU YMMÄRTÄMÄÄN VAAN TÄSSÄ VIRITELMÄSSÄ ON SILTÄ OSIN JOKU ALA-ARVOINEN ILTAPUHDEKYHÄELMÄOHJELMISTO, JOHON EI OLE VIITSITTY TEHDÄ KUNNOLLISTA KÄYTTÄJÄLIITTYMÄÄ SINÄNSÄ IHAN TOIMIVAAN LAITEYMPÄRISTÖÖN. NÄPPÄIMIÄ KAPULASSA RIITTÄISI JA TEKSTISIVUJA MUISTISSAKIN NÄKYY OLEVAN PALJON.
En lähtisi suosittelemaan tätä rakkinetta kenellekään, joka vaatii boksiltaan teksti-tv:n. Pikemminkin kieltäisin ostamasta. Jos telkkarissa on vanhastaan teksti-tv, niin miksei tämä Samsungkin yksi vaihtoehto liene, jos haluaa katsomisen lomassa useampaa kaukosäädintä pyöritellä käsissään.
Bokseista ei minulla ole ihmeitä kokemuksia. Aika näyttää, tökkiikö tämä käytössä vai ei. Kaikki boksit, joita olen nähnyt, ovat joskus satunnaisesti tökkineet ja jääneet jumiin.
Olli
|