Core 2 Duo E6400 lämmöt
|
|
Lamarr
Junior Member
|
3. marraskuuta 2006 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Asuksen PC-probea tai Ai-Suite ohjelmaa ei ilmeisesti kannata pitää kovin luotettavana? Itsellä probe näyttää aina CPU ja MB lämmöt muutaman asteen korkeampina kuin Ai, voi olla myöskin että ne vievät prosessoritehoja eri määrän. Ai-Suite:n mukaan prossu on idlenä n. 40-48, ja heti rasituksen jälkeen n.53, jos huoneen lämpötila on n. 23°C.
En ole katsonut vielä konetta sisältä päin, mutta huomasin että kaiken sälän mukana ei tullut sitä emolevyn lisätuuletinta, mikä oli joko passiivista tai vesijäähdytystä varten. Joko kasaaja on pistänyt omaan taskuunsa sen, tai asentanut sen vastoin emon ohjekirjaa.
ASUS P5B Deluxe/Wifi AP . C2D E6600 @ 2.4GHz . WD Caviar 250GB SATA2 . 2x Kingston 1 GB DDR2 667MHz . ASUS GeForce 7900 GTX . LG GSA-H20LRB . Antec SOLO + 550W NeoHE
|
staner
Junior Member
|
17. tammikuuta 2007 @ 06:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on e6400 prossu ja bios näyttää 50c ja core temp softa näyttää taas 70c, kumpi on oikeassa?
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
17. tammikuuta 2007 @ 06:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Coretempin pitäisi näyttää oikein.
Tehomylly.
|
staner
Junior Member
|
17. tammikuuta 2007 @ 07:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistä 20 C - asteen lämpötila ero voi johtua kun itse luulen että bios ei voi näyttää noin paljon väärin.
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
17. tammikuuta 2007 @ 07:26 |
Linkki tähän viestiin
|
On minullakin yli 10c eroa.
Tehomylly.
|
Senior Member
|
17. tammikuuta 2007 @ 07:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti staner: Mistä 20 C - asteen lämpötila ero voi johtua kun itse luulen että bios ei voi näyttää noin paljon väärin.
Kyllä enemmin luottaisin CoreTempin tai TATin lukemiin, koska se lukee lämpötilan suoraan ytimen lämpödiodilta. BIOS taas ottaa lukemansa emolevyn lämpöanturilta, joten BIOSin ilmoittamat lämpötilat eivät sinäsä ole vertailukelpoisia kuin samojen lankkujen välillä. Myöskään lukeman tarkkuus ei ole mitenkään relevantti, koska itse anturin sijainti ei ole välttämättä optimaalisin. Oma P5W DH näyttää BIOS ja PC Probe CPU lämpötilan ~10c astetta alemmaksi kuin CoreTemp tai TAT (joissa molemmissa sama lukema).
|
staner
Junior Member
|
17. tammikuuta 2007 @ 07:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Luulenpa että mun cpu tuuletin on varmaan huonosti kiinni, siinä on tosi paska kiinitys systeemi kun ei uskalla laittaa sitä ihan loppuun asti kiinni , emolevy rupea taittumaan aika pahasti.
miten te kaikki muut ootte saannut e6400 tuulettimen kiinni?
|
Senior Member
|
17. tammikuuta 2007 @ 08:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti staner: Luulenpa että mun cpu tuuletin on varmaan huonosti kiinni, siinä on tosi paska kiinitys systeemi kun ei uskalla laittaa sitä ihan loppuun asti kiinni , emolevy rupea taittumaan aika pahasti.
miten te kaikki muut ootte saannut e6400 tuulettimen kiinni?
Voimalla!
Kannattaa tosiaan tarkistaa se kiinnistys. Klipsisydeemi on melkoisen rimpula, mutta kyllä sen sillä kiinni pitäisi pysyä. Koita tukea sormella vähän vastaan emolevyä, jos pahasti tuntuu taipuvan.
|
SSaarinen
Senior Member
3 tuotearviota
|
17. tammikuuta 2007 @ 10:25 |
Linkki tähän viestiin
|
E6300:lla lämmöt ovat idlenä toisella corella 30 astetta ja toisella 33 astetta. Yleensä toinen aina 3-4 astetta korkeammalla kuin toinen. Onko jälkimmäinen enemmän aktiivinen, kun lämpimämpi vai voiko johtua esim. huonosti levitetystä tahnasta (meni kyllä aika kauniin tasainen kerros prossun pinnalle.)
Rasituksessa lämmöt nousevat noin 5-7 astetta, pahimmillaan jonnekin 40 asteeseen, jos pelaa pitkään ja hartaasti.
Mitattu Core Tempillä ja tuulettimena Noctua NH12UF
edit* typo ja voimalla tämäkin tuuletin piti vääntää kiinni + oma fiksaus backplaten kanssa, kun otti kiinni emon takana oleviin nyppyihin
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2007 @ 10:26
|
Malcowich
Suspended due to non-functional email address
|
28. tammikuuta 2007 @ 06:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Niistä rossun lämmöistä.... Itellä tulee se reilu viiden asteen muutos (viivellä) ihan vaan siitä että sammuttelee kaikki tuikkitärkeeliset jouto ohjelmat, niinku mese, p2p hässäkät ym lukuisat taustalla rullaavat ohjelmat.
Eli se lepolämpötilanilmotus, miten ootte sen ottaneet... kaikki ohjelmat paitsi se lämmön ilmottamiseen käytetty kiinni, vai niin että kaikki normaalistikkin taustalla olevat ohjelmat on ollu päällä ??
omastamielestä eri määrä ohjelmia eri koneilla --> lämpötilat ei ole vertailukelpoisia keskenään . ? . ? . mututuntuma ^L^
...ittellä lämpöjen maksimipiikki kaikkine taustaohjelmineen ja parintunniinpelisession jälkeen on ollu jotain 54`c vakio jäähyllä ...Oon vaihtamassa noctuaan ihan vaan sen takia, että saan koneesta huomattavasti hiljasemman sillä, en ole vielä päättäny että laittaisko ton NH-U12F(12 tuuletin), vai NH-U9F(9tuuletin) ...pittää mitata, mahtuuko kuinka iso kotelon puolesta
What we're dealing with here is a total
lack of respect for the law.
I'm the law and you can't beat the law
...Fuck 'em and their law!
***Crack down at sundown***
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2007 @ 07:05
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
28. tammikuuta 2007 @ 07:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kumpaan pitaisi luottaa, Al-suittiin vain Core temppiin? AL suite nayttaa minun e6300 lammoksi 45 astetta, ja Core temp Core1 41 ja core2 37
|
jari53
Suspended due to non-functional email address
|
28. tammikuuta 2007 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
core temppiin
| E4300@3.22GHz+Noctua NH-U12P | 2x8800GTS 320MB@600/900MHz | 4*1GB@820MHz | 2x320GB RAID 0 + 500GB | P5N-E SLI+Noctua NC-U6 | Antec P182 | Antec EarthWatts 500W || Xbox 360 (Xbox Live: wolfetb) || PS2 || iPod Touch 8 Gb (2G) || Nokia N95 || .::Profiili::.
|
Newbie
|
1. helmikuuta 2007 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla kans (e6400 vakio jäähyllä ja p5b-v) lämmöt aika korkealla, idle 44 ja jo viiden minuutin rasituksen jälkeen lämmöt n.60. Se asuksen automaatti säätö on disable asennossa. Eilen revin jäähyn irti ja tasasin tahnoja, ei ollut levittynyt kovin hyvin...mutta ei vaikutusta lämpöihin.Kotelo on antec sonataII ja täynnä tuulettimia, 2x12cm ja prossun yläpuolella vielä yksi 92mm. Lämmöt mitattu core temp ja tat. AIka monella on ollu just tän kysyseisen kokkonpanon kanssa näitä lämpö ongelmia.
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
1. helmikuuta 2007 @ 14:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla E6300, p5b emo ja Sonata II. Lammot boxed jaahylla idlessa on core0 37 ja core1 35. Ja vain se perus tuuletin siella takana kiinni ( sonatassa ) Eli kylla ainaki noi sun rasituslammot on korkeet
|
Newbie
|
1. helmikuuta 2007 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko täs joku jippo, mitä en oo tajunnu. Kotelo tuulettimen kierrokset heittelee ihan ihmeellisesti 450-950. Aluks ei saatu koko konetta toimii , valitti jotaa ettei tunnista ide laitteita,sit yhtäkkiä rupes toimii...ihan henkimaailman juttuja. No mitä mun pitäis seuraavaks tehä noille lämmöille, ei niissä muuten mitää mut meinasin vähä harjotella kellottelua niin ois hyvä saaha lämmöt ales.
|
korpaps
Member
|
1. helmikuuta 2007 @ 15:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun everestillä katon niin näyttää että mun E6400 37c tällä hetkellä ja
vcore 2.27 V
Vaux 3.68V
3.25 V
Pitäiskö niiden noin korkeat olla mulla on vakio coolerit.
|
Squuppa
Newbie
|
4. helmikuuta 2007 @ 22:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Ite tässä ihmetellyt tuon 6400 lämpöjä..
-pc probe kertoo lämmöksi +55->, ja alkaa huutaa varoituksia kun menee yli +60 asteen.
-AI Suite kertoo prosulle lämmöiksi +50-55 astetta, systeemille +41,
-CoreTemp sanoo seuraavaa: "Tjunction +85, core1 +43, core2 +42"...
Muut faktat:
-asus P5B,
-x1950xtx,
-antec p180,
Jos tuo coretemp on luotettavin niin meneekö tuo vielä sopivissa rajoissa? Kuitenkin täällä on kirjoiteltu alle 40 asteestakin. Ilmeisesti kannattaa varautua hakemaan scythen ninjaa kotiin..
Edittiä tämän verran: biosin kautta katsottuna strategiset tiedot;
-prosu +57,
-emo +37,
-prosutuuletin 1350rpm..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2007 @ 23:14
|
Member
2 tuotearviota
|
5. helmikuuta 2007 @ 00:51 |
Linkki tähän viestiin
|
CoreTemp näyttää todelliset lukemat, tuo P5B:n prossun lämpöanturi näyttää liikaa n. 10C°. Ei nuo neljänkympin tienoilla pyörivät lämmöt mitään ongelmia vielä aiheuta, mutta jos rasituksessa nousevat tuosta vielä kovin, niin tarkistappa coolerin kiinnitys.
Kotelotuuletuksen parantaminen voi myös ratkaista ongelman.
#afterdawn.com @quakenet
|
ssepe
Member
1 tuotearvio
|
5. helmikuuta 2007 @ 03:27 |
Linkki tähän viestiin
|
miksi ei mulla mikään ohjelma näytä näytönohjaimen eikä prossun lämpötilaa? biosista näkee prossun ja catalystista näyttiksen. mistään esim.everest,speedfan yms. ei näe.
Mikä on core tempissä se tjunction tai vastaava?
- Intel Core 2 Duo E6400 - Asus P5B - Corsair 800mhz 2x1gt - Msi Radeon X1950Pro - Antec SonataII - Samsung 160gt -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. helmikuuta 2007 @ 03:35
|
Squuppa
Newbie
|
16. helmikuuta 2007 @ 22:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umpSh: Ei nuo neljänkympin tienoilla pyörivät lämmöt mitään ongelmia vielä aiheuta, mutta jos rasituksessa nousevat tuosta vielä kovin, niin tarkistappa coolerin kiinnitys.
Kotelotuuletuksen parantaminen voi myös ratkaista ongelman.
Joo, pistin tuon boxed-tuulettimen hyllyyn ja lisäsin zalmannin. Lisäksi tuli yksi kotelotuuletin lisää. Nyt lämmöt idlenä +30-32. Jäähyksi vaihdoin tuon zalmannin cnps9500, jota käytän passiivina. Kovassakin rasituksessa ei mene yli 40 asteen, vaikka kaikki tuulettimet alennettu 5volttiin
|
korpaps
Member
|
17. helmikuuta 2007 @ 05:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellänikin on lämmöt E6400 idlenä joku 40-50c ja rasituksessa joku 60c
|
ssepe
Member
1 tuotearvio
|
17. helmikuuta 2007 @ 06:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla 2.8ghz kellot ja idlenä 37. vakio jäähy nääs.
- Intel Core 2 Duo E6400 - Asus P5B - Corsair 800mhz 2x1gt - Msi Radeon X1950Pro - Antec SonataII - Samsung 160gt -
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
17. helmikuuta 2007 @ 06:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Malcowich: Niistä rossun lämmöistä.... Itellä tulee se reilu viiden asteen muutos (viivellä) ihan vaan siitä että sammuttelee kaikki tuikkitärkeeliset jouto ohjelmat, niinku mese, p2p hässäkät ym lukuisat taustalla rullaavat ohjelmat.
Eli se lepolämpötilanilmotus, miten ootte sen ottaneet... kaikki ohjelmat paitsi se lämmön ilmottamiseen käytetty kiinni, vai niin että kaikki normaalistikkin taustalla olevat ohjelmat on ollu päällä ??
omastamielestä eri määrä ohjelmia eri koneilla --> lämpötilat ei ole vertailukelpoisia keskenään . ? . ? . mututuntuma ^L^
kotelon puolesta
Kyllä lämpötilat on oikein jos kuormitusta ei ole, esim. joku winamp vie alle 1% tehoa, ei merkitystä lämpöihin.
34/35c idlenä @3.2Ghz, kuormassa 45-50c.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. helmikuuta 2007 @ 06:19
|
wallu_
Newbie
|
22. helmikuuta 2007 @ 17:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Aattelin tossa kesällä ostaa core duo prossun. Mitä niistä oikeen suosittelisitte pelikäyttöön ja muuhunkin normaaliin käyttöön. En ajatellu kellotella pahemmin. En oo pahemmin tutustunu noihi prossuihi, joten aattelin kysyy apua täältä :)
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
24. helmikuuta 2007 @ 11:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wallu_: Aattelin tossa kesällä ostaa core duo prossun. Mitä niistä oikeen suosittelisitte pelikäyttöön ja muuhunkin normaaliin käyttöön. En ajatellu kellotella pahemmin. En oo pahemmin tutustunu noihi prossuihi, joten aattelin kysyy apua täältä :)
e6400 on aivan loisto valinta!
mulla on muuten noi lämpöasiat ainakin kohdallaan e6400@2,3GHz
tossa shotti kaikista lämmöistä:
http://m1.freeshare.us/128fs2857394.jpg
ostin prossun pari pvää sitten ja laitoin hopeatahnaa (11,90?! v¤%&tu kun oli kallis) coolerin ja prossun väliin. coolerina toimii zalman cnps9500-led.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. helmikuuta 2007 @ 11:09
|