Windows 98 uudelleenasennus
|
|
marke10
Member
|
21. joulukuuta 2006 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Ubuntun sivulla oli oma ohje sille, jollain ISORekorderilla avasin! :D
Olen nyyppä.
|
kupla87
Newbie
|
4. tammikuuta 2007 @ 09:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Morro.
Olis aika vaikee urakka edessä. Sain tutuilta ilmaseks Windows 98, joka oli menossa ihan suoraan kaatopaikalle. Siitä on poistettu varmaan windows tiedostot ja kaikki kokonaan, eli kone ei toimi kunnolla.
Ongelma
Kun koitan avata normaalisti koneen, tulee musta ruutu ja eri valikkoja. Kun koittaa saada windowsin aukeamaan jossain tilassa, tulee seuraavanlainen teksti:
[quote]VAROITUS! Windows on havainnut rekisteri- tai kokoonpanovirheen. Valitse MS/DOS-Tila ja suorita Scanreg
Ongelmat: kyseistä toimintoa ei voi suorittaa. Ilmeisesti luulen, että pitäisi saada jostain Windowsin levyke ja asentaa koko kone uudelleen.
tervehdys,meikäläisen koneeseen tulee tuo sama ilmoitus.
biossi on niin vanha ettei pysty pistämään cd-asemaa boottaamaan ekana.vain netistä,korpulta tai kovalevyltä.
ostin koneeseen 10gigan kiintolevyn ja otin vanhan kiintolevyn pois ja yritin asentaa uuteen windows 98 sekä xp:tä ja kumpikaa asennus ei edes käynnisty.bootti diskejä oon tehny vaikka mitä ja ei käynnisty.
neuvoja tulemaan,kiitos
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2007 @ 09:45
|
marke10
Member
|
4. tammikuuta 2007 @ 10:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Sama juttu.
Olen nyyppä.
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2007 @ 11:17 |
Linkki tähän viestiin
|
kupla87: Hommaa Win98:n buuttidisketti (esim. www.bootdisk.com), jossa on mukana CD ajurit. Korppubuutin jälkeen kovon voi tarvittaessa osioida uudelleen (fdisk) ja formatoida (format) levykkeellä olevilla ohjelmilla, ja sitten vaikka kopsata koko Win98:n tai XP:n asennus-CD:n sisällön kovolle, mistä asennusohjelman käynnistys ainakin onnistuu helposti.
Tai kovonhan voi osioida ja forkata valmiiksi toisessa koneessa, millä myös lopuksi kopsaa asennuslevyt kovolle (omaan hakemistoon).
Sitten vaan siirtää kiintolevyn "uuteen" koneeseen, buutti Win98:n tai vaikka DOSin käynnistyslevykkeellä ja asennuksen voi aloittaa kovolle kopioidusta asennuslevyn kansiosta, setup tai asenna kai se käsky oli W98:ssa.
|
marke10
Member
|
4. tammikuuta 2007 @ 12:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wipe2000: kupla87: Hommaa Win98:n buuttidisketti (esim. www.bootdisk.com), jossa on mukana CD ajurit. Korppubuutin jälkeen kovon voi tarvittaessa osioida uudelleen (fdisk) ja formatoida (format) levykkeellä olevilla ohjelmilla, ja sitten vaikka kopsata koko Win98:n tai XP:n asennus-CD:n sisällön kovolle, mistä asennusohjelman käynnistys ainakin onnistuu helposti.
Tai kovonhan voi osioida ja forkata valmiiksi toisessa koneessa, millä myös lopuksi kopsaa asennuslevyt kovolle (omaan hakemistoon).
Sitten vaan siirtää kiintolevyn "uuteen" koneeseen, buutti Win98:n tai vaikka DOSin käynnistyslevykkeellä ja asennuksen voi aloittaa kovolle kopioidusta asennuslevyn kansiosta, setup tai asenna kai se käsky oli W98:ssa.
Voinko tehdä ton saman? Vai odotanko linux levyn saapumista, jos sellaista tulee
Olen nyyppä.
|
kupla87
Newbie
|
4. tammikuuta 2007 @ 12:43 |
Linkki tähän viestiin
|
koitin eilen jo asentaa xp:n sekä myös 98 kokeilin.
asensin siis käyttöjärjestelmän kovolle ja kokeilin pistää tuohon vanhempaan koneeseen niin tuli jotain insert bootable disk.....
mulla on 98 levy mutta en tiedä onko se oem vai mikä ja myös aito xp mutta uskoisin että kone on niin vanha että ei ainakaa xp:tä välttämättä tunnista.
linuxia en haluaisi asentaa ku kone on tarkoitettu emännälle enkä jaksa alkaa opettamaan sitä
|
kupla87
Newbie
|
4. tammikuuta 2007 @ 13:06 |
Linkki tähän viestiin
|
pystyykö konetta buuttaamaan mitenkään jos pistän koneeseen tyhjän kiintolevyn että kuinka saan siihen asennettua käyttöjärjestelmän??
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2007 @ 05:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Aina kun koneen haluaa käynnistää, pitää sisällä olla joko buuttaava disketti tai CD, taikka käyttiksen pitää olla asennettu kovolle.
Eli kun käyttis on kopsattu kovolle, pitää kone käynnistää buuttilevyn avulla ja koneen buutattua DOSiin käynnistää asennus oikeasta hakemistosta.
|
marke10
Member
|
16. tammikuuta 2007 @ 10:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin Ubuntu CD:n ja se on tullut. Koitin käynnistää levyltä mutta mitään mullistavaa ei tapahtunut.
Ohjeita CD:ltä käynnistämiseen kiitos?
Olen nyyppä.
|
osckari
Suspended due to non-functional email address
|
16. tammikuuta 2007 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti marke10: Tilasin Ubuntu CD:n ja se on tullut. Koitin käynnistää levyltä mutta mitään mullistavaa ei tapahtunut.
Ohjeita CD:ltä käynnistämiseen kiitos?
Kyllä sen koneen pitäis cd:ltä ekaks yrittää bootata, jos toi on laitettu tuohon CDROM, C, A (meinaapi että ekaks cd:ltä, toiseks kovolta, ja vikaks diskettiasemast). Tietenki, voit jonku disketin tehä jolla formatointi onnistuu (edellyttäen että se asema toimii :D). Sitte kokeilet sitä cd:ltä boottaamista.. Mutta jos sekään ei onnistu niin luulen että cd-asemassa on vikaa.
Olipa monimutkaisesti selitetty.
|
marke10
Member
|
18. tammikuuta 2007 @ 09:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä se näytti pyörittävän ainakin jotenkin sitä CD:tä, mutta se menee aina sinne samaan paikkaan, Ruudussa vilahtaa 98:n ikkuna ja sitten tulee se mustapohjanen valkosilla kirjaimilla ehostettu valikko, missä lukee kaikki ne valinnat, mitkä ollaan todettu turhiksi/hyödyttömiksi.
Diskettiä vois kokeilla.
ideaoita?
Olen nyyppä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2007 @ 10:57
|
Mainos
|
  |
|
marke10
Member
|
27. huhtikuuta 2007 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Projektista luovuttu.