X1950 PRO AGP 512MB GDDR3 2XDVI
|
|
karpaasi
Junior Member
|
9. helmikuuta 2007 @ 08:59 |
Linkki tähän viestiin
|
mulle kuule ihan riitävä..ystävällä parempi siis paljon parempi kokoonpano niin sillä (ilman kellottamata)ja sama näyttis niin 6541 pojoo joten ei mun kokonnpanlla paljoo sen enempää saa muuta kun (kellottamalla)jota minä en tee,jos mulla on tarvetta parempaan niin edelleen kävelen kauppaan ja ostan sellaisen ja se on paska puhetta et kellottaminen ei vahingoita komponenttejä..käykää hyvät ihmiset koulua tohon ennenkui väitätte asiasta koska eina kun kellotatte niitä niin se lisää virtaa komponentille joka ei ole suositeltavaa ja silloin kun komponentit on ns:ylijännitteessä kokoajan ja se ei ole varmasti yhtä pitkä ikäinen kun sellainen jota ei ole kellotettu ja kysykää aiheesta viel viisammilta jos ette usko.....
karpaasi_78
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
9. helmikuuta 2007 @ 10:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karpaasi: mulle kuule ihan riitävä..ystävällä parempi siis paljon parempi kokoonpano niin sillä (ilman kellottamata)ja sama näyttis niin 6541 pojoo joten ei mun kokonnpanlla paljoo sen enempää saa muuta kun (kellottamalla)jota minä en tee,jos mulla on tarvetta parempaan niin edelleen kävelen kauppaan ja ostan sellaisen ja se on paska puhetta et kellottaminen ei vahingoita komponenttejä..käykää hyvät ihmiset koulua tohon ennenkui väitätte asiasta koska eina kun kellotatte niitä niin se lisää virtaa komponentille joka ei ole suositeltavaa ja silloin kun komponentit on ns:ylijännitteessä kokoajan ja se ei ole varmasti yhtä pitkä ikäinen kun sellainen jota ei ole kellotettu ja kysykää aiheesta viel viisammilta jos ette usko.....
Huoh.. No katsotaampa, mitä viisaammat ovat mieltä.
AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
|
AfterDawn Addict
|
9. helmikuuta 2007 @ 10:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karpaasi: mulle kuule ihan riitävä..ystävällä parempi siis paljon parempi kokoonpano niin sillä (ilman kellottamata)ja sama näyttis niin 6541 pojoo joten ei mun kokonnpanlla paljoo sen enempää saa muuta kun (kellottamalla)jota minä en tee,jos mulla on tarvetta parempaan niin edelleen kävelen kauppaan ja ostan sellaisen ja se on paska puhetta et kellottaminen ei vahingoita komponenttejä..käykää hyvät ihmiset koulua tohon ennenkui väitätte asiasta koska eina kun kellotatte niitä niin se lisää virtaa komponentille joka ei ole suositeltavaa ja silloin kun komponentit on ns:ylijännitteessä kokoajan ja se ei ole varmasti yhtä pitkä ikäinen kun sellainen jota ei ole kellotettu ja kysykää aiheesta viel viisammilta jos ette usko.....
Kyllä sitä kellottaa voi kunhan pitää huolen siitä ettei lämmöt nouse liian korkealle, eikä näytölle tule artifakteja.
Kyllähän se lyhentää jonkin verran näyttiksen elinikää, mutta ennemmin noista näyttiksistä menee propelli hajalle kun se piirilevy. Ja keskimärin propellin elinaika on 3-6 vuotta.
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
|
olex84
Account closed as per user's own request
|
9. helmikuuta 2007 @ 15:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
|
10. helmikuuta 2007 @ 04:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Hiljainen on monelle suhteellinen käsite. Jos on ns. normaali konepaketti eli ei silentpoveri ja 70mm surra pryörimässä 3000rpm niin ei siinä enää näytönohjain suurta lisämelua aiheuta. Jos taas on hiljainen poveri ja vesijäähdytys niin johan rupeaa pienen tuulettimen ääni kuulumaan.
Define R3 Black Pearl ATX - ASUS P8P67 LE - Nexux RS-700W - Intel i5 2500K - ASUS GTX 560 Ti OC - 8192MBytes DDR3 - Win7 64bit
|
ajkopone
Suspended due to non-functional email address
|
11. helmikuuta 2007 @ 08:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä muutama kuutiointi, joille saa esittää vastanäkemyksiä.
Puolijohteiden elinikä on yksinkertaistettuna verrannollinen niiden lämpötilaan; korkeampi lämpötila-->lyhyempi elinikä, mutta esimerkiksi valmistustoleransseista aiheutuu hajontaa.
A) jäähdytyksissä on yleensä mitoitusvaraa ts. jäähdytys mitoitetaan suurimman ennakoidun kotelolämpötilan mukaan; mitä matalampi, sitä enemmän lämpötehoa voidaan tuottaa ilman että ytimen lämpötila nousee liian korkealle. Vastaavasti voi itse tehostaa jäähdytystä muilla keinoin. (Knoppi: parhaimmat tehopj:t voidaan mitoittaa jo yli 200 lämpötiloille.)
B) Valmistajat "kellottavat" itse omia prossujaan. Kyllä niistä voi ajaa virtaa läpi ja paljonkin, kunhan muistaa yhä sen jäähdytyksen. Kellottamalla tilanvaihtojen määrää ja siten tuotettu lämpöteho nousee. Ns. ylijännitettä ei mene ellet itse ruuvaa jännitteitä ylös. Lämpötilan noustessa resistanssi kasvaa ja siten jännitehäviö (joka johtaa suurempaan lämpötehoon) virran pysyessä samana.
C) vaikka lämpötila kasvaisikin hiukan, niin jokseenkin todennäköiseti odotetulla eliniän laskulla ei ole merkitystä, koska kortti saavuuttaa käyttökelpoisuutensa rajan ennen sitä. Ainakin omalla kohdallani on käynyt niin.
I.A.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 03:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karpaasi: jaa mun koneen kokoonpano on seuraava hmm 3.2intel P4 prossu 2gigaa muistia kovalevytilaa 600gigaa msi 848P neo-v emo ja nyt siin sit kiinni atin x1950 pro 256muisti ja välimuisti on kans 256 3dmark05 ohjelmalla 6240 pistettä eli ei huono...:D)
Mulla on melkein sama kokoonpano, mutta sain noin 10.000 pistettä kellottamatta. Kunnes tuli joku yhteensopivuus häiriö, kun yritin pelata WOWia. Jonka jälkeen en pystynyt pelaamaan enää mitään tai kun ajoin esim memtestin/3D markin niin kone kaatus. Eli 1 gigan muisti kammat eivät pystyneet "keskustelemaan" toistensa kanssa. En tiedä miksi(?). Nyt revin toisen muistin pois ja odotan, että tällä viikolla mulle tulee 1x2G muisti. Sitten syksyllä ostan toisen 2G muistin ja alan miettimään missä vika on.
P.S. Voisiko joku kertoa miksi näyttö menee vähän ajan päästä mustaksi ja sen joutuu buuttaamaan, kun ajan ATI catalyst centerin automaattisen kellotuksen läpi?
|
AfterDawn Addict
|
12. helmikuuta 2007 @ 03:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karpaasi: jaa mun koneen kokoonpano on seuraava hmm 3.2intel P4 prossu 2gigaa muistia kovalevytilaa 600gigaa msi 848P neo-v emo ja nyt siin sit kiinni atin x1950 pro 256muisti ja välimuisti on kans 256 3dmark05 ohjelmalla 6240 pistettä eli ei huono...:D)
Mulla on melkein sama kokoonpano, mutta sain noin 10.000 pistettä kellottamatta. Kunnes tuli joku yhteensopivuus häiriö, kun yritin pelata WOWia. Jonka jälkeen en pystynyt pelaamaan enää mitään tai kun ajoin esim memtestin/3D markin niin kone kaatus. Eli 1 gigan muisti kammat eivät pystyneet "keskustelemaan" toistensa kanssa. En tiedä miksi(?). Nyt revin toisen muistin pois ja odotan, että tällä viikolla mulle tulee 1x2G muisti. Sitten syksyllä ostan toisen 2G muistin ja alan miettimään missä vika on.
P.S. Voisiko joku kertoa miksi näyttö menee vähän ajan päästä mustaksi ja sen joutuu buuttaamaan, kun ajan ATI catalyst centerin automaattisen kellotuksen läpi?
Todennäköisesti olet nostanut liikaa kelloja, ja pelit/kone kaatuilee sen takia.
En usko että tuolla on mitään tekemistä muistien kanssa, ellet ole muistejakin kellotellut.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 03:59 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole kellottanut yhtään mitään, kone on viikon vanha, yritimme eilen liikkeesä, josta ostin koneen kokeilla eri valmistajien muisteja keskenään, mutta ei vain toimi. En tiedä johtuneeko siitä, että latasin uudet ajurit ja uuden catalyst centerin (olisiko pitänyt muuten poistaa vanhat ajurit pois ensin vai hoitaako wizzard sen itse?), koska silloin kun hain koneen ensimmäisen kerran kotiin niin siinä oli juuri ajettu onnistuneesti 3D mark.
Ongelma oli alunperin että kone heitti bluescreenin noin 5 minuutin pelisession jälkeen WOWssa. Mikä kylläkin näyttää olevan yleinen ongelma ATI X-sarjan korttien kanssa.
|
AfterDawn Addict
|
12. helmikuuta 2007 @ 04:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko emostasi pullistuneita konkkia?
Käsitin vain tuosta viestistäsi että olet kellottanut näyttistäsi...
Mutta eihän sen tietenkään pitäisi mem testin ajoa haitata. Mikä emo, ja muistit sinulla on?
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 04:22 |
Linkki tähän viestiin
|
En nyt muista mikä emo. Laitan sen kun pääsen kotiin. Muistit olivat Kingston mutta en muista niiden malleja. Pystynkö jotenkin katsomaan noita aukaisematta konetta?
Jotain häikkää siinä kuitenkin vieläkin on, koska nyt WOW toimii kylläkin kaatumatta mutta, kun sammutan sen niin joskus kone vähän aikaa jumittaa ja sitten hyppää bluescreen.
Kiitos tähän astisesta vaivannäöstäsi.
|
AfterDawn Addict
|
12. helmikuuta 2007 @ 04:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Everest nimisellä ohjelmalla näet koneesi kaikki tiedot. Mutta oma epäilykseni olisi rikkinäinen emolevy.
|
ajkopone
Suspended due to non-functional email address
|
12. helmikuuta 2007 @ 07:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: (olisiko pitänyt muuten poistaa vanhat ajurit pois ensin vai hoitaako wizzard sen itse
Asensin vuosi sitten 9600Xt:n koneeseen, poistin nvidian kortin vanhat ajurit ja asensin uudet atin ajurit; homma toimi. Mutta kun vaihdoin ati:n ajurit uudempaan versioon poistamatta ensin vanhoja ajureita, sain koneeni sekaisin. En kuitenkaan osaa sanoa, voisiko ongelmasi johtua tästä. Mutta ainakin itse olen asentanut kaikki ajurit tuosta hetkestä lähtien siten, että ennen uusien asentamista poistan vanhat + catalyst-centerin käsin (add/remove program).
I.A.
|
karpaasi
Junior Member
|
12. helmikuuta 2007 @ 07:34 |
Linkki tähän viestiin
|
mä en tajua et miten te ootte saanut puristettua siitä 10000 pojoo kun ite en nyt saanut säädöillä kun 6784 pistettä et on se ihme ja jos joku osaa kertoo millä tavalla muulla kun kellottamalla saa enemmän niin kertokaa ihmeessä minullekkin se salaisuus.......
karpaasi_78
|
Member
|
12. helmikuuta 2007 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän tuon 3.2 GHz P4:n kanssa enemmän pitis tulla ku 6k. Onko uusimmat ajurit näyttiksellä?
Ite sain 05:sta reilut 9000 (Sapphire X1950 Pro 512 Mt & Athlon 3400+). Aiemmin oli prossuna Sempron 3000+, sillä tuli vaan reilut 7000. Tiedä sitten, kuinka paljon tuolla näyttiksen muistilla (512 vs 256) on vaikutusta :/
Phenom 9500, 3 GB DDR2, 8800 GT 512, Chieftec 450 W.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. helmikuuta 2007 @ 11:09
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 11:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84: Everest nimisellä ohjelmalla näet koneesi kaikki tiedot. Mutta oma epäilykseni olisi rikkinäinen emolevy.
Eli koneen tiedot ovat:
Emolevy MSI P965 Neo (MS-7235)
Suoritintyyppi DualCore Intel Core 2 Duo, 1800 MHz (9 x 200)
PCI-E ATI Radeon X1950 Pro 256MB
DIMM1: Power Quotient 1 GB DDR2-667
Ei ole todellakaan yhtään hajua miksi kone kaatuu käytettäessä 2x1g muistikampoja.
Kokeilen poistaa ATIn ajurit ja asentaa ne uudestaan, jospa sitten kone ei kaatuisi pelaamisen loputtua.
|
Member
|
12. helmikuuta 2007 @ 12:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Käyn ja huomenna jmmsistä hakemassa tollaisen x1950 pro:n. Siinä näyttää olevan tuulettimen nopeuden säätö rasituksen mukaan. On se varmaan hiljainen. Riittääköhän nexuksen 400W poveri tolle näyttikselle?
Define R3 Black Pearl ATX - ASUS P8P67 LE - Nexux RS-700W - Intel i5 2500K - ASUS GTX 560 Ti OC - 8192MBytes DDR3 - Win7 64bit
|
Member
|
12. helmikuuta 2007 @ 12:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko madsin koettanut omegan ajureita? Ennen niiden asentamista kaikki
atin ajurit ym. pitää poistaa koneesta! Toimii ainakin club3d:n x1650pro:ssa kaverin koneessa. Ajurit guru3D:stä.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 12:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tombba2: Oletko madsin koettanut omegan ajureita? Ennen niiden asentamista kaikki
atin ajurit ym. pitää poistaa koneesta! Toimii ainakin club3d:n x1650pro:ssa kaverin koneessa. Ajurit guru3D:stä.
En ole. Asensin juuri ATI:lta ajurit uudesta. Tulos 3DMark 05 8295 pistettä. Mikä on kaiketi ihan OK(?).
Mutta voivatko ajurit vaikuttaa kaatumisen? Lisäksi en pysty Catalyst centerilla kellottamaan yhtään. Kun kokeilen manuaalisesti ihan mitä arvoja tahansa niin näyttö vilkkuu. Kokeilin auto config -kellotusta, joka sammuttaa jonkun ajan päästä näytön. Kun boottasin koneen jonkin ajan päästä ja klikkasin, että ota käyttöön parhaiksi saavutetut arvot ennen "kaatumista" niin päällä oli samat tehdasasetukset kuin ennen konfiguraatiota.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. helmikuuta 2007 @ 12:24
|
Member
|
12. helmikuuta 2007 @ 12:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Myös Emon biosin ajurit kannattaa tarkistaa että on ajan tasalla. Voi olla että ongelma poistuu sillä. En kyllä suosittele itse tekemään päivitystä jollet ole ihan varma mitä teet.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilen Omegan ajureita. Toivottavasti auttaa, sillä tänään kun olen pelannut WOWia niin noin tunnin välein kaatuu peli. Ei tosin bluesceenille niin, kuin kun käytti 2x1G kampoja.
|
karpaasi
Junior Member
|
12. helmikuuta 2007 @ 16:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tombba2: Myös Emon biosin ajurit kannattaa tarkistaa että on ajan tasalla. Voi olla että ongelma poistuu sillä. En kyllä suosittele itse tekemään päivitystä jollet ole ihan varma mitä teet.
kannattaa katella netistä automaattinen biosinpäivitysohjelma niin kun mm minulla on niin ei tarvii rassata päätä sillä asialla ja jos on everestin ultimate versio ´niin se näyttää mistä kannattaa ladata se ohjelma biossille ja jos ei oo löytänyt crackki ohjelmaa ultimatelle niin ei muuta kun DC++ kehiin.....
karpaasi_78
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
13. helmikuuta 2007 @ 03:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kaikille jo tässä vaiheessa.
Asensin Omegan ajurit eilen, mutta näyttää siltä, että vika ei poistunut. Eli WOW sammuilee vähän väliä. Katselin Everestilla lämmöt, jotka näyttivät olevan ihan OK. Mutta silmään pisti, että Everestin mukaan muisti olisi kellotettu 688MHZ overcloced: 98%! Vaikka en ole kellottanutkaan sitä ollenkaan. Eilen tosin latasin ATI Toolin, jolla etsin max core kellotusta. Se etsi "parasta" mahdollista kellotusta yli kaksi tuntia. En jaksanut odottaa loppuun vaan tein sille "abortin". Enkä tallentanut mitään.
Katsoin Everestin antaman linkin BIOS päivitykseen (Americantrend, Phoenix), joka ehdotti kaiketi minulle BIOSta hintaan 30USD, en tosin nähnyt muuta kuin sen BIOS version, joka on koneessa tällä hetkellä, sillä se ei näyttänyt ladattavan BIOS version numeroa.
|
karpaasi
Junior Member
|
13. helmikuuta 2007 @ 03:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Madsin: Kiitos kaikille jo tässä vaiheessa.
Asensin Omegan ajurit eilen, mutta näyttää siltä, että vika ei poistunut. Eli WOW sammuilee vähän väliä. Katselin Everestilla lämmöt, jotka näyttivät olevan ihan OK. Mutta silmään pisti, että Everestin mukaan muisti olisi kellotettu 688MHZ overcloced: 98%! Vaikka en ole kellottanutkaan sitä ollenkaan. Eilen tosin latasin ATI Toolin, jolla etsin max core kellotusta. Se etsi "parasta" mahdollista kellotusta yli kaksi tuntia. En jaksanut odottaa loppuun vaan tein sille "abortin". Enkä tallentanut mitään.
Katsoin Everestin antaman linkin BIOS päivitykseen (Americantrend, Phoenix), joka ehdotti kaiketi minulle BIOSta hintaan 30USD, en tosin nähnyt muuta kuin sen BIOS version, joka on koneessa tällä hetkellä, sillä se ei näyttänyt ladattavan BIOS version numeroa.
joo eli tee näin
1.ota virtajohto irti koneesta
2.ota emolevyssä oleva patteri irti noin 5-10minuutiksi ja laita
takas
3.laita virtajohto takaisin ja käynnistä kone uudelleen
jos noi ei auta siihen niin ihme on koska sillon se buuttaa biossin alkuperäiseen käyttöön jos siel on joku häiriö...ja ilmoita sit mitä se tekee sen jälkeen ja tarkasta sillä everestillä se muisti sit
karpaasi_78
|
Mainos
|
  |
|
karpaasi
Junior Member
|
13. helmikuuta 2007 @ 03:47 |
Linkki tähän viestiin
|
ja tässä se tulos nähdään kun kellottaa konetta miten siin saattaa käydä....
karpaasi_78
|