User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 30.7.2025 / 00:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > mikä olis hyvä näytönohjain näille mun käyttötarkotuksille?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä olis hyvä näytönohjain näille mun käyttötarkotuksille?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
RoHmU
Junior Member
_
16. helmikuuta 2007 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No voi köysi... ostin tän mun koneen ihan muutama kuukaus sitte ja noin paljon olis uusittavaa... ei perskutarallaa...
RoHmU
Junior Member
_
16. helmikuuta 2007 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko nyt siis ymmärrettävää, että kannattais ostaa toi X1950 PRO mikä nyt olikaan...?
apilas
Suspended permanently
_
16. helmikuuta 2007 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu voit olla oikeassa thtorsten. En väitä yhtään vastaan. Katsos kuitenkin mitä pelejä mies "peruspelaajana" pelaa:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RohmU:
kaikenlaisia pelejä kuten Hitman Blood Money, Far Cry, NFS Carbon
Eli kyse ei ole kaikkein vaatimattomimmista peleistä näyttikselle!

Itseltäni löytyy kaikki nuo tuossa olevat pelit. Ja olen kahlannut niitä GTO Sanctilla, vielä ovat pelit pyörineet maximum grafiikka asetuksilla. Kohta ilmestyy kuitenkin uusia pelejä esim. MedalOfHonor Airborne, jotka vaativat aina enemmän ja enemmän, joten ettei peli-ilo häviäisi heti niin olisi kai mukavaa, että näyttiksen tehoissa olisi edes pikkuisen pelivaraa noin tulevaisuutta varten.

Mutta anyway, en rupea kinaamaan. Jos RohmU on vain tyytyväinen niin sehän riittää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 17:49

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. helmikuuta 2007 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei 1gp rammil ja 3500 athlonil hirveest mitaa dx10 peleja pelata... Jos rohmu tuon 8800gts ostaa, niin menee koko kone melkein uusiks.

Verrattuna tohon vanhaan nayttiksen on x1950 Pro ubersupermegatykkinayttis
RoHmU
Junior Member
_
16. helmikuuta 2007 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuitenkin tässä olis se et en haluu ostaa tällä hetkellä mitään muuta kun ton näytönohjaimen. Oon ostanu koneen joskus jouluna ja tän hetkinen rahatilanne ei oikein tahdo antaa periks ostaa mitään **** uutta prossua ja RAM:ia yms... eli mikä nyt on paras vaihtoehto tota seikkaa silmällä pitäen?

Eli onko nyt paras se X1950 PRO

kun lisäinvestointeihin ei oo mun kuukausirahoilla pahemmin varaa.

Nyt siis haetaan sitä ultimate parasta ohjainta siten, että kokoonpanoa ei tarvitse muilta osin muuttaa!
apilas
Suspended permanently
_
16. helmikuuta 2007 @ 17:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos ostat täysin uuden näytönohjaimen niin sitten tuo X1950PRO 256MB on paras, mutta itse ostaisin käytetyn, takuullisen hieman tehokkaamman DX9 ohjaimen. Esim. tuollainen 7900GTO/GTX lähtee tuohon ~250? hintaan! Puhumattakaan X1950XT:stä!

Miten pitkään aiot seuraavalla näytönohjaimella selvitä?
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. helmikuuta 2007 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/50141

Tollanen siis. Jos hieman hiljasemman tahdot ni sitten

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/50410

Lainaus:
No jos ostat täysin uuden näytönohjaimen niin sitten tuo X1950PRO 256MB on paras, mutta itse ostaisin käytetyn, takuullisen hieman tehokkaamman DX9 ohjaimen. Esim. tuollainen 7900GTO/GTX lähtee tuohon ~250? hintaan! Puhumattakaan X1950XT:stä!
Miksi sun pitaa teha kaikesta niin vaikeeta? X1950 Pro pyorittaa vaivatta noita Far Cry etc peleja, on erittain edullinen tehoonsa nahden. Miks sitten pitaa ruveta kyttaa jotai perskuleen kaytettyi GTX jotka maksaa ihan sikana kaytettynakin. Ja kun tolleen kaytettyna ostaa joltai kaljaveikolta niin ei ole mitaan takeita toimivuudesta ja takuusta. Itse en maksaisi lahes 100e lisaa etta saan hitusen paremman nayttiksen ja viela kaytetyn

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 17:57

RoHmU
Junior Member
_
16. helmikuuta 2007 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tää hiljasempi versio vaikuttaa varsin houkuttelevalta.
Mitäs mieltä muut on?

Käytettyä en aio ostaa.
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. helmikuuta 2007 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RoHmU:
Tää hiljasempi versio vaikuttaa varsin houkuttelevalta.
Mitäs mieltä muut on?

Käytettyä en aio ostaa.
Hyva valinta. Tossa on viela hyva noin 25e cooleri valmiina. Itsekkin olisin tuon Club3d version ostanu jos olisin hieman malttanut
apilas
Suspended permanently
_
16. helmikuuta 2007 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thtorsten:
X1950 Pro pyorittaa vaivatta noita Far Cry etc peleja, on erittain edullinen tehoonsa nahden. Miks sitten pitaa ruveta kyttaa jotai perskuleen kaytettyi GTX jotka maksaa ihan sikana kaytettynakin. Ja kun tolleen kaytettyna ostaa joltai kaljaveikolta niin ei ole mitaan takeita toimivuudesta ja takuusta. Itse en maksaisi lahes 100e lisaa etta saan hitusen paremman nayttiksen ja viela kaytetyn

Joo noita kyseisiä pelejä pyörittää tuo X1950PRO, mutta entäs kohta, kun ilmestyy uusia pelejä? Eli onko se väärin, jos ostaa hiukan tehokkaamman kortin, jotta jää sitä pelivaraa tehojen suhteen?

Ja tuo 7900GTX tekee siinä mielessä poikkeuksen, että monet ostivat kyseisen kortin uutena ~450?-550?, mutta koska 7900GTO ~300? on lähes tulkoon sama kortti, niin GTX:n omistajat joutuvat puottamaan pyyntihintaa todella rajusti GTO:n omistajiin nähden, koska muuten eivät saisi korttiaan kaupaksi. Noh taas GTO:n omistajat hyötyvät tästä ja heidän ei tarvitse pudottaa hintaa samassa suhteessa GTX:n omistajiin nähden, vaikka GTO ja GTX ovat lähes yksi ja sama kortti.
Eli GTX omistajat häviävät ja GTO omistajat hyötyvät tästä tilanteesta.

Ja jos takuut on kunnossa käytetyssä, niin ei ole mitään hätää, kunhan kuitti löytyy!

Mutta senkun ostaa sen 1950PRO:n, ei se minun pelinautintoa mihinkään kadota. Itse ostaisin vain hiukan tehokkaamman kortin.
RoHmU
Junior Member
_
16. helmikuuta 2007 @ 18:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Apilaksen jutuis on perää kyllä, mutta jostain syystä tää käytetyn tavaran kauppa ei oikein mulle maita... en tiedä mikä on.

Siks toisekseen melkein kaikki täällä on maininnu tän X1950 PRO eikä siitä ole mitään negatiivista ilmennyt.
apilas
Suspended permanently
_
16. helmikuuta 2007 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
melkein kaikki täällä on maininnu tän X1950 PRO eikä siitä ole mitään negatiivista ilmennyt.

Siis se on ainoita vaihtoehtoja UUDEN DX9 näytönohjaimen valitsemisessa. Itse olen myös samaa mieltä, jos kortin on oltava ehdottomasti täysin uusi dx9 kortti.

Jos kysymykseen tulevat käytetyt dx9 kortit tai uudet dx10 kortit niin sitten X1950PRO ei ole enää ykkösvaihtoehto. Mutta toistan, jos olet ostamassa täysin uuden dx9 kortin niin sitten osta tuo X1950PRO 256MB.'

Et muutes vielä vastannut, että miten pitkälle aiot seuraavalla kortilla pärjätä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 18:37

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. helmikuuta 2007 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei jmlta, lopeta nyt hyva ihminen sen GTOn jauhaminen joka ikisessa puussa! Sitten jos niita dx10 peleja rupee pelaa, niin GTO hyytyy ihan samanlailla kuin x1950 Pro! Ja se teho joka on x1950Pron ja GTOn valilla on sen verran pieni, etta jos x1950Prolla ei jotain pelia pelata ni ei GTOllakaan

Lainaus:
Apilaksen jutuis on perää kyllä, mutta jostain syystä tää käytetyn tavaran kauppa ei oikein mulle maita... en tiedä mikä on.
Apilas on myllytetty lahes joka threadissa noista ainaisista GTO lopertelyista, ja tuo GTO on jonkilainen paahanpinttyma

Ja apilas, tuohon kokoonpanoon ei enaa paljon tehokkaampa korttia kun x1950 Pro kannata ostaa

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 18:52

RoHmU
Junior Member
_
16. helmikuuta 2007 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin kauan kun pystyn. Eli luullakseni vuosi pari.
apilas
Suspended permanently
_
16. helmikuuta 2007 @ 19:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin kauan kun pystyn. Eli luullakseni vuosi pari.
En halua kuulostaa pessimistiseltä, mutta tuo voi olla hiukan liian pitkä aika ainakin X1950PRO:lle. Nyt löytyy jo sellaisia pelejä, mitkä kyykyttävät kyseisen kortin niin mitenkäs esim. puolen vuoden päästä?

En ymmärrä mitä tuo thtorsten rupesi tuossa riehumaan. Luulisi, että hänkin haluaisi, että sinä olet mahdollisimman pitkään tyytyväinen. Noh ehkä hänellä on sitten toisenlaisia intressejä?

Tosiaan, ostaisin sinuna hiukan tehokkaamman kortin kuin tuo X1950PRO, jos aioit pelata sillä noinkin pitkään kuin vuosi pari!

Tuolla olisi pari vaihtoehtoa:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47553478

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47574442

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 19:14

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. helmikuuta 2007 @ 19:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta kun tuolla prossulla ei pelata paria vuotta, hyva jos pari kuukautta! Ideana on ostaa halpa nayttis, ja paivittaa koko masiina sitten parin vuoden paasta. En jaksa enaa jankuttaa paahasi mitaan, muttaa millaan GTO pelata sen pidempaan kun x1950 Prolla. Muut voi nyt suositella jotain, menee hermot tan apilaksen kaa :D

Siis tosiasia on se etta tuo prossu on sellanen pullonkaula etta ei sen viereen mitaan supertehokasta nayttista kannata ostaa!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 19:15

apilas
Suspended permanently
_
16. helmikuuta 2007 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta kun tuolla prossulla ei pelata paria vuotta, hyva jos pari kuukautta!!

No hei haloo!!! Kannattaako ostaa TÄYSIN UUSI DX9 kortti, jos kyseisen kokoonpanon prossu ei pysy kyydissä kuin pari seuraavaa kuukautta. Ehkä olisi sitten kaikkein paras vain odotella ja säästää rahaa niin kauan, että voi ostaa Core 2 Duo prossun, sille emolevyn ja dx10 kortin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 19:17

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. helmikuuta 2007 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mutta kun tuolla prossulla ei pelata paria vuotta, hyva jos pari kuukautta!!

No hei haloo!!! Kannattaako ostaa TÄYSIN UUSI DX9 kortti, jos kyseisen kokoonpanon prossu ei pysy kyydissä kuin pari seuraavaa kuukautta. Ehkä olisi sitten kaikkein paras vain odotella ja säästää rahaa niin kauan, että voi ostaa Core 2 Duo prossun, sille emolevyn ja dx10 kortin.
NO DAAAA!!!!!!!! JOS HALUA HYVAN PELIKONEEN NIIN PAKKO!! Kannattaako ostaa ikivanha kaytetty kallis dx9 kortti jos prossu ei pysy kyydissa!!?
apilas
Suspended permanently
_
16. helmikuuta 2007 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaako ostaa ikivanha kaytetty kallis dx9 kortti jos prossu ei pysy kyydissa!!?
Vai niin! Äsken sanoit vielä, että 7900GTO ja X1950PRO ovat saman veroisia tehoiltaan? Ja nyt sitten GTO:lla prossu ei enää pysykään kyydissä? Mikäs mies sinä oikein olet?

Alle vuoden vanhoja kortteja, missä on vielä noin kaksi vuotta takuuta jäljellä niin löytyy aivan helposti!

Ja uskotko thtorsten tosiaan, että kaveri pelaa vuoden pari vielä tuolla X1950PRO:lla? Ei varmana pelaa, sanon minä!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 19:37

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. helmikuuta 2007 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Kannattaako ostaa TÄYSIN UUSI DX9 kortti, jos kyseisen kokoonpanon prossu ei pysy kyydissä kuin pari seuraavaa kuukautta
Tassa itse sanot etta tuo prossu ei pysy edes x1950 Pron kyydissa, siksi vastasin niin.

Lainaus:
Ja uskotko thtorsten tosiaan, että kaveri pelaa vuoden pari vielä tuolla X1950PRO:lla? Ei varmana pelaa, sanon minä!
No ei pelaa pelaa Silla sun yli-ylistamalla GTO:lkaan!! Heratys, se GTO ei ole niin hyva kun olet itsellesi uskotellut.

Lainaus:
Mikäs mies sinä oikein olet?
http://www.youtube.com/watch?v=Tx_Biq4ijI4

Vastaus kysymykseesi, kelaa 1,41min niin saat vastauksen :D

Olen nyt auttanut sen verran kun pystyn threadin alottajaa, ja lopetan kirjottamisen tahan

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 19:51

SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
16. helmikuuta 2007 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
reps -- setämies

On se kumma miten apilas saa aina sytytettyä tälläsen sanasodan tänne forumille. Mistä tämä edes lähti alunperin? Täytyy myöntää, että on ihan viihdyttävää lukea näitä aina tylsänä koulupäivänä

edit* typo

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2007 @ 20:15

apilas
Suspended permanently
_
17. helmikuuta 2007 @ 03:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tassa itse sanot etta tuo prossu ei pysy edes x1950 Pron kyydissa, siksi vastasin niin.
Joo niin sanon, mutta meneppäs siitä vielä taaksepäin niin sinä olet se, joka sen sanoo ihan ensin. Eli sanot näin:
"Mutta kun tuolla prossulla ei pelata paria vuotta, hyva jos pari kuukautta!"

ja siihen minä vastasin, että:
"No hei haloo!!! Kannattaako ostaa TÄYSIN UUSI DX9 kortti, jos kyseisen kokoonpanon prossu ei pysy kyydissä kuin pari seuraavaa kuukautta."

No ei pelaa pelaa Silla sun yli-ylistamalla GTO:lkaan!! Heratys, se GTO ei ole niin hyva kun olet itsellesi uskotellut.
Kertoo aika paljon sun asiantuntemuksestasi, jos vertaat 7900GTX:ää ja X1950PRO:ta keskenään samanveroisiksi.

Tuossa pari esimerkkiä 7900GTX 512MB vs X1950PRO 256MB

http://www23.tomshardware.com/graphics.h...2=607&chart=214

http://www23.tomshardware.com/graphics.h...2=607&chart=198

http://www23.tomshardware.com/graphics.h...2=607&chart=230

7900GTO 512mb T.S.A SANCTI

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. helmikuuta 2007 @ 03:24

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
17. helmikuuta 2007 @ 04:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kemikaali:
Jos vielä meinaat ostaa 8800 GTS 320Mt niin joudut melkein ostat uuden koneen että saat sen edes käytiin ja kaiken tehon irti.
Vista n.100-150?
X2 prossu n.200?
Toinen giga rammia 100?
Virtalähde 100?
Sekä 8800 GTS 320Mt n.300? tietysti

Eli järkevin ratkaisu olisi ostaa 1950 Pro reilusti alle 200? ja pelata noita pelejä mitä mainitsit ja myös tulevia tai ostaa kokonaan uusi kone vaikkapa parin kuukauden päästä.

Tai sitten et. Jos virtalähde riittää niin ei tarvi ostaa muuta kuin tuo 8800GTS. Tosin suositeltavaa olisi että samaan syssyyn saisi ostettua toisen gigan rammia. Sama muistihomma tulee kyllä eteen X1950PRO kortillakin jos siitä lähdetään.
Vaikkei kyseisellä prossulla saakkaan kaikkea irti niin mitä sitten.
Ostaa jossain vaiheessa uuden. Virtalähteen hintakin on yläkanttiin. 80? hintaan saa jo melkoisen hyviä eikä GTS ole sama asia kuin vistan osto. Ei liity yhtään tuohon asiaan.
Lainaus:
En halua kuulostaa pessimistiseltä, mutta tuo voi olla hiukan liian pitkä aika ainakin X1950PRO:lle. Nyt löytyy jo sellaisia pelejä, mitkä kyykyttävät kyseisen kortin niin mitenkäs esim. puolen vuoden päästä?

Pelaa sillä ihan helposti jos ei vaadi kaikkia mahdollisia herkkuja päälle. Itsellä ei ole tullut yhtään peliä vastaan mitä ei voisi pelata ja korttini on 9800PRO.

Mutta jos järkevintä vaihtoehtoa miettisi tuohon koneeseen niin odota kuukausi ja osta noin 200? hintaan 8600 ultra. Pitäisi olla melkoisen paljon nopeampi kuin 1950PRO.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. helmikuuta 2007 @ 04:49

apilas
Suspended permanently
_
17. helmikuuta 2007 @ 07:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Mutta jos järkevintä vaihtoehtoa miettisi tuohon koneeseen niin odota kuukausi ja osta noin 200? hintaan 8600 ultra. Pitäisi olla melkoisen paljon nopeampi kuin 1950PRO.
Tuo on todella hyvä vaihtoehto.
Mainos
_
__

_
RoHmU
Junior Member
_
17. helmikuuta 2007 @ 07:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos nyt ostan tän X1950 PRO ja koitan pärjätä sillä mitenkuten täs niin pitkään kun voin ja sit ostan kokonaan uuden koneen. Tai kokoan itse.

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > mikä olis hyvä näytönohjain näille mun käyttötarkotuksille?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy