Ei mitään kokemusta bittorrent ohjelmasta. Kuitenkin ajattelin mainita, että linuxiin saa azureuksen ja ktorrentin, jotka ovat varsin kelpoja torrenttien lataamiseen. Myös utorrent toimii winen kautta erittäin hyvin. Noilla kaikilla voi latausta jatkaa helposti.
Eiköhän siinä oletus Ubuntun bittorrent softassa saa jatkettua latausta avaamalla sen saman .torrent tiedoston ja tallentamalla samaan paikkaan. Suosittelen silti paremman softan asentamista. Pakettihallinnasta löytyy Deluge joka on erinomainen torrent ohjelma.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nextstart: Sainpas kuin sainkin muistitikun toimimaan. Hätä ei enää ole tämännäköinen, mutta silti tekisi mieli vielä saada tuo tulostin toimimaan. Onkohan kellään ollut kys. canonia linuxissa kiinni?
Mulla löytyy canon lpb 2900i debianissa pelaavana, sekä vanhempien koneeseen asennettuna 2900, myös debianissa. Voisin rakentaa jonkinnäköistä ohjetta siihen, tosin sitä joutuu luultavammin soveltamaan koska ubuntussa ja debianissa on pieniä eroja.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nextstart: en muistaakseni kyllä pitänyt, mutta täytyy huomenna koittaa tuota kikkaasi =)
edit: tein noin, mutta edelleen ilmoittaa että "Kohteen "LACIE" oikeuksia ei voitu muuttaa, koska kohde on levyllä, jota voi vain lukea."
Ja tiedostojärjestelmäkin on FAT32, eli pitäisi toimia?
Fat toimii, Mutta minä osioisin heti tuon lacien ext3 tiedostojärjestelmälle. Myös yhden NTFS osion voi pistää jos on tarvetta ja ehkä jonkun pienen fat-osionkin. FAT32 kovin huono noin isossa levyssä. Se on tarkoitettu käytettäväksi lähinnä levykkeillä.
Ja aina sen levyn voi lisäta /etc/fstab tiedostoon ja liittää käsin. Käyttötarkoitus ratkaisee on tavallisella käyttäjällä oikeus lukea ja kirjoittaa levylle. Itse käytän ulkoista levyä vain varmuukopiontiin. Mikä kannattaa opetella.