|
Crysis pyörimään ...
|
|
Junior Member
|
1. joulukuuta 2007 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
kysyinsin minäkin että pystynkö pelaamaan crysistä

tällä koneella?
|
Junior Member
|
1. joulukuuta 2007 @ 12:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
Member
1 tuotearvio
|
1. joulukuuta 2007 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
tuli vaan mieleen ku kattelin tota listaa ja miten pyörii asteikolla 1-4 ja toi mun kortti oli sielä 1.. ja pelailin pelin läpi tällä koneella 1280-1024 resolla kaikki mediumilla(paitsi water ja shader qualityt jotka menivät customiksi) ja ei pätkiny ku niissä autosave kohissa ja joissain kohissa ihan vähän... koitin sitten lähinnä läpällä että miten menee kaikki highilla.. no kaikkia ei saanu ees highille vaan niihin tuli custom näkyviin.. annoin olla sillein ja menin pelaamaan ja alussa lagaili aika pahasti mutta muutaman minuutin päästä se ei ees pahemmin lagaillu( tosin kun lähtii liikuilemaan nii sittenhän se jo lagaili, mutta läpällähän mää sen koitin koska tiesin että ei tää kone sitä kovin hyvin voi high:llä pyörittää).. ja nää kaikki ilman antialiasingia... vois kattoo vielä jollain millanen fps on ja laittaa tänne... tai voisin nyt käyä koittaa :D
Edit:
eli näissä kaikissa on ollu asetukset mediumilla, paitsi water & shader koska ne menevät jostainsyystä customille, anyway
1280x1024 Med. Fps = 22
1024x768 Med. Fps = 29
tässä otin ja laitoin shadow qualityn low:lle
1028x1024 Med. Fps 30 (+8 fps)
1024x768 Med. Fps 39 (+10 fps)
eli ihmeen hyvin pyörii minun mielestä vähän vanhemmallakin koneella. ja lopuksi vielä että kone oli täysin normikelloilla
tässä koitin kun kone oli kellotettu: prosessori: 2,2ghz -->2,4ghz näyttis: 400/490@420/520
shadows quality low:lla kaikki muut mediumilla (paitsi water ja shaders custom :D )
1280x1024 Med. Fps = 35 (+5 fps)
1024x768 Med. Fps = 46 (+7 fps)
ja kaikissa on ollut kenttänä recovery ja kohtana village. ja kun testasin noita fps lukemia niin kuvissa ei ollut vihollisia tai taloja jotka puottavat fps:ää ufo olennoista puhumattakaan. mutta silti ihmeen hyvin toimii tälläkin koneella :D ja tässä pelissä 25fps riitää minulle sulavaksi liikeeksi, toisinkuin vaikka cs:sourcessa.
Sony Vaio: Intel i3 350M, HD 5650 1GB, 4GB DDR3, 500GB HDD, 15,5", Windows 7 Home Premium.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. joulukuuta 2007 @ 14:17
|
Senior Member
|
1. joulukuuta 2007 @ 15:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kun itse pelailen tuolla 1152x864 ja asetukset MEDIUM paitti shadows ja shaders nii mulla on fps vaa jtn 15-30? Ja sillonku hajotan jonku kylän kokonaa, nii fps on joku 10! Ja mullahan o hiukan parempi ku sul, ja sul toimii kait paremmi?
E: Ja osaako kukaan sanoa, millä kelloil sais tän näyttiksen laitetuu tappiin asti? Oletuskellot: GPU: 472 MEM: 486
 E7200 @ 3.8GHz med Xigmatek HDT-S1283| Abit ip35-e | Gainward 4850 GS | Kingston HyperX 2gb 1066mhz | Antec Three Hundred & Anten Neo HE 430w |320+200gb+1,5TB | LG dvdrw 20x Black | BenQ G2200w | Logitech x-230 |Win xp pro sp3/Windows 7
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. joulukuuta 2007 @ 16:02
|
Member
1 tuotearvio
|
1. joulukuuta 2007 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ei kukaan voi sanoa sulle että millä/miten sää saat sen tappiin asti, mutta voin sanoo että kokeilemalla selviää... mullakin venyy muistit tosta mun näytönohjaimesta johonkin 560mhz mutta ku meen pelaa nii 520 on se maximi ja ku menee sen yli niin rupee tulee virheitä.. eli koitat vaikka tossa crysiksessä millon rupee tulee virheitä, eli sellasia että vaikka aseesta lähtee sellanen viiva taivaaseen esim...
ja tosta fps jutusta että ei mullakaan toki koko ajan ole tollaset fps lukemat.. se riippuu niin täysin missä niitä kattelee, mutta voisin sanoa että mulla 1280x1024 ja medium asetukset (shaders ja water custom ja shadows lowlla) nii fps on sellaset 25-35... sisätiloissa voi mennä 40 yli.. kelloilla sitten vähän enemmän
Sony Vaio: Intel i3 350M, HD 5650 1GB, 4GB DDR3, 500GB HDD, 15,5", Windows 7 Home Premium.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
1. joulukuuta 2007 @ 16:16 |
Linkki tähän viestiin
|
tuo eka rata onkin aika kevyttä pyöriteltävää verrattuna muihin ratoihin, sitten kun tulee esim. se painovoimaton tila ja lumikenttä kokoversiossa niin johan rupee lagaamaan.
itselläni tämä kone mikä näkyy allekirjoituksessa ja crysis 1280x800 kaikki medium paitsi shadow low niin alkuradoissa pyörii ihan hienosti eikä kummoisia lageja mutta justiinsa noissa radoissa jotka mainitsin niin johan rupeaa fps tippumaan.
tuo painovoimaton rata niin siinä fps on vielä aika siedettävä joku 20-40 paikoittain mutta sitten lumikentässä (en muista nimiä) alkaa lagittamaan jo kivasti ja fps 15-30. mulle ei riitä se 25 fps sulavaan pelaamiseen :P pitää olla se 30 vähintään.
Datamon: hyvinhän tuo peli pyörii itsellänikin vaikka high, 1024x768 noissa alkuradoissa jokusen 20-30 fps sellaisessa paikassa missä ei paljoa tapahdu mutta kun rupeaa tapahtumaan niin kyllä se lagittaa.
pitää tässä jossain välissä itsenikin katsoa noita fps lukemia samassa paikassa missä olet sinäkin katsonut. en ole noita fps lukemia niin tarkasti katsellut, kunhan näin silmämääräisesti sanoin tuosta.
luulis että sun koneella pyöris low asetuksilla kaikki sileästi mutta jos tosiaan toimii suurinosa medium niin ei se nyt kauhean huonosti ole. itse arvostan sulavaa pelattavuutta ja pistänkin vähän laatua huonommalle että toimisi hyvin, mutta haluan myös laatua niin se on vähän ristiriitaista, siksi pitääkin olla hyvä kone että voi olla tyytyväinen laatuun ja toimivuuteen =)
päivittelen vaikka tänään vähäsen noita fps lukemia tänne.
...ei ylikellotuksia mun koneella, kaikki vakiona.
|
Member
1 tuotearvio
|
1. joulukuuta 2007 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
painovoimaton tila kyllä lagaili joo mutta lumikentät ei... siis pyörii siinä 25fps paikkeilla.. itekkin kyllä tykkään pelailla sulavasti mutta en tiiä minkä takia se ei crysiksessä tunnu lagaavalta vaikka onkin alle 30fps.. mutta mutta, jokainen pelaa sillein miten kone antaa periks xD.. en kyllä ymmärä minka takia esim crysis 2 joka on jo tekeillä panostetaan vielä enemmän grafikkaan.. älyäis jo että kaikilla ei ole halua ostaa high-end konetta 2000?.. ja panostais pelattavuuteen, joka kyllä on ihan ok crysiksessä paitsi tankilla ajaminen.. voi luoja meni hermot ku se saatana panaanivaunu jäi kii joka kantoon ja kiveen.. silti parhaimpia pelejä mitä oon pelannu ja nytten oon menossa deltalla läpi :D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. joulukuuta 2007 @ 16:37
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
1. joulukuuta 2007 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Datamon: painovoimaton tila kyllä lagaili joo mutta lumikentät ei... siis pyörii siinä 25fps paikkeilla.. itekkin kyllä tykkään pelailla sulavasti mutta en tiiä minkä takia se ei crysiksessä tunnu lagaavalta vaikka onkin alle 30fps.. mutta mutta, jokainen pelaa sillein miten kone antaa periks xD.. en kyllä ymmärä minka takia esim crysis 2 joka on jo tekeillä panostetaan vielä enemmän grafikkaan.. älyäis jo että kaikilla ei ole halua ostaa high-end konetta 2000?.. ja panostais pelattavuuteen, joka kyllä on ihan ok crysiksessä paitsi tankilla ajaminen.. voi luoja meni hermot ku se saatana panaanivaunu jäi kii joka kantoon ja kiveen.. silti parhaimpia pelejä mitä oon pelannu ja nytten oon menossa deltalla läpi :D
samaa mieltä, parhaita pelejä joita olen pelannut. seuraavaksi meinaan itsekin mennä deltalla läpi =) katson tässä simpsonit ja sitten teen vähän testiä tuosta toimivuudesta ja päivittelen tänne.
edit: päivitystä...
noniin nyt tuli vedettyä testiä läpi, otin fps lukemat ylös frapsilla, käytin sitä että fraps mittaa min,max ja avg fps:t pelistä, nauhoitin 3 minuuttia ulkona ja jotain minuutin talon sisällä.
asetukset: 1280x800, kaikki Medium paitsi Shadows Low. AA 0x fullscreen.
ulkona ajoin autolla, heittelin tavaroita, räjäytin autoja, juoksin ympäriinsä, tähyilin ympäriinsä, kaadoin puita, ammuin kaikkea, tuhosin talon, tapoin viholaisia, viholliset ampuivat minua jne.
sisällä tuhosin paistinpannulla kaikkea, tähyilin ympäriinsä, ammmuin ympäriinsä, ja lopuksi heitin kranaatin nurkkaan niin että talo hajosi.
http://www.imagehosting.com/show.php/142...skohta.JPG.html
tuosta aloitin nauhoituksen ja lopetin sen 3 minuutin päästä siellä autotien varrella, ratahan oli tuo tokarata ja juuri se village kohta.
Ulkona... Min fps:21, Max fps:90, Avg fps:43.2. suurimmaksi osaksi tuo toimi todella hyvin. tuo minimi 21 oli siinä ihan alussa kun aloitin nauhoituksen ja siitä se sitten nopeasti nousikin tuonne 40 tienoille.
Sisällä... Min fps:29, Max fps:91, Avg fps: 60.9. ja edelleenkin, tuo 29 oli alussa joka tasoittui sitten tuonne 60 tienoille äkkiä. hyvin tuntuu pyörivän tällä koneella crysis. kyllä se lumiratakin toimii mutta niitä pätkimisiä siinä on.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. joulukuuta 2007 @ 17:30
|
Member
1 tuotearvio
|
1. joulukuuta 2007 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
joo mulla ei oo kyllä mitään mahiksia saada 1280x1024 mediumilla paitsi shadowit tollasia fps avg lukemia.. vois olla joku 30 toi avarage jos sitäkään..
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
1. joulukuuta 2007 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
juu, ja mullakaan ei ole nyt mahiksia pyöritellä high :/ kokeilin high 1440x900 niin toimi 12-20 fps :D ei kovin pelattavaa... 1024x768 nyt toimii kokoaika siinä 20 tienoilla mutta kuva ei ole silloin laajakuva = silloin se on venytetty. ja 20 fps on silti vielä turhan vähän.
no se on sulla hieno juttu että toimii edes jotenkin tuo crysis, monella koneella tuo suostuu pyörimään vain kaikki Low:lla ja resot pieninä. itse vaan haluaisin saada High:lla toimimaan tuon ja resot jotain 1280x800/1440x900 mutta tällä näyttiksellä se ei oikein onnistu, ja muutenkin näyttiksessä muistia liian vähän, crysis vie high asetuksilla melko paljon näyttiksen muistia joten ainakin 512 mb muistilla oleva näyttis olisi suositeltava... siis jos haluaa vähänkään sulavaa pelattavuutta.
|
Member
1 tuotearvio
|
1. joulukuuta 2007 @ 19:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
laitoitko muuten kaikki asetukset high:lle. mitä oon lukenu noita foorumeja nii tuo shaders ja shadow ku niistä vähä karsii nii jo toimii paremmin... tarpeeks hyvin mun mielestä pyörii ainakin mulle.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
1. joulukuuta 2007 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
juu tiedän, tuo Shadows vie aika paljon tehoja, itselläni nyt Low:lla ja toimii hyvin, toimii huomattavasti huonommin jos on myös Shadows Mediumilla.
kun kokeilin crysistä High:lla niin oli kaikki asetukset high:lla, en muistanut laskea sitä Shadows:ia Low:lle/Mediumille kun vaan vähän niinku kokeilin miten silleen pyöri, ihan hyvin kyllä pyörii jotain 25-30 fps kun olen kokeillut jos laittaa kaikki High:lle paitsi Shadows Low:lle ja 1024x768, näyttää vaan noin pieni resoluutio vähän törkeeltä mun näytöllä kun tässä on natiivireso 1440x900.. ja sitten jos laittaa 1280x800 joka on edes vähän enemmän siedettävä niin tökkimistä tulee paljon enemmän.
|
Member
1 tuotearvio
|
1. joulukuuta 2007 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo kyllä sen itekkin huomaa ku laittta 1280x1024 resosta 1024x768 nii ku kattoo niitä puitten lehtiä tai puita niin ne lehet sillein säröilee :D
|
|
Juzzukka
Junior Member
|
3. joulukuuta 2007 @ 23:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Mahtaako crysis toimia miten tälläisellä koneella:
-Prosessori intel core 2 quad q6600 vakio kelloilla
-Muistia 4G 800+Mhz
-Näytönohjain Club3d 8800GT 512mb
-Vista 32-bittinen ultimate.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2007 @ 23:42 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllähän tuolla menee dx10 high asetuksilla, shadows med ja sitten jotkut ehkäpä very high niin aika hyvin. shadows:han tuossa niitä tehoja syö niin kun sen laittaa vaikka mediumille niin muut voikin laittaa high. saa nähdä sitten miten hyvin crysis toimii omalla koneella kun tulee tuo 8800 GT. toivottavasti jouluksi saisin :P
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
4. joulukuuta 2007 @ 22:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Offtopic, mutta Jarska92, millä koneella nyt täälläki oot kun tuo näyttis on myyty? On toinen kone? :P
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
4. joulukuuta 2007 @ 23:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
tutulle myin tän nykyisen näyttiksen, tänään kävin tilaamassa 8800 GT:n ja se tulee jossain 2 viikon päästä. tutulle katos jossain viikon päästä asennan tän näyttiksen, olen ilman konetta viikon ja sitten käyn hakemassa uuden näyttiksen jolla pääsen taas omalle koneelle :D
oli toinen kone mutta myin sen pois, ei ollut oikein paljoa tarvetta ja sain siitä hyvät rahat jolla ostaa kaikkea hyvää ja parannella konetta :P
ei se viikko ilman omaa konetta ole niinkään paha kun kerran jouduin olemaan jotain 3 kuukautta ilman omaa konetta kun ei ollut silloinkaan näytönohjainta :s sinä aikana keksi yllättävän paljon muuta elämää kuin tietokoneella istuminen :D:D
noh, onhan tässä nyttenkin jotain muutakin elämää mutta tuleehan sitä istuttua vähän väliä tän koneen edessä... onneksi en sentään ole mikään addikti että jaksan ilman konettakin ja keksin muutakin tekemistä. tunnen muutaman addiktin ja niiden elämä nyt ei mitään kovin mahtavaa ole.
onhan tässä muuten vanhemmillakin kone jolla voin sentään välillä afterdawnissa käydä mutta en saa olla siinä niin kauaa eikä siinä juuri tehojakaan ole niin jää pelaamisetkin nyt sitten vähäksi aikaa.
tulipas kirjoiteltua taas turhan pitkästi OT:tä :D
|
|
WebFiren
Member
2 tuotearviota
|
5. joulukuuta 2007 @ 03:06 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ite lähin normaaliin tapaan kokeilemaan asetuksia heti täysillä, ihan hyvin pyörii ilman turhia tökkimisiä ellei kone latailis siinä välillä jotain (pari miljoonaa ohjelmaa pyörimäs taustalla, taitaa vaikuttaa hieman asiaan) mutta ihan ilosesti pyörii kaikki asetukset niin täysillä kuin vain peli antaa laittaa (ei anna very high:ä laitella :S)
AMD Athlon 64 X2 6400+
M2N32-SLI DELUXE WiFi
BeQuiet Dark Power Pro 600w
Antec P182B Gun Metal
A-Data 4GT 800+MHz Extreme Edition
Samsung 500 (sata), Seagate 400 (sata)
MSI 8800GTS 320mb (OC)
SoundBlaster X-Fi Elite Pro
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
5. joulukuuta 2007 @ 17:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juu, taidan itekkin sitten uudella koneella laittaa very high, ja siitä sitten shadoweita yms. pienemmälle niin, että fps olisi kuitenkin yli 70. :) Ennemmin pelaan vähän pienemmällä grafiikalla ja sulavalla pelaamisella.
|
|
masag
Junior Member
|
5. joulukuuta 2007 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
itellää kone on amd athlon xp 2400+, giga ddr 333mhz muistii, näyttis radeon 9800pro 128mb ja käyttis xp. demo ainakii pyöri ihan kohtuullisesti low:lla ja reso oli 1024*768 vaikka alle minimin meneekii koneen tehot.
|
Junior Member
|
6. joulukuuta 2007 @ 10:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
6. joulukuuta 2007 @ 13:59 |
Linkki tähän viestiin
|
tiedän tuon sivuston, siellä on vain se harmi että ne mistä se katsoo toimiiko niin katsoo minimi ja suositusvaatimuksista. esimerkiksi jos suositusvaatimuksissa on näyttiksessä vaikka "GF 7900 GS 512 Mb tai parempi" ja sulla sattuis olemaan vaikka 8800 GT 256 Mb niin tuo sanoo failed koska näyttiksen muisti ei ole se mitä siellä suositellaan
ja crysiksessä suositellaan "Intel Multi Core: 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista)" ja mullahan on core 2 duo joka on tämän hetken melkeinpä parasta prossu sarjaa, se täyttää todella hyvin tuon "CPU" jutun mutta sitten "CPU Speed" täyttää juuri ja juuri.
kun siinähän tulee samat pisteet "CPU Speed" osasta sama onko AMD Athlon XP 3200+ 2.4 GHz vai core 2 duo E6600 2.4 GHz. nojoo ja sitten näyttiksen vaatimuksista tuo antaa mulle 5/6 palkista vaikka tällä mun näyttiksen nopeudella ei pysty pelailemaan kuin medium asetuksilla 1280x800 sulavasti.
mutta ihan hyvä tuo sivusto on, käytän välillä itsekin. se tuossa vaan onkin juuri välillä että se antaa fail jos on joku juttu mistä ei ole oikeasti niinkään väliä. mää muuten jollakin sivulla taisin nähdä sellaisen listan joka oli toteutettu silleen että sinne pistettiin että paljonko on saanut vaikka 3dmark 06 pisteitä ja se sen perusteella arvioi miten hyvin joku peli pyöri, perhana kun ei muista sitä sivua nyt tässä :/
edit: crysiksessä luki mun prossun nopeudeksi vain se 2.39 GHz, mutta kun kokeilin huvikseen yhtä muuta peliä (STALKER) niin se antoikin nopeudeksi "You Have: 2.39 GHz Performance Rated at 6.82 GHz" ja sain täydet palkit siitä.
aina tuo valittaa ettei windows XP:stä saa täysiä palkkeja vaikka mulla on täysin sama XP mitä ne siinä suosittelee :s uusin service pack, uusimmat ajurit ja uusimmat päivitykset...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. joulukuuta 2007 @ 14:05
|
|
Calcichew
Newbie
|
17. joulukuuta 2007 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Morjens kaikille!
Osaisiko joku sanoa,että kuinka hyvin Crysis toimisi tälläisellä kokoonpanolla:
-Windows Vista Ultimate x86 32bit
-Asus EN8600GT SILENT/HTDP/256M NVIDIA GeForce 8600GT -näytönohjain PCI Express x16
-MSI K9AGM3-F AMD 690G emolevy AM2 ja AM2+ -prosessoreille.
-AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8Ghz -prosessori, boxed.
-3x Kingston 1024MB 667MHZ DDR2
|
Senior Member
|
17. joulukuuta 2007 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Calcichew: Morjens kaikille!
-Asus EN8600GT SILENT/HTDP/256M NVIDIA GeForce 8600GT -näytönohjain PCI Express x16
Sanoisin, että jollain medium asetuksilla, koska tuo sun 8600gt jää pullonkaulaksi.
Edit:typoja
 E7200 @ 3.8GHz med Xigmatek HDT-S1283| Abit ip35-e | Gainward 4850 GS | Kingston HyperX 2gb 1066mhz | Antec Three Hundred & Anten Neo HE 430w |320+200gb+1,5TB | LG dvdrw 20x Black | BenQ G2200w | Logitech x-230 |Win xp pro sp3/Windows 7
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2007 @ 22:39
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Ozss
Member
1 tuotearvio
|
17. joulukuuta 2007 @ 20:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti T0nDee: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Calcichew: Morjens kaikille!
Sanoisin, että jollain low/medium asetuksilla, koska tuo sun 8600gt jää pahaksi pullonkaulaksi.
Medium asetuksilla toimii loistavasti tuolla näyttiksellä. Nimimerkillä kokemusta on. :-)
|