Kokemuksia Optorite DDO401 asemasta
|
|
topa
Member
|
13. helmikuuta 2004 @ 12:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Medioista vain TY ja MCC kelpaa HD-Burn-polttoon.
Mitä nuo TY ja MCC mediat ovat?
Mitä tuo tarkoittaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2004 @ 09:56
|
Junior Member
|
13. helmikuuta 2004 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
TY=Taiyo Yuden http://www.t-yuden.com/ Tekee mm. Fujille levyjä.
MCC=Mitshubishi Chemicals
Tekee mm. Verbatimille levyjä (kaikki Verbatimit ei ole MCC-levyjä).
.
|
topa
Member
|
13. helmikuuta 2004 @ 13:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistä löytyis ohjeet firmwaren päivitykseen?
|
Voorhees
Suspended due to non-functional email address
|
13. helmikuuta 2004 @ 18:04 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole vielä tarvinnut mitään päivtyksiä, ainakin mulla on asema pelannut niinkuin junan vessa. En tosin ole vielä 8x nopeudella mitään vielä poltellut kun ei ole ollut niin nopeita levyjä vielä testissä.
Mutta eiköhän täältä löydy:
http://www.optorite.com/support.htm
|
Voorhees
|
13. helmikuuta 2004 @ 19:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin tosta HD-BURN poltosta... Mulla ainakin toimi aivan hyvin TDK levylle poltto, tosin en oo pystynyt testaamaan sitä millään muulla asemalla kuin tolla Optiriten asemalla.
Kai sitten TDK teettää levyt niillä valmistajilla joidenka lyhenne on TY ja MCC.
Jos "jarmokap" tietää enemmän asiasta niin olis kiva tietää asiasta tarkemmin.
Kokeelen piruuttani MMORE 800 MB CD-R levylle tuota HD-BURN juttua kun tulee jotain mitä vois kokeella. No vois vetää vaikka ajurikokoelmasta backupin, toimiii sitten tai ei. On tohon jäänyt pari lootaa noita MMoren 90 min levyjä eikä niillä niin hirveesti enää oo käyttöä kun kerran on DVD polttava...
Ilmoittelen sitten kun oon testannut.
Tetris Rules !!!
|
Jyrki-boy
Newbie
|
13. helmikuuta 2004 @ 20:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Roxion Easy cd/dvd creator ei tunnista tätä Optowriten asemaa toimivaksi laisinkaan. Toisessa koneessani oleva 4X Teac toimii ongelmitta molemmilla Ohjelmilla. Ärsyttävä ominaisuus. Pidän itse Roxion ohjelmaa toimivampana kuin Neroa.
|
makiaho5
Junior Member
|
14. helmikuuta 2004 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
mitä cd:itä kannatais nierle.de kaupasta tilata tuohon oprite polttavaan
valmistaja susitteli verbatim mutta ne on liian kalliita mulle joten käykö esim prodye
ja mikä niinstä
|
topa
Member
|
14. helmikuuta 2004 @ 17:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Voorhees
Niin tosta HD-BURN poltosta... Mulla ainakin toimi aivan hyvin TDK levylle poltto, tosin en oo pystynyt testaamaan sitä millään muulla asemalla kuin tolla Optiriten asemalla.
Kai sitten TDK teettää levyt niillä valmistajilla joidenka lyhenne on TY ja MCC.
Jos "jarmokap" tietää enemmän asiasta niin olis kiva tietää asiasta tarkemmin.
Mitä TDK:n levyjä olet käyttänyt? Itse olen Maxelin CD-R 80 XL-S levyä kokeillut ja se yksilö ei ainakaan toiminut. Olen myös kokeillut jotai eProFormance nimisiä levyjä kokeillut ja nekään eivät toimineet.
Edit
Nyt kokeiltu myös TDkn 700MB levyä ja taas yksi lasinalunen lisää, ehkä käyttiksen uudelleenasennus auttaa. Koneeni on Duron 1400@2088MHz 512 DDR333, WD 80GB, optiset asemat Sony DDU1621 (toivottavasti kohta Region vapaa),Optorite DVD polttava, ja Liteon 40x CD-R. Primary IDEssä on kovo ja liteon secondary iDEssä optorite ja Sony. Emo MSI KT4-V
Quote: makiaho5
mitä cd:itä kannatais nierle.de kaupasta tilata tuohon oprite polttavaan
valmistaja susitteli verbatim mutta ne on liian kalliita mulle joten käykö esim prodye
ja mikä niinstä
Itse tilasin Princon 1x levyjä 10kpl, erittäin halpoja, laitan testi tuloksia kunhan levyt tulevat. Maksu heille saapunut viime tiistaina.
EDIT
Eli levyt paloivat 2x nopeudella jolloin poltto kestää aika tarkkaan 1/2 tuntia. Poltossa ei mitään ongelmia ja levyt (elokuvat) toimivat erinomaisesti Sansui DVD soittimessani.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. helmikuuta 2004 @ 11:47
|
Voorhees
|
16. helmikuuta 2004 @ 14:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Jyrki-boylle vastakysymys että mikä versio sulla on EasyCD Creatorista ?
Oletan että sun Roxio on aika vanha koska jos sun toinen asema on jokin 4X polttava
Jos se on jokin vanha eikä edes päivityksiä haettu niin tuskin voi toimiakaan tolla Optoritella.
Mä oon tosiaan samaa mieltä, mäkin tykkään enemmän iisi ceedeestä, mutta en ole sitten viitsinyt ettiä uutta versiota.
Ja jos noi Roxio ja Nero edelleenkin eivät tykkää toisistaan, eli eivät saa olla asennettuna yhtäaikaa niin varmaan jää kokeilematta. Oon tolla Optoritella polttanut imageja näillä:
- Clone CD 4.2.0.2
- alcohol.120.1.4.3.410
Toi alcohol softa on hyvä kun sillä BIN imaget poltettua ilman että pitää olla CUE tiedostoa, ainakaan mä en löytänyt Nero 6:sta mistään mitenkä ja millä pitäs aukaista toi BIN.
No pääasia ainakin mulle että sai jollakin poltettua, jotenkin toi Nero ei oikein ole munkaan softa. Kai sitä pitää jossakin vaiheessa sittenkin kokeilla vaikka kakkoskonees että toimiiko toi asema jollakin uudella Easy CD versiolla, kun vaan kerkees testaan.
|
topa
Member
|
1. maaliskuuta 2004 @ 13:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei pistäkää jotain listaa mitä levyjä olette HD BURNilla poltanut ja miten on toiminut.
Itse olen kokeillut TDKn CD-R 700MB levyjä - ei toiminut
Maxel CD-R80XL-S - ei toiminut
Sunstar CD-R 700 MB halppis - toimi jotenkin
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2004 @ 18:53
|
topa
Member
|
13. maaliskuuta 2004 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletteko kokeillet tuota 1.0D firmwarea?
Pitäisi lisätä 8x miinus levyillekin.
Optoriten sivuilta sitä ei saa, jos joku tietää mistä löytyisi niin laita linkkiä.
Edit
kirjotusvirheiden korjausta
www.optorite.com sivu on remontissa, joten uutta firmwarea ei sieltä saa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2004 @ 08:20
|
Voorhees
|
16. maaliskuuta 2004 @ 12:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Testasin Ruotsista ostamaani Memorexin CD-R levyyn HD-Burnia. Levy paloi ja kopsaantui moiteetta. Myös Memorexin DVD-R, DVD+R ja DVD+RW levyt palaneet ok.
Tuo 1.0D firmware on kaiketi semmoinen missä ei ole HD-BURN tukea, täältä luin:
http://club.cdfreaks.com/showthread/t-86243.html
Saako Optoritella poltettua 4x DVD+R levyihin 8x nopeudella vaikkei levy sitä tukisikaan ?
Mulla ei ainaakaan ole Nero 6.3 versiossa valintaa että 8x olis mahdollinen, mutta mulla on asemassa alkuperäinen firmaware mikä siinä oli kun aseman ostin joulukuussa 2003.
Onko kellään noita Optorite DDO401 firmwareja netissä jaossa, kun kerran toi virallinen saitti on korjattavana ?
|
topa
Member
|
16. maaliskuuta 2004 @ 13:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Onko kellään noita Optorite DDO401 firmwareja netissä jaossa, kun kerran toi virallinen saitti on korjattavana
Voin sähköpostilla laittaa jos annat.
Minulla on 120E, 130E ja 130E joka on region patchattu, eli kaikki levyt toimivat.
Quote: Voorhees
16 March 2004 10:06
Testasin Ruotsista ostamaani Memorexin CD-R levyyn HD-Burnia. Levy paloi ja kopsaantui moiteetta. Myös Memorexin DVD-R, DVD+R ja DVD+RW levyt palaneet ok.
Olivatko nuo testaamasi memorexin levyt 52x multispeed 700MB? Niitä läytyy kymmene hyllystä, en vain ole viitsinyt testata kun on jo sen verran tullut levynalusia. Yksi ainut levy on jotenkin toiminut, poltti OK lukeminen vaanon nihkeetä vain 24x nopeudella.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. maaliskuuta 2004 @ 11:15
|
Voorhees
|
21. maaliskuuta 2004 @ 20:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo noi Memorexit on 52X max 700 MB CD-R levyjä ja ne on 50 pack juttuja. Semmoinen varoitus oli purkin kyljessä ettei suositella polttaa 1x tai 2x. Oon nyt polttanut jotain 20 kpl noita memorexin cd-r levyjä ja kaikki pelannut ok. Tosin vain sen yhden CD-r levyn testasin sillä HD-Burn jutskalla.
Ihme ja kumma mutta mulla ollut aika vähän ongelmia aseman kanssa. Mulla on tapana kylläkin jättää kone polton ajaksi rauhaan, no mulla 3 muuta konetta millä saa kyllä ajan kulumaan. Yksi CD-R susi tuli kun räpläsin tiedostojen kanssa vähän samalla kun poltti juuri loppua levystä.
Varmaankin on parempi etten laita mitään firmaware päivityksiä, mitäs sitä kannattaa toimivaan mitään päivityksiä laittaa.
Tetris Rules !!!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2004 @ 20:15
|
topa
Member
|
22. maaliskuuta 2004 @ 11:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen kokeillut kahta eri firmwarea ja neljää eri cd merkkiä, yksikään ei ole toiminut.
Osaisiko joku sanoa missä vikaa?
|
Voorhees
|
22. maaliskuuta 2004 @ 17:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin Topa eikö sulla pelaa minkään levyn poltto ? Vai vaanko pelkkä HD-BURN ei pelaa
Eikö edes normaalit CD-R levyjen poltto ?
Mikä käyttis ja mikä softa sulla on käytössä ?
Ootko kokeillut asentaa käyttistä puhtaalta pöydältä, joskus jotkut vanhat polttosoftat saattaa sekoittaa uudet softat ?
Mulla oli ainakin ongelmia mukana tulleella Nerolla vaikka sen päivitinkin silloiseen uusimpaan 5 sarjan Neroon.
Nyt käytössä 6.3 Nero. Alcohol 120% v.1.4.3 (build 410 trial) ja DVD Shrink 3.1.4. Noi kaikki pelaa ok.
|
topa
Member
|
23. maaliskuuta 2004 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
DVD-R halppis Princo 1x palaa erinomaisesti.
Platunum DVD+RW 4x palaa erinomaisesti
CD-r ja RW kaikki toimineet, ainut mikä ei onnistu on HD-BURN.
Käyttis on nyt W2k Pro SP4,
Nerosta on 6.3 versio, myös 5.jotain kokeiltu(ei löydä koko asemaa)
Muita polttosoftia en ole kokeillut.
Osalla levyistä poltto näyttää menevän hyvin, mutta kun levy valmis ->lasinaluseksi.
Joskus tulee Power calibration error.
Muös Windows XP Pro on olut koneella aluksi.
Onko muita softia neron lisäksi jotka HD-BURNin hallitsevat?
|
Voorhees
|
23. maaliskuuta 2004 @ 12:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
flippe
Junior Member
|
14. huhtikuuta 2004 @ 13:48 |